2011. október 22. szombat, 16:41

3-as-bmw-hatulrol



Az új BMW 3-as Limousine
A BMW EfficientDynamics az új BMW 3-as sorozatban
Az új BMW ActiveHybrid
A 3-as BMW hat generációja
Az új BMW 3-as Limousine Műszaki adatai
Teljesítmény- és forgatónyomaték-diagramok
Külső és belső méretek

Magasabb teljesítmény, alacsonyabb fogyasztás
Nagyteljesítményű motorjaival, igényes futómű-technikájával és már-már extrém torziós merevségű karosszériaszerkezetével erősíti tovább az új 3-as BMW piaci szegmense élén a legsportosabb limuzinként elfoglalt vezető pozícióját, miközben a kényelem területén az eddiginél is magasabb színvonalat kínál. A sportos limuzin alapvető jellemzői továbbra is kiemelkedő menetdinamikai képességei és mozgékonysága, döntően határozva meg a vezetése kínálta intenzív élményt is.

BMW-3-as-sorozat

Korszerű benzinmotorok az új BMW 3-as sorozatban: fokozott dinamika, mérsékelt fogyasztás a BMW TwinPower Turbo technikájával
A piaci bevezetésre rendelkezésre álló benzinmotorokat egyaránt magas teljesítményszint, pörgős karakter és rendkívül kulturált járás jellemzi, mégpedig felülmúlhatatlan gazdaságosság mellett. Legyen szó az agilis BMW 328i orrában dolgozó új négyhengeresről vagy akár az új BMW 335i nagyobb hengerűrtartalmú hathengereséről, e korszerű erőforrások egyaránt olyan innovatív műszaki megoldásokat vonultatnak fel, amelyeket a tervezők igényes és magas színvonalú technikák csomagjává állítottak össze. E motorok közös jellemzője a BMW TwinPower Turbo koncepciója, amelyet a Kettős Turbófeltöltő (Twin Scroll Turbo), a Nagypontosságú Közvetlen Benzinbefecskendezés (High Precision Injection), a Kettős-VANOS vezérműtengely-állítás és a VALVETRONIC változó szelepvezérlés megoldásai alkotnak. A belső súrlódásaik tekintetében optimalizált alapmotorok emellett különösen könnyű, s teljes egészében alumínium forgattyúházzal készülnek, amely nem csupán az új 3-as BMW gazdaságosságára, hanem mozgékonyságára is kedvező hatást fejt ki.

Modern dízelmotorok: nyomatékosak és gazdaságosak
Az új sportlimuzin BMW TwinPower Turbo dízel-aggregátjai is a BMW hajtástechnikájának legfrissebb állását képviselik. E korszerű dízel konstrukciókban a legújabb generációs common-rail közvetlen befecskendezés, turbófeltöltés és teljes egészében alumínium konstrukció gondoskodik a mindenkor magas vonóerőről, a rendkívül kulturált járásról és az egyedülálló gazdaságosságról. Kettős tömegű lendkerekük a centrifugális erő vezérelte röpsúlyos tömegközéppont-eltolás („Fliehkraftpendel”) megoldásával egészül ki, amely a forgómozgás során fellépő kisebb kiegyensúlyozatlanságok kiegyenlítésével egészen alacsony fordulatszám-tartományokon is nyugodt és rezgésmentes járást biztosít. A sportlimuzin hatodik generációjában is valóságos széndioxid-kibocsátási „bajnok” a BMW 320d EfficientDynamics Edition változata, amely a vonatkozó EU-szabvány szerint felvett 100 kilométerenkénti átlagos 4,1 liter tüzelőanyag-fogyasztása mellé kilométerenként mindössze 109 gramm széndioxid-kibocsátást párosítva szolgál új mércéül szegmensében. Az BMW 320d és BMW 320d EfficientDynamics Edition számára emellett 2012 közepétől a jövőbe mutató BMW BluePerformance technika is megjelenik, amely a dízel részecskeszűrőt és az oxidációs katalizátort NOX-tároló katalizátorral egészíti ki. A rendszer a nitrogén-oxidok kibocsátásának rendkívül hatékony mérséklését kínálja, jelentősen az EU6 kipufogógáz-szabvány határértékei alatt maradva.

BMW-3-as-sorozat-muszerfal

Kívánságra optimalizált váltók
Motorváltozattól függetlenül a BMW új sportlimuzinja a legkorszerűbb hatfokozatú manuális sebességváltóval készül, amely kívánságra, első ízben ebben a sorozatban, nyolcfokozatú automata váltóművel helyettesíthető. Mindkét konstrukciót különösen magas hatásfok, kompakt beépítési méretek és mérsékelt saját tömeg jellemzi. A BMW 335i és a két dízelváltozat hajtásrendszerében a hatfokozatú manuális váltómű szárazkarteres kenési rendszerrel és átdolgozott fogaskerék-áttételekkel működik. Ez az újszerű kialakítás jelentősen mérsékli a fogkapcsolódások súrlódási veszteségeit, a szabályozott olajellátás révén pedig az olajkavarási veszteségeket sikerült szinte teljes mértékben kiiktatni. Minden manuális váltóművel szerelt modell a Sebességváltást segítő kijelzőt is tartalmazza, amely a pillanatnyi menethelyzet függvényében tájékoztatja a vezetőt a kapcsolások ideális időpontjairól. Az új „ECO PRO” üzemmódjában a kijelző a lehető legintenzívebb üzemanyag-takarékosság jegyében működik.

A nyolcfokozatú automata sebességváltót szintén innovatív belső elrendezés jellemzi. Míg az új váltómű méretei, és saját tömege sem nagyobb, mint hatfokozatú elődjéé, két további fokozatot illetve jóval szélesebb áttételi tartományt kínál. Mindemellett hidraulikus nyomatékváltó-egysége minimálisra mérsékelt relatív fordulatszám-eltérése (szlip), a magas hatásfok, a csekély súrlódási veszteségek illetve az intelligens szabályzás együttesen kiemelkedő gazdaságossági potenciállal ruházza fel e technikát. A BMW 335i, a BMW 328i és a BMW 320d modellekbe építve a vonatkozó EU-szabvány szerint felvett tüzelőanyag-fogyasztás még a manuális váltóval szerelt modellekét sem éri el. Az általa leváltott hatfokozatú automata sebességváltóval összevetve, a nyolcfokozatú automata révén mintegy 9-13 százalékkal csökken a sportlimuzin tüzelőanyag-fogyasztása. Ezzel az automata váltóművel még a széndioxid-kibocsátásban élen járó BMW 320d EfficientDynamics Edition modell is a manuális konstrukcióval szerelt változatával megegyező tüzelőanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket produkál. Új „ECO PRO” üzemmódjában az automata sebességváltó jóval korábbi felkapcsolások és késleltetett visszaváltások jellemezte karakterisztika mentén működik.

BMW-3-as-sorozat-fekete-ulesek

Start-Stop rendszer, rekuperáció, „ECO PRO”
Az új BMW 3-as Limousine már alapfelszereltségében az Automatikus Motorleállítás és -indítás rendszerével (Automatic Start Stop Function) készül, amely a rövid megállások alkalmával – például közlekedési lámpánál vagy a torlódások során – a motor átmeneti leállításával hatékonyan előzi meg a felesleges üzemanyag-fogyasztást. E rendszer a BMW vetélytársak körében első ízben, s mindmáig egyedülálló módon alkalmazza az új nyolcfokozatú automata sebességváltóval együtt. Az ugyancsak az új 3-as BMW szériafelszereltséghez tartozó Fékenergia-visszanyerés gondoskodik arról, hogy a fékezési és motorfék-fázisok során visszatáplált energia a későbbiekben a fedélzeti elektromos hálózat rendelkezésére állhasson. Emellett a dinamikus gyorsítások során a generátor gyakorta lekapcsolható hajtásával, így az elektromos energia messzemenőkig üzemanyag-takarékos előállítása mellett az agilis sportlimuzin gyorsítási képességei is még kedvezőbben alakulhatnak. Végül, de nem utolsósorban az „élménykapcsoló” segítségével az „ECO PRO” üzemmód is aktiválható. E módusz a hajtásrendszer megfelelő szabályzásával, a fűtés és a légkondicionáló berendezés, valamint a külső visszapillantó tükrök és az ülések fűtésének gazdaságosságra összpontosító üzemével támogatja a tüzelőanyag-takarékos közlekedést, akár 20 százalékos megtakarítást is lehetővé téve.

Energiatakarékosság az igény szerinti szabályzású segédberendezések

Az új 3-as BMW intelligens energiamenedzsment-rendszerében a hagyományos megoldásokhoz képest jóval energiatakarékosabb üzemű segédberendezések is fontos szerepet töltenek be. Kiváló példa erre az igény szerinti szabályzással működő hűtőfolyadék-szivattyú, a megfelelő jellegmező szerint szabályozott olajszivattyú, valamint az elektromechanikus szervokormány, amely csakis akkor vesz fel energiát, amikor valóban szükséges. Hasonló érvényes a légkondicionáló rendszer speciális kompresszorára is, amely a sportlimuzin számos modellváltozatában megjelenik. Amint a vezető kikapcsolja a klímaberendezést, a kompresszort mágneses tengelykapcsolója haladéktalanul leválasztja szíjhajtásáról, minimálisra mérsékelve a rendszer veszteségét.
bmw-motor
Intelligens könnyűszerkezetes építés az üzemanyag-fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás további mérséklésére
A megfelelő anyagok alkalmazásával a célzott könnyűszerkezetes építés hozzájárul a jármű saját tömegének csökkentéséhez, ugyanakkor a jelentősen megnövelt szilárdság jellemezte utascella magas biztonsági színvonala is döntő fontosságú. Mindemellett a kiemelkedő menetdinamikai tulajdonságok elérését is nagyban segíti. Ennek megfelelően az intelligens könnyűszerkezetes építés a BMW fejlesztésének minden területén meghatározó, s modelljei minden fő komponensére kiterjed, a karosszériától a motortervezésen át, egészen a futómű-technikáig. Ennek során a nagy- és különösen magas szilárdságú acélfajták, a B-oszlopok melegen alakított konstrukciója, illetve a különböző műanyagok mellett a járműszerkezetekben a legkorszerűbb kombinált anyagok is megjelennek. Az alumínium a motor- és a futómű komponensei körében tapasztalható egyre szélesebb körű alkalmazása szintén nagyban mérsékli az adott fődarabok tömegét.

Az autó aljának aerodinamikai fejlesztései
A tüzelőanyag-fogyasztás mérséklésének szintén fontos eleme a légellenállás mérséklése. Az új 3-as BMW a legkorszerűbb szélcsatorna-létesítményben nyerhette el aerodinamikai „finomhangolását”, légellenállási tényezője mindössze cw = 0,26, ami kiváló érték. A légellenállási tulajdonságok aprólékos fejlesztése mindemellett zajkomfortja és stabilitási tulajdonságai tekintetében is meghatározó. Különösen jelentős befolyást gyakorol a nemkívánatos emelőerők ébredésére a jármű aljának kialakítása, az új BMW 3-as sorozat tagjait e területen is áramlási szempontból optimalizált konstrukció jellemzi. Ennek elemei az mindkét oldalon, a motorburkolat illetve a kipufogórendszer első alagútja alatti, bővített méretű és sima felületű borítások, amelyek összességében minden eddiginél nagyobb mértékben zárt alsó kialakítást biztosítanak. A hátsó tengely környéki diffúzor-hatású további burkolatok tovább mérséklik a légellenállást és az emelőerők nagyságát, egyben a kőfelverődésekkel szemben is hatékonyan védik a hátsó traktust. Az első lökhárító úgynevezett „Air Curtain” elemei egyfajta levegő-függönyt állítanak elő, amely az első kerekek környezetében mérsékli hatékonyan a légellenállást. Mindemellett a kedvező áramlási tulajdonságok szellemében kiformált kerékjáratok illetve az előttük elhelyezett légterelők segítik a tüzelőanyag-fogyasztás mérséklését.



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER