2011. szeptember 18. vasárnap, 12:01

 

MissionL modellje bemutatójával a cseh Skoda az idei Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával kompakt limuzinja széria-közeli tanulmányát tárja a nagyközönség elé, amely egyben a márka elkövetkező évekre meghirdetett, széles körű modelloffenzívájának kezdetét is jelenti.

skoda-frankfurt

Az új limuzin a Skoda immár hatodik modellsorozataként – a megfelelő helyi módosításokkal – Európa, Oroszország Kína, és India piacain jelenik majd meg. A cseh gyártó így sikerrel haladhat tovább nagyjából egy esztendeje elindított „Növekedési stratégia 2018” projektje megvalósításának útján, s 2018-ra éves szinten már 1,5 millió darabra, azaz legalább kétszeresére kívánja bővíteni eladásait. A Skoda már az idén is minden jelentős piacán tekintélyes növekedést könyvelhetett el, értékesítése az idei első nyolc hónap alatt 18,3 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest. Ezzel egyidejűleg 2011 első féléve során forgalma több mint negyedével, működési eredménye pedig 81,5 százalékkal bővült. Továbbra is „teljes gázzal” halad a márka versenysport-sikerei felé: a szezon háromnegyedénél csapatai a Fabia Super 2000 versenygépekkel az S-WRC rali-világbajnokságban illetve az Intercontinental Rally Challenge (IRC) küzdelmeiben egyaránt az élen állnak.

Modelloffenzíva

A Skoda összesen 1.732 négyzetméteres, a 3-as pavilonban berendezett standjának legfőbb szenzációja az immár széria-közeli MissionL tanulmány. „A MissionL konkrét kitekintés új kompakt limuzinunkra, amely termékoffenzívánk alapvető eleme“ – hangsúlyozta Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a Skoda igazgatótanácsának elnöke. „Aktuális modellpalettánk eleve igen népszerű piacainkon, új alsó-középkategóriájú limuzinunk illetve számos későbbi újdonságunk pedig a Skoda növekedési tempójának további garanciája” – folytatta Vahland. „A Skoda továbbra is ’teljes gázzal’ halad, s az elkövetkező évek során átlagosan hathavonta tervezünk egy-egy új modellel megjelenni a piacon.“

Új kompakt limuzinját a cseh gyártó Európában, illetve Oroszország, India és Kína feltörekvő piacain kívánja értékesíteni. Az új modell a Fabia és az Octavia közötti szegmensbe érkezik, a Skoda autóira jellemző bőséges térkínálat, valamint az „Egyszerűen nagyszerű” szlogen szellemében kialakított számos ötletes részletmegoldás erényeivel. Magas színvonalú praktikuma, illetve a Skoda közismerten kiváló ár-érték arányával az új modell különösen érdekes alternatíva a családok számára.

A MissionL a jövőbeni új modellsorozatok számos elemét felsorakoztatja. Az új limuzin vonzóan kompakt és precíz formavilága a márka új formai nyelvezetének jegyében született. Hűtőrácsát függőleges lamellázat alkotja, a felfrissített márkalogó pedig már nem krómcsíkon, hanem önbizalmat sugárzóan a motorházfedél harmonikusan lekerekített első peremén tűnik fel. Erőteljesen domborodó sárvédők és 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák kölcsönöznek kimondottan masszív és határozott kiállást a 4,5 méter hosszú, négyajtós tanulmány számára.

Még intenzívebb nemzetközi jelenlét

A Skoda új modelljeivel kívánja intenzíven bővíteni jelenlétét a világ piacain. A márka 2011 első nyolc hónapja során többek között Kína, India és Oroszország feltörekvő piacain is új értékesítési rekordokat állított fel. A cseh gyártó 2011. januárja és augusztusa közötti kiszállításai 18,3 százalékkal, összesen 583.600 darabra növekedtek, míg eladásai Kínában 29,2, Indiában 50,4, Oroszországban pedig 44,0 százalékkal bővültek. „Növekedési stratégiánk keretében éppen ezen országokban tervezzük értékesítésünk különösen erőteljes bővítését“ – emelte ki Prof. Vahland.

A cseh gyártó mindennek szellemében jelentősen bővíti nemzetközi gyártókapacitását. A Yeti 2013 közepétől a helyi piacra Kínában is készül majd. Ugyancsak 2013-tól – a Shanghai Volkswagennel közösen – gördülhet le a kínai szerelőszalagról új kompakt limuzinja is, immár ötre növelve a helyi gyártású Skoda modellek számát. A Volkswagen Csoport és az orosz GAZ Csoport közötti együttműködés keretében a Yeti kompakt SUV-modell 2012 negyedik negyedévétől a GAZ Nyizsnyij Novgorod-i üzeméből érkezhet az orosz piacra. Indiában a tervek szerint még az idén kezdetét veszi az új kompakt limuzin gyártása.

A 2011-es rekordév

Növekedési tervei megvalósítása során a Skoda szilárd gazdasági alapokra építkezhet. A cseh gyártó 2011 első nyolc hónapja során világszerte több autót értékesített, mint korábban bármikor ezen időszak során. Kiszállításai 18,3 százalékkal, összesen 583.600 darabra nőttek az előző év azonos időszakához képest. „A teljes évre már a 800 ezer darab feletti új rekordvolumen is elérhető közelségbe került“ – hangsúlyozta Vahland. Hasonló, kifejezetten pozitív képet mutatnak a vállalat pénzügyi mutatói. A forgalom 2011 első féléve során 25,7 százalékos növekedéssel 5,4 milliárd eurót (az előző évben: 4,3 milliárd euró) tett ki, miközben a működési nyereség 81,5 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét, s 412 millió eurós (az előző évben: 227 millió euró) új rekordértékre adódott. Az adózás előtti eredmény 2010 első felénél 81,3 százalékkal magasabb, 388 millió eurós szinten alakult. A nettó likviditás az év első hat hónapja során 2,0 milliárd euróra (2010. 12. 31.: 1,6 milliárd euró) bővült.

A Fabia Super 2000 az IRC-bajnoki címre tör

Hasonlóképpen „teljes gázzal” halad a márka a világ raliversenyein is. A Skoda 2011-ben ünnepli „110 éve versenysport“ jubileumát, s ehhez illően az idei raliszezon során is sikert sikerre halmoz. Az S-WRC rali-világbajnokságban a Red Bull Skoda színeiben induló finn Juho Hänninen és Mikko Markkula áll az élen, de a Fabia Super 2000 versenygép az Intercontinental Rally Challenge (IRC) küzdelmeiben is bizonyította képességeit. A 2010-es bajnoki cím bortokában a Skoda Motorsport csapata három futammal a szezon vége előtt egyaránt vezeti a konstruktőrök és a pilóták pontversenyét. Utóbbiaknál az első három helyen a Fabia Super 2000 versenyzői sorakoznak.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER