A Mazda sávváltást segítő rendszere (Rear vehicle monitoring system – RVM), mely először a Mazda6 modellben volt elérhető, „Euro NCAP Advanced” díjat kap az idei Frankfurti Autókiállításon (IAA) a jövő hónapban.
Az Euro NCAP sok szempontból vizsgálta a Mazda RVM rendszerét, és nagyra értékelte biztonságra gyakorolt előnyeit. A rendszer elősegíti, hogy a vezető elkerülje azon veszélyes helyzeteket / baleseteket, melyek a sávváltáskor léphetnek fel. Az RVM két hátsó radarja, melyet a hátsó lökhárítóba építenek, állandóan méri a környező járművektől mért távolságot, valamint relatív sebességüket.
60 km/h felett a sávváltást segítő rendszer mindkét oldalon a visszapillantó tükörben elhelyezett jelzőfénnyel figyelmezteti a vezetőt az adott oldalon a holtterében tartozkodó, vagy 50m-en belülre 5 mp alatt érkező autóra. Ha a vezető kiteszi az indexét a veszélyes oldal felé, a rendszer a jelzőfény villogásán kívül hanghatással is figyelmezteti, hogy ne váltson sávot. Az RVM gyakorlatilag bármilyen időjárásban működik, és minden járművet figyelembe vesz, akár motorkerékpárt is.
A Mazda a rendszert azért hozta létre, mert vizsgálatai szerint a balesetek majdnem 5%-a egy irányba haladó járművek között következik be, melyek 80%-ában a rossz sávváltás a gondok okozója. A rendszer tulajdonságait figyelembe véve, az RVM-mel ezek több mint fele elkerülhető.
A Mazda volt az első japán autógyártó, amely 2008-ban bemutatta a sávváltást segítő rendszerét Európában. 2009-ben a Mazda3 és a Mazda CX-7 modell is megkapta az RVM-et, és természetesen a Frankfurtban bemutatkozó, új Mazda CX-5-ben, valamint a frissített Mazda3-ban is elérhető lesz ez a felszerelés.
Hozzászólások