2012. február 23. csütörtök, 14:31

 

A 2012-es Genfi Autószalonra időzített világpremierjét megelőzően, a mai napon megmutatta magát az új i30 kombi. A modell az új generációs i30 család második tagja, amely az ötajtós ferdehátú oldalán készül erősíteni a Hyundai pozícióját az alsó-középkategóriában.


A divatos kombi motorválasztékát és futóművét tekintve azonos a népszerű, új generációs i30-assal, ám hosszabb karosszériája révén számottevően tágasabb csomagtartót kínál, anélkül hogy az a dinamikus formaterv rovására menne.
Az új modell 185 mm-rel hosszabb, mint az ötajtós változat, és 10 mm-rel hosszabb az első generációs i30cw-nél; 4485 mm teljes hosszúságával az új generációs i30 kombi az európai alsó-középkategória egyik legtágasabb típusa.
Ötajtós fivéréhez (378 l) képest a kombi kivitel jóval nagyobb, kategóriaelső 528 literes csomagteret kínál, ami a hátsó üléseket lehajtva több mint megháromszorozható; a raktér legnagyobb kapacitása 1642 liter!

hyundai-i30

Akárcsak az ötajtós modellt, az új generációs i30 kombit is kifejezetten az európai vásárlók igényeinek és elvárásainak szem előtt tartásával tervezték és fejlesztették a Hyundai európai kutatás-fejlesztési központjában, a németországi Rüsselsheimben. A kombi kivitelt a kezdetektől fogva az ötajtóssal párhuzamosan fejlesztették, így a formatervezők olyan, koherens dizájnt érhettek el, amely erőteljes családi vonásait a Hyundai folyékony szobrászat formanyelvének köszönheti.

Akárcsak az ötajtós modellváltozat esetén, a kombi orrkialakítását is a Hyundai hatszögletű hűtőmaszkja és ékszer-kidolgozású fényszórói uralják; ám a B-oszloptól hátrafelé jelentős különbségek mutatkoznak. A tetővonal a rugalmasan alakítható utas-/csomagtér fölött hátrafelé lejt; ezzel kifejezetten dinamikussá teszi az autó kiállását, összhangban a folyékony szobrászat filozófiájával, amely álló helyzetben is a mozgás érzetét hivatott ébreszteni.

A kombi dinamikus megjelenését fokozza az a markáns karaktervonal, amely a karosszéria oldalfalán fut végig, és felér egészen a hátsó lámpatestekig. A hátsó szélvédő rásimul a D-oszlopra, ami egyszerre teszi világosabbá a belteret, és javítja a kilátást hátrafelé. A mélyre nyúló hátsó ajtó letisztult megjelenést kölcsönöz az autónak, a lökhárító szintjében kialakított rakodóperem pedig könnyed pakolhatóságot eredményez.

Az új generációs i30cw ugyanazzal a három, közvetlen befecskendezéses benzinmotorral, valamint három dízelmotorral lesz megrendelhető, mint az ötajtós kivitel, változatlan (95-135 LE) teljesítményszinteken.

A Hyundai az új i30 kombit is a jól ismert Tripla 5 garanciális csomaggal kínálja: ez a konstrukció ötéves, kilométer-korlátozás nélküli, teljes körű gyártói garanciát, ötéves asszisztencia-szolgáltatást, továbbá öt éven át igénybe vehető, évenkénti műszaki átvizsgálást foglal magába.

hyundai-i30-kombi

„Az új generációs i30 rengeteg elismerést szerzett formatervével, minőségével és kiváló ár-érték arányával. Testvére, az új i30cw hasonló jellemzőkkel bír, ráadásul fokozott csomagszállítási képességeket kínál. Várakozásaink szerint különösen azok számára lesz vonzó ajánlat, akik divatos és rugalmasan alakítható praktikumra vágynak, különös tekintettel az aktív családokra” – hangsúlyozta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.

Az új generációs i30 kombi a Hyundai egyéb újdonságaival együtt a márka sajtótájékoztatóján, 2012. március 6-án, kedden, közép-európai idő szerint 09:45-kor mutatkozik be, a Genfi Autószalon 1. csarnokában.



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER