2012. március 06. kedd, 14:13
Az Infiniti a japán prémium autómárka a 82. Genfi Autószalonon bemutatta az első középmotoros sport koncepcióautóját Infiniti Emerg-E néven. Emellett az Infiniti megerősítette a 420 lóerős FX Sebastian Vettel limitált, 200 darabos gyártás beindításának és értékesítésének hírét az európai és közép-keleti piacokon, valamint bejelentette, hogy a világrekorder Infiniti M Hybrid kibocsátását 159g/km-es értékre csökkentették.
Infiniti Emerg-E, sportautó koncepcióAz Infiniti Emerg-E koncepció, amely a 2012-es Genfi Autószalon alkalmával mutatkozott be, egy magasan fejlett középmotoros sportautó, amely izgalmas bepillantást enged az Infiniti jövőjébe.
Az Infiniti Emerg-E, az Infiniti azon szándékának megtestesült bizonyítéka, hogy egy merész és ragyogó modellt illesszen a márka által ígért “Inspiráló Teljesítmény” világába. Ezzel együtt izgalmas, új technológiák sorának megjelenését is jelzi, amelyeket a márka alkalmazni fog, hogy nagyteljesítményű, mégis fenntartható autókat építsen. Az Infiniti Emerg-E az Infiniti tervezési szokásainak új kifejezését mutatja, amelyet elsőként alkalmaznak nagyteljesítményű középmotoros sportautón.
Az Infiniti Emerg-E azért is számít mérföldkőnek, mert ez az első Európában fejlesztett Infiniti. Sőt mi több, az alkalmazott technológiák túlmutatnak az Infiniti megszokott beszállítóin, hogy a leginnovatívabb anyagokra és a legmélyebb tudásbázisra alapulhassanak. Ebben a küldetésében az Infiniti az Egyesült Királyság Technológiai és Stratégiai Bizottsága azon kezdeményezésének vált a részesévé, hogy meggyorsítsák az alacsony széndioxid kibocsátású autók utakra kerülését.
Az Infiniti Emerg-E az Infiniti “Inspiráló Teljesítményének” a tökéletes kifejezése. A 402 lóerős (300kW) középen elhelyezett elektromos ikermotorokkal hajtott sportautó a 60 mérföld per órás sebességet négy másodperc alatt éri el, és a 130 mérföld per órás tempót zökkenőmentes 30 másodperc alatt teljesíti, miközben akár 30 mérföldes távolságot is képes megtenni a városi forgalomban kibocsátásmentesen. Amikor a hatótávolságot növelő benzinmotor együtt dolgozik az iker elektromotorokkal, akkor is csupán 55g/km a jármű CO2 kibocsátása.
A 4,464 méter hosszú kétüléses Infiniti Emerg-E két elektromotort, lítium-ion akkumulátorcsomagot, négy hajtásszabályozót, valamint egy háromhengeres hatótávnövelő belső égésű benzinmotort és ehhez üzemanyagtartályt tartalmaz. Mindezt rendkívül áramvonalas, könnyű karosszériába burkolva, melynek vonalai csak az Infinititől származhatnak.
Infiniti FX Sebastian Vettel változatAz Infiniti megerősítette, hogy az FX Sebastian Vettel változatát, amelyet a 2011-es Frankfurti Motor Show alkalmával mutattak be, szigorúan
limitált, 200 darabos példányszámban gyártanak majd az európai és közel-keleti piacokra. A bejelentést Bernard Loire, az Infiniti európai és közel-keleti alelnöke tette.
A gyártásba kerülő verzió megegyezik a 420 lóerő teljesítményű koncepcióautóval, így az európai piacon elérhető legerősebb Infiniti modell lesz, melynek a pontos ára még nem ismert, de a legdrágábbnak ígérkezik az Infiniti palettáján.
Az autó a Red Bull Racing világbajnok pilótája – aki egyben a márka nagykövete – Sebastian Vettel, és az Infiniti kreatív igazgatója, Shiro Nakamura közötti együttműködés eredménye. A kifinomult technológiájával, könnyű alkatrészeivel és olyan tulajdonságaival mint a maximális mozgékonyságot biztosító aktív hátsó kormányzás, a V8-as FX50S Premium – az Infiniti jelenlegi zászlóshajója, amelyet a legnagyobb példányszámban értékesítenek egyes piacokon – kiváló alapul szolgált az FX Sebastian Vettel változatához. Az olyan változtatások mint a megnövelt teljesítmény, az alacsonyabb össztömeg, a hosszabb áttételek, a fokozott leszorítóerő és az alacsonyabb, feszesebb felfüggesztés a korábban is sportos autót a crossoverek szuper-sportautójává változtatták.
Az autók mostantól előjegyezhetőek, és érkezésük 2013 elejére várható.
Küldés e-mail-ben: Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:
Hozzászólások