2011. szeptember 05. hétfő, 15:43

 

Tisztán elektromos hajtású A2 concept tanulmányával az Audi a 64. Frankfurti Autószalonon (IAA) újabb betekintést nyújt a jövő elektromos mobilitásának világába. A műszaki tanulmány tulajdonképpen egy prémium színvonalú térkoncepció, amely akár négy személy számára is bőséges hellyel szolgál.

audi-a2

Az Audi A2 concept hosszúsága mindössze 3,80, szélessége 1,69, míg magassága 1,49 méter, emellett azonban kifejezetten elegáns, erőteljes és sportos kiállású. Letisztult formavilága a valóban szükséges elemekre összpontosít, minden részletét visszafogott ám hatékonyan kidolgozott design jellemzi. A fehér showcar sötét üvegteteje gombnyomásra válik átlátszóvá.

A fényszórók tekintetében az Audi immár a LED-technika „Matrix Beam” elnevezésű következő fejlesztési lépcsőjét valósította meg, amely fénykibocsátó diódák és mikrotükrök csoportjának alkalmazásával állít elő nagyfelbontású és vakításmentes fényt. A nagyhatékonyságú tompított fény LED-technikájú modulját a nappali világítás filigrán szálai szegélyezik. Az intelligens hátsó lámpák fényerejükkel a pillanatnyi látási viszonyokhoz igazodnak. A lézerdiódákkal előállított ködzárófény ködben fénysugárként érzékelhető, miközben figyelmeztető vörös háromszöget vetít az útfelületre.

audi-a2-concept

Az oldalablakok pereme alatt az A2 concept elejétől egészen a faráig fut a „dynamic light” fénycsíkja, amely számos újszerű és dinamikus funkciót kínál. A vezető közeledtét integrált szenzorok érzékelik, aki meghatározott mozdulatokkal aktiválhatja az ajtók nyitását. Menet közben a „dynamic light” folyamatos oldalsó jelzőfényként működik, s irányjelzéskor fényimpulzusok futnak végig rajta. Fékezéskor a hátsó lámpáktól kiindulva vörös fénycsík indul benne előre, igazán intuitív módon jelezve a fékezés intenzitását a többi közlekedő számára.

A „dynamic light” a tanulmánymodell cockpitjában is feltűnik, mégpedig két külön ív formájában. Akárcsak a teljes belső, a műszerfal is könnyed és letisztult benyomást kelt, s intuitív kezelhetőség jellemzi. A vezető számos fontos funkciót a kormánykerék belsejében kialakított érintőfelületről vezérelhet, indításkor pedig jobboldalt két további kezelőfelület nyílik ki. Kormányoszlopként nyitott profil szolgál, a végén egy hét col képátlójú monitorral illetve két szekunder kijelzővel.

audi-a2-utaster

Az Audi A2 concept utastere sík padlózatú. Vezetőülése a középkonzolhoz csatlakozik, a hátsó konzol pedig a far szerves részeként nyúlik a két hátsó ülés közé. A négy egyes ülés kifejezetten könnyű konstrukció, felhajtható ülőpárnáik rakodórekeszt rejtenek. A hátsó ülések között kiszerelt első kerékkel egy city-kerékpár kaphat helyet. A csomagtér kétszintű, a felsőt praktikus hálókkal szerelt keret alkotja.

Az utastér színei és anyagai szintén a könnyedség és a funkcionalitás benyomását erősítik. A nagyobb felületeket – az ajtókárpitoktól egészen a padlózatig – új és innovatív PUR-alapú és neoprén-tapintású kárpitanyag, míg a padló középső részét bordázott felületű, újrahasznosított poliészter borítja. Az ülések külső héját műanyagfúvásos öntési technikával készítették. A cockpit sajátos stílusáról alumíniumelemek is gondoskodnak.

audi-a2-muszerfal



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER