2012. március 06. kedd, 14:13

 

Az Infiniti a japán prémium autómárka a 82. Genfi Autószalonon bemutatta az első középmotoros sport koncepcióautóját Infiniti Emerg-E néven. Emellett az Infiniti megerősítette a 420 lóerős FX Sebastian Vettel limitált, 200 darabos gyártás beindításának és értékesítésének hírét az európai és közép-keleti piacokon, valamint bejelentette, hogy a világrekorder Infiniti M Hybrid kibocsátását 159g/km-es értékre csökkentették.

infiniti-emerg-e



Infiniti Emerg-E, sportautó koncepció

Az Infiniti Emerg-E koncepció, amely a 2012-es Genfi Autószalon alkalmával mutatkozott be, egy magasan fejlett középmotoros sportautó, amely izgalmas bepillantást enged az Infiniti jövőjébe.

Az Infiniti Emerg-E, az Infiniti azon szándékának megtestesült bizonyítéka, hogy egy merész és ragyogó modellt illesszen a márka által ígért “Inspiráló Teljesítmény” világába. Ezzel együtt izgalmas, új technológiák sorának megjelenését is jelzi, amelyeket a márka alkalmazni fog, hogy nagyteljesítményű, mégis fenntartható autókat építsen. Az Infiniti Emerg-E az Infiniti tervezési szokásainak új kifejezését mutatja, amelyet elsőként alkalmaznak nagyteljesítményű középmotoros sportautón.

infiniti-sportauto

Az Infiniti Emerg-E azért is számít mérföldkőnek, mert ez az első Európában fejlesztett Infiniti. Sőt mi több, az alkalmazott technológiák túlmutatnak az Infiniti megszokott beszállítóin, hogy a leginnovatívabb anyagokra és a legmélyebb tudásbázisra alapulhassanak. Ebben a küldetésében az Infiniti az Egyesült Királyság Technológiai és Stratégiai Bizottsága azon kezdeményezésének vált a részesévé, hogy meggyorsítsák az alacsony széndioxid kibocsátású autók utakra kerülését.

infiniti-emerg-e-utaster

Az Infiniti Emerg-E az Infiniti “Inspiráló Teljesítményének” a tökéletes kifejezése. A 402 lóerős (300kW) középen elhelyezett elektromos ikermotorokkal hajtott sportautó a 60 mérföld per órás sebességet négy másodperc alatt éri el, és a 130 mérföld per órás tempót zökkenőmentes 30 másodperc alatt teljesíti, miközben akár 30 mérföldes távolságot is képes megtenni a városi forgalomban kibocsátásmentesen. Amikor a hatótávolságot növelő benzinmotor együtt dolgozik az iker elektromotorokkal, akkor is csupán 55g/km a jármű CO2 kibocsátása.

A 4,464 méter hosszú kétüléses Infiniti Emerg-E két elektromotort, lítium-ion akkumulátorcsomagot, négy hajtásszabályozót, valamint egy háromhengeres hatótávnövelő belső égésű benzinmotort és ehhez üzemanyagtartályt tartalmaz. Mindezt rendkívül áramvonalas, könnyű karosszériába burkolva, melynek vonalai csak az Infinititől származhatnak.

infiniti-emerg-e-koncepcio

Infiniti FX Sebastian Vettel változat

Az Infiniti megerősítette, hogy az FX Sebastian Vettel változatát, amelyet a 2011-es Frankfurti Motor Show alkalmával mutattak be, szigorúan limitált, 200 darabos példányszámban gyártanak majd az európai és közel-keleti piacokra. A bejelentést Bernard Loire, az Infiniti európai és közel-keleti alelnöke tette.

A gyártásba kerülő verzió megegyezik a 420 lóerő teljesítményű koncepcióautóval, így az európai piacon elérhető legerősebb Infiniti modell lesz, melynek a pontos ára még nem ismert, de a legdrágábbnak ígérkezik az Infiniti palettáján.

Az autó a Red Bull Racing világbajnok pilótája – aki egyben a márka nagykövete – Sebastian Vettel, és az Infiniti kreatív igazgatója, Shiro Nakamura közötti együttműködés eredménye. A kifinomult technológiájával, könnyű alkatrészeivel és olyan tulajdonságaival mint a maximális mozgékonyságot biztosító aktív hátsó kormányzás, a V8-as FX50S Premium – az Infiniti jelenlegi zászlóshajója, amelyet a legnagyobb példányszámban értékesítenek egyes piacokon – kiváló alapul szolgált az FX Sebastian Vettel változatához. Az olyan változtatások mint a megnövelt teljesítmény, az alacsonyabb össztömeg, a hosszabb áttételek, a fokozott leszorítóerő és az alacsonyabb, feszesebb felfüggesztés a korábban is sportos autót a crossoverek szuper-sportautójává változtatták.
Az autók mostantól előjegyezhetőek, és érkezésük 2013 elejére várható.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER