2012. január 18. szerda, 20:42

 

A Hyundai a Detroit-i Autószalonon mutatta be a 2013. modellévi Veloster Turbót, amely 148 kW (201 lóerő) teljesítményre képes. A Veloster Turbo a Hyundai turbómotoros sportkupé-kínálatának egyik végpontja; a másik a most átdolgozott, 202 kW (274 lóerő) teljesítményű, hátsókerék-hajtású 2013-as Genesis Coupe 2.0T (Turbo), amelyet ugyancsak ma láthatott először a nagyközönség.

hyundai-veloster-turbo



Hyundai Veloster Turbo
Műszaki adatok

„A Turbó még inkább kiterjeszti azt a kiemelt szerepet, amelyet a Veloster játszik a Hyundai választékán belül, mint az új generációs vásárlókat márkánkhoz csábító modell. Nagy teljesítmény, modern technológia, takarékos üzem – ezek azok a jellemzők, amelyek révén valóban újdonságot hoz a sportkupé-kategóriába a Veloster Turbó” – nyilatkozta Mike O’Brien, a Hyundai Motor America terméktervezésért és vállalati stratégiáért felelős alelnöke.

A 2013. modellévű Veloster Turbo forgalmazása 2012 nyarán veszi kezdetét. A Hyundai kisebb kupéjának olyan ellenfelekkel szemben kell bizonyítania, mint a Volkswagen GTI, a Honda Civic Si vagy a Mini Cooper/Clubman S – ugyanakkor mindegyiküknél jobb teljesítmény/tömeg arányt mutathat fel, ezen kívül egyedi, sportos hangolású kormány- és futóművet kapott.

veloster-turbo

A 2013-as Veloster Turbo legfontosabb jellemzői


•    Új, 1,6 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotor (T-GDI), saját fejlesztésű, hatfokozatú automata vagy kézi kapcsolású sebességváltó
-    Teljesítmény: 201 LE 6000/perc fordulatszámon
-    Kategóriaelső országúti üzemanyag-fogyasztás: 6,2 l/100km (becsült érték, M/T modell)
-    Kategóriaelső fajlagos teljesítmény: 125,6 LE/liter
-    Kategóriaelső tömeg/teljesítmény arány: 6,35 kg/LE
•    Sportos hangolású szívócső és kipufogóhang
•    Sportos hangolású kormánymű
•    Egyedi orrkialakítás, ködfényszórók és aerodinamikai kiegészítők
•    Matt szürke fényezés (újdonság a Hyundai kínálatában)
•    Egyedi 18 colos könnyűfém keréktárcsák krómbetétekkel
•    Projektoros fényszórók egyedi LED fényszóró betétekkel
•    Külső tükörházba beépített irányjelzők
•    Egyedi LED hátsó lámpatestek
•    Supervision műszeregység
•    Bőr ülőfelület, vezető oldali deréktámasz
•    Fűthető első ülések
•    Csak a Turbó modellhez kínált, grafitfekete belső környezet, kék díszítőelemekkel és tetőkárpit-grafikával

A Veloster Turbo a Hyundai 7/11 termék-kezdeményezésének (7 új vagy átdolgozott modell a következő 11 hónap során) legelső eredménye. A Hyundai éppen most, a 2012-es Hyundai Azera bemutatásával zárta le a 24/7 v.2 termék-kezdeményezést (hét új vagy átdolgozott modell 24 hónap alatt).


Veloster Turbo és konkurenciái teljesítményi adatok összehasonlítása




Kettős leömlésű turbófeltöltő és GDI technológia
A 2013. modellévi Veloster Turbó 1,6 literes, négyhengeres GDI turbómotorja 201 lóerőt ad le 6000/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 264 Nm az 1750-4500/perc tartományban (normál benzinnel). A Veloster Turbó kézi sebességváltóval szerelt változatának becsült átlagfogyasztása városban 8,7, országúton kategóriaelső 6,2 l/100km. A Hyundai 1,6 literes Gamma turbómotorja kettős leömlésű turbófeltöltőt kapott, amely a GDI közvetlen befecskendezéssel együtt azonnali gázreakciókat biztosít. A kettős leömlésű turbófeltöltőt hagyományosan a költségesebb, nagy teljesítményű motorokon alkalmazzák, ám a Hyundai a Sonata 2.0T modellből átemelve a kisebb Veloster modellben is elérhetővé tette a technológiát.





A kettős leömlésű turbófeltöltőbe két csatornán lép be a kipufogógáz, amelyeket a turbinaházon belüli osztófalak választanak el egymástól; mindkét beömlési csatornát waste-gate szelep szabályozza. A kettős leömlésű turbó az osztott leömlőnek köszönhetően több energiát képes visszanyerni a kipufogógázból, mint a szimpla turbók. A kettős leömlésű turbó elválasztja egymástól azokat a hengereket, amelyek kipufogógáz-lökései interferenciát okoznának. Ennek köszönhetően egyenletesebben oszlik el a nyomás a kipufogónyílásoknál, és jobb hatásfokkal adódik át a kipufogógáz energiája a turbinakeréknek.
Amikor például az egyes számú henger megkezdi a szívási ütemet, és a szívó- és kipufogószelepek egyaránt nyitva vannak (összenyitás), a hármas számú hengerben megkezdődik a kipufogási ütem, a kipufogószelep nyitva van. Ha az egyes és hármas számú hengerek kipufogócsövei összeköttetésben állnának egymással, a hármas henger gázlökései megnövelnék az egyes számú henger ellennyomását. Ez csökkentené a beszívható friss levegő mennyiségét, a hengerben megnőne a visszamaradt, forró gázok mennyisége. A kettős leömlésű turbó alkalmazásával azonban minimális szintre mérsékelhető ez az interferencia.
A kettős leömlésű kialakítás kiváló átöblítési hatása jobb nyomáseloszlást tesz lehetővé a kipufogónyílásokon, és ennek köszönhetően a kipufogógáz energiája jobb hatásfokon jut el a turbinakerékig. Így nagyobb fokú összenyitás valósítható meg, ami minőség és mennyiség szempontjából egyaránt javítja a hengerek levegőtöltetét. A fokozott összenyitás révén a kipufogógáz kiáramlása által keltett öblítési hatás szó szerint több levegőt képes beszívni a szívónyíláson át. Ugyanakkor mivel így a kipufogógáz alacsony nyomású maradéka is teljes egészében eltávolítható a hengerből, az utóbbi sűrűbb, tisztább levegőtöltettel tölthető meg. A turbó maximális töltőnyomása 1,24 bar.
A turbófeltöltő kettős leömlésű kialakítása számos egyéb előnyt is jelent a hagyományos, szimpla leömlésű turbóval szemben, például:
•    Jobb égési hatásfok
•    Jobb hatásfok alacsony fordulatszámon
•    A kipufogógázok mozgási energiája nem vész kárba
•    Alacsonyabb hőmérsékletű henger
•    Alacsonyabb hőmérsékletű kipufogó
•    Szegényebb levegő/üzemanyag keverék
•    Jobb nyomáseloszlás a kipufogónyílásokon, ezáltal a kipufogógázok energiájának jobb hatásfokú átadása a turbinakeréknek
A Veloster kettős leömlésű turbófeltöltője alacsony motorfordulatszámon magasabb turbó fordulatszámot eredményez, illetve a nyomatékváltozás átmenetében gyorsabb reakciót eredményez.

hyundai-veloster-turbo-hatulrol

A Hyundai kettős leömlésű turbófeltöltőjének két kulcsfontosságú jellemzője:
•    A rozsdamentes acélból készült kipufogócsonk valamint a kettős leömlésű turbinaház egyetlen egységet alkot (szabadalmaztatás alatt álló megoldás)
•    A turbófeltöltő waste-gate szelepe mechanikus vezérlés helyett villanymotoros működtetésű, elektromos vezérlést kapott
A rozsdamentes turbinaház és a kipufogócsonk egy darabból történő kialakítása nem csak az alkatrész tömegét, valamint a gyártás költségét csökkenti jelentős mértékben, de egyben tartósabb turbinaházat is eredményez. Emellett  a megoldás jelentősen javítja a hőenergia visszanyerését, és ezáltal a turbófeltöltő hatásfokát, hiszen a hagyományos, két részből álló megoldás esetén az alkatrészek közötti illesztés/tömítés részleges hőszigetelőként is viselkedik.
A waste-gate szelep motoros, elektromos működtetése a töltőnyomás pontos szabályozását teszi lehetővé. Ha nincs szükség turbónyomásra, a szelep nyitásával mérsékelhető az ellennyomás, és ezzel csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás. Hidegindítás során a szelep nyitva marad, hogy a katalizátor gyorsabban felmelegedhessen, mérsékelve a károsanyag-kibocsátást.
A GDI üzemanyag-befecskendező rendszer további üzemanyag-megtakarítást és emisszió-mérséklést eredményez. Mivel az üzemanyag rövidebb, közvetlenebb úton jut el a hengerekbe, az optimális pillanatban jobban szabályozható az üzemanyag mennyisége, ami javítja a működés hatásfokát. Az üzemanyagot a vezérműtengelyről meghajtott, nagynyomású szivattyú fecskendezi be, akár 150 bar nyomáson. A közvetlen üzemanyag-befecskendezés a hagyományosnál nagyobb, 9,5:1 sűrítési viszony alkalmazását, valamint a kategóriaelső 125,6 LE/l fajlagos teljesítmény elérését is lehetővé teszi. A dugattyúfej „kimélyítése” jobb égési hatásfokot eredményez a hengerben.

Ihlet a motorkerékpár tuning világából
A Veloster Turbó egyedi formatervének kialakítása során a nagy teljesítményű, tuningolt sportmotorkerékpárok példája lebegett a dizájnerek szeme előtt. A kétkerekűek egyik kedvelt tuningmódszere ugyanis a kipufogórendszer módosítása. A Hyundai tervezői eltávolították a Veloster trapéz alakú, központi kipufogóvégződését, és azt két nagyobb, szabad áramlású, kerek végcsőre cserélték. Az új kipufogócsövek – valamint az új szívócső – révén a mérnökök masszívabb, öblösebb motorhangot érhettek el, ami minden rajongót garantáltan magával ragad majd.
A nagyobb, merészebb megjelenésű, hatszögletű hűtőmaszktól a plasztikus oldalsó küszöbtoldatokon át az új, dinamikus hátsó lökhárítóig és az alatta húzódó, nagyméretű diffúzorokig, a Veloster Turbo formaterve agresszívabb, egyszersmind aerodinamikai szempontból stabilabb az alapmodellénél. A Veloster Turbo másik különlegessége a Hyundainál most első ízben alkalmazott, opciós mattszürke fényezés. Az új modell semmivel sem összetéveszthető dizájnját 18 colos, krómbetétekkel díszített, szürke keréktárcsák teszik teljessé. A Veloster Turbo orrkialakítását nyolc darab, különálló LED fényforrás varázsolja egyedivé.

hyundai-veloster-turbo-muszerfal

Sportos hangolás
A modell agresszív megjelenéséhez illő módon különösen finom hangolású futóművet kapott a Veloster, csupán a kormánymű fő elemeit kellett módosítani. A Veloster Turbo közvetlenebb áttételű fogasléces kormányművet, valamint ezzel összhangban átkalibrált kormányzást kapott, amelyek együttesen precíz kanyarvételt, pontos visszajelzést és érzékletes irányíthatóságot eredményeznek. Az új Veloster modellt Kumho Solus KH25 215/40R18 85V abroncsokkal szerelték fel, amelyek a menetkomfort feláldozása nélkül képesek maximális mértékben kiaknázni az autóban rejlő menetdinamikai potenciált.
Elöl minden Veloster modellen McPherson rugóstagokat, csavarrugókat, gáztöltésű lengéscsillapítókat és 24 mm átmérőjű stabilizátorokat találunk. A hátsó kerékfelfüggesztés könnyű szerkezetű, V alakú csatolt lengőkaros kialakítása újdonság a Hyundainál. A lengőkar integrált, 23 mm-es átmérőjű stabilizátorral rendelkezik, ami a lengőkarok merevítése révén jobb szerkezeti szilárdságot  tesz lehetővé és kanyarban csökkenti a karosszéria oldalirányú dőlését.
Minden Veloster modellen alapfelszerelés az elektromos szervokormány, amely késlekedés nélkül alkalmazkodik a változó menetkörülményekhez, ugyanakkor a hagyományos szervokormányokhoz képest kisebb mértékben növeli az üzemanyag-fogyasztást. A Veloster kisebb átmérőjű körön (10,4 m) képes megfordulni, mint a Mini (10,7 m) vagy a Mini Clubman (11,0 m).

Új jellemzők a beltérben
Az utastérben bőrülések várják az utasokat, a háttámlájukba hímzett „Turbó” felirat egyedi megjelenést biztosít, az ülések kialakítása határozott oldaltartás mellett is kivételesen kényelmes. Az exkluzív Supervision műszeregység nagyobb, könnyebben leolvasható, interaktív formában tájékoztatja a vezetőt a menetadatokról, a fordulatszámmérő és a kilométeróra közé beillesztett, két darab TFT képernyőn keresztül. A Turbo kivitel emellett fűthető első üléseket is kínál. A középkonzol és az azon elhelyezett kezelőszervek a sportmotor tematikájához visszatérve egy motorkerékpár üzemanyagtartályát idézik. A képet nyomógombos motorindítás, valamint könnyűfém pedálszett teszi teljessé.



Hatfokozatú kézi vagy automata váltó
A modell nagyobb teljesítményével, valamint a Hyundai üzemanyag-takarékossági törekvéseivel összhangban a Veloster Turbo hatfokozatú kézi, vagy opcióként hatfokozatú automata sebességváltót kapott. Mindkét egység Hyundai fejlesztésű. A kézi váltómű szélesebb áttételi tartománnyal (5,71 vs. 5,25) igazodik a megnövekedett forgatónyomatékhoz. A pörgős turbómotor fokozott gyorsítóképességet biztosít, különösen autópálya-sebességeknél.
A Veloster új változatához az alapkivitelű Veloster EcoShift DCT egysége helyett egy kormánykerékre szerelt karokkal kapcsolható, Shiftronic® vezérlésű, hatfokozatú automata sebességváltó rendelhető, alkalmazkodva az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotor megnövekedett nyomatékához. Az automata váltó teljes áttételi tartománya valamivel szűkebb, mint a DCT egységé (6,0 vs. 6,38), így a motor a sebességváltások során mindvégig az optimális fordulatszám-tartományban üzemel. További különbség, hogy míg az alapkivitelű Veloster EcoShift DCT sebességváltóját üzemanyag-takarékos üzemre hangolták, a Veloster Turbo váltója a modelltől elvárt nagy teljesítményű érzetet hivatott biztosítani.

Tömegcsökkentés
A Hyundai minden modellje tervezésekor következetesen kiemelt szempontként kezeli a tömegcsökkentés kérdését. Ennek a stratégiának köszönhető, hogy a márka modelljei egyszerre takarékosak és kiváló menet tulajdonságokat mutatnak fel. A Veloster mindössze 1270 kilogrammot nyom, azaz 35 kilóval könnyebb a Honda Civic Si Coupénál, és 106 kilóval a Volkswagen GTI-nél. A tömeg és a teljesítmény élvonalbeli arányának köszönhetően a Veloster Turbó fürgén vezethető, ráadásul kiváló menetteljesítményei ellenére igen takarékos.
Méretek
A Veloster Turbó az alapmodellel azonos, 2650 mm-es tengelytávra épül, ám annál 30 mm-rel hosszabb (4250 mm), és 15 mm-rel szélesebb (1805 mm).

Biztonsági rendszerek alapfelszereltségben
A Veloster biztonsági alapfelszerelése – kiviteltől függetlenül – kivételesen gazdagnak számít a sportautók körében. A csomag élén a VSM stabilitásvezérlő rendszer áll, amely az ESC menetstabilizáló elektronika és az elektromos szervokormány (MDPS) munkáját hangolja össze. 
A VSM szerepe kettős. Egyrészt, amikor a vezető eltérő tapadási együtthatójú felületeken gyorsít vagy lassít (pl. egyik oldalon a kerekek csúszós, a másik oldalon száraz aszfalton haladnak), és ezért a jármű oldalra kezd húzni, a VSM felismeri ezt a jelenséget, és utasítja az MDPS szervokormányt, hogy gyakoroljon adott mértékű és irányú erőt a kormányra. A VSM ezzel ellensúlyozza a jármű oldalra húzását, és akár 8 Nm forgatónyomatékot képes gyakorolni a kormányra. A rendszer hasonlóképpen reagál hirtelen sávváltások vagy gyors kanyarvétel esetén is.
Minden Velostert hat légzsákkal szerelnek fel – kétoldali elülső légzsákokkal, az első ülések oldalába beépített oldallégzsákokkal, valamint mindkét üléssorra ható függönylégzsákokkal.
A Veloster fékrendszere is ultramodern. Négy tárcsafékkel, blokkolásgátlóval (ABS), vészhelyzetben maximális fékhatást biztosító vészfékrásegítéssel, továbbá elektronikus fékerőelosztóval rendelkezik; utóbbi a jármű terhelésétől függően automatikusan osztja meg a fékerőt az első és hátsó tengely között.

uj-veloster-turbo

Érintőképernyő
Digitális világunkban mindenki szeretne folyamatosan kapcsolatban maradni elektronikus berendezéseivel. Ezért a Veloster modellcsalád alapfelszerelésként kínálja a multifunkciós, 7 colos érintőképernyőt. A motor beindításakor a képernyő a Veloster ábrájával és egyedi hanghatással köszönti a vezetőt, aki háromféle, interaktív elrendezés közül választhat.
Szintén alapfelszerelés az összes Veloster modellen a Pandora internetes rádió. A kijelző Pandora ikonját megérintve a felhasználó iPhone vagy Android készülékén keresztül internetes rádiókat hallgathat (streaming audio). Az aktuális dal a kijelzőn is megtekinthető, sőt a dalokat (a Pandorától megszokott módon) ajánlhatja, vagy leszavazhatja (ha az utóbbit választja, személyes csatornája soha többé nem játssza le az adott dalt).

•    A piacvezető internetes rádiószolgáltatás, a Pandora révén az emberek bárhol, bármikor hallgathatják kedvenc zenéjüket, hála a legkülönfélébb online eszközökre elérhető, személyre szabható rádióállomásoknak.
•    A Nielsen felmérése szerint a Pandora napjainkban az öt legnépszerűbb alkalmazás között szerepel minden okostelefon-platformon.
•    A Pandora egyetlen dal, előadó vagy szerző „magjából” azonnal egy teljes, személyre szabott rádióadót hoz létre, és ezzel olyan zenét ad az embereknek, amelyet szeretnek.
•    Ma több tízmillió ember használja örömmel a Pandorát, amely a személyre szabott rádióhallgatás és a zenei felfedezés élményét nyújtja.
•    A Pandorát jelenleg több mint 65 millióan hallgatják az Egyesült Államokban.

A Gracenote révén a Veloster vezetői hatékonyabban férhetnek hozzá és kezelhetik zenei gyűjteményüket, és fejlett hangvezérléssel egészíti az iPod® használatát. A Gracenote MediaVOCS® technológia nagyban javítja a rendszer hangfelismerési képességeit, alkalmassá téve azt a zenei keresésre: segítségével a vezetők meghatározhatják a keresett előadókat, albumokat vagy műfajokat. A Gracenote MediaVOCS® rendszer például segít a fedélzeti hangvezérlési rendszernek felismerni az olyan előadók nevét, mint Beyoncé vagy az AC/DC. Sőt, a vezetőnek elég annyit mondania, hogy „A Főnök”, és a hangvezérelt rendszer máris előkeresi neki Bruce Springsteen dalait (azért jó, ha angolul mondja). Ráadásul az épp játszott dalhoz tartozó albumborító is megjelenik a Veloster kijelzőjén.
Manapság a videojátékok a szórakozás fontos elemei, ezért a Hyundai RCA-bemenettel (ez Európában biztos nem érhető el, lévén itt 220 V a hálózati feszültség) szerelte fel a Velostert, lehetővé téve, hogy az utasok játékkonzoljaikat a rendszerhez illesztve a leparkolt autóban videojátékokat játsszanak, vagy filmet nézzenek a hétcolos kijelzőn.
A Veloster Turbó alapfelszerelésként kínálja azt a 450 wattos Dimension Premium audiorendszert, amely nyolc hangszórót (köztük egy nyolc colos mélynyomót), külső erősítőt, valamint iPod®/USB/AUX aljzatokat tartalmaz. A fejegységbe XM Satellite műholdas rádió interfészt is beépítettek. A rendszer támogatja a csatornalogó-megjelenítést és az XM Adatszolgáltatásokat, például az XM NavWeather® (időjárás), XM Stock Ticker (tőzsde) és XM Sports Ticker (sport) szolgáltatásokat.
Alapfelszerelés a Bluetooth mobiltelefon-kihangosító rendszer hangfelismeréssel, a telefonkönyv fedélzeti letöltésének lehetőségével, valamint audio streaming zenelejátszási funkcióval. A fedélzeti navigációs rendszer opciós extra, a rendszerhez tartozó kijelzőt integrálják a tolatókamerával, valamint a tolatóradarokkal.

Hyundai Blue Link
„A Blue Link a biztonságot, a szolgáltatásokat és az infotainment funkciót egyetlen, komplett csomagba tömörítve segít leegyszerűsíteni a Hyundai tulajdonosok életét, valamint enyhíteni a vezetés közben felmerülő figyelemelterelést. Aprólékosan tanulmányoztuk, hogy a vezetők milyen mértékben és módon használják okos telefonjukat és navigációs rendszerüket a külvilággal való, innovatív kapcsolattartásra.  A Blue Link ugyanezt a zökkenőmentes konnektivitást hozza el az autóba, olyan technológiákkal karöltve, mint a szöveges üzenet diktálása, az érdekes pontok (POI) web-alapú keresése, a navigációs rendszer, vagy a havonkénti jármű állapotjelentések küldése. Személyes segítővel kiegészített, fejlett hangfelismeréses rendszerünk XXI. századi megoldást kínál a POI keresések autóból történő végrehajtására. Ennek az egyedi, innovatív megközelítésnek köszönheti a Hyundai a gyors és pontos keresések végrehajtását, valamint hogy a konkurenciánál alkalmazott, hagyományos, kizárólag személyes ügyintéző segítségével működő rendszer nélkül is képes gyors és pontos keresésekre, valamint POI adatok letöltésére” – mondta  Barry Ratzlaff, a Hyundai Motor America ügyfélelégedettségi és üzletfejlesztési részlegének igazgatója.
A Blue Link bevezetésének részeként a Hyundai Blue Link Assurance szolgáltatást is kínál a Blue Linkkel felszerelt járművekhez: ez a szolgáltatás alapvető biztonsági funkciókat kínál egy adott, bevezető időszakban. A biztonsági funkciók közé tartozik az automatikus baleseti értesítés (Automatic Crash Notification, ACN) és segítségnyújtás, az SOS vészhelyzeti segélynyújtás, valamint a továbbfejlesztett közúti segítségnyújtás. A bevezető időszakot követően a Blue Linkkel felszerelt gépkocsik tulajdonosai eldönthetik, hogy (számos egyéb szolgáltatással együtt meghosszabbítják-e ezeket a szolgáltatásokat.
A Blue Link Assurance tovább erősíti a Hyundai azon utolérhetetlen vezető szerepét, amelyet a Hyundai Assurance-nek , az autóipar legsokoldalúbb újautó-védelmi rendszerének köszönhet. A Hyundai jelenleg ötéves, km korlátozás nélküli továbbadható, teljes körű garanciát, valamint ötéves, ingyenes asszisztencia szolgáltatást, valamint 5 éven át, évenként egyszer díjtalan felülvizsgálatot (Triple5) kínál.

Színválaszték
A Veloster Turbó agresszív személyiségének kifejezetten jól áll a – Hyundai történetében első ízben kínált – matt szürke fényezés. Minden 2013-as Veloster három új színben választható: ezek az Elite fehér, a Hydrate-kék és a Kona-narancs, amelyek mind kiválóan tolmácsolják az autó „ide vele!” karakterét és hosszútávfutókat idéző jellegét. Az utastér grafitfekete, illetve grafitfekete kék dekorelemekkel (csak Turbo), míg a panoráma napfénytető nélküli modellek esetén grafikák díszítik a tetőkárpitot.

Hyundai Veloster Turbo
Műszaki adatok





Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER