2012. január 12. csütörtök, 22:31


Fejleszti gyártókapacitását a BMW csoport az egyesült államokbeli Spartanburgban, jelentette be Frank-Peter Arndt, a BMW csoport gyártásért felelős igazgatótanácsi tagja.

bmw-gyar

A BMW X3-as gyártásának megkezdése előtt 2008 és 2010 között a BMW csoport már végrehajtott egy 750 millió dollár értékű fejlesztést. „A következő három év folyamán, 2014-ig több mint 900 millió dolláros befektetést tervezünk a spartanburgi üzemünkben. A beruházásnak köszönhetően Spartanburgban középtávon évi 350.000 járművet gyárthatunk, és még ebben az évben 300 új munkahelyet teremtünk” – nyilatkozta Frank-Peter Arndt.


A vezető hozzátette: „A gyártókapacitás növelése a BMW X modelljei iránt világszerte növekvő érdeklődésre adott válaszunk, a paletta pedig nemsokára magában foglalja a BMW X4-et is” – mondta Arndt az 1994 óta termelő dél-karolinai üzemben összeszerelt kétmilliomodik BMW alkalmából rendezett ünnepségen. A fejlesztés révén a BMW csoport teljes dél-karolinai befektetése csaknem hatmilliárd dollárra nő.

Az elmúlt év folyamán a spartanburgi BMW gyár a világ több mint 130 piaca számára 276.065 járművet szerelt össze, az előző évvel összevetve ez 73%-os növekedést jelent. A növekedésben a BMW X3 kiemelt szerepet játszott: a különösen sikeres modell eladásai 156%-val nőttek 2011-ben, összesen 117.944 járműre.

bmw-x3

A BMW spartanburgi gyára a környezetvédelem szempontjából igen korszerű létesítmény: az elmúlt öt év folyamán az egy autóra jutó mutatók közül 48%-kal sikerült csökkenteni az energiafelhasználást, megfelezni a vízfogyasztást, 44%-kal visszaszorítani a szén-dioxid kibocsátást és 65%-kal kevesebb a hulladék is. 2010-ben a spartanburgi gyárban csaknem 62 millió kilowattórányi energia termelődött a létesítmény területén található erőműből, amely egy közeli hulladéklerakóban létrejövő metángázból állít elő energiát – így a gyár villamosenergia felhasználásának 37%-át sikerült tavaly biztosítani.

A BMW csoport a prémium szegmens piacvezető gyártója az Egyesült Államokban, a világ legnagyobb prémium autópiacán. Az elmúlt évben a BMW és MINI modellek eladásai csaknem 15%-kal növekedtek az államokban, ahol összesen 305.418 autót adtak el, így a BMW csoport számára az amerikai piac volt a legnagyobb 2011-ben.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER