2011. szeptember 01. csütörtök, 15:38

 

Dízel-elektromos hibridhajtás  és nívós igényesség egy fokozott vezetési élvezetet ígérő összkerékhajtású kocsitól: itt az új Peugeot 508 RXH. A modern és igényes jármű világpremierjének a Frankfurti Autószalon ad helyszínt.

peugeot-508-rxh-suv

A stílusos eleganciájáért, magabiztos kiállásáért, kiváló gyártási minőségéért és részletekbe menően gondos kidolgozásáért sokat magasztalt 508 limuzin és SW 2011 tavaszi megjelenését követően az 508 RXH emeli tovább a Peugeot márka rangját és erősíti műszaki, környezetvédelmi vezető szerepét.

Kiállása és sajátos designja azonnal a szabadidő-autók élvonalába emeli az 508 RXH-t. Egyéni, kifinomult, magas és széles, jól felismerhető, éjjel-nappal látható fénydiódás menetfénnyel és a „lebegő” hűtőmaszk mellett három-három függőlegesen álló „oroszlánkörömmel”igazán szembeötlő jelenség! Exkluzív jellegét erősíti prémium-minőségű utasterének egyedi színvilága, fényűző anyagválasztása és kárpitozása. 

Különleges színvonalú kidolgozása és felszereltsége összhangban áll csúcsmodell-jellegével és műszaki színvonalával. Alapfelszerelése gazdag (Open & Go rendszer, elektromos első ülések, vetített kijelzés, 18 colos kerekek, panoráma-üvegtető, színezett, hangszigetelő, ragasztott oldalablakok, legújabb generációs audioberendezés és navigátor), utasait kifinomult, első rangú komforttal várja.

A 3008 HYbrid4-ben világújdonságként bemutatott 2.0 l HDi FAP HYbrid4 motorra épülő dízel-elektromos hibridhajtás nagy hatótávot és mindenféle úton örömteli autózást eredményez. 147 kW (200 LE) csúcsteljesítményével, 450 Nm nyomatékával és összkerékhajtásával az 508 RXH bármilyen használatra és körülményekre megfelel, sőt új perspektívát nyit meg a szegmensben, hiszen teljesen elektromos hajtással, zéró emisszióval közlekedhet városban, a kombinált ciklus szerinti fogyasztást 4.2 l/100 km alá szorítja le, miközben a CO2 emisszió csupán 109 g/km.

A 3008 HYbrid4 néhány héttel korábbi bemutatását követően folytatja innovatív stratégiáját a Peugeot, egyre több modellre terjeszti ki a  HYbrid4 technikát, a vezetési élmény és a környezetkímélet kombinációját nyújtva.

Az 508 RXH leleplezése a Frankfurti Autószalonon lesz 2011 szeptemberében, az értékesítés pedig 2012 tavaszán indul.

peugeot-508-rxh

Peugeot 508 RXH

Az 508 RXH a Peugeot új, magasabb szintű pozícionálását jelképezi. Megjelölése, a Peugeot modellek hagyományát követve, középen nullát tartalmazó háromjegyű szám, és a különleges járműre utaló három betű. Jelentése: individuális, hibridhajtású, mindenféle útra megfelelő autó. Az exkluzív típusjelölést igazoló egyedi megjelenésével megkoronázza, egyben kiterjeszti az 508 családot.
Az 508 RXH önálló egyéniség az 508 sorozaton beül. Eleganciája és stílusa egy exkluzív világba helyezi, ahol a prémium-pozícionálás, a kalandra képes technika és a páratlan vezetési élmény ígérete találkozik.

Nyomtávja 40 milliméterrel szélesebb, magassága 50-nel nőtt, miáltal sajátos kiállást nyert az új Peugeot, de az 508-ra jellemző elegancia és státusz feladása nélkül. Az újdonságként alkalmazott 18 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsa (Archipel modell) lehetőséget adott a formatervezőknek, hogy nagyon kifinomult kereket hozzanak létre, a megszokottnál 10 milliméterrel nagyobb belső átmérővel. Az eredmény egy dinamikus és elegáns autó lett.

Vagány oldalnézetére a karosszéria alsó részét bekeretező selymes szürke dekoráció hívja fel a figyelmet. Ez az elem körülveszi a kerékíveket, végigkíséri a küszöböt, és a hátsó lökhárítóig ér. Finom felülete éppúgy illik e felső szintű kombihoz, mint a szintén selymes krómbetétek, a küszöböt díszítő HYbrid4 embléma, vagy az első-hátsó védőlemez. Tökéletes összhangjukkal jól kifejezik az 508 RXH integritását.

Még szembeötlőbb ez az eredeti személyiség elölről nézve, mert kifejezőbb lett az arca, miközben megtartotta a márka új stíluselemeit. A szélesebb és magasabb karosszériának megfelelően megnyújtották a hűtőmaszkot, különösen alul. Az új maszk szinte lebegni tűnik a nyílásában, amihez a sugárhajtású repülőgépekről vettek inspirációt a tervezői. A levegő körüláramolja a hűtőrácsot, amely önállóan kiemelkedik a géptető vonalából.

Az 508 RXH az első Peugeot, amelynek ikonszerű oroszlánkarom díszíti az elejét. A nappali világítás három fénydióda-sora képezi a három karmot, éjjel-nappal felismerhetően, jól kiegészítve a macska szemére emlékeztető fényszórókat. E sajátos és dinamikus jellegzetességhez társul a hét darab narancsszínű irányjelző-fénydióda.

Akárcsak az 508 SW esetében harmonikusan és dinamikusan találkoznak össze a vonalak a stabil hatású hátsó részen. A hatalmas panoráma-üvegtető meghosszabbítja a szélvédőt, két oldalán a karosszériába süllyesztett alumínium tetősínnel. Ugyanezt a szellemet sugározzák az egyöntetű, szépen illeszkedő, kiváló gyártási minőségről tanúskodó felületek. A hátsó lámpa körül vörös keret izzik, ha be van kapcsolva a világítás. Mindez a „többség számára testre szabott” elegáns, robusztus és jól összeépített autó hatását kelti.

Kifinomult, stílusos, modern utastér
A műszerfal stílusa az autó küllemére rímel, további illusztrációját adva a jó minőségnek, a letisztult eleganciának. Precízen összerakott komponenseihez multiplex középkonzol járul, ahonnan egyszerűen kezelhető a sokféle funkció. Mindezt egyszerre érzékelteti a HYbrid4 menetmód-választó gomb és a váltókar. Az utóbbi a hagyományos váltókar és a számítógépes egér kombinációja, neve „manettino”, és tökéletesen illik ebbe a high-tech környezetbe. Elegáns fehér hangulatvilágítás ragyogja be az 508 RXH belsejét (a műszerfalon, a kijelzőknél és az utastérben), jelezve a részletekre fordított figyelmet.

A kárpit és a belső dekorációk harmonikus eleganciát képeznek, kérkedés nélkül. Természetes, néhol exkluzív anyagok és színek hangsúlyozzák az 508 RXH különlegességét. Szálcsiszolt alumínium és árnyalt lakkozás először jelenik meg így a műszerfalon. Látványosan utalva az autó elektromos HYbrid4 technikájára a réz sötét árnyalatait veszik fel a díszítő elemek. Megjelenik a réz-téma kívül is, az 508 RXH exkluzív Calern Brown színű fényezésén.
Világos Alcantara bőr és lézernyomott szövet alkot színkombinációs kárpitot, amely érvényre juttatja az autó kifinomult jellegét. A vevő teljes- és fél-bőr kárpit közül választhat.
Összhangban az utastérrel, nívós anyagok burkolják a poggyásztartót is. Padlóját alumíniumsínek és szolid krómgyűrűk díszítik, és ugyanilyen anyagú rakodóperem-védő utal az új Peugeot 508 RXH strapabíró, kalandkedvelő természetére.

A kalaptartó alatti térfogat 423 literes (VDA 210 standard 400 dm3). Négyzetes alak, motoros ajtó és a sík padló alatti rekesz (11 liter) teszi könnyűvé a használatát. A padlósínekbe tartozékként kapható poggyászrendező rudakat lehet kapcsolni. Végül, nincs egyszerűbb, mint az 1/3 – 2/3 arányban osztott hátsó ülés ledöntésével megnövelni a csomagteret.

Szórakoztató technika
Az 508 RXH egyféle kivitelben készül, a csúcs-pozícionálásnak megfelelő gazdag felszereltséggel. Kiváló készülékek húzzák alá exkluzivitását: színes vetített kijelzés mutatja a navigációs információkat, automatikusan kapcsolódik be és ki a távolsági fényszóró, kulcs nélkül lehet beszállni és indítózni, önműködő az elektromos rögzítőfék, új a telematika, opció a JBL sztereo Hi-Fi, van Peugeot Connect szolgáltatás, xenonfény és sok egyéb.

Magas szintű komfort
Különös figyelmet szenteltek a tervezők annak, hogy az 508 RXH fedélzetén mindenki személyre szóló kiszolgálást élvezzen. Minden ülés tágas, különösen hátul nagy a férőhely, panoráma-üvegtetőn árad be a fény, a klímaberendezés négyzónás, a vezetőülés elektromosan masszírozza a gerincet, az elektromos első ülések ülőlap hossza is állítható, a külső zajokat pedig ragasztott oldalablakok szűrik.

Úttartás
Hozzájárul a komforthoz a futómű és a kerekek kivitele is. Elöl MacPherson felfüggesztést alkalmaztak, hátul a HYbrid4 hajtóműhöz illesztett modul többlengőkaros konstrukciót. Miközben ügyesen elhelyezték a hibridhajtás szerkezeti elemeit, és vigyáztak a súlyelosztásra is, a Peugeot mérnökei megőrizték az 508 család dinamikáját, kiváló rugózását, könnyű kormányzását és kezes viselkedését. Az 508 RXH a génjeiben hordozza a Peugeot-ra jellemző örömautózást!

HYbrid4 technika
Az 508 RXH dízel-elektromos HYbrid4 technikája elsősorban azért logikus választás, mert működése tökéletesen megfelel a vásárlók sokféle elvárásának:
- nagy teljesítmény és elsőrangú vezethetőség;
- bármilyen úton nyugodtan lehet közlekedni az összkerékhajtással;
- könnyű használat, négy menetmóddal (zéró emissziójú jármű, 4WD, Sport, Auto) és automatikus akkutöltéssel;
- csendes működés, kizárólag elektromosan is haladhat.

Élvezetesen vezethető jövő generáció
A HYbrid4 technika áttörést hoz a fogyasztásban (4.2 liter/100 km) és a CO2 emisszióban (109 g/km), és lehetőséget ad zéró emissziójú csendes suhanásra városi környezetben.   

Ami a teljesítményt illeti, az 508 RXH-t egyszerre hajtja a dízel- és a villanymotor, amikor azonnali húzóerőre vagy gyorsításra van szükség, („rásegítő” funkció Sport módban). A maximális kombinált teljesítmény 147 kW (200 LE), amit a  2.0 l HDi FAP dízel (120 kW / 163 LE) és a villanymotor (27 kW / 37 LE) ad össze. Az első kerekekre 300 Nm nyomatékot képes juttatni a dízelmotor, a hátsókra 200-at az elektromos hajtás. Összesen maximum 450 Nm már kis sebességnél rendelkezésre áll, és síkos, havas, jeges talajon is kiválóan hasznosítható, megfelelve a szabadidő-autó jellegnek.

Franciaországban készül

Az 508 RXH gyártóhelye Rennes, a modul hátsó hibridhajtást pedig Mulhouse városából szállítják. Az autó európai piaci bevezetése 2012 tavaszán lesz.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER