2011. szeptember 09. péntek, 17:20

 

Legkorszerűbb technikái és innovatív járműkoncepciói révén a BMW fejlett prémiummodellek gyártójaként központi szerepet játszik az egyéni mobilitás jövőjének formálásában. Legfrissebb fejlesztései, amelyek a jelen és a jövő modelljei számára egyaránt biztosítják a vezetés a márkára oly jellemző élvezetét, folyamatosan fejlesztett gazdaságosság mentén jelenhetnek meg Németországban, a 2011-es Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával.

bmw-i3-koncept

A világ legjelentősebb autószalonja a BMW számos új modellje világpremierjének helyszínéül is szolgál, egyaránt nagyjelentőségű fejlesztéseket sorakoztatva fel a motortechnika, az intelligens könnyűszerkezetes építés, valamint a jármű és környezete közötti fejlett hálózatok területén.
Az e formában a 2009-es IAA alkalmával tartott nagysikerű bemutatkozás után a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák a 11-es pavilonban az idén ismét együttesen jelennek meg a nagyközönség előtt. A közvetlenül a frankfurti vásárváros új főbejárata mellett elhelyezkedő csarnok nem csupán mintegy 12 ezer négyzetméter földszinti alapterülettel szolgál, hanem az aktív vezetést is magában foglaló járműbemutatókra is alkalmas. A kiállítási terület körül húzódó, több száz méter hosszú körpálya a vezetés élményének személyes megtapasztalására hív.

BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept világpremierje
A BMW csoport összes márkájának közös megjelenése az idén első alkalommal foglalja magában a BMW i almárkát is. A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept világpremierjével a BMW csoport kétségkívül a 2011-es Frankfurti Autószalon egyik fő különlegességével szolgál. A két koncepciómodell az új almárka, a BMW i első sorozatgyártású autói felé vezető utat jelöli ki, látványos ízelítőt adva e kíváncsian várt majdani szériamodellek stílusából. A BMW i3 a BMW lipcsei gyárában 2013-tól, míg a BMW i8 röviddel ezt követően gördülhet majd le a szerelőszalagról.
A mindeddig Megacity Vehicle néven ismert BMW Concept i3 kifejezetten nagyvárosi körülmények között definiálja a jövő mobilitási kihívásait, mégpedig a BMW jellemző karakterét képviselő első elektromos hajtású prémiummodellként.

i3-oldalrol

A BMW i8 Concept a sportautók legújabb generációjának képviselője: progresszív, intelligens és innovatív szellemiségű. Hálózatról tölthető (plug-in) hibridkoncepciója a belsőégésű és az elektromos motort a vezetés egészen kivételes élménye mentén kombinálja, amely leginkább az extrém alacsony üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás világában tett kalandos utazásként írható le.

bmw-i8

BMW EfficientDynamics: a mérsékelt üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett kínált még élvezetesebb vezetés új koncepciói
A károsanyag-kibocsátás nélküli mobilitás hajtásrendszereinek a BMW EfficientDynamics koncepció alatti fejlesztésével párhuzamosan további jelentős eredményeket is sikerült elérni a belsőégésű motorok tüzelőanyag-fogyasztásának és károsanyag-emissziójának további mérséklése terén. Jelentős elemét képezte ennek az új generációs benzines illetve további dízelmotorok bemutatása, amelyek a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo)
technikáját alkalmazzák. A műszaki megoldások e csomagja illetve az Automatikus Motorleállítás és -indítás rendszerének (Automatic Start Stop Function) számos további modellben történő bevezetésével a tervezők sikerrel optimalizálhatták tovább a menetteljesítmények és a tüzelőanyag-fogyasztás kapcsolatát. Az újonnan kifejlesztett „ECO PRO” üzemmód mindemellett további hatékony lehetőségeket kínál a mindennapok forgalmában elérhető fogyasztáscsökkentésre.
A 2011-es Frankfurti Autószalon alkalmával a BMW új modellek egész sorát mutatja be, amelyek motorjai kifejezetten a gazdaságosság jegyében születtek, s a tüzelőanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérséklésének számos fejlett megoldását sorakoztatják fel. A BMW EfficientDynamics legújabb technikái már e modellek szériafelszereltségének alapvető részét képezik. Más gyártókkal összevetve, akik hasonló megoldásaikat kizárólag speciális modellváltozatokban vagy jelentős felár ellenében kínálják, a BMW különösen jelentős lépéseket tett a közúti közlekedés emissziós értékeinek mérsékléséért.

Az új BMW 1-es: fokozott mozgékonyság, kényelem és gazdaságosság
A nagyközönség előtt a 2011-es Frankfurti Autószalonon első ízben megjelenő, új BMW 1-es sorozat szintén számos tekintetben élvezheti a BMW EfficientDynamics koncepciója kínálta megoldások előnyeit. Az alsó-középkategóriájú modell e második generációja a vezetés élménye és a gazdaságosság terén egyaránt mércéül szolgálhat kategóriájában. A BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) technikájával működő, erőteljes négyhengeres motorok, a legkorszerűbb futómű-konstrukció, harmonikus tengelyterhelés-eloszlás és a szegmensben még mindig különlegességnek számító hátsókerék-hajtás egyedülállóan sportos menettulajdonságokkal ruházza fel a BMW 1-es sorozat tagjait. Motorpalettáján a benzines erőforrások új generációjának két képviselője, valamint három rendkívül gazdaságos dízel aggregát sorakozik, a 100 kW/136 LE és 135 kW/184 LE közötti teljesítménytartományt ölelve fel. Az Automatikus Motorleállítás és -indítás (Automatic Start Stop Function) és az „ECO PRO” üzemmódot is tartalmazó Driving Experience Control rendszere manuális és az automata sebességváltó mellett egyaránt a szériafelszereltség részét képezi. Az új BMW 1-es érett személyisége jól érzékelhetően továbbfejlesztett menetkényelmében, sportosan elegáns formavilágában, illetve utastere minőségi és modern karakterében is egyértelműen kifejezésre jut.

uj-bmw-1

Az új BMW 1-es szériafelszereltsége immár a légkondicionálót is magában foglalja, első és hátsó lábtere egyaránt jóval tágasabb az elődje által kínáltnál, csomagtere pedig 30 literrel, egészen 360 literig bővült. Extrafelszerelésként mindegyik motorváltozat kombinálható az alsó-középkategóriában különlegességnek számító nyolcfokozatú automata sebességváltóval. A további felszerelések között szerepelnek például a változó áttételű, sportos kormányzás, az adaptív felfüggesztések és a BMW ConnectedDrive legkorszerűbb vezetői segédrendszerei. A BMW 1-es sorozatában első ízben megjelent technika az előzési tilalmakra is figyelmeztető (No-passing Info) Sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info), valamint a ráfutásos ütközés veszélyét érzékelő (Collision Warning) funkciót is tartalmazó Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Lane Departure Warning).

Az új BMW M5: nagyteljesítményű limuzin versenytechnikával és az egyedülálló „M-érzéssel”
Az új BMW M5 igazán elegáns formában képviseli a tényt, mely szerint a kiemelkedő mérnöki tudás még a legmagasabb teljesítménykategóriákban is meggyőző gazdaságossággal szolgálhat. A 2011-es Frankfurti Autószalon szolgál színhelyül e közismert modell ötödik generációja világpremierjéhez, amely eredetileg a versenypályákra kifejlesztett technikák segítségével kínál pilótájának vérpezsdítő vezetési élmény jellemezte business-limuzint.

bmw-m5

Az új BMW M5 hajtásáról egy 412 kW/560 LE teljesítményű, magas fordulatú V8-as motor szolgál, amely az M Kettős Turbófeltöltő (M TwinPower Turbo) technikájával – a márka „M” modelljeire jellemző stílusban – különösen széles fordulatszám-tartományon kínál folyamatosan intenzív vonóerőt. A maximális teljesítmény mintegy tíz, míg forgatónyomatéki csúcsa tekintélyes 30 százalékkal növekedett elődjéhez képest, immár 680 newtonméteres értéket produkálva. Az EU-tesztcikluson mért tüzelőanyag-fogyasztás azonban mindezzel párhuzamosan 30 százalékkal alacsonyabban, 100 kilométerenként 9,9 literen alakul. A V8-as aggregát hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Drivelogic „M” sebességváltón keresztül továbbítja hatalmas teljesítményét a hátsókerekek felé, amelyek között az új fejlesztésű Active M differenciálmű gondoskodik minden menethelyzetben az optimális nyomatékelosztásról. E fejlett technika a különösen dinamikus szituációkban és síkos útfelületen is optimális vonóerő-átadási képességeket biztosít.

m5-motorter

A kifejezetten e modell számára tervezett cockpit mellett az egyedi kezelés koncepciója is nagyban hozzájárul a beltér semmi mással össze nem téveszthető „M érzetéhez”. Az új tervezésű középkonzolon a váltókar köré csoportosuló kezelőgombok a hajtásrendszer és a felfüggesztések paramétereinek egyéni igényei és az aktuális menetkörülmények szerinti szabályzását teszik lehetővé a vezető számára. Ennek során a motor alapvető karakterisztikája illetve a sebességváltó kapcsolási programja mellett az M Servotronic kormányberendezés karakterisztikája, a Dinamikus Csillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control) valamint az M Dynamic üzemmóddal bővített Dinamikus Menetstabilizáló (Dynamic Stability Control; DSC) jellegmezeje is változtatható. Mindezeken túl első ízben két M Drive gomb is látható a kormánykeréken, amelyekkel az említett beállítások tárolhatók és igény szerint bármikor lehívhatók.

m5-muszerfal

BMW 520d EfficientDynamics Edition, a gazdaságosság csúcsa a felső középkategóriában
A BMW 520d EfficientDynamics Edition a már-már extrém takarékos felső-középkategóriájú prémium limuzin legújabb megtestesítőjeként a 2011-es Frankfurti Autószalonon mutatkozik be. A limuzint 135 kW/184 LE teljesítményű négyhengeres erőforrás hajtja, az EU-tesztciklus során pedig 100 kilométerenként mindössze 4,5 literes tüzelőanyag-fogyasztást produkált. A mérsékelt fogyasztás mellett a még dinamikusabb menetteljesítmények szolgálatában a BMW 5-ös sorozat motorválasztékát a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) technikájával működő, új négyhengeres erőforrások teszik teljessé. A modellkínálat immár a BMW 520i és a BMW 528i, illetve több újabb összkerékhajtású változatra is kiterjed. Első ízben jelenik meg a palettán a nyolchengeres BMW 550i Touring. A BMW ConnectedDrive kínálatában a Comfort Access további szolgáltatásaként már a hátsó ablakok és a csomagtér-ajtó távirányítású nyitása, valamint a BMW új generációs Szélvédő Kijelzője (Head-Up-Display) is szerepel.

BMW 6-os Coupé és a BMW 6-os Cabrio, a legsportosabb dízel, a legkorszerűbb összkerékhajtású
Az új BMW 6-os Coupé formavilága, elődjét is felülmúló menetdinamikai képességei, kényelmi felszerelései és még tágasabb lábtere tekintetében egyaránt a márka exkluzív álomautó hagyományainak hű folytatója. Az új BMW 6-os Coupé a 2011-es Frankfurti Autószalonon tartott európai premierjével együtt az új BMW 6-os Cabrio további motorváltozatai is bemutatkoznak.

6-os-sorozat

Mindkét modell palettáján megjelenik az új, sportos hathengeres erőforrás, amely 3,0 literes hengerűrtartalmából a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) alkalmazásával 230 kilowattot (313 LE) produkál. Ugyancsak első ízben szerepel a BMW 6-os sorozat kínálatában a BMW xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer. A forgatónyomaték az első és a hátsó kerekek közötti elektronikus szabályzású elosztása a 300 kW/407 LE teljesítményű, V8-as aggregát hajtotta BMW 650i xDrive Coupe és BMW 650i xDrive Cabrio modellekben a dinamika, a vonóerő-átadási képességek és a vezető biztonságérzete tekintetében egyaránt új dimenziókat nyit.

bmw-6-muszerfal

BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition, sokoldalú modell még szélesebb körű tüzelőanyag-megtakarítási lehetőségekkel
A BMW X1 gazdaságosság terén betöltött úttörő szerepe a tüzelőanyag-takarékos és mérsékelt károsanyag-kibocsátású, ám élvezetes vezetés törekvései nyomán új modellváltozattal bővült. A szintén a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozó BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition a kompakt BMW X-modell karakteres mozgékonyságát még kedvezőbb tüzelőanyag-fogyasztási értékekkel kombinálja. A BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) rendszerével működő, négyhengeres dízelmotorja 120 kW/163 LE teljesítménnyel szolgál. A BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition átlagos tüzelőanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 4,5 liter, amelyhez kilométerenként 119 gramm széndioxid kibocsátása párosul.
A BMW X1 motorpalettája egy új fejlesztésű, szintén a BMW Kettős Turbófeltöltő technikáját alkalmazó négyhengeres benzines erőforrással is bővül. A 135 kW/184 LE teljesítményű aggregát a BMW X1 xDrive20i és a BMW X1 sDrive20i modellekbe kerül.

bmw-x

A BMW Z4 kínálatában új BMW TwinPower Turbo motorok
A BMW Z4 legújabb motorjait még intenzívebb sportosság jellemzi, ám mindvégig optimális gazdaságosság mentén. A roadster palettája most két, a BMW Kettős Turbófeltöltő (BMW TwinPower Turbo) rendszerével konstruált, új fejlesztésű négyhengeres benzinmotorral bővül. A BMW Z4 sDrive20i és a BMW Z4 sDrive28i 2,0 literes erőforrásainak teljesítménye 135 kW/184 LE illetve 180 kW/245 LE, s először kombinálhatók a roadster kínálatában szereplő nyolcfokozatú automata sebességváltóval is.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER