Nem mindennapi izgalmak után szerezte meg hatodik argentin elsőségét Sébastien Loeb és Daniel Elena. A hétszeres világbajnokok még az első napon gyűjtöttek be egy egyperces büntetést, és csupán a legutolsó gyorsasági szakaszon tudtak az első helyre kerülni. Sébastien Ogier és Julien Ingrassia a leghosszabb gyorson sajnos esett egyet, de így is meg tudták csípni a harmadik helyet.
A legtöbb izgalom a harmadik napra maradt. Kezdődött az egész a hajnali ébredéssel: a csapatoknak öt órakor kellett kelni ahhoz, hogy - egy rövid szervizpark után Villa Carlos Pazban - nekivágjanak az idei szezon eddigi leghosszabb, több mint 48 kilométeres gyorsasági szakaszának.
Azzal folytatódott, hogy Ogier és Ingrassia biztos, 43,7 másodperces előny birtokában, igazi biztonsági autózást mutatva a hosszú gyors utolsó kilométerén kicsúszott, a DS3 WRC a tetején landolt. "Ostoba hiba volt - ismerte el kertelés nélkül Ogier a gyors végén. - „Semmi dolgunk nem volt, csak utaztunk a győzelem felé. Az egyik kanyarban láttam egy ívet, amin menni akartam, de a végén ott volt valami akadály. Tovább tudtunk menni, de az autó eléggé megtört: a karosszéria-sérülések még csak hagyján, de elment a kormányszervó, összetört a szélvédő és elhagytuk a hátsó légterelőt."
A harmadik helyen álló Sébastien Loeb és Daniel Elena hamar "levették", hogy a terep és az időjárás nem kedvez nekik, ha Hirvonent maguk mögött akarják tudni. "Nagyon nedves az idő, köd van - ilyenkor nem számít, ki söpri az ember előtt az utat. Az első köztes eredmények sem voltak túl jók ránk nézve, így aztán tolni kellett, ha elöl akartunk maradni..." Az Argentin Ralin öt éve sorozatban diadalmaskodó páros végül az utolsó előtti szakaszra bebiztosította második helyét. Ogier és Ingrassia mindent megpróbált, hogy tartani tudja az elsőséget, de a legvégső szuperspeciál előtt már csak 3,3 másodperc volt az előnyük Loebékhez, illetve 5,7 másodperc Hirvonenékhez képest.
- Kifejezetten gyötrelmes volt. Az utolsó szakaszon már fogni is alig bírtam a kormányt. Szervokormány nélkül az autó elképesztően nehezen kormányozható. Egyszerűen képtelenek voltunk tartani magunkat. - foglalta össze a heroikus küzdelmet Sébastien Ogier.
Loeb és Hirvonen tehát előre kerültek és győztek, de Ogier is értékes pontokat szerzett a csapatnak. Ogier érzései felemások. -"A csapat szempontjából nem olyan nagy tragédia ez, végül is nem vesztettünk túl sok pontot a csapatversenyben. Az egyéniben persze más a helyzet. Szörnyen csalódott vagyok."
Sébastien Loeb oroszlánként küzdve szerezte meg a győzelmet, 2,4 másodpercet vert Mikko Hirvonenre. "A pénteki büntetés után le is mondtam arról, hogy megnyerhetjük ezt a versenyt. Csak azért hajtottunk, hogy Hirvonenéket meg tudjuk előzni. Bevállalósnak kellett lennünk, de azt hiszem, elmondhatom: szeretem az argentin ralit!" Csapattársáról így nyilatkozott: "Nagyon is megértem, mit érez. Én is jártam már így, frusztráló, kiábrándító érzés, de az ilyesmi sajnos néha megtörténik. És Sébastien ráadásul dobogós helyen tudta behozni az autót, így értékes pontokat szerzett a csapatnak."
A 2011-es Argetin rali nem hivatalos végeredménye / egyéni verseny
1 S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC 4h03’56’’9
2 M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2’’4
3 S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC +7’’3
4 P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +32’’6
5 M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +5’16’’8
6 F. Villagra / J. Perez Companc Ford Fiesta RS WRC +6’48’’5
7 JM. Latvala / M. Anttila Ford Fiesta RS WRC +11’34’’5
8 M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +13’32’’7
9 H. Paddon / J. Kennard Subaru Impreza +25’43’’8
10 P. Flodin / M. Andersson Subaru Impreza +33’34’’1
A világbajnokság nem hivatalos állása
Egyéni verseny
1 Sébastien Loeb 126
2 Mikko Hirvonen 113
3 Sébastien Ogier 96
4 Jari-Matti Latvala 74
5 Petter Solberg 61
6 Mads Ostberg 48
7 Matthew Wilson 28
8 Federico Villagra 20
9 Kimi Räikkönen 18
10 Henning Solberg 10
A csapatverseny nem hivatalos állása
1 Citroën Total WRT 207
2 Ford Abu Dhabi WRT 174
3 M-Sport Stobart WRT 75
4 Petter Solberg WRT 49
5 Ice 1 Racing 26
6 Munchi's Ford WRT 32
7 Team Abu Dhabi 19
8 FERM Power Tools WRT 10
9 Monster WRT 8
10 Brazil WRT 1
Hozzászólások