2011. augusztus 17. szerda, 13:30


Innovatív 1+1-üléses city-car tanulmány. Spyder változat felfelé nyíló ajtókkal. Karcsú szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) monocoque szabadon álló, sárvédővel borított kerekekke. Igényes futómű, kompakt elektromos hajtás, sportos menetteljesítmények

audi-concept-spyder



Ismét új horizontokat tár fel a négykarikás márka: az Audi urban concept a nagyvárosi agglomerációk 1+1-üléses, szuperkönnyű járműve. A 2011-es IAA alkalmával megtekinthető műszaki tanulmány minden ma használatos járműkategóriát megkerülve a versenyautó, a roadster, a fun-car és a nagyvárosi city-autó ötvözetével fogalmaz meg radikálisan új koncepciót. A Sportback karosszériaváltozat mellé az Audi egy Spyder verziót is kifejlesztett.

Az Audi urban concept nem elődök nyomdokain jár, fejlesztését kizárólag a könnyűszerkezetes építés, a gazdaságosság és a minimalizmus szigorú elvei határozták meg. Az eredmény pedig egy minden „ballaszt” nélküli járműkoncepció, amely kizárólag a sportos autózás színtiszta lényegére összpontosít.

Az Audi urban concept karcsú karosszériája mellett kerekeit speciális sárvédők borítják, amelyekben LED fénycsőtechnikájú irányjelzőknek adnak helyet. A műszaki tanulmány határozottan összpontosító „tekintete” karosszériája egyértelműen előretörő formáival együtt kifejezetten dinamikus és érzelmeket ébresztő hatást kelt, teljesen újszerű impulzusokkal ruházva fel az Audi formai nyelvezetét.

Fedélzetén –egymás mögött enyhén eltolva – két személynek kínál helyet, mégpedig sportosan mély üléspozícióban. Kezelőelemei kialakítását és anyagválasztását egyértelműen kompromisszumot nem tűrő könnyűszerkezetes koncepciója határozza meg, egészen sajátos, látványosan az érzékszervekre ható stílusban. A vezető a kormánykereket és a pedálokat egyaránt testalkatához igazítja. A Spyder karakteres sajátossága ablakai keskenyen körbefutó csíkja, míg ajtói felfelé ferdén nyílnak.

Az Audi urban concept technikája a márka az ultrakönnyű építési mód terén rendelkezésére álló, kiterjedt tudását és tapasztalatait tükrözi. Monocoque-váza szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készül, s a két ülés alsó szerkezetét is magában foglalja. Kerekei 21 col peremátmérőjűek. Hajtásáról – mindenkor igazán intenzíven gyorsítva az Audi urban concept tanulmányt – két e-tron elektromos motor gondoskodik, amelyet a nagyvárosi túrákhoz ideális módon korszerű lítiumion-akkumulátor táplál.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER