2011. október 22. szombat, 16:41

bmw-3-hibrid



Az új BMW 3-as Limousine
A BMW EfficientDynamics az új BMW 3-as sorozatban
Az új BMW ActiveHybrid
A 3-as BMW hat generációja
Az új BMW 3-as Limousine Műszaki adatai
Teljesítmény- és forgatónyomaték-diagramok
Külső és belső méretek

A BMW 3-as sorozata 2012 őszén további modellváltozattal bővül, amikor a középkategóriájú sportlimuzinok prémiumszegmensében egy teljes-hibrid konstrukció is premierjét tarthatja. Az új ActiveHybrid 3 a BMW innovatív ActiveHybrid hajtásrendszere és a BMW 3-as sorozat alapvetően sportos karaktere éppoly dinamikus, mint hatékony ötvözeteként jelenik meg. A hathengeres benzinmotor és az elektromos hajtás e kombinációja ugyanis még alacsonyabb tüzelőanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek mellett kínálja a vezetés egyedülálló élményét, még intenzívebb formában valósítva meg az új BMW 3-as sorozatára jellemző sportosan gazdaságos közlekedést. A dinamika és a gazdaságosság ezen együttes fejlődése ideális módon képviseli a BMW EfficientDynamics koncepció célkitűzéseit. Az új BMW ActiveHybrid 3 révén így olyan sorozatgyártású modell érkezhet a piacra, amely a belsőégésű motor és az elektromos hajtásrendszer intelligens kombinációjával a modellre oly jellemző dinamikai pluszt is a tüzelőanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás jelentős mérséklése mellett kínálhatja. Első ízben vehették figyelembe a tervezők már a kezdetektől az ActiveHybrid technológiákat az új 3-as BMW tervezése során, amelyre a hibrid hajtásrendszer optimális helyigényű elrendezése szolgál kiváló példával.

A BMW ActiveHybrid 3 hajtásrendszere kifejezetten a BMW 3-as sorozat sportos karakterének megfelelően készül. Egy 225 kW/306 LE teljesítményű, a BMW TwinPower Turbo koncepció műszaki megoldásaival szerelt hathengeres benzinmotor, valamint egy hibrid-specifikus nyolcfokozatú automata sebességváltóba integrált elektromos motor alkotja, amely átmenetileg akár 40 kilowattot (54 LE) is produkál. A maximális rendszerteljesítmény 250 kW/340 LE, míg a forgatónyomaték csúcsértéke 450 newtonméter. E kiváló menetteljesítményeket rejtő magas színvonalú potenciálhoz meglepően alacsony tüzelőanyag-fogyasztási értékek párosulnak, az EU-tesztcikluson mért érték 6,4 literre adódik 100 kilométerenként. Ezzel az ActiveHybrid technológia a BMW ActiveHybrid 3 esetében mintegy 12,5 százalékos fogyasztáselőnyt biztosít a BMW vele összevethető teljesítményszintű, ám hagyományos hajtásrendszerű sportlimuzinjaival szemben.

bmw-active-hybrid-3-as

A gyakorlatban az elektromos motor kiegészítő forgatónyomatékával támogatja a belsőégésű motort, a különösen dinamikus gyorsítások során, igény szerint „Boost” funkcióval szolgálva. Mindez jól érzékelhetően intenzívebbé teszi a vezetés a BMW ActiveHybrid 3 kínálta élményét. A BMW ActiveHybrid technológiája mindemellett a tisztán elektromos hajtást is lehetővé teszi, akár 3-4 kilométeren át is károsanyag-kibocsátás nélkül, s szinte zajtalanul haladva. Az elektromos üzemmód csúcssebessége a vonóüzembeli 60 kilométer/órától egészen a jármű lendületét kihasználó, a motor fékező hatásától is mentes „vitorlázás” során elérhető 160 kilométer/óráig terjed. A pillanatnyi terhelési állapotnak megfelelően a belsőégésű motor automatikusan beindul, míg a gázelvételt követően a rendszer leválasztja a hajtásról. Ekkor, illetve a fékezések során az elektromos motor generátorüzemre váltva, a jármű mozgási energiájának egy részét elektromos energiává alakítja, amit a fedélzeti hálózat az akkumulátorban tárol. Az elv tulajdonképpen a hagyományos hajtású szériamodellekben alkalmazott Fékenergia-visszanyerés rendszerével azonos, azonban a BMW ActiveHybrid 3 elektromos motorjának rekuperációs teljesítménye annak többszörösét teszi ki.

A belsőégésű motor és az elektromos hajtásrendszer hatékony és harmonikus együttműködéséről a központi teljesítmény-szabályzó elektronika gondoskodik, amely intelligens és előrelátó energiamenedzsmentje révén tovább növeli a teljes rendszer hatásfokát. Mindennapos használhatósága és variálhatósága tekintetében a BMW ActiveHybrid 3 csupán alig észrevehetően tér el a sorozat többi modelljétől, noha magasfeszültségű töltéstárolója a csomagtér padlózata alatt kapott helyet. Tágas, 390 literes csomagtartójával és hátsó ülése korlátozás nélkül rendelkezésre álló rakodónyílásával teljes mértékben megőrzi a sorozatra egyébként jellemző magas színvonalú kényelmet és használhatóságot.



Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER