Írta: Administrator   
2011. augusztus 01. hétfő, 17:06

 

Ken Block a múlt héten Kaliforniában, a Gymkhana Világturné Los Angeles-i állomásán mutatta be legújabb fegyverét, amely egy rally, rallycross és Gymkhana futamokon is induló, különleges építésű versenyautó.

ken-block-ford-fiesta-autoi

A hibridfunkciós Hoon jármű (HFHV) – vagy egyszerűen Hibrid – nem a meghajtás módjáról kapta nevét, hanem azért, mert képes az átváltozásra, hogy a legmagasabb szinten vehessen részt mindhárom szakág futamain, s ezzel a valaha épített legkülönlegesebb és legsokoldalúbb autók közé emelkedjen.

„Sokan nem tudják, de a rally, a rallycross és a gymkhana közötti alapvető hasonlóságok ellenére csak akkor lehetünk mindegyikben nagyon jók, ha külön-külön versenyautót építünk mindhez.” – avat be Ken Block. „A WRC-s Fiesta-m nem képes ugyanarra, mint a Gymkhana Fiesta vagy fordítva. Az viszont igazi rémálom lenne, ha három autót kellene építenünk, ezért inkább építettünk egy olyat, amely az átalakítást követően képes arra, hogy mindhárom szakágban a legmagasabb szinten versenyezhessek vele.”

A HFHV karosszériájának alapja az M-Sport jelenlegi, 2011-es Ford Fiesta RS WRC autója, de annak érdekében, hogy elérjék a rallycrossban és gymkhanában elvárt nagyobb teljesítményt, az 1,6 literes motort a Pipo Moteurs által épített 2,0 literes, soros négyhengeresre cserélik. Ez a hajtómű annak a 10 éve fejlesztett motornak egy változata, amely korábban a Ford Focus RS WRC versenyautóban is szerepelt. Az eredmény 600 lóerő és 902 newtonméter nyomaték, ha a 45 mm-es szűkítőt használják, amelyet a Globális Rally Cross széria szabályai megkövetelnek. Miközben a 2,0 literes motorral a HFHV indulhat a WRC bajnokságban, a 34 mm-es szűkítővel ellátott motorral már a Rally America sorozatban is részt vehetnek. A motorvezérlést a Cosworth Electronics végzi.

A Ford EcoBoost motorhoz a Sadev egyéni fejlesztésű AWD rendszer csatlakozik. A hajtásláncban hatfokozatú Sadev szekvenciális váltómű és három állítható Sadev mechanikus differenciálmű található. A Hibrid mindhárom versenyváltozatában eltérő váltóáttételeket alkalmaznak. A változó talajviszonyok miatt mindhárom versenyágban különböző Reiger futómű-beállításokat használnak.

„Az HFHV csak előnyös arcait mutatja nekem.” - mosolyog Block. „A jelenlegi WRC Fiesta a legjobban kezelhető autó, amit valaha vezettem, de nincs meg benne a 2,0 literes WRC Focus bődületes ereje. Az HFHV egyesíti a két modell előnyeit, az eredmény pedig egy olyan őrült gép, amelynek vezetése hatalmas élmény.”

A versenyautó átépítése fél nap alatt is kész lehet, de igénybe vehet akár egy teljes hetet is. A rallycross és gymkhana futamok beállításai nagyon hasonlók egymáshoz, de azért mindegyikhez más és más váltóáttételek valók, teljesen más futóműhangolás, illetve különböző méretű keréktárcsák, abroncsok és új motorvezérlési beállítások kellenek. Ám amikor a rallyra kell átépíteni az autót, akkor ennél is több a változtatás; a hűtőrendszer átkerül az autó hátuljából az elejébe, kisebb lesz a fékberendezés, a mitfárer számára beszerelnek egy Recaro Ultima ülést, kisebb turbót tesznek a motorra, illetve olyan elemek is felkerülnek az így már közúti közlekedésre is alkalmassá tett HFHV-re, mint a funkcionális fényszórók.

Ken Block Rally, Gymkhana és Rallycross autója




  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER