2012. január 18. szerda, 23:04

 

A Hyundai hátsókerék-hajtású sportkupéja még nagyobb teljesítményű hajtásláncot, még sportosabb formavilágot, még kifinomultabb és elegánsabb utastér-kialakítást, valamint Blue Link® telematikai rendszert kap.

hyundai-genesis-coupe



Hyundai Genesis Coupe
Műszaki adatok

A Hyundai Motor a Detroit-i Autószalonon (NAIAS) mutatta be az észak-amerikai közönségnek az alapvetően átdolgozott, 2013. modellévű Genesis Coupe-t. A Genesis Coupe-n végzett, lenyűgöző teljesítmény-növeléshez igazodva a modell agresszívabb, kupés formatervet, valamint jobb minőségű anyagokból építkező, átdolgozott kialakítású belső teret kapott. A modell négy- és hathengeres motorjai egyaránt jelentős technológiai fejlesztéseken estek át, a 3.8 V6 erőforrás kifinomult, közvetlen benzinbefecskendezést kapott, míg a 2.0 Turbo precízebben reagáló, kettős megfúvású turbófeltöltővel, valamint nagyobb köztes töltőlevegőhűtővel gazdagodott. Mostantól mindkét modellhez nyolcfokozatú automata sebességváltó társítható, a kormánykerék mögött elhelyezett karokkal működtethető, SHIFTRONIC® kézi kapcsolási opcióval. A Hyundai által házon belül kifejlesztett telematikai platform, a Blue Link® is megjelent a Genesis Coupe kínálatában; a rendszer különféle infotainment szolgáltatásokkal elégíti ki az ügyfelek szerteágazó konnektivitási igényeit.

hyundai-genesis-coupe-2013

A 2013-as Genesis Coupe legfontosabb jellemzői

•    Átdolgozott, agresszívabb külső formaterv
o    Új orrkialakítás, hűtőmaszk, fényszórók, ködfényszórók és motorházfedél
o    Új, 18 és 19 colos keréktárcsák
o    Új, LED-del kiegészített hátsó lámpatestek
o    Opciós LED-es nappali világítás

•    Közvetlen benzinbefecskendezést kapott a 3.8 V6 motor
o    255 kW (348 lóerő), 400 Nm
o    Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mindkét sebességváltóval
–   13 l/100km városban /8,4 l/100 km országúton 
-8 fokozatú A/T
–    13 l/100km városban /8,7 l/100 km országúton
-6 fokozatú M/T

•    2,0 literes, négyhengeres turbómotor új, kettős megfúvású turbófeltöltővel és nagyobb, jó hőtani hatásfokú köztes töltőlevegőhűtővel
o    202 kW (274 lóerő), 373 Nm nyomaték (prémium üzemanyaggal)
o    alacsonyabb városi átlagfogyasztás automata váltóval
-    11,7 l/100km városban / 7,6 l/100km országúton – 8 fokozatú A/T
-    11,2 l/100km városban / 7,8 l/100km országúton – 6 fokozatú M/T

•    Új, házon belül fejlesztett, nyolcfokozatú automata sebességváltó
o     Kormánykerék mögött elhelyezett karokkal kapcsolható SHIFTRONIC® váltási módozat

•    Új, áthangolt lengéscsillapítók
•    Blue Link® telematika: opció a 3.8 Grand Touring/Track és a 2.0T Premium modelleken
•    Elektrolumineszcens műszeregység információs monitorral
•    Tengelyirányban állítható kormánykerék (magasságállítás mellett)
•    Motoros állítású deréktámasz a vezetőülésen
•    Átdolgozott megjelenésű középkonzol és műszerek



Agresszív formajegyek
Az átdolgozott formavilágú Genesis Coupe fenyegetőbb kiállású; agresszívebb orrkialakítással, hűtőmaszkkal, fényszóróval, LED-es nappali világítással, ködfényszórókkal, valamint hőkivezető nyílásokkal vadított motorházfedéllel. Oldalnézetből feltűnnek az új, agresszív rajzolatú, plasztikusabb formázású, 18 és 19 colos könnyűfém keréktárcsák. A látványt hátul a kombinált lámpatestek teszik teljessé, prémium LED fényforrásaikkal és új vonalaikkal. Nem változtak természetesen a hagyományos, hátsókerék-hajtású sportkupékra jellemző arányok: a hosszú tengelytáv, a rövid első és hátsó túlnyúlás, valamint a klasszikus, ék alakú sziluett. A Genesis Coupe oldalán újszerű, Z-alakú karaktervonal fut végig, amely tökéletesen illeszkedik a hátsó oldalablak egyedi, övvonal alá ejtett kialakításához.
A Genesis Coupe erősen ívelő tetővonala és hátrafelé szűkülő üvegfelülete kiemeli az autó profilját, és kihangsúlyozza annak széles vállát és masszív kiállását. Az agresszív, sportautós megjelenést az üvegfelület síkjából messze kiemelkedő kerékdobok teszik teljessé.
Az orron kialakított, megnövelt légbevezető nyílások nagyságrendekkel több levegőt juttatnak a motorhoz, egyben fokozzák az autó agresszív megjelenését, amelyet a fekete hátsó diffúzorba integrált, aszimmetrikusan elhelyezett, dupla kipufogóvég zár le.

Továbbfejlesztett Hajtásláncok
A Genesis Coupe mindkét motorja modern technológiai megoldásokat kapott, így azok figyelemreméltó teljesítmény-növekedéssel teszik hitelessé a modell határozottabb formatervét. A 3,8 literes Lambda DOHC V6 erőforrás kifinomult, közvetlen benzinbefecskendezéses technológiát kapott, ami plusz 31 kW (42 lóerő) teljesítmény növekedést ( +14 százalék), és 39 Newtonméterrel több forgatónyomatékot (+11%) jelentett. A csúcsteljesítmény így 255 kW (348 lóerő) (6400/percnél), a motor legnagyobb forgatónyomatéka 400 Nm 5300/perc fordulatszámon (prémium üzemanyag esetén). Ugyanakkor kopogásgátló technológiájának köszönhetően a Lambda V6 motor 95-ös oktánszámúbenzinnel is üzemeltethető. Az új, közvetlen befecskendezéses motor alig több mint öt másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a Genesis Coupe-t, amelynek elektronikusan korlátozott végsebessége 240 km/óra. A Lambda V6 szívórendszerétől speciális csatorna vezeti a szívászajokat az utastérhez, hogy a vezető a motor teljesítményéhez méltó hanghatásokat élvezhessen.
Annak érdekében, hogy a motor még szélesebb fordulatszám-tartományban fejtse ki teljesítményét, a szívó- és a kipufogó-oldalon egyaránt folyamatosan változó szelepvezérlést (Dual CVVT), valamint változó hosszúságú szívócsövet (VIS) kapott, hogy a hengerek levegőtöltete alacsony és magas fordulatszámon egyaránt optimális legyen. A nagynyomású, pontosan adagolt közvetlen befecskendezés és a hatékony töltés együtt kivételesen közvetlen gázreakciókat és álló helyzeti gyorsítóképességet hozott, említésre méltó kedvező üzemanyag-fogyasztás mellett. A V6-os motor blokkja és hengerfejei könnyűfém ötvözetből készültek, ami kisebb tömeget és jobb hőtani hatásfokot eredményez, a tartós és csendes üzemű vezérműláncok pedig nem igényelnek karbantartást.
Mindezen technológiák együttesen lenyűgöző (4,54:1) tömeg-teljesítmény arányt eredményeznek.














A 2,0 literes, soros négyhengeres, köztes töltőlevegőhűtővel szerelt DOHC turbómotor nem bújik meg szégyellősen fivére árnyékában: korábbi turbófeltöltőjét új, kettős megfúvású egységre cserélte, emellett nagyobb töltőlevegőhűtőt kapott a jobb hőtani hatásfok érdekében. A kettős megfúvású kialakítás hatékonyabban nyeri ki a kipufogógáz energiáját, és alacsonyabb hengerhőmérsékletet tesz lehetővé, mint a korábbi, szimpla megfúvású turbó. Emellett a kettős megfúvású turbó pontosabban is működik, jobb égési hatásfokot eredményez, csökkenti a turbólyukat, szegényebb levegő/üzemanyag keveréket tesz lehetővé, valamint egyenletesebb nyomáseloszlást eredményez a kipufogónyílásoknál, ami egyszerre növeli a motorteljesítményt, a hatásfokot és a károsanyag-kibocsátást. Ráadásul az 53 százalékkal nagyobb köztes töltőlevegőhűtő révén hűvösebb, ezért sűrűbb levegő jut a hengerekbe, ami tovább növeli a teljesítményt.
Ahogy a nagyobbik motor, a 2.0 Turbo is kétoldali, folyamatosan változó szelepvezérlést (Dual CVVT) kapott. Az erőforrás immár 202 kW (274 lóerő) teljesítményt ad le (lenyűgöző 30% növekedés), forgatónyomatéka 373 Nm (+23%), prémium üzemanyaggal. A turbómotor is öntött alumínium blokkot és hengerfejet kapott. Mindezen módosítások nyomán a Genesis Coupe 2.0T kiemelkedő, 5,58 kg/LE tömeg/teljesítmény arányt kínál, ami jobb, mint akár a következő generációs Scion FR-S sportkupé, akár a Honda Civic Si.



2013-as Genesis Coupe 2.0 DOHC soros négyhengeres, kettős leömlésű turbómotor

A V6 és a soros négyhengeres motor egyaránt mélyebb, bariton hangzást produkál, hála a katalizátor után kettéágazó kipufogó-rendszernek, valamint a nagyobb átömlésű szívórendszernek. Mindezen tekintélyes teljesítményt a Genesis Coupe opciós Torsen® részlegesen önzáró differenciálmű segítségével viszi át hatékonyan az aszfaltra (R-Spec és Track modelleken).

Hátsókerék-hajtású konfiguráció



2013-as Genesis Coupe karosszéria-szerkezet

A Genesis Coupe karosszéria-szerkezete jelentős arányban tartalmaz ultranagy szakítószilárdságú acél elemeket. A hátsókerék-hajtású konfiguráció kiegyensúlyozott 55:45 arányú tömegeloszlást eredményez a két tengely között (a 2.0 Turbo modell esetén; a 3.8 V6 változatnál: 56:44)

Felfüggesztés

Bármekkora legyen is egy sportkupé motorteljesítménye, ha megfelelően hangolták a futóművét, könnyedén meg kell, hogy birkózzon vele. Ez alól a Genesis Coupe sem kivétel. A rugók, lengéscsillapítók és perselyek precíz hangolása tökéletesen illeszkedik az új erőforrások adottságaihoz: jobb visszajelzést adnak az útfelületről, precízebben szabályozzák a karosszéria kimozdulásait, és fokozott rugózási komfortot biztosítanak.
A Genesis Coupe elöl MacPherson rugóstagot, hátul ötlengőkaros felfüggesztést kapott. Az első futómű egy darabból álló segédvázkereten keresztül csatlakozik a karosszériához – ez könnyebb és merevebb, mint a hasonló paraméterekkel rendelkező, több darabból álló elemek. A mérsékelt oldaldőlés és a határtartományon is kiszámítható viselkedés érdekében elöl 23, hátul 19 mm átmérőjű kanyarstabilizátor rudat találunk.



2013-as Genesis Coupe, MacPherson első kerékfelfüggesztés



2013-as Genesis Coupe ötlengőkaros hátsó kerékfelfüggesztés

A Genesis Coupe összes kivitelében hamisítatlan hátsókerék-hajtású, sportos vezetési élményt biztosít, ám a nagy teljesítményű Genesis Coupe R-Spec és Track modellek eltérő, versenypályára hangolt futóművükkel még magasabbra helyezik a mércét. Az R-Spec/Track modellek felfüggesztése keményebb első (+7%) és hátsó (+11%) rugókat kapott, ehhez igazodóan módosított lengéscsillapítással. A Genesis Coupe R-Spec/Track kivitelek emellett a típus alapváltozatainál jóval határozottabban veszik elejét a karosszéria oldaldőlésének, hála a nagyobb átmérőjű (elöl 24 mm, hátul 20 mm) stabilizátor rúdnak. A 2013. modellévre a Genesis Coupe minden változata új lengéscsillapítókat kapott, ami kifinomultabb rugózási komfortot eredményez, kisebb karosszériamozgások mellett.
Ezen felül az R-Spec és Track modellek első rugóstagjain mostantól állítható a kerékdőlési szög. Az erre szolgáló szabályozó csavarok hozzávetőlegesen 1,5 százalékos negatív első kerékdőlésszög-szabályozást tesznek lehetővé, ami versenykörülmények között a kanyarok érintési pontján kezesebb, közvetlenebb befordulást, illetve érezhetően szerényebb alulkormányzottsági hajlamot eredményez.
A konkrét futóműhangolástól függetlenül alapvetően precíz menetdinamikai jellemzőit kiemelkedő szerkezeti szilárdságának köszönheti a Genesis Coupe.

Kormánymű
A fogasléces, fordulatszám-függő, hidraulikus szervokormányt is áthangolták: még közvetlenebb, 13,8:1 áttételt kapott, ami lineáris visszajelzést és a vezetői utasításokra adott kezes reakciókat eredményez. Az elődmodellénél 7 százalékkal rövidebb, új kormányáttétel ösztönös visszajelzést és nagyfokú kormányzási pontosságot hozott. A vezetői ergonómia további finomítását szolgálja, hogy a 2013. modellévtől tengelyirányban is állítható a Genesis Coupe kormánya.
Sebességváltók
Alapkivitelben mindkét motorhoz hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó csatlakozik, amelyet messzemenőkig átdolgoztak, így pontos megvezetéssel és jól súlyozott, precíz működtethetőséggel örvendezteti a vezetőt. A tengelykapcsoló kiemelési és fogási tulajdonságait, valamint a kuplungérzetet szintén úgy módosították, hogy a váltás egyszerű és élvezetes legyen. Mindkét motorhoz megrendelhető a Hyundai által, házon belül kifejlesztett, nyolcfokozatú automata sebességváltója, amely a kormánykeréken elhelyezett váltókarokkal működtethető, SHIFTRONIC® manuális kapcsolhatóságot is kínál. A modellhez társítható összes sebességváltót az adott motor egyedi teljesítmény- és nyomaték-karakterisztikájához hangolták.
Az automata sebességváltók manuális kapcsolására – a vezetők eltérő preferenciáihoz igazodva – a kormánykeréken található váltókarokon kívül a padlón elhelyezett előválasztó kar is lehetőséget nyújt. A műszerfalon elhelyezett, egyértelműen leolvasható LCD kijelzőről mindenkor leolvasható az aktuális sebességfokozat.

Fékrendszer

Az R-Spec és a Track modellverziók négydugattyús Brembo® féknyergei a fékerővesztésre szinte egyáltalán nem hajlamos, belső hűtésű, 340 mm-es átmérőjű első, illetve 330 mm-es átmérőjű tömör hátsó féktárcsákba harapnak. Minden egyéb kivitelen elöl 320 mm-es átmérőjű, belső hűtésű, hátul 315 mm-es átmérőjű, tömör féktárcsák, valamint egydugattyús úszó féknyergek találhatók.



Utastér
A 2013-as modellévi Genesis Coupe utastere markáns, prémium jegyeket és formai megoldásokat vonultat fel. A műszerfal alatti térdvédő panel varrott hatású kidolgozása határozottan prémium stíluselem, míg a bőrkárpitozással ellátott modelleken a kézifékkar is bőrborítást kap. A műszeregység új, elektrolumineszcens műszerei prémium környezetet teremtenek, és kiválóan leolvashatóak. Hogy a hátsó ülésekre még egyszerűbb legyen a beszállás, a vezetőülést is beszállás-könnyítő funkcióval szerelték fel, míg a biztonsági öv kiemelés révén mindkét első utas kényelmesen csatolhatja be biztonsági övét.
Emellett az opciós listán megjelent a vezetőoldali, motorosan állítható deréktámasz, míg az első ülések háttámláján minden Genesis Coupe modellen tárolózsebeket találunk. A középkonzolon alapkivitelben elhelyezett, többműszeres kijelzőegységről leolvasható a pillanatnyi üzemanyag-fogyasztás, az aktuális forgatónyomaték (3,8 V6) vagy turbónyomás (2.0T), továbbá az olajhőmérséklet. Újdonság a középkonzolon kialakított, fedeles tárolórekesz; a beltéri felületek finomabb tapintásúak, valamint a prémium hatás érdekében kevésbé csillogóak lettek. Az első sportülések (minden felszereltségi szinten) határozott oldaltámaszai dinamikus vezetés esetén is kiváló oldaltartást nyújtanak.
A prémium jellemzők sorában megtalálható még az opciós Infinity® audiorendszer, vagy a kétfázisú elülső ülésfűtés. A Genesis Coupe emellett kulcs nélküli nyitással és nyomógombos motorindítással is felszerelhető.

Innovatív Technológiák
A Genesis Coupe ívkisüléses (HID) xenon fényszórói nagyobb fényerőt és a nappali fényviszonyokhoz közelebb álló színhőmérsékletet nyújtanak, alacsonyabb energiafogyasztás mellett. Emellett a HID fényszórók csóvájának borotvaéles határai tökéletes látási viszonyokat teremtenek anélkül, hogy elvakítanánk a szembejövő forgalmat.
A zenekedvelők számára különösen örvendetes hír, hogy a Genesis Coupe alapkivitelben kínált csatlakozóin (3,5 mm-es vonalszintű bemenet, illetve USB-aljzat) keresztül az audiorendszerre köthetik hordozható zenelejátszójukat (pl iPod®), és tölthetik is azokat. Ha a vezető egy iPod-ot vagy pendrive-ot illeszt a középkonzoli tárolórekeszben kialakított USB-aljzatba, nem csak lejátszhatja az azon tárolt zeneszámokat a fedélzeti audiorendszeren keresztül, de fel is tölheti az iPod akkumulátorát. A rendszer ráadásul az adott zeneszám, előadó vagy album adatait is képes megjeleníteni. A lejátszás a kormánykeréken elhelyezett audio kezelőszervekkel, vagy az audiorendszer előlapjáról egyaránt vezérelhető. Ez jóval biztonságosabbá teszi a rendszer kezelését, hiszen a vezetőnek nem kell levennie a szemét az útról.



Hyundai Blue Link ®

A Hyundai Blue Link telematikai rendszert kilencven napos, ingyenes próbaverzió formájában kínálja a 2013. modellévi Genesis Coupe. A Blue Link platform a 3.8 Grand Touring/Track és a 2.0T Premium kiviteli szinteken választható. A Blue Link a Genesis Coupe belső visszapillantó tükrén elhelyezett gombok segítségével, illetve az interneten vagy okostelefonon keresztül irányítható. A rendszer háromféle telematikai szolgáltatási csomagként (Assurance, Essentials és Guidance) érhető el.

Biztonsági technológiák alapfelszereltségben
A Hyundai célkitűzése, hogy modellkínálatának minden tagját kategóriaelső biztonsági technológiákkal szerelje fel, alapkivitelben. Ezzel a törekvéssel összhangban a 2013. modellévi Genesis Coupe aktív és passzív biztonsági rendszerek bőséges választékát nyújtja. Az alapfelszerelésként kínált biztonsági megoldások között említést érdemelnek a vezető- és utasoldali, fejlett elülső légzsákok, az első ülések oldalába beépített oldallégzsákok, a függönylégzsákok, valamint az aktív első fejtámlák.
A Genesis Coupe masszív önhordó karosszéria-szerkezettel, első és hátsó deformációs zónákkal, oldalsó karosszéria-merevítésekkel, valamint az ütközés energiáját 8 km/óra alatt deformáció nélkül elnyelő lökhárítókkal rendelkezik. A motorházfedél programozott gyűrődést elősegítő gyengítésekkel, valamint biztonsági ütközőkkel készült.
Az első biztonsági öveket övfeszítőkkel, valamint erőhatárolókkal szerelték fel, a hátsó üléseken a gyermekülések beszerelését megkönnyítő alsó és felső bekötési pontok (LATCH rendszer) találhatók.
A Genesis Coupe minden kivitelét négycsatornás ABS blokkolásgátlóval, valamint elektronikus fékerőszabályozóval (EBD) szerelték fel; utóbbi változó dinamikus terhelési viszonyok mellett is optimális fékteljesítményt biztosít. A rendszernek a vészfékrásegítő (Brake Assist) is a része, amely vészfékezés esetén automatikusan maximális blokkolásmentes fékerőt biztosít.
Az autóipar egyik leghatékonyabb életmentő technológiáját, a menetstabilizáló elektronikát (ESC) is alapfelszerelésként kínálja minden Genesis Coupe modell. Az amerikai közúti biztosító intézet (IIHS) által elvégzett tanulmányok szerint az ESC-vel felszerelt járművek 56 százalékkal kisebb arányban szenvednek halálos kimenetelű, egyautós (a közlekedés más résztvevőjét nem érintő) baleseteket.
Az autóvezetés lelkes rajongói előtt tisztelegve a 2013-as Genesis Coupe mostantól egyedi hangolású, háromállású, vezető által szabályozható ESC üzemmódot kínál. Az új, háromfázisú ESC révén az autó jobban képes alkalmazkodni az egyes vezetői elvárásokhoz, illetve az útviszonyokhoz:

1.    Teljesen bekapcsolt ESC funkcionalitás (alaphelyzeti beállítás, motorindításkor aktiválódik)
2.    Köztes ESC funkció: a vezető a hajtásláncon keresztül felülbírálhatja az ESC parancsait, ugyanakkor teljes körűen megmarad az ESC/TCS fékvezérlési funkcionalitása
3.    Teljesen kikapcsolt ESC funkció: a zavartalan vezethetőségért és a teljes körű, személyes kontroll érdekében

A teljesen kikapcsolható ESC üzemmódot úgy állították be, hogy a vezető jóval szélesebb határok között autózhasson, amennyiben autóversenyen kíván résztvenni. A Genesis Coupe blokkolásgátló (ABS) funkcionalitása minden ESC üzemmódban változatlanul és teljes mértékben a vezető rendelkezésére áll, így kedvezőtlen körülmények között fékezve is irányítható marad az autó.

Színválaszték
A Genesis Coupe agresszívabb külső formai jegyeihez igazodva megújult, és összesen hét új árnyalattal bővült a modell színválasztéka. A Genesis Coupe bevezetésekor választott elnevezésekhez igazodva az új színárnyalatokat is híres versenypályákról, illetve azok legnehezebb szakaszairól nevezték el. Az új színek így a következők: Parabolica kék, Catalunya rézszín, Monaco fehér, Becketts fekete, Circuit ezüst, Gran Premio szürke, és Shoreline Drive kék.
A Genesis Coupe megújult utastéri kialakítását és prémium anyaghasználatát új, cserzett bőrkárpit, új, piros bőr oldaltámasz/piros szövetbetét kombináció, valamint új, szürke bőr oldaltámasz/szürke szövetbetét csomag teszi még ellenállhatatlanabbá.



Hyundai Genesis Coupe
Műszaki adatok





Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER