2012. június 25. hétfő, 14:04

 

A Hyundai harmadik generációs hidrogén üzemanyag-cellás járműve, az ix35 FCEV részt vett a Svédországban és Norvégiában megrendezett Zero Rally csekély károsanyag-kibocsátási versenyen, és ezzel igazolta, hogy valós körülmények között is megállja a helyét.

A Hyundai munkatársaiból és újságírókból álló csapat sikeresen teljesítette a 314 kilométeres átlagtartó ralit. Autójuk a hidrogén-üzemű járművek kategóriájában a negyedik helyen ért célba, megelőzve számos sorozatgyártású elektromos, hálózatról tölthető hibrid és bio-üzemanyaggal hajtott járművet.

hyundai-ix35-fcev

„A Hyundai elkötelezetten végez kutatásokat számos alternatív energiaforrással, és ezen tevékenységének központi oszlopa a hidrogén-üzemű üzemanyag-cellás járművekkel folytatott kutató- és fejlesztőmunka. Az, hogy sikeresen teljesítettük a Zero Rally-t, újabb igazolása a Hyundai ix35 FCEV, és általában a hidrogén üzemű járművek életképességének, mint a belső égésű motorok alternatívájának Európában és világszerte” – nyilatkozta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.

„A Hyundai jelentős lépéseket tesz annak érdekében, hogy fenntartható jövőt biztosítson az autóipar számára. Az Európában végzett, további közúti tesztek mind közelebb hozzák az ix35 FCEV sikeres bevezetését, míg az infrastrukturális feltételek megteremtésének és bővítésének támogatása révén a nagyközönség is egyre inkább el fogja tudni fogadni a hidrogént, mint „a jövő üzemanyagát” – tette hozzá Allan Rushforth.

Az idén negyedik évében járó Zero Rally egy évente megrendezett verseny nulla vagy csekély károsanyag-kibocsátású járművek számára. A 2012-es Zero Rally 314 kilométeres útvonalát a világ leghosszabb „tiszta” autópályáján, a svédországi Sundsvall és a norvégiai Trondheim között húzódó Zöld Autópályán jelölték ki a szervezők.

zero-rally-rajtdobogo

Az ix35 FCEV két darab fedélzeti üzemanyag-tartályában összesen 5,64 kg hidrogént képes szállítani, ami 525 kilométer megtételére elegendő (NEDC norma szerint), így a Hyundai járműve egyetlen feltöltéssel, tankolás nélkül képes volt megtenni a versenytávot, miközben kizárólag tiszta vizet bocsátott ki. Az ix35 FCEV üzemanyag-cellakötegének teljesítménye 100 kW, a jármű legnagyobb sebessége 160 km/óra.

Az ix35 FCEV műszaki alapját a díjnyertes ix35 kompakt szabadidőjármű adja, amelyet a Hyundai európai létesítményeiben, kifejezetten európai vásárlók számára terveztek, fejlesztettek és gyártanak.

A Zero Rally hivatalos hidrogén-szállítója a H2 Logic. A vállalattal a Hyundai 2011 májusában szándéknyilatkozatot írt alá, hogy közösen támogassák és szorgalmazzák a hidrogén- és üzemanyag-cella alapú, elektromos közlekedést Dániában és Norvégiában. A Hyundai 2011 novemberében a H2moves Scandinaviával (így a projekt-partner H2 Logic-kal) közösen leplezte le azt az élvonalbeli hidrogén-töltő állomást a norvégiai Oslóban, amelyet a későbbiekben továbbiak követnek majd. A H2moves Scandinavia projekt elsődleges célja, hogy ráébressze a közönséget az üzemanyag-cellás technológia létezésére, és hogy kiépítse az üzemanyag-cellás járművek értékesítését támogató infrastruktúrát.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER