2011. szeptember 01. csütörtök, 19:22

 

48 éves korában a Porsche 911 Carrera fiatalabb, mint valaha: a sportautó-ikon teljesen új fejlesztésű generációja laposan elnyúló sziluettel, feszültséggel megtöltött ívekkel és precízen megformált részletekkel lép ki a reflektorfénybe - és mégis már az első pillantásra félreismerhetetlenül 911 marad. A kilenctizenegyes tradíció közepébe talál az erős izmokkal és inakkal, valamint eleganciával felvértezett, eltéveszthetetlen Porsche formanyelv.

 

porsche-911-carrera

A 100 milliméterrel meghosszabbított tengelytáv és a csökkentett magasság az akár 20 colos kerekekkel együtt megalapozza az atletikus fellépést. Ezzel együtt a sportautókra jellemző kompakt külső méretek is megmaradtak. Szemből a 911-re jellemző íves lökhárítón akad meg először a pillantás. Ezt hangsúlyozza az elöl is megnövekedett nyomtáv, így az új 911 Carrera modellek még erőteljesebben fekszenek az úton. Az újratervezett külső tükrök az A-oszlop tövéből az ajtóra költöztek. Ez nem csak aerodinamikailag előnyös, de az optikai szélességet növelve hangsúlyosabbá teszi az új formatervet.

A teljesen új, könnyűépítésű karosszéria az intelligens alumínium-acél építési mód szülötte. Ez jelentős szerepet játszik az akár 45 kilogrammos tömegcsökkentésben. És minderre jóval nagyobb merevség mellett képes. A további aerodinamikai optimalizálásnak köszönhetően – többek között a szélesebb, változó mértékben kitolható hátsó légterelő következtében – a 911-re ható felhajtóerőket a nagyon jó légellenállási együttható megtartása mellett csökkentettük. A modern külső formatervhez illően a Porsche tervezői a belső teret is módosították, amelynek kialakítása a Porsche Carrera GT belteréhez hasonlít. Az előrefele emelkedő középkonzol lehetővé tette a váltó/előválasztó kar versenysportosan magas, a kormány közelében történő elhelyezését – ennek hatására pedig a vezetőt még jobban körülöleli a műszerfal. Csakúgy, mint kívül, itt is klasszikus Porsche részleteket fedezhetünk fel. Ilyen például az öt körműszerrel ellátott műszercsoport, amelyből az egyik nagyfelbontású többfunkciós képernyőt kapott, miközben a fordulatszámmérő továbbra is a központi helyet foglalja el és a gyújtáskulcs a kormánytól balra található.

uj-porsche-911-carrera

Generációk óta osztályának mércéjeként az új 911 Carrera és a 911 Carrera S még magasabbra teszi a lécet a teljesítmény és a hatékonyság terén. Minden verzió jóval 10 liter alatti üzemanyag-fogyasztást produkál 100 kilométeren. Az elődmodellekkel összehasonlítva a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás akár 16 százalékkal csökkent. Ez többek között az olyan berendezéseknek illetve funkcióknak köszönhető, mint az automatikus start-stop rendszer, a hőmenedzsment, a fedélzeti energia-visszanyerés, a világ első hétfokozatú kézi váltója és – a Porsche Doppelkupplung (PDK) duplakuplungos váltóval párosítva – az ún. vitorlázó üzemmód. Az új elektromechanikus szervokormány nem csak a Porschére jellemző precizitást és visszajelzést nyújtja, de ugyancsak hozzájárul a hatékonyság növeléséhez és a fogyasztás csökkentéséhez.

Így a 911 Carrera az új 350 lóerős, 3,4 literes boxermotorral és az opcionális Porsche Doppelkupplung váltóval az új európai mérési ciklus (NEFZ) szerint átlagosan csupán 8,2 litert fogyaszt 100 kilométeren – 1,6 literrel kevesebbet, mint az elődmodell. A maga 194 g/km-es értékével a Porsche sportautói között elsőként lépi át a 200 g/km-es széndioxid-kibocsátási határértéket. Még a 3,8 literes boxermotorral szerelt, immár 400 lóerős 911 Carrera S esetében is csökkent a fogyasztás: a Carrera S a 15 lóerős teljesítménytöbblet ellenére az opcionális PDK váltóval elődjénél 14 százalékkal, avagy 1,5 l/100 km-rel kevesebbet, mindössze 8,7 litert fogyaszt 100 kilométeren. Ez 205 g/km-es széndioxid-kibocsátásnak felel meg.

A hatékonysággal karöltve a menetteljesítmények is javultak mindkét modell esetében. Álló helyzetből 100 km/h-ra a 911 Carrera S PDK-val 4,3 másodperc alatt gyorsul. Az opcionális Sport Chrono csomaggal a Sport Plus gomb megnyomásával ugyanez csupán 4,1 szekundumot vesz igénybe. A PDK-val felszerelt 911 Carrera a 0-100-as sprintet mindössze 4,6 másodperc alatt teszi meg (Sport Plus: 4,4 mp).

Az új 911 nem csupán jobban gyorsul, de a menetdinamika és a teljesítmény terén is új magasságokba emelkedik. A megnövelt tengelytáv mellett a nagyobb agilitás, precízió és stabilitás alapja az első tengely szélesebb nyomtávja, a teljesen új hátsó tengely-kialakítás, valamint az új elektromechanikus szervokormány. Ezen felül további, modellvariánstól függő vagy opcionális, aktív vezérlőrendszerek állnak rendelkezésre, amelyek még jobban növelik a menetdinamikát. Ez különösen a 911 Carrera S esetében elsőként elérhető Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) aktív dőlésstabilizálóra vonatkozik. Ez a rendszer csökkenti a karosszéria oldalirányú dőlését például kanyarodás esetén, melynek köszönhetően az abroncsok mindig optimális szögben állnak az úton és nagyobb oldalirányú erőt tudnak átadni. Ezáltal a lehetséges kanyarsebesség emelkedik, így még gyorsabb köridők válnak lehetségessé a versenypályán.

A Porsche 911-re mindig is jellemző volt, hogy az olyan egymásnak ellentmondó kifejezéseket kibékíti egymással, mint a teljesítmény és a hatékonyság, a sportosság és a kényelem, és ezt az új modellel még magasabb szintre emeltük. Az új 911 Carrera ezzel még inkább kilenctizenegy, mint valaha. Az új Porsche 911 Carrera világpremierjét a 2011-es IAA-n, Frankfurtban ünnepli. Az új 911-modellek piaci bevezetése december 3-án kezdődik.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER