Címkék: Citroen | Citroën C4 Picasso | design | kényelem | technológia

2016. május 09. hétfő, 16:11

 

A 2013-ban bevezetett második generációs Citroën C4 Picasso igazi sikertörténet: különleges dizájnjával és kimagasló kényelmével már több mint 300 000 vásárlót sikerült meghódítania. 2016 nyarán az új Citroën C4 Picasso újabb fejezetet nyit a modell történetében.

Még dinamikusabb és kifinomultabb megjelenést hoz az új orr-rész és az eltérő tetőszín, továbbá a négyféle belső kialakításnak köszönhetően a személyre szabási lehetőségek köre is bővül. A kivételes utazási élményről a mindennapokat megkönnyítő, felhasználóbarát új technológiák (pl. a szabad kezes csomagtérajtó), a CITROËN Connect Nav révén elérhető új internetalapú szolgáltatások és egy új motor, a PureTech 130 S&S EAT6 gondoskodnak. Az új Citroën C4 Picasso a Citroën Advanced Comfort® program szellemében átfogó módon közelíti meg a testi-lelki „jóllét” kérdését.

A Citroën szaktudásának és kreativitásának legjavát kamatoztató új C4 Picasso egy korszerű, innovatív egyterű, amely karakteres és kifejező dizájnjával, dinamikus vonalvezetésével és elöl-hátul egyedi világításával tűnik ki a többi autó közül. Arányai is optimálisak: a kompakt külső tágas utasteret és példásan nagy csomagtartót rejt. A minőségi anyagokat használó, loft stílusban kialakított, letisztult és világos utastérből csak úgy sugárzik az igényesség és a jólét. A komfortérzetet tovább fokozza az a dinamikus egyensúly, amit a tökéletesített EMP2 platform jóvoltából sikerült elérni: az új C4 Picasso kifogástalan úttartást és a Citroënnél megszokott nagyfokú kényelmet garantál minden utasa számára.

c4-pic-1

A C4 Picassóban kezdettől olyan innovatív megoldások szolgálták a vezető és az utasok kényelmét, mint a 100%-ban érintőtechnológiás vezérlőfelület, a 12” nagy felbontású panoráma-képernyő, vagy a vezetést megkönnyítő 360°-os kamerarendszer, a Park Assist rendszer, illetve az adaptív sebességszabályozó. Az új Citroën C4 Picasso tovább kamatoztatja ezeket az előnyöket, és sikeresen egyesíti magában az egyterűek legjobb tulajdonságait: 

  • feszes vonalak és modern formavilág jellemezte VONZÓ DIZÁJN, melyet még karakteresebbé és dinamikusabbá varázsol a két karosszériaváltozatnál azonos, új orr-rész, a szériafelszereltség részét képező 3D hatású új hátsó lámpák, a 17” új könnyűfém keréktárcsák, a C4 Picassóhoz kínált kétszínű tető, a Grand C4 Picasso kínálatát gazdagító ezüstszínű tetőív és a 3 új karosszériaárnyalat;
  • MINDEN UTASNAK KIJÁRÓ KÉNYELEM, melyet bőséges helykínálat, nagyfokú variálhatóság és kiváló dinamikus tulajdonságok fémjeleznek, és amelyet tovább növelnek az alábbi lehetőségek:
    • 4 új utastér-kialakítás, amely életstílusunknak megfelelően személyre szabható;
    • a mindennapi életet megkönnyítő technológiák, köztük az új internetes navigációt lehetővé tevő 3D CITROËN Connect Nav és a 7” új érintőképernyő, amely rövidebb reakcióidejű, és új internetalapú szolgáltatásokat kínál. Az új rendszerrel a 12” nagy felbontású képernyő is jobban kihasználható: rugalmasabb használat és könnyebb olvashatóság jellemzi. Egy másik praktikus megoldás a szabad kezes csomagtérajtó, melynek köszönhetően egy egyszerű lábmozdulattal is ki lehet nyitni a csomagtartót;
    • a vezetést segítő és a biztonságot szolgáló technológiák: sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással, adaptív sebességszabályozó Stop funkcióval, sávtartó asszisztens, Active Safety Brake, fáradtságfigyelő rendszer és aktív holttérfigyelő;
    • új PureTech 130 S&S EAT6 motor, mely a nagy teljesítményű és alacsony fogyasztású Euro6-os PureTech és BlueHDi motorokból álló széles választék legújabb tagja.

„Az új Citroën C4 Picasso számunkra egyfajta kirakat, amely tudásunk legjavát reprezentálja. A sajátosan modern és dinamikus dizájn mellett egyedülálló kényelem jellemzi. Felépítésének és az EMP2 platformnak köszönhetően a helykínálat, a variálhatóság és a dinamikus tulajdonságok kiváló szintézisét valósítja meg, amelyből minden utas egyformán profitál. A modell kínálata most újabb hasznos technológiákkal bővül, melyek még inkább megkönnyítik a mindennapi életet és tovább növelik a biztonságot. Az új C4 Picassónak minden adottsága megvan ahhoz, hogy az európai piac vezető modellje legyen” – nyilatkozta Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója.

01 EGYEDI FELÉPÍTÉS – DINAMIKUS, TEKINTÉLYT PARANCSOLÓ KÜLSŐ

Külső dizájn: töretlen lendület

Az új Citroën C4 Picasso legfőbb ereje energikus, modern stílusában rejlik. Egyedi és dinamikus formáival azonnal kitűnik az autók sorából. Töretlen vonalai és merész külseje 2016-tól még nagyobb tekintélyt követelő dizájnelemekkel gazdagodik.

Utóbbiak közül az új C4 Picasso és Grand C4 Picasso alábbi újdonságai érdemelnek említést:

  • Mindkét karosszériaváltozatra ugyanolyan új orr-rész kerül, amely egyszerre kelt dinamikusabb és igényesebb benyomást. Az erőteljesebbé, masszívabbá vált első részen több figyelemre méltó új elem is helyet kap. Továbbra is hangsúlyos szerepet játszanak a 3 szinten elhelyezkedő lámpatestek, amelyek napjaink Citroënjeit jellemzik. A Grand C4 Picasso orrán a márkajel meghosszabbítása egészen az orr-rész két széléig húzódik,és króm keretbe foglalja a fénydiódasoros nappali lámpákat (DRL). Ezáltal az egész orr-rész feltűnőbbé és rangosabbá, előkelőbbé válik. Az alsó krómcsík a két végén enyhén felfelé ível,mielőtt eléri a DRL-t, ami még tovább fokozza a dinamikus összhatást. A hosszú, keskeny fényszórók új maszkot kapnak, amely optikailag szintén az orr-rész két széle felé húzza őket. A hűtőrácsot két részre osztja a karosszéria színére fújt lökháríó. Középen kicsit elkeskenyedik, és egy fényes fekete rendszámtáblatartó egységet, valamint a felső szellőzőrácsot is magában foglalja. Alatta a méretes hűtőrács mellett kapnak helyet a ködlámpák, és a C alakú krómkeretek is aligha maradnak észrevétlenek…
  • Szériában új, látványos 3D hatású fénydiódás hátsó lámpákat kap mindkét modell, mély, szinte futurisztikus fényhatással. Magasabb kiviteli szinteken továbbra is a jelenlegi 3D ledes lámpák maradnak használatban.
  • A fényes fekete hátsó márkajel krómkeretben jelenik meg, ezzel is hangsúlyozva a Citroën új – magasabb – piaci pozícióját, illetve a hátsó rész modern jellegét.
  • A kéttónusú karosszéria részeként fekete tető fokozza a dinamikus,határozott karaktert (kizárólag az 5 férőhelyes C4 Picasso modelleken). Ez az extraként bármely színes karosszériaváltozathoz választható új testre szabási lehetőség még tovább színesíti a kínálatot. Az összhatást fényes fekete tükörházak teszik teljessé.
  • Új, ezüst színű (Silver) tetőívek nyújtanak egészen egyedi látványt a Grand C4 Picasso csodálóinak. Ez az elem szintén az eleganciát és a modell presztízsét fokozza.
  • Új 17’’-os 5 ágú, gyémántfényű keréktárcsák ( C4 Picasso) jelennek meg a kínálatban. a jelenlegi felnik részben feketére színezése mellett (C4 és Grand C4 Picasso).

Az új Citroën C4 Picasso még látványosabb megjelenését új karosszériaszínek is szolgálják: energiát és lendületet sugárzó Lazuli kék, valamint elegáns hatású homokszín és acélszürke árnyalatok egészítik ki a hófehér, rubintvörös, Shark szürke, ónixfekete és mokka színekből álló jelenlegi palettát.

Belső dizájn: új utastéri hangulatok

Hogy Citroën C4 Picassójuk utasterében a legkülönfélébb igényű vásárlók is megtalálhassák az életstílusuknak leginkább megfelelő hangulatot, a modellhez 2016-tól négy különböző utastér-kialakítás választható.

A 2016-os C4 Picassóba már szériában is egy vadonatúj hangulatú utastér kerül, amelyben az új C4 Picasso teljes belső terének összes előnye maximálisan kiélvezhető. Palaszürke árnyalatú műszerfal és ajtóborítás tartozik hozzá.

Az opciós kínálatban a következő utastérhangulatok szerepelnek:

  • Wild Blue: az aktív, sportos életforrma kedvelőinek. Ez a kialakítás leginkább egy dinamikus, fiatal ügyfélkört igyekszik megszólítani, akiknek fontos a tágas tér, amely például az első utasülés asztallá alakításával érhető el, illetve az utastérben való kikapcsolódás, melyet az első ülések kínálta masszázsfunkció biztosít. A Levanzo kék kárpitok, krómozott műszerfali szellőzők és első küszöbdíszlécek mellé gyöngyházfényű palaszürke belső színvilág párosul.
  • Dune Beige: a fény és az apró hétköznapi örömök szerelmeseinek. Ez a kialakítás azoknak szól, akiknek fontos a kellemes közérzet és a kényelem, akik szeretnek luxus körülmények között utazni, és a zavartalan pihenést is értékelik. A Lounge csomag egyebek mellett relax fejtámlákkal, relax félelektromos utasüléssel kényeztet. Az opció további tartalma: Yatago Grey üléshuzatok, speciális szőnyegek, illatosító. A Méditation bézs színvilágú utastérbe nappabőr kárpitozás is választható.
  • Hype Grey: utastér business class kivitelben. Ez a hangulat a kifejezetten igényes, részletekre is ügyelő ügyfeleknek készül – ötletes tárolókkal a második üléssorban, hátsó olvasólámpákkal. Az eleganciát gyöngyházfényű Ardoise színvilág és Finn Black textil/szürke bőr kárpitozás fokozza.

02 EGYEDÜLÁLLÓ KÉNYELEM

Az új C4 Picasso is azt bizonyítja, hogy a kényelem terén a Citroën nem véletlenül számít referenciának. A számtalan hasznos felszereléssel ellátott, fürge jármű utazásra csábít és egyedülálló vezetési élményt ígér.

c4-pic-2

Az új Citroën C4 Picasso legfőbb jellemzői:

  • egyedülállóan kényelmes felfüggesztés, mely a függőleges lengéscsillapítóknak és a kerekek közepe felett elhelyezett futóműbekötéseknek köszönhetően új egyensúlyt teremt a kényelem és az úttartás között;
  • kiváló akusztikai és rezgéskomfort, melyben nagy szerepe van az elektromos kormányrásegítésnek (mely jobban szűri az út egyenetlenségeit a kormányoszlopban), a gördülési zajok csillapításának az első bölcsőnél, az útfogáskor megnyilvánuló kiváló felfüggesztésnek és a hátsó futóművön alkalmazott kétkomponensű, rugalmas csuklóknak;
  • intelligens kipörgésgátló rendszer, amely gyenge tapadású útfelületen javítja a gépjármű meghajtását.

Az új Citroën C4 Picasso további jellegzetességei:

  • praktikusan kialakított tágas utastér: a kompakt külső méretek (4,44 m hosszú, 1,83 m széles, 1,61 m magas) ellenére az ötszemélyes új Citroën C4 Picassót példásan tágas utastér és nagyfokú variálhatóság jellemzi. A valamivel nyúlánkabb (4,60 m hosszú, 1,83 m széles, 1,63 m magas) Citroën Grand C4 Picassónál sem megy a feszes vonalvezetés a helykínálat kárára. Az első sorban az utasülés asztalka helyzetbe állításával több mint 2,5 méteresre növelhető a rakodófelület. A második sorban a három különálló, egyforma szélességű ülés a padlóba süllyeszthető, kényelmesen dönthető és a rugalmasabb használat érdekében csúsztatható. A modell a kategória egyik legnagyobb térdterével büszkélkedhet (159 mm). A Grand C4 Picasso harmadik üléssorában két lehajtható ülést, a legmagasabb kiviteli szinten pedig külön hátsó szellőzőnyílást találunk;
  • nagyméretű csomagtartó: az új C4 Picasso egy másik erőssége a csomagtere. A domború kiképzésű, robusztus csomagtérfedél bőséges helyet ígér. A csomagtér könnyen hozzáférhető, befogadóképessége pedig a második üléssor előretolásával 537 literről 630 literre növelhető (az új Grand C4 Picasso esetében 645-ről 704 literre). A motoros csomagtérfedél mellett az új Citroën C4 Picasso kínálatában a szabad kezes csomagtérajtó is megtalálható. Az innovatív felszerelés jóvoltából a hátsó lökhárító alatt elhelyezett érzékelőnek köszönhetően teli kézzel is gyerekjáték a csomagtartó nyitása, illetve zárása, ami egy egyszerű lábmozdulattal megoldható;
  • valóságos fényözön: a szériában kínált panoráma-szélvédőnek és az opciós panoráma üvegtetőnek köszönhetően az utastér valóságos fényárban úszik. A rekord méretű üvegfelületnek (5,3 m2) hála csak úgy árad a fény az autó belsejébe, kivételes térélményt és páratlan kilátást nyújtva ezzel minden utasnak;
  • személyre szabható, pihentető hangulatvilágítás: az új Citroën C4 Picasso ajtókilincs- és lábtér-világítással, valamint mennyezeti LED-lámpákkal rendelkezik. A hangulatvilágítás típusa egyéni ízlés szerint beállítható;
  • számtalan ötletes tárolóhely: elődjéhez hasonlóan az új Citroën C4 Picasso is sok tárolóhelyet kínál az utastér különböző pontjain. Ilyen például a műszerfal középső részén kialakított, saját világítással rendelkező tárolórekesz, mely egy Jack, egy USB- és egy 220 voltos csatlakozót is magában foglal, vagy az automata sebességváltós változatokon a vezető és az első utas között található kivehető konzol;
  • kényelmes ülések: a C4 Picasso fedélzetén mindenki első osztályon utazik. Ez többek között az opciós ülésfűtésnek (vezető- és utasülés), illetve a Lounge csomagnak köszönhető, mely a tarkót megtámasztó Relax fejtámlák mellett félelektromos, ultrakényelmes Relax utasülést és masszázs funkcióval rendelkező első üléseket foglal magában;
  • puha, meleg hatású anyagok: az új Citroën C4 Picasso selymes tapintású, slush technikával készült műszerfallal és speciálisan kiképzett ajtótáblákkal rendelkezik. Ehhez járul még a gazdag minőségi kárpit- és bőrválaszték.

A fentieket figyelembe véve nem véletlen, hogy az új C4 Picasso lett a Citroën Advanced Comfort® program zászlóshajója.

Citroën Advanced Comfort®

A 2016-os Citroën C4 Picassóval a Citroën ismét azt bizonyítja, hogy rendkívül kényelmes autókat készít, amelyekben az ember igazán jól érzi magát. A tágas tér, az ülések kényelme, a belső hangulat mind olyan elemek, amelyek gondoskodnak a bent ülők kellemes közérzetéről.

A Citroën 1919-es alapítása óta a kényelem szinonímája. « Be different, feel good »: a márka új üzenete is azt hirdeti, hogy a kényelem az a jellemző, amely a Citroënt megkülönbözteti, és amely kiemelt figyelmet kap a fejlesztések során. A Citroën Advanced Comfort® program olyan konkrét fejlesztéseket takar, amelyek segítségével a márka összes modellje garantálja a Citroënre jellemző kényelmet.

A Citroën Advanced Comfort® négy oszlopra épül :

  1. Az úthibák kiszűrése annak érdekében, hogy minden Citroënben úgy érezhessük magunkat, mint egy burokban. Speciális megoldások alkalmazása a felfüggesztés, az ülések kialakítása és a hangszigetelés terén;
  2. Könnyű használat a tágas és praktikus tér, a rakodóhelyek és a könnyen elérhető kezelőszervek segítségével;
  3. Intuitív technológiák, valóban hasznos vezetéstámogató rendszerek, a digitális eszközök zökkenőmentes használata az autóban;
  4. Stresszmentes és biztonságosabb utazás annak segítségével, hogy az autó csak a valóban hasznos információkat jeleníti meg, valamint kellemes fényviszonyokkal és anyagokkal kényeztet.

03 A HASZNOS TECHNOLÓGIÁK TÁRHÁZA

Manapság az autóban nyugalomra és könnyen átlátható, egyszerűen kezelhető, felhasználóbarát technológiákra vágyunk. Az új Citroën C4 Picasso fedélzetén kikapcsolódásra, feltöltődésre és kapcsolattartásra is lehetőség van.

Intelligens vezetéssegítő rendszerek 

Az utasok kényelmére és biztonságára még nagyobb hangsúlyt fektető új C4 Picasso a kezdettől kínált hasznos funkciók mellett – szabad kezes nyitó- és indítórendszer, visszagurulás-gátló, xenon kanyarkövető fényszórók, adaptív fényszóró, keréknyomás-ellenőrző rendszer, 360°-os kamerarendszer, Park Assist, tolatókamera stb. – most újabb berendezésekkel örvendezteti meg az ügyfeleket.
A még nyugodtabb és biztonságosabb vezetés érdekében a modell kínálata újabb intelligens vezetéssegítő rendszerekkel bővül.

  • COFFEE BREAK ALERT: Az új C4 Picasso szériafelszerelései között megtalálható rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha ideje szünetet tartania.
  • SEBESSÉGKORLÁTOZÁS-FELISMERŐ RENDSZER SEBESSÉGAJÁNLÁSSAL: A rendszer felismeri a sebességkorlátozó táblákat, és az információt kijelzi a műszercsoporton a vezetőnek. Az érték elmentésével felülírható a sebességszabályozó, illetve -korlátozó eredetileg beprogramozott sebességértéke (utazó-, illetve maximális sebesség).
  • FÁRADTSÁGFIGYELŐ RENDSZER: A rendszer a gépkocsi kitérésének első jeleire – hangjelzés kíséretében – óvatosságra intő vizuális figyelmeztetést küld.
  • SÁVTARTÓ ASSZISZTENS: A 65 km/h felett működőképes funkció az alulkoncentráltság, illetve a pillanatnyi figyelemzavarok ellen küzd. A rendszer a szélvédő felső részébe beépített kamera segítségével felismeri az útburkolati jeleket, és ha azt érzékeli, hogy a gépjármű indexelés nélkül készül elhagyni a sávját, a vezető riasztása mellett korrigálja a gépjármű menetpályáját. Ha a vezető ragaszkodik a megkezdett sávelhagyáshoz, a kormány határozott megmarkolásával megakadályozhatja az automatikus korrekciót.
  • AKTÍV HOLTTÉRFIGYELŐ RENDSZER: A rendszer az adott oldali visszapillantó tükrön keresztül vizuálisan figyelmezteti a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekre. Ha a gépjármű sávtartó asszisztens funkcióval is rendelkezik, és a vezető az irányjelző bekapcsolása mellett mégis sávot készül váltani az adott oldalon, az ütközés elkerülése érdekében a rendszer a kormányra hatva igyekszik a gépkocsit az eredeti sávban tartani.
  • ADAPTÍV SEBESSÉGSZABÁLYOZÓ STOP FUNKCIÓVAL (kizárólag BlueHDi 150 S&S EAT6 motor esetén): A rendszer egy radar segítségével érzékeli, ha a gépkocsi előtt egy másik jármű halad, és ügyel a vezető által előzetesen beállított biztonságos követési távolság megtartására. Ha kell, a gázpedálra, illetve a fékekre hatva teljesen meg is állítja a gépjárművet. 30 km/h és 180 km/h között az utazósebesség beállítása mellett a gépjármű sebességének és a követési távolságnak a felügyeletét, valamint a kanyarok túl gyors bevételének a megakadályozását is lehetővé teszi.
  • ACTIVE SAFETY BRAKE (2016. novembertől): az ütközések elkerülésére szolgáló vészfékező rendszer. Az akadályokat – pl. azonos irányba haladó vagy álló járművek – a szélvédő felső részén elhelyezett kamera érzékeli. A funkció 5 km/h-tól a gépjármű maximális sebességéig működőképes. A rendszer ütközésveszély érzékelése esetén figyelmezteti a vezetőt, és megfelelő reakció hiányában automatikusan lefékezi a gépjárművet.
  • ÜTKÖZÉSVESZÉLY-JELZŐ: A rendszer 30 km/h sebesség fölött figyelmeztetni képes a vezetőt, ha fennáll a veszélye, hogy összeütközik az előtte haladó gépjárművel.

c4-pic-3

Telematika

Az új Citroën C4 Picasso valamennyi fedélzeti berendezésének érintőtechnológiás irányítása érdekében az új 7” érintőképernyő továbbfejlesztett interfésszel és kapacitív képernyővel rendelkezik. Az új CITROËN Connect Nav navigációs rendszernek köszönhetően – mely reakcióidő, konnektivitás és variálhatóság tekintetében is előrelépést jelent – a 12” HD képernyő kihasználhatósága is javult. Ezzel párhuzamosan az internetalapú szolgáltatások is fejlődtek.

  • CITROËN Connect Radio: Az új generációs 7” érintőképernyőt a kapacitív technológia jóvoltából gördülékenyebb használat és rövidebb reakcióidő jellemzi. A „Créative Technologie” szellemében fogant berendezésnél valamennyi vezérlő a vezető és az első utas keze ügyében található: vezetéssegítő funkciók, légkondicionáló, Bluetoothszal elérhető telefonos funkciók (hozzáférés a telefon névjegyzékéhez, kettős hívás kezelése), multimédia az okostelefonon tárolt zenei fájlok lejátszásával, kormányról vezérelt rádió (AM, FM és célországtól függően DAB) 6 hangszóróval. A rendszerrel kompatibilis okostelefonok alkalmazásait egyébként a Mirror Screen funkciónak köszönhetően az érintőképernyőn is meg tudja jeleníteni (Apple CarPlayTM, Android Auto (2016 végétől) vagy MirrorLink® protokollal).

  • CITROËN Connect Nav: Ezen az érintőtechnológiás, valós időben csatlakoztatott új 3D navigációs rendszeren – az iPadekhez hasonlóan – két ujjal is lehet zoomolni, és a tökéletesített térképadatbázisnak köszönhetően a célravezetés is hatékonyabb. A legfontosabb európai nagyvárosok és műemlékek 3D-ben kerülnek megjelenítésre, és a domborzat ábrázolása is realisztikus. A többsávos utakon nyílrendszer segíti a kívánt sáv gyorsabb megtalálását. Célravezetés közben, bonyolult kereszteződéshez közeledve egy felugró ablakban perspektivikus megjelenítésben láthatjuk a csomópont környékét és a közlekedési táblákat. A főbb utakra (autópályák és országos főútvonalak) vonatkozó sebességkorlátozási információk is kijelzésre kerülnek. Az eredeti térképadatbázishoz évente négy frissítés tölthető le. A digitális interfészek leegyszerűsítése és a biztonságosabb vezetés érdekében hangfelismerő funkció is rendelkezésre áll, ami a navigáció-, telefon- és médiahasználat terén teremt interakcióra lehetőséget. Ezzel a funkcióval sms-eket és e-maileket olvashatunk, illetve gyorsüzeneteket is küldhetünk az autóból. Az USB-kapcsolattal működő Mirror Screen funkcióval pedig könnyen elérhetővé válik az okostelefonon tárolt multimédiás tartalom, és a telefon, illetve alkalmazásai közvetlenül az érintőképernyőről vezérelhetők.

    A CITROËN Connect Nav navigációs rendszerhez kapcsolódó – és eredetileg az új Citroën SpaceToureren bevezetett – új internetalapú szolgáltatások a következő csomagokat foglalják magukban (országtól függően): Traffic csomag (valós idejű forgalmi információk és TomTom elkerülő utak ajánlása, helyi időjárás-előrejelzés, parkolók, benzinkutak és aktuális áraik kijelzése, közelben található fontos helyek internetes keresése), a veszélyes területekre figyelmeztető Alert csomag (traffipaxok jelölése a térképen) és Update csomag (a térképadatbázis és a szoftver pendrive-val történő frissítése).

  • SOS & Assistance csomagot tartalmazó CITROËN Connect Box: a CITROËN Connect Box a vezető és egy speciális segélyszolgálat között létesít kapcsolatot (országtól függően). Baleset esetén – GSM kapcsolaton keresztül – manuálisan vagy automatikusan egy SMS kerül továbbításra a gépkocsiból, mely az azonosítására szolgáló adatokon kívül telefonos elérhetőségét és pontos földrajzi helyzetét is tartalmazza. Az SMS-t egy az ilyen hívások fogadására és feldolgozására szakosodott központ fogadja. Ha a vezető nem válaszol, az üzenetet a központ automatikusan továbbküldi a segélyszolgálatoknak. A CITROËN Connect Box és a CITROËN Connect Nav összekapcsolásának köszönhetően az internetes navigáció igénybevételéhez nincs szükség okostelefonra.

    Az SOS & Assistance csomagot tartalmazó CITROËN Connect Box eszközre épülő CITROËN Connect Pack szolgáltatáskínálat három csomagból áll: Monitoring csomag (ingyenes) virtuális szervizfüzettel (futásteljesítmény automatikus nyilvántartása, esedékes karbantartásokra való figyelmeztetés) és a gazdaságos vezetésre vonatkozó személyre szabott tanácsokkal (a vezetési stílus alapján), Mapping csomag (fizetős) a gépjármű földrajzi helymeghatározásához (használatra vonatkozó figyelmeztetések a beállított földrajzi területen vagy időzónán kívül, valamint folyamatban lévő és korábban megtett utak kijelzése) és Tracking csomag (fizetős) az ellopott autó nagyobb eséllyel történő megtalálása érdekében (a gépjármű helymeghatározása a rendőri szervek munkájának megkönnyítésére). Az országtól függően elérhető szolgáltatásokra a márkakereskedésekben és/vagy a MyCitroen.fr oldalon lehet előfizetni.

4 ÚJ MOTOR: PureTech 130 S&S EAT6
Az új Citroën C4 Picasso kínálatában olyan benzin- és dízelmotorok szerepelnek, amelyek amellett, hogy takarékosak és környezetkímélők, tökéletesen megfelelnek az ügyfelek teljesítményre vonatkozó elvárásainak, és kimagasló vezetési élményt nyújtanak.

A C4 Picasso fogyasztás és CO2-kibocsátás tekintetében benzines és dízelváltozataiban is referenciának számít, és a PureTech, illetve BlueHDi technológia jóvoltából a kategória legjobbjának járó elismerést is többször kiérdemelte (C4 Picasso PureTech 130 S&S BVM6: 115 g C02/km, C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6: 94 g/km, C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6: 102 g/km, C4 Picasso BlueHDi 150 S&S BVM6: 107g/km). A modell benzines (PureTech 110 S&S BVM6 / PureTech 130 S&S BVM6 /THP 165 S&S EAT6) és dízel erőforrások (BlueHDi 100 S&S BVM / BlueHDi 120 S&S BVM6 vagy EAT6 / BlueHDi 150 S&S BVM6 vagy EAT6) széles választékát kínálja.

2016-ban az új PureTech 130 S&S EAT6 motorral tovább bővül a kínálat. A kiváló PureTech 130 S&S benzinmotor és a hatékony EAT6 váltó párosításával minden adott a gondtalan utazáshoz.
A kényelem szempontjából nem elhanyagolható, hogy a páratlan vezetési élményt nyújtó legújabb generációs EAT6 automata sebességváltó vezérlői közvetlenül a kormányon kerültek elhelyezésre.

A PureTech 130 S&S motor megfelel az új Euro6-os környezetvédelmi normának. Vegyes ciklusban mindössze 5,1 l/100 km-es fogyasztásával és 115 g/km CO2-kibocsátásával az új háromhengeres turbómotor kiváló bizonyíték arra, hogy a méretcsökkentés (downsizing) is a teljesítmény és a vezetési élmény szolgálatába állítható.

A nagynyomású közvetlen befecskendezéssel és rendkívül hatékony (240 000 ford./perc), új generációs turbófeltöltővel rendelkező motor már alacsony fordulatszámon is rendkívül kellemes vezetést biztosít (maximális nyomatéka 230 Nm, ami 1750 ford./perctől áll rendelkezésre). Az alacsony fordulatszámon rendelkezésre álló nyomaték és teljesítmény kompromisszuma szempontjából piacvezetőnek számít:
1500–3500 ford./perc tartományban a nyomaték 95%-a elérhető marad, ami minden körülmények között optimális használatot biztosít. A C4 Picasso és a Grand C4 Picasso maximális sebessége 201 km/h.

A Franciaországban tervezett és Spanyolországban – a vigoi PSA-üzemben – gyártott 2016-os új Citroën C4 Picasso és Grand C4 Picasso 2016. júliustól kerül forgalomba.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER