2011. február 17. csütörtök, 17:00

 

Kifejező, sportosan elegáns formavilágával, nagyfokú agilitásával, igényes funkcionalitásával és innovatív felszereléseivel a BMW X1 modellek „A vezetés élménye” előfutáraiként jelenhettek meg a prémium alsó-középkategóriában.

 

uj BMW X1 28i

A korszerű műszaki csomag teszi különlegessé a BMW 2,0 literes benzinmotorjai generációváltását, amely az új BMW X1 xDrive28i modellel veszi kezdetét.

•    Az első négyhengeres benzinmotor a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) technikájával, tekintélyes teljesítménynövekmény jelentős mértékben megemelt hatásfok mellett, a legnagyobb teljesítmény: 180 kW/245 LE, a maximális forgatónyomaték 350 newtonméter
•    Teljes egészében új fejlesztésű 2,0 literes motor, alumínium forgattyúházzal, konstrukcióját tekintve szoros rokonságban a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) technikájával működő, soros hathengeres motorokkal, amelyek a kiemelkedően magas hatásfokú „Twin-Scroll” feltöltési koncepció, az innovatív mágnesszelepes injektorokkal kialakított, nagypontosságú közvetlen benzinbefecskendezés (High Precision Injection), illetve a BMW szabadalmaztatott, VALVETRONIC változó szelepvezérlésének ismét továbbfejlesztett technikáját sorakoztatják fel
•    kedvezőbb tüzelőanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek
•    Szériakivitelben hatfokozatú manuális, extrafelszerelésként nyolcfokozatú automata sebességváltó, automatikus start-stop funkció (manuális sebességváltóval)
•    üzemanyag-fogyasztás: 7,9 Liter/100 km (mínusz 1,5 liter), széndioxid-kibocsátás: 183 g/km (mínusz 38 gramm), 0 - 100 km/h gyorsulás: 6,1 (manuális sebességváltóval) illetve 6,5 másodperc (automata sebességváltóval, mínusz 0,3 másodperc)
•    Alapkivitelben intelligens BMW xDrive összkerékhajtás
•    Új extrafelszerelésként „M” csomag a BMW X1 összes modellváltozatához
•    BMW ConnectedDrive innovatív szolgáltatásai – köztük a webrádió, valamint a Facebook és Twitter alkalmazásai

Az új BMW X1 xDrive28i Műszaki adatai

Az új, 180 kilowattos (245 LE) motor elődjéhez képest még magasabban ívelő teljesítménygörbét illetve még intenzívebb vonóerőt kínál, mégpedig egyértelműen kedvezőbb üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek mentén. Az új BMW X1 xDrive28i különösen meggyőző módon képviseli e kettős fejlődést. A 0 és 100 km/h közötti sprinthez mindössze 6,1 másodpercet (automata sebességváltóval 6,5 másodpercet), azaz 0,7 (0,3) másodperccel kevesebbet igényel, mint kizárólag automata sebességváltóval kínált elődje. Az EU-tesztciklus során felvett átlagos üzemagyag-fogyasztása 100 kilométerenként csupán 7,9 literes értékkel mindemellett 16 százalékkal alakul alacsonyabban, amelyhez kilométerenként 183 gramm kombinált széndioxid-kibocsátás társul.

BMW X1 28i motorter

Az új BMW X1 xDrive28i szériakivitelében hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, BMW EfficientDynamics technikái között pedig egyebek mellett a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), az automatikus start-stop funkció, a Sebességváltást segítő kijelző (Shift Point Indicator) és az igény szerinti szabályzású segédberendezések is szerepelnek. Extrafelszerelésként egy különösen kedvező hatásfokú, nyolcfokozatú automata váltómű is rendelkezésre áll, az új BMW X1 xDrive28i modelleket így manuális és automata kiviteleikben egyaránt kiemelkedő üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok jellemzik.

Ugyancsak a szériakivitelben kapható a BMW xDrive összkerékhajtás a BMW X1 xDrive28i erőátviteli rendszerében elektronikus szabályzású lamellás tengelykapcsolóval gondoskodik az első és a hátsó tengely közötti kifinomult nyomatékelosztásról. Az intelligens összkerékhajtási rendszer a Dinamikus Menetstabilizáló (Dynamic Stability Control; DSC) berendezéssel dolgozik szoros együttműködésben, s időben reagál minden túl- illetve alulkormányozottsági jelenségre, a síkos és laza talajon is hatékony vonóerő-átadás mellett kanyarban is kedvező menetdinamikai tulajdonságokat biztosítva. Alapvetően a menetdinamikára összpontosító hangolásával az xDrive összkerékhajtás a kanyarívek bekormányzási szakaszán is hatékonyan segíti a pontos irányíthatóságot. Extrafelszerelésként a „Performance Control” funkció is rendelkezésre áll, amely a forgatónyomaték hátsó kerekek közötti igény szerinti elosztásával gondoskodik még agilisabb menettulajdonságokról.

Kiemelkedő mozgékonysága további hangsúlyozására a BMW X1 palettáján 2011 tavaszától az „M” sportcsomag is megjelenik. Ez a minden motorváltozathoz gyárilag rendelhető összeállítás a BMW kompakt X-modelljének futóműve, karosszériája és utastere számára tartalmaz specifikus kiegészítőket.

BMW TwinPower Turbo immár négyhengeres motorban is
A BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) technikájával működő, új négyhengeres motor ezzel immár olyan teljesítménytartományba lépett, amely az atmoszférikus motorok számára mindeddig csupán több hengerrel és jóval magasabb összlökettérfogattal volt elérhető.

Az új BMW X1 xDrive28i álló helyzetből mindössze 6,1 másodperc (automata sebességváltóval 6,5 másodperc) alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, ami 0,7 illetve 0,3 másodperccel kevesebb, mint kizárólag automata sebességváltóval kínált elődje esetében. Az új BMW X1 xDrive28i csúcssebessége 240 kilométer/óra.

BMW X1 xdrive 28i

Fokozott sportosság, mérsékelt károsanyag-kibocsátás – a VALVETRONIC, a Kettős-VANOS és a közvetlen benzinbefecskendezés révén.
A teljes egészében a hengerfejbe integrált VALVETRONIC változó szelepvezérlés, illetve a szívó- és a kipufogóoldal vezérműtengelyeinek folyamatos állítása (Kettős-VANOS) szintén kifejezetten kedvező hatást fejt ki a teljesítmény-karakterisztika alakulására. A BMW X1 xDrive28i erőforrásában a szívó- és a kipufogószelepek mozgatására egyaránt szerelt kivitelű vezérműtengelyt alkalmaztak a konstruktőrök, a legújabb generációs VALVETRONIC rendszer pedig integrált szenzorral kiegészített, továbbfejlesztett léptetőmotorjainak köszönhetően még gyorsabb szabályzást tesz lehetővé.

Start-stop rendszer
A gazdaságosság további fokozásának fontos elemei a jellegmezős szabályzású olajszivattyú, valamint a hűtőfolyadék - ugyancsak igény szerinti szállítású, elektromos hajtású - szivattyúja. Az új BMW X1 xDrive28i hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt változatai emellett az automatikus start-stop funkciót is már alapfelszerelésként kínálják. E korszerű berendezés például közlekedési lámpánál vagy torlódásokban a motor önműködő leállításával számottevően mérsékli a tüzelőanyag-fogyasztást, hatékonyan előzve meg az indokolatlan alapjárati fázisok okozta veszteségeket.

Az új motortechnika és a BMW EfficientDynamics fejlesztési koncepció gazdaságosságnövelő műszaki megoldásainak széles körű, az alapfelszereltséget bővítő alkalmazása révén a tervezők a menetteljesítmények és a tüzelőanyag-fogyasztás különösen kedvező viszonyát valósíthatták meg. Az új BMW X1 xDrive28i az EU-tesztciklus során 100 kilométerenként mindössze 7,9 literes átlagos tüzelőanyag-fogyasztást produkált, ami 16 százalékkal alacsonyabb elődjénél. Az új BMW X1 xDrive28i széndioxid-kibocsátása kilométer átlagosan 183 grammra adódott.


A díjnyertes soros hathengeres motor konstrukciós megoldásai a kiemelkedő gazdaságossági tulajdonságok szolgálatában
Az új erőforrás alapvető konstrukciós jellemzőiben a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) technikájával működő, soros hathengeres motorjai legújabb generációjára épül. A többek között az új BMW X3 xDrive35i modellbe épített, 225 kW/306 LE teljesítményű hathengeres motor világszerte a dinamikus teljesítmény-karakterisztika és az ehhez párosuló meglepően magas fokú gazdaságosság mércéjéül szolgál.

BMW X1 28i muszerfal

Extrafelszerelésként nyolcfokozatú automata sebességváltó többletfogyasztás nélkül
A BMW X1 xDrive28i szériafelszereltségében hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, extraként azonban hajtásrendszere nyolcfokozatú automata váltóművet is tartalmazhat.

További extrafelszerelésként bőrbevonatú sportkormány, illetve sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel kiegészített, ugyancsak bőrborítású „M” kormánykerék is szerepel a palettán. Utóbbi oly módon kínálja a gyors és kényelmes manuális váltások lehetőségét, hogy a vezető közben mindkét kezét a volánon tarthatja. A jellegzetes „M” konfiguráció szerint a jobb oldali billentyű a fel-, míg a bal a visszakapcsolásokra szolgál.


BMW X1: kategóriája legmagasabb fokú mozgékonysága – a BMW xDrive révén
A forgatónyomaték első és hátsó kerekek közötti változó elosztásával az új BMW X1 xDrive28i szériafelszereltségét gazdagító BMW xDrive összkerékhajtás éppoly hatékonyan segíti az agilis menettulajdonságokat, mint laza talajon a zavartalan vonóerő-átadást. Az xDrive elektronikus szabályzású lamellás tengelykapcsolóval működő osztóműve segítségével mindenkor a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően osztja el a motor nyomatékát az első és a hátsó tengely felé, minden pillanatban a kedvezőbb vonóerő-átadású kerekeket részesítve előnyben.


Korszerű futómű-technika és szilárd karosszéria a legmagasabb fokú mozgékonyság és biztonság szolgálatában
Az első felfüggesztéseket kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstagok, míg a hátsókat ötkaros konstrukció alkotja, a sportosság és a kényelem közötti optimális harmónia szerint hangolva. A hidraulikus szervokormányt pontosan adagolt rásegítés jellemzi.

A BMW X1 extrém torziós merevségű karosszériája többek között a nagy- és legmagasabb szilárdságú acélfajták célzott alkalmazásának köszönheti kiemelkedő kvalitásait. Különböző tartói, merevítői és támaszai mind anyagválasztásukban, mind pedig kialakításukban és elrendezésükben a legnagyobb fokú ütközésbiztonság, illetve az optimális saját tömeg és az autó maximális mozgékonysága jegyében születtek.
A BMW X1 utasterében az első légzsákok és az első oldallégzsákok mellett az első és a hátsó ülések utasait egyaránt védő oldalsó függönylégzsákok is a szériafelszereltséghez tartoznak. A BMW X1 mindegyik üléshelyén hárompontos biztonsági övvel készül, amelyek az első üléseken erőhatárolóval és előfeszítővel is kiegészülnek.

A BMW X1 alapkivitelű kettős körfényszórói nappali világítás funkciót is magukban foglalnak. Extrafelszerelésként a BMW jellegzetes helyzetjelző és nappali világításával szerelt Bi-Xenon fényszórók is rendelkezésre állnak. Ezeket a hátsó lámpatestek LED-technikájú világítóegységei egészítik ki, amelyek különösen intenzíven juttatják kifejezésre a hátsó fények jellegzetes L-alakját. A Fényszóró-asszisztens (High-Beam Assistant) és az esőérzékelős ablaktörlő mellett a BMW X1 modellekhez kívánságra az Adaptív Kanyarvilágítás (Adaptive Headlights) is rendelhető, amely az úttest kanyarívének megfelelő megvilágításáról gondoskodik.

Magabiztos fellépés, modern és funkcionális belső tér

A 4,45 méter hosszú ötajtós modell a BMW X6, BMW X5 és BMW X3 karosszériáihoz viszonyított szerényebb méretei ellenére minden oldalról rátekintve már az első pillantásra vérbeli BMW X-modellként azonosítható. A szögletesre formált kerékjáratok, a megnövelt szabadmagasság, a karosszéria alsó traktusán húzódó keskeny szennyeződésvédő borítás, valamint a függőleges állású BMW-vesék egyaránt robusztus kiállást sugároznak. A hosszú motorháztető, a karosszéria rövid első túlnyúlása, a jelentős, 2,76 méteres tengelytáv és a hegyes szögben álló első szélvédő összességében megnyújtott arányokat és határozottan sportos karaktert kölcsönöz a BMW X1 számára.

A BMW X-modelljeire oly jellemző megemelt üléspozíció és a vezetőre összpontosító belső kialakítás a vezetés érzelmekben gazdag élményét erősíti. E kialakítás nem csupán kényelmes beszállást tesz lehetővé, de a vezető számára mindenkor optimális rálátást is biztosít a forgalomra. A BMW X1 prémium karakterét az igényes anyagválasztás, a markánsan kiformált felületek és az extrafelszerelésként rendelhető navigációs rendszerekkel együtt kínált iDrive kezelési rendszer hangsúlyozza tovább. Kifejező grafikai elemek, méretes díszítő berakások és dinamikus vonalvezetés kölcsönöz határozottan sportos és fiatalos megjelenést a BMW X1 utastere számára. A műszerfalat vízszintes vonalak osztják meg. Ez az ajtókárpitokon is folytatódó struktúra a belső szélesség hangsúlyozásával hívja fel a figyelmet a nagyvonalú térkínálatra. A középkonzol formái határozottan választják szét a vezető és az utas számára kialakított teret és kezelőfelületeket.

A BMW X1 tágas hátsó utasterében három teljes értékű ülés áll rendelkezésre. A három részre osztott, 40:20:40 arányban lehajtható hátsó üléstámla révén a csomagtartó térfogata 420-ról egészen 1350 literig bővíthető. A BMW X1 magas fokú funkcionalitását egészen a részletekig menően számos különféle rakodóhely, pohártartó és rekesz fokozza tovább.


Az extrafelszerelések kínálata: funkcionális, innovatív igényes
Az utastér egyéni igények szerinti kialakításának eszközei lehetnek például a sportülések, az ülésfűtés, a világítás-csomag, illetve a nagyméretű panoráma üvegtető. Az éppoly hatékony, mint gazdaságos automatikus légkondicionáló ötféle klímakaraktert kínál, minden évszakban és időjárási viszonyok közepette kellemesen temperálva az utasteret. A szériakivitelű audio-berendezés a hat hangszóró és a CD-lejátszó mellett a külső zenei adatforrások csatlakoztatására AUX-bemenettel is rendelkezik, opcióként pedig az USB-csatlakozón át MP3-lejátszó és más adathordozók is a jármű szórakoztató rendszerébe integrálhatók.

A „Business” illetve a „Professional” navigációs rendszerrel együtt a BMW X1 kínálatában a BMW iDrive kezelési rendszerének új generációja is szerepel, a középkonzolon elhelyezett kezelőgombbal (Controller) és közvetlen választógombokkal, a szériakivitelhez tartozó légkondicionáló kezelőfelülete alatt sorakozó, szabadon programozható „kedvenc gombokkal”, valamint a műszerfalba harmonikusan integrált 6,5 illetve 8,8 col képátlójú Központi Kijelzővel (Control Display).
Az extrafelszerelésként rendelhető tolatókamera képe a szintén opcióként kapható, szenzorokkal működő „Park Distance Control” berendezést kiegészítve könnyíti nagymértékben a BMW X1 modellekkel végzett manőverezést. Az internet-hozzáférés mellett a BMW ConnectedDrive a különböző okostelefonok és külső zenei lejátszók rendszerintegrációjára is innovatív megoldásokkal szolgál.

Az infotainment-kínálat vonzó bővítéseként jelenik meg a BMW X1 modellekben is a BMW ConnectedDrive Apps opciója. Segítségével az Apple iPhone felhasználója az Apple App Store választékában díjmentesen rendelkezésre álló szoftver használatával az iDrive kezelési rendszeren keresztül csatlakozhat a világszerte elérhető webrádió-állomásokra, de a Központi Kijelzőn (Control Display) személyes Facebook- vagy Twitter-profilja legfrissebb állásáról is tájékozódhat. Mindezeken túl, az online-szolgáltatások előre meghatározott üzenetformák kiküldését is lehetővé teszik az autóból. A tervek szerint a rendszer a jövőben további Apps és más funkciókkal bővül.

uj BMW X1

Premier: a BMW X1 „M” sportcsomagja
Az új BMW X1 xDrive28i bevezetéséhez csatlakozva 2011 tavaszától a BMW kompakt X-modellje minden motorváltozatához első ízben „M” sportcsomag is rendelhető. A futómű, a karosszéria és az utastér számára kifejlesztett modell-specifikus kiegészítők még inkább kiemelik a BMW X1 sportos karakterét és agilis menettulajdonságait. A sportos hangolású felfüggesztések és a 17-colos, kettősküllős „M” könnyűfém keréktárcsák jelentősen bővítik a BMW X1 menetdinamikai potenciálját, de az „M” sportcsomagban 18-colos, kettősküllős „M” könnyűfém tárcsák is rendelhetők.

A BMW X1 számára kínált „M” sportcsomag mindezeken túl „M” aerodinamikai kiegészítőket, „M” jelzésű küszöbléceket tartalmaz, az oldalablakok keretei és a tetősínek pedig a „BMW Individual” magas fényű „Shadow Line” kivitelében jelennek meg. A széles körű program az „M” sportcsomaggal kínált „Alpin-fehér”, a „Le Mans kék”, a „Zafír-fekete”, a „Space-szürke”, a „Vermilion-vörös” és az „Ásvány-fehér” külső metálfényezéseket is magában foglalja.

A BMW X1 utasterében szövet-/Alcantara bevonatú sportülések, bőrbevonatú multifunkciós „M” sportkormány és a vezető „M” stílusú lábtámasza teremt a sportcsomaghoz illő hangulatot. Az igényesen sportos karaktert a „BMW Individual” antracit árnyalatú mennyezetkárpitja, a keresztirányú csiszolatú, sötét alumínium díszítőelemek, a hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt modellváltozatok „M” váltókarja és a bőr kézifékkar-mandzsetta összeállítása teszi teljessé.


Az új BMW X1 xDrive28i Műszaki adatok

Karosszéria

Ajtók / üléshelyek száma                5/5
Hosszúság /szélesség / magasság1) (üresen)    mm            4.454/1.798/1.545
Tengelytáv    mm            2.760
Nyomtáv elöl / hátul    mm            1.500/1.529
Fordulókör-átmérő    m                 11,8
Üzemanyag-tartály térfogata    kb. l        63
Hűtőrendszer fűtéssel    l            8,2 (8,5)
Motorolaj2)    l                5,75
Saját tömeg (DIN/EU)    kg        1.580 (1.595) / 1.655 (1.670)
Terhelhetőség (DIN)    kg            550
Megengedett legnagyobb össztömeg    kg    2.130 (2.150)
Megengedett legnagyobb tengelyterhelés elöl / hátul    kg            1.015/1.175
Vontatható tömeg,
fékezett (12%) / fék nélküli    kg        2.000/750
Megengedett tetőterhelés /
megeng. függ. vonóhorog-terh.    kg    75/80
Csomagtér térfogata    l                   420 - 1.350
Légellenállás    cX x A                      0,33 x 2,34

Motor
Építési mód / hengerszám / szelepszám hengerenként                soros / 4 / 4
Motortechnika         BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) technika a „Twin-Scroll” feltöltési koncepcióval, a nagypontosságú közvetlen benzinbefecskendezéssel (High Precision Injection), a VALVETRONIC változó szelepvezérléssel és a
Kettős-VANOS vezérműtengely-állítással
Összlökettérfogat    cm³            1.997
Löket/furat    mm                90,1 / 84,0
Sűrítési arány
:1            10,0
Üzemanyag                min. ROZ 91
Max. teljesítmény    kW/LE            180 / 245
fordulatszámnál    min–1            5.000
Max. forgatónyomaték    Nm        350
fordulatszámnál    min–1            1.250

Elektromos rendszer
Akkumulátor / beépítés    Ah/–        80 (70)/csomagtér
Generátor    A/W                170/2.380

Futómű és biztonság
Első kerékfelfüggesztés        Kettős ágyazású lengőkar, rugóstag
Hátsó kerékfelfüggesztés        Ötkaros, hossz- és kettős keresztlengőkarral
Fékek elöl        Tárcsafékek, egydugattyús keretes úszónyereggel
Átmérő    mm            330 x 24 / belső szellőzéssel
Fékek hátul        Tárcsafékek, egydugattyús úszónyereggel

Átmérő    mm            330 x 20 / belső szellőzéssel

Menetstabilizáló rendszerek

Szériakivitelben: Dinamikus Menetstabilizáló (DSC) Blokkolásgátló (ABS) illetve Dinamikus Vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC) funkciókkal; Kanyarbeli Fékszabályzás (CBC), Vészfékrásegítő (DBC), a féktárcsák rendszeres szárazra fékezése (Brake Drying), Féknyomás-kiegyenlítés (Fading Compensation), DSC együttműködésben az xDrive összkerékhajtással, Lejtő-asszisztens (Hill Descent Control; HDC)
Extrafelszerelésként: „Performance Control” funkció

Biztonsági felszereltség
Szériakivitelben: vezető- és utasoldali első légzsák, első oldallégzsákok, elöl és hátul oldalsó függöny-fejlégzsák; minden üléshelyen hárompontos automata biztonsági öv, elöl erőhatárolóval és előfeszítővel; ütközésérzékelő rendszer (Crash Sensors); gumiabroncs-nyomásellenőrző berendezés
Kormányberendezés        Fogasléces szervokormány, extrafelszerelésként Servotronic funkcióval
Kormánymű összáttétele    :1        18,5
Gumiabroncsok elöl/hátul            225/50 R17 94H
Keréktárcsák elöl/hátul            7,5J x 17 könnyűfém

BMW ConnectedDrive
Kényelem        Extrafelszerelésként: BMW Assist, benne információs szolgálat, távfunkciók és
V-Info+, BMW TeleServices, mobil eszközök csatlakoztathatósága
Infotainment        Extrafelszerelésként: internet-hozzáférés, BMW Online, benne parkolási és belföldi információk, Google-kereső, hírek, valós idejű időjárás-jelentés, BMW Routes, office-funkciók, Bluetooth Audio Streaming és Online Update Music Tracks
Biztonság        Extrafelszerelésként: Kanyarodófény (Bending Lights) funkcióval kiegészített Adaptív Kanyarvilágítás (Adaptive Headlights), Fényszóró-asszisztens (High Beam Assistant), Parkolássegítő Távolságellenőrző (Park Distance Control; PDC), tolatókamera, sebességszabályzás fékezési funkcióval, automatikus Bővített Segélyhívás (Enhanced Emergency Call)

Sebességváltó

Sebességváltó típusa        6-fokozatú, manuális
(extrafelszerelésként 8-fokozatú automata, Steptronic funkcióval)
Fokozatok áttételei    I.    :1            4,110 (4,714)
II.    :1            2,315 (3,143)
III.    :1            1,542 (2,106)
IV.    :1            1,179 (1,667)
V.    :1            1,000 (1,285)
VI.    :1            0,846 (1,000)
VII.    :1            – (0,839)
VIII.    :1            – (0,667)
R    :1            3,727 (3,295)
Végáttétel    :1            3,385 (3,154)

Menetteljesítmények
Teljesítmény-tömeg arány (DIN)    kg/kW (kg/LE) 8,8 (8,9)
Literteljesítmény    kW/l (LE/l)            90,1
Gyorsulás    0–100 km/h    s            6,1 (6,5)
0–1000 m    s            26,4 (26,8)
4./5. fokozat     80–120 km/h    s            6,0 / 7,1 (–/–)
Legnagyobb sebesség    km/h            240 (240)

Terepes adottságok
Terepszög elöl/hátul    fok            18,0/21,5
Rámpaszög    fok            16,8
Szabadmagasság üresen    mm            194

BMW EfficientDynamics
BMW EfficientDynamics műszaki megoldások szériafelszereltségként        Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), Sebességváltást segítő kijelző (Shift Point Indicator) és az automatikus start-stop funkció (manuális sebességváltóval), igény szerinti szabályzású segédberendezések, mérsékelt belső súrlódású hátsó híd, intelligens könnyűszerkezetes építés, jellegmezős szabályzású olajszivattyú

Üzemanyag-fogyasztás
(EU-ciklus)               
város    l/100km            9,9 (10,4)
városon kívül    l/100km        6,7 (6,4)
átlag    l/100km            7,9 (7,9)
CO2-emisszió    g/km            183 (183)
Emissziós besorolás            EU5 

A műszaki adatok az ACEA-piacokra, a forgalomba helyezéshez szükséges értékek (tömegadatok, maximális sebesség) pedig részben kizárólag Németországra érvényesek.

1) Magasság tetőantennával
2) Olajcsere-mennyiség

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER