Írta: Administrator   
2011. november 24. csütörtök, 16:49

 

Rekordhónap ez a Ford számára az Euro NCAP elismerések terén: mindössze néhány héttel az után, hogy az új Ranger minden idők legbiztonságosabb pickupjaként vizsgázott, ezúttal az új Focus-t érte ismételten rangos elismerés: a Ford idén bemutatott globális modellje az első autó a világon, amelynek négy Euro NCAP Advanced díjat is odaítéltek megfizethető és intelligens technológiái: a Vezetőfigyelmeztető rendszer, az Ütközésre figyelmeztető rendszer, az Alacsony sebességű ütközéselkerülő rendszer és a Sávtartó asszisztens elismeréseként.

uj-Focus-dijai

A héten az új Ford Focus Vezetőfigyelmeztető és Ütközésre figyelmeztető rendszerei megkapták az Euro NCAP Advanced díját, így ez a modell az első autó, amely már négy ilyen kitüntetést is magáénak tudhat. A Focus alig egy hónappal azután kapta meg a díjakat, hogy a Ford Ranger minden idők legjobb, 5 csillagos törésteszt-eredményét érte el a pickupok kategóriájában. Az Euro NCAP ezzel együtt a valaha volt legmagasabb pontszámot adta a Ranger gyalogosbiztonsági teljesítményére.

Az Euro NCAP Advanced díjat 2010-ben hozták létre olyan autógyártók számára, amelyek új biztonsági technológiákat honosítanak meg. A Ford azon két gyártó egyike, amelyek már négy ilyen díjat szereztek – és az egyetlen, amelynek egy bizonyos terméke nyerte el e díjakat.

Michiel van Ratinger, az Euro NCAP főtitkára szerint: “Szervezetünk egyik feladata, hogy közismertté tegyük a legfontosabb biztonsági fejlesztéseket, ezért díjaztuk tehát a Ford Vezetőfigyelmeztető és Ütközésre figyelmeztető rendszereit; ennek köszönhetően a Focus lett az első autó, amelyben már négy, általunk nagyra értékelt technológia is működik. Az, hogy egy C-kategóriás tömegmodell ilyen sokféle technológiát kínál a vásárlók számára, jól mutatja, merre halad a Ford és az autóipar Európában. A vezetőt segítő rendszerek életeket menthetnek és csökkentik a sérülések számát, így hát díjaink a fogyasztók elismerését is kifejezik.”

A díjnyertes technológiák
A becslések szerint évente 1300 ember hal meg az autóvezetők fáradtsága miatt Európa útjain. A Ford díjnyertes Vezetőfigyelmeztető rendszere egy modern kamera és beépített szenzorok segítségével érzékeli a vezető éberségét vagy fáradtságát. A szélvédő mögé telepített, előre tekintő kamera folyamatosan figyeli, hol helyezkedik el a jármű a felezővonalhoz képest. A rendszer az autó oldalirányú kitéréseit érzékelő szenzoraival is kommunikál, hogy azonosítsa a jármű esetleges imbolygó mozgásait. A kapott információk alapján a rendszer folyamatosan felbecsüli a vezető éberségének szintjét, s az eredményt megjeleníti a műszerfal kijelzőjén. Ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy a fáradt vezetőnek pihenőre van szüksége, figyelmezteti erre az autóst – előbb finomabban, később erőteljesebben. A Vezetőfigyelmeztető rendszer megrendelhető az új Focus, C-MAX, Grand C-MAX, Mondeo, S-MAX és Galaxy modellekhez egyaránt.

“Bárki elfáradhat vezetés közben.” - magyarázza Margareta Nieh, a Ford mérnöke. “Az álmos vezető pedig könnyen kisodródhat, hiszen nem tud már az útra koncentrálni, s ilyenkor hirtelen kormánymozdulatokra kényszerülhet. Vezetőfigyelmeztető rendszerünket úgy terveztük, hogy azonosítsa e váratlan mozgásokat, és idejében felhívja a vezető figyelmét a veszélyre.”

A Ford Ütközésre figyelmeztető rendszere radartechnológiával figyeli az utat az autó előtt a lassú tempójú forgalomban. Ha fékezést, lassítást vagy hirtelen megállást érzékel, s ezt ütközésveszélyként azonosítja, a rendszer hangjelzéssel riasztja a vezetőt, s a műszerfalon egy figyelmeztető jel kezd villogni. Ha a vezető nem kezd azonnal fékezni, a berendezés aktiválja a fékrásegítést.

“A fékrásegítés a fékszervo előtöltésével felkészíti a fékrendszert az azonnali fékezésre.” - mondja erről Pradeep Nold, a Ford mérnöke. “A fékek ilyenkor automatikusan aktivizálódnak, és a vezető egy kis rántást érez. A fékrendszer maximális készenléti állapotba kerül. Abban a pillanatban, ahogy a vezető felemeli lábát a gázpedálról, a rendszer fékezni kezd, lelassítva a járművet. Ha a vezető ezután a fékpedálra lép, a rendszer maximális fékerőt produkál.”

Az Ütközésre figyelmeztető rendszer ki- és bekapcsolható az autó menürendszerében, ahol a vezető három érzékenységi szintet is beállíthat. A fékrásegítés mindig aktív marad.

“Az európai baleseti statisztikák azt mutatják, hogy a ráfutásos balesetek mintegy 15 százaléka személyi sérüléssel is jár.” - teszi hozzá Nold. “Az Ütközésre figyelmeztető rendszert úgy terveztük, hogy először riassza az autóst, utána pedig csökkentse a karambol súlyosságát.”

Az Ütközésre figyelmeztető rendszer jelenleg az új Focus, Mondeo, S-MAX és Galaxy modellekhez rendelhető.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER