2011. október 22. szombat, 16:41

 

Megújult BMW arculat a dinamika és az elegancia dizájn-jegyeivel
Első ízben háromféle felszereltségi szinttel
Színes Szélvédő-kijelzőSportos hangolású futómű, továbbfejlesztett lengéskényelem
Minden motorváltozat a BMW legújabb TwinPower Turbo technikájával
Az összes motorváltozat kombinálható a nyolcfokozatú automata sebességváltóval
„Élménykapcsoló” „ECO PRO” üzemmóddal

uj-3-as-bmw



Az új BMW 3-as Limousine
A BMW EfficientDynamics az új BMW 3-as sorozatban
Az új BMW ActiveHybrid
A 3-as BMW hat generációja
Az új BMW 3-as Limousine Műszaki adatai
Teljesítmény- és forgatónyomaték-diagramok
Külső és belső méretek

A BMW 3-as Limousine a világ legnagyobb darabszámban értékesített prémiummodelljeként immár hatodik generációjával állít új mércét a sportosság, az elegancia és a kényelem területén. A számos tekintetben úttörő 3-as sorozat történelme az új sportlimuzin tervezői számára is inspirációul szolgált, amelynek erőteljes formavilága a BMW immár hagyományos dizájnelemeinek legfrissebb interpretációja és céltudatos továbbfejlesztése.

Az új BMW arculat, amelynek karcsú fényszórói egészen a „BMW vesékig” nyúlnak, szintén az új BMW 3-as sorozat elegánsan dinamikus karakterét emeli ki. A BMW 3-as sorozatának immár hatodik nemzedéke méreteiben is növekedett elődjéhez képest. Széles nyomtávja (elöl +37mm, hátul +47 mm) már első pillantásra szembetűnő, míg megnövelt hosszúsága (+93 mm) és szintén megnyújtott tengelytávja (+50 mm) ugyancsak alapvetően sportos körvonalait hangsúlyozzák. Az új BMW 3-as Limousine belső méreteiben tapasztalható jelentős növekmény mindenekelőtt a hátsó utasok kényelmét szolgálja. A BMW megújult 3-as sorozata ezúttal három felszereltségi szint – a „Sport Line”, a „Luxury Line” és a „Modern Line” – választékával szolgál. Mindegyikük egészen egyéni módon alakítja a sportlimuzin karakterét, egyaránt exkluzív, magas minőségi színvonalat képviselő anyagválasztással és az új sorozat prémiumkarakterét hangsúlyozó, kiemelkedő minőségi színvonallal.

uj-BMW-3-as-sorozat

Hajtásrendszere és futómű-technikája mindig is a márka mérnökei szakértelmének alapvető területe volt, így a kiemelkedő mozgékonyság és menetdinamikai képességek az új BMW 3-as sorozat esetében is az alapvető sajátosságok között szerepelnek. Az új modell elődjéhez képest 40 kilogrammal alacsonyabb saját tömeggel cáfolja nagyobb méreteit. A márkára oly jellemző sportos menetteljesítmények mellett az utastér fokozott kényelme szintén nagyban hozzájárul a vezetés az új 3-as sorozat kínálta élményéhez.

Piaci bevezetésekor négy kifinomult, gazdaságos és erőteljes motor – mindegyikük a BMW TwinPower Turbo technikájával – szerepel az új 3-as sorozat palettáján. A két továbbfejlesztett dízel erőforrás és a már nagysikerű hathengeres benzines aggregát mellett a vásárlók immár a BMW 328i új turbófeltöltésű négyhengeres erőforrását is választhatják. E legújabb generációs benzinmotor igencsak visszafogott tüzelőanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett szolgál különösen dinamikus menetteljesítményekkel.

A BMW az első gyártóként kínál nyolcfokozatú automata sebességváltót a prémium középkategóriában, amely a motorpaletta bármely dízel vagy benzines tagjával párosítható és már szériakivitelben az Automatikus Motorleállítás és -indítás rendszerével (Automatic Start Stop Function) dolgozik együtt. E kompakt és különösen gazdaságos technikával az új BMW 3-as modellek gazdaságosságuk és emissziós értékeik tekintetében egyaránt elérik, illetve felül is múlják a hagyományos hatfokozatú manuális váltóművel szerelt változatok szintjét. Az új nyolcfokozatú automata váltómű a kényelmes váltások, a dinamika és a gazdaságosság legmagasabb szintű ötvözetével az új limuzin kiemelkedő menetdinamikai képességeivel is tökéletes harmóniát alkotva működik.

BMW-3-as-sorozat-ulesek

A BMW EfficientDynamics koncepció részeként az Automatikus Motorleállítás és -indítás rendszere, a Fékenergia-visszanyerés, a Sebességváltást segítő kijelző, illetve az igény szerinti szabályzás mentén működő segédberendezések - a légkondicionáló hajtásról leválasztható kompresszorát is magában foglaló - rendszere szintén nagyban hozzájárulnak a tüzelőanyag-fogyasztás mérsékléséhez. Mindezeken túl az új „élménykapcsoló” „COMFORT”, „SPORT” és „SPORT +” állásai mellett az új „ECO PRO” üzemmód kínálja minden modellváltozat esetében a további takarékosság lehetőségét. Utóbbi célzottan a tüzelőanyag-takarékos közlekedést segítve teszi lehetővé az egy-egy tanknyi üzemanyaggal elérhető hatótáv növelését. Kiváló példa minderre a széndioxid-kibocsátás területén is igazi „bajnok” BMW 320d EfficientDynamics Edition, amely 163 lóerős teljesítménye mellett az EU-tesztciklus során 100 kilométerenként átlagosan 4,1 literes tüzelőanyag-fogyasztást és kilométerenként 109 gramm széndioxid-kibocsátást pordukált.

Fokozott önállóság, kényelem és biztonság fejlett rendszerek

A BMW ConnectedDrive az új BMW 3-as sorozat számára is a korszerű vezetői segédrendszerek és a fejlett mobilitási szolgáltatások egyedülálló kombinációjával szolgál. Újdonság a prémium középkategóriában a legújabb generációs, színes Szélvédő-kijelző (Head-Up-Display), amely a fontos információkat nagy felbontásban, s közvetlenül a vezető látóterében vetíti a szélvédőre. A „Side View” és „Top View” kameráit is magában foglaló „Surround View” funkció szintén rendelkezésre áll, igény szerint akár madárperspektívából jelenítve meg a járművet és közvetlen környezetét. A Parkoló-asszisztens akár önállóan is a parkolóhelyre kormányozza az autót. A BMW ConnectedDrive további vezetői segédrendszerei között szerepel az araszoló (Stop&Go) funkcióval működő Aktív Sebességszabályzás, valamint a kameraalapú Ütközés-figyelmeztető funkcióval kiegészített Sávváltáskor Figyelmeztető Rendszer és a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, amelyek első ízben jelennek meg a BMW 3-as Limousine kínálatában. A csomagtér-fedél érintés nélküli nyitását kínáló innovatív kényelmi funkció és az „Active Protection” kiegészítő utasvédelem extrafelszerelésként szerepel a palettán.



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER