2011. szeptember 17. szombat, 10:38

 

A Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), a Subaru autók gyártója a 2011-es Frankfurti Autószalonon rendezte meg az európai specifikációjú “SUBARU XV” világpremierjét. Az FHI szándéka, hogy stratégiai modellként vezeti be az XV-t az európai piacra; olyan járműként, amely a Subaru új “Confidence in Motion” (“Magabiztosság az utakon”) márkaüzenetével összhangban az „Élvezet és Nyugalom” hangulatát biztosítja a vásárlók számára.

Az XV modell alapvető termékkoncepciója a “Városi kaland”. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a Subaru olyan autót alkotott, amely nemcsak mutatós és agilis, hanem tökéletesen alkalmas a stresszmentes városi közlekedésre. A stílusos, látványos megjelenésű autó kiváló egyensúlyt teremt az optimális teljesítmény, az alacsony fogyasztás és a vezetési élmény között.

Kialakítás / Használhatóság
Az autó kategóriaelső méretű belső tere páratlan komfortot biztosít minden utasa számára.
Az XV modellben mind a csomagtér, mind pedig az utastér rendkívül tágas és kényelmes, és az autó gördülési komfortja kivételes.
Az ajtók szélesebbre nyílnak, s a magasabb üléspozíció révén sokkal könnyebb a be- és kiszállás.
A kényelmes használatot szem előtt tartva a mérnökök bőséges tárolóhely-kapacitást terveztek a kisebb tárgyak számára, s a rekeszeket a lehető legpraktikusabb helyekre építették be. A műszerfal középső részének felső szekciójába telepített Multifunkciós Kijelző kiválóan látható, így a vezető kényelmesen leolvashatja az itt megjelenített adatokat.

Külső formaterv
A Subaru formai koncepciója a “munkaeszköz” és a “trendi dizájn” jegyében született, így kiválóan egyesíti magában a SUV-ok funkcionalitását és a városi autók vonzerejét.
Az új megközelítésű crossover dizájn stílusos, lendületes vonalakkal formázza meg a magas építésű karosszériát, ami egy SUV funkcionalitásának érzetét kelti.
A hatszögletű hűtőrács és a “sólyomszem” stílusú fényszórók révén az autó azonnal Subaruként azonosítható. Az innovatív kialakítású könnyűfém keréktárcsák és a látványos oldalburkolatok sportos és látványos kiállást biztosítanak az új XV modellnek.
Az első és hátsó lökhárítók sarkainak különleges kiképzése javítja a légellenállást, vagyis csökkenti az autó üzemanyag-fogyasztását.

subaru-xv

Belső formaterv
A tágas és kényelmes utastér stílusos formaterve segít a felhasznált anyagok minőségének maximális kiaknázásában és a tökéletes minőségérzet kialakításában.
A műszerfal vízszintes stíluselemei erősítik a térérzetet.
A különböző jellegű anyagok – bőr, fém, szövet – tapintásának és látványának tökéletes összhangja valódi luxust varázsol az utastérbe.
A műszerfal középső részének felső szekciójába telepített Multifunkciós Kijelző kiválóan látható, így a vezető és az utasok kényelmesen leolvashatják a rendkívül intuitív formátumban megjelenített adatokat. Opcióként*1 nagyméretű, 4,3 collos, színes LCD képernyő is rendelhető, amely számos modern megoldást kínál: működhet öko-, illetve járműinformációs kijelzőként, rengeteg hasznos szolgáltatással segítve az autó vezetőjét.
*1: Opció minden modellhez

Motor és váltómű

A tavaly teljesen új kialakítással bemutatott, új generációs Subaru Boxermotor 1,6 és 2,0 literes benzines változata működik majd az új modellben. A vízszintes hengerelrendezésű erőforrások szokásos előnyei mellett ez a motorváltozat takarékosabb üzemet és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál. Az új Lineartronic (CVT) váltómű és az új fejlesztésű “Auto Start Stop” rendszer alkalmazása tovább csökkenti az autó üzemanyag-fogyasztását. Az XV kínálatában emellett megjelenik a kifejezetten az európai piacra kifejlesztett és kiváló fogadtatásban részesült Subaru Boxer Dízelmotor is.

A boxermotorok új generációja
Az új motorkialakítás révén megváltozott a furat/löket aránya, ami kedvező hatással volt a fogyasztásra. A löket hosszabb lett, ám a blokk szélessége nem változott. A hosszabb löket és a kettős AVCS*2 alkalmazásának köszönhetően nemcsak a motor környezetre gyakorolt negatív hatása csökkent, hanem a leggyakrabban használt, közepes fordulatszám-tartományban leadott nyomaték is nőtt. Az új motor kitűnő gyorsításra képes, és már a gázpedál kismértékű lenyomására is rendkívül készségesen reagál.
*2: Aktív Szelepvezérlési Rendszer
Az új Lineartronic
A lánchajtású CVT (Fokozatmentesen Változó Áttételű) váltómű-technológia előnyeit – könnyű, kompakt felépítés, rendkívül üzemanyag-takarékos működés, széles fordulatszám-tartomány – szem előtt tartva a Subaru új CVT váltót fejlesztett ki, hogy még alacsonyabbra szorítsa az új XV környezeti hatásait, és még élvezetesebbé tegye az autó vezetését.

Az új Auto Start Stop rendszer
A fogyasztás csökkentése érdekében a berendezés automatikusan leállítja a motort, amikor a jármű rövid időre megáll, például egy piros lámpánál. A rendszer újonnan kifejlesztett funkciója*3 szinte észrevétlenül, 0,2 másodperc alatt indítja újra a motort.
*3: A Lineartronic modellekben

Biztonság

Az autó különleges oldalablak-kialakításával és azzal, hogy a külső visszapillantó tükröket az ajtópanelekre építették, a mérnökök a kategória legjobb kilátását biztosították az autóból, és jelentősen csökkentették a holttér méretét is. A tető hátsó részének stílusos kialakítása is azt szolgálja, hogy a kilátás hátrafelé zavartalan legyen.
A vezető- és utasoldali légzsákok mellett az autó alapfelszereltségéhez tartoznak még az oldal- és függönylégzsákok, valamint a vezetőoldali térdlégzsák is.
A VDC (Járműdinamikai Vezérlő Rendszer) szintén az alapfelszereltség része. Beavatkozási idejét tökéletesítették, és a berendezés része egy ellenőrző logikai rendszer is, aminek révén még hatékonyabban kerülhetők el a veszélyhelyzetek. Ugyancsak a VDC része a vészfékasszisztens is; mindezek együtt garantálják az XV világszínvonalú biztonsági szintjét.

Fontosabb műszaki adatok: (európai specifikáció.)
[Megjegyzés: Előzetes adatok, amelyek még változhatnak.]
Teljes hossz x szélesség x magasság (mm): 4.450 x 1.780 x 1.570
Tengelytávolság (mm): 2.645
Nyomtáv elöl/hátul (mm): 1.525 /1.525
Legkisebb szabad magasság (a jármű saját tömegével) (mm): 220
Ülések száma: 5


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER