Írta: Administrator   
2011. november 06. vasárnap, 20:30

 

A Ford Elnök-vezérigazgatója, Alan Mulally november 9-én, jövőhét szerdán a németországi Kölni Motorgyártó Üzemben jelenti be a legújabb, hi-tech, ultra-takarékos 1,0 literes EcoBoost erőforrás sorozatgyártásának megkezdését, amely jövő év elején jelenik meg először az európai Ford Focusban, majd további modellekben, például a Ford C-MAX-ban és az új B-MAX-ban, a későbbiekben pedig világszerte elérhető lesz a Ford vásárlók számára.

 

ford-ECOboost-1l-motor

A Ford elnök-vezérigazgatója, Alan Mulally nyitja meg november 9-én azt a különleges ünnepséget, amit a nemrégiben felújított Kölni Motorgyártó Üzemben rendeznek abból az alkalomból, hogy megkezdődik a Ford legújabb és legkisebb EcoBoost motorjának gyártása. A hi-tech 1,0 literes EcoBoost motor bemutató ünnepségén a Ford vezetője mellett jelen lesz még Hannelore Kraft, Észak-Rajna-Vesztfália miniszterelnöke, valamint Elfi Scho-Antwerpes, Köln polgármestere is.

Az új, 1,0 literes EcoBoost motor a vállalat modern, turbótöltésű és közvetlen üzemanyag-befecskendezéses benzinmotor-családjának legújabb tagja; ezek az erőforrások kisebb lökettérfogatuk ellenére is nagy teljesítményt adnak le, miközben üzemanyag-fogyasztásuk és CO2-kibocsátásuk rendkívül alacsony marad. Az európai Ford Focus modellben a jövő év elején bemutatkozó 1,0 literes EcoBoost motor 125 lóerős változatának CO2-kibocsátása 114 g/km, míg a másik 100 lóerő teljesítményű, és CO2 kibocsátása 109 g/km.
Az 1,0 literes EcoBoost motor sorozatgyártásának érdekében a Ford 134 millió Euro (200 millió dollár) értékben hajtott végre beruházásokat a teljesen modernizált Kölni Motorgyártó Üzemben – az 1,0 EcoBoost blokk gyártását elsőként kezdő egységben –, ahol a vállalat 1962 óta már 26 millió motort készített. A gyár 870 munkatársa évente 350.000 darabot gyárt majd az új erőforrásból. Az európai tervezésű motor európai  termelő kapacitása évi 700.000 darabra nő majd, amikor a kölni üzem mellett 2012 elején a Ford új motorgyárában, a romániai Craiovában is elkezdődik az új, 1,0 literes EcoBoost motorok gyártása. A Ford rövid távú terveiben a gyártás Európán kívüli beindítása is szerepel; ennek köszönhetően a termelés elérheti az évi 1,5 milliós darabszámot, s a vásárlók világszerte megrendelhetik majd az új erőforrást.

Az új, kisméretű EcoBoost benzinmotor
Az új EcoBoost egység teljesítménye megfelel egy hagyományos, 1,6 literes motor teljesítményének, ugyanakkor sokkal kisebb a fogyasztása és a CO2 kibocsátása. Az 1,0 literes EcoBoost egység motorblokkja akkora, mint egy A4-es papírlap, mégis 125 LE teljesítményt és 170 Nm nyomatékot biztosít (túltöltéssel 200 Nm), vagyis mindmáig ez az egység adja le a legnagyobb fajlagos teljesítményt a Ford sorozatgyártású erőforrásai közül.

A kisméretű, ám erőteljes új EcoBoost motor 2012 elején jelenik meg az európai Ford Focusban. A 125 lóerős változat fogyasztása 5,0 liter lesz, miközben CO2 kibocsátása mindössze 114 g/km; a 100 lóerős blokk osztályelső CO2 kibocsátása pedig csupán 109 g/km. A motor megjelenik majd a népszerű C-MAX kínálatában is, valamint az új B-MAX-ban, amelynek gyártása 2012-ben kezdődik. A Ford a későbbiekben jelenti majd be a motor 125 és 100 lóerős változatainak további, globális alkalmazását. Az 1,0 literes EcoBoost motort a Ford Európa-szerte dolgozó szakemberei alkották meg; a munkában részt vett a németországi, aacheni Európai Kutatási és Tervezési Központ és az angliai Dunton Technikai Központ is. Mindez megerősíti, hogy Európára, ezen belül is Németországra és az Egyesült Kiráyságra a Ford hi-tech gyártási helyszínként tekint: az USA-n kívül a vállalat sehol másutt nem folytat olyan erős tervezési és gyártási tevékenységet, mint itt.

Hi-tech EcoBoost gyártási folyamat
A Ford Kölni Motorgyártó Üzemének modern EcoBoost-gyártósorát a vállalat angliai Gyártástervezési csapata tervezte, s a Ford Virtuális Gyártási laboratóriumának segítségével sikerült elérniük, hogy a gyártási folyamat maximálisan rugalmas és hatékony legyen. Az üzemben közel 100 darab új megmunkáló gépsort és 580 méternyi új szerelőszalagot állítottak munkába. A gyártási folyamat maximális minőségi színvonalát 55 automatizált és 14 félautomata irányítású munkafolyamat, valamint a 90 munkaállomáson dolgozó, magasan képzett munkatársak biztosítják. Az anyagmegmunkálás során alkalmazott technológia lehetővé teszi a 10 mikronos pontosságot – ez az emberi hajszál vastagságának 10-20 százaléka.

A Ford új gyártási technológiákat alkalmaz; ennek köszönhetően kevesebb hűtőfolyadékra van szükség az alumínium motoralkatrészek megmunkálásánál. Ez azt jelenti, hogy elemenként immár mindössze 4-5 milliliter is elegendő a korábbi 2 literrel szemben; ez több mint 99 százalékos megtakarítást jelent, vagyis a gyártási folyamat jelentősen kisebb környezeti terheléssel jár. A “hideg tesztelés” új technológiája lehetővé teszi a kész motorok vizsgálatát azok beindítása nélkül – ez 66 százalékkal csökkenti a folyamattal járó üzemanyag-fogyasztást és CO₂-kibocsátást –, emellett pedig az üzem működéséhez szükséges energia 100 százaléka megújuló forrásból származik. A Ford 4,0 literes, V6-os motorjának előállításhoz képest – aminek gyártása most áll le a Kölni Motorgyártó Üzemben – a teljes villamosenergia-felhasználás 66 százalékkal csökkent.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER