2011. április 15. péntek, 20:26

 

A sivatagban nem hihetsz a szemednek
Turán Friciék az SWRC-kategória 4. helyéről várják a folytatást
Sivatagi pályák, odakinn 35 fok az autóban 55, ismeretlen autó (Ford Fiesta), új csapat (a Markko Martin vezette alakulat).

 

swrc-turan-sivatag

A fentiekből is látszik, hogy Turán Frigyesnek és Zsiros Gábornak nem volt éppen egyszerű dolga a Jordán-rali első igazi versenynapján, a helyezésük azonban azt mutatja, hogy jól improvizálnak, gond nélkül veszik az akadályokat a világbajnokság idei harmadik viadalán.

A Synergon Turán Motorsport kettőse pályafutása első teljes vb-szezonját kezdte el pénteken – miután tavaly első magyarként vb-pontot szerzett, az idén az SWRC kategóriában méreti meg magát egy Super2000-es Fiestával.
„Nagyon úgy tűnik, hogy Nasser szárnyal (Nasser Al Attiyah, a Dakar-rali címvédője, valamint N-csoportos ralivilágbajnok), ha nem lesz gondja, őt nem lehet utolérni, sem a mögötte jövő Sousát. A harmadik-ötödik helyért hárman állunk csatában, s bár nekünk van a legkevesebb tapasztalatunk az autóval, jól haladunk, egyre javulnak az időeredményeink. A mai utolsó szakaszon még arra is volt esélyünk, hogy feljöjjünk a harmadik helyre, de Gassner defektet kapott előttünk, úgyhogy nyolc kilométert autóztunk a porában. De nem bánkódunk, elsőre a negyedik hely sem rossz, sőt...” - mondta Turán Frici, aki azt is elárulta, hogy a pokoli hőség és a 42 kilométeres gyorsasági szakasz bizony próbára tette a mezőnyt nemcsak fizikálisan, hanem mentálisan is. S bár nem mérték meg magukat, hogy megtudják, mennyit fogytak, az tény, hogy fejenként hat-hat liter vizet biztosan megittak – pedig akkor még csak délután négy óra körül jártak. S ha ez még nem lenne elég: szombatra még melegebb időt jósolnak...
Hiába, ilyen a sivatag.

„Nagyon érdekes a sivatagban autózni, sokszor előfordul, hogy egyenesnek tűnik az út, de van rajta három kisebb letörés, szakadék... Úgyhogy az ember a saját szemének sem hihet, nagyon kell figyelni a navigátorra. Az autó is egészen furán viselkedik a homokon: akad olyan féktáv, amelyen tökéletes a tapadás, aztán a következő két kanyarban meg szinte semmi sincs, úgyhogy észnél kell lenni. Igazi jó ralipályák ezek, amelyeken rengeteget kell improvizálni...” - folytatta Frici.
S hogy mi a taktika a szombati nyolc gyorsasági szakaszra?
Turán Frici és Zsiros Gabi az első kör után megnézik, van-e esélyük a harmadik hely megszerzésére, s ha igen, nyilván harcba szállnak érte. Ugyanakkor szem előtt tartják, hogy a negyedik helyért járó pontok is nagyon értékesek – főleg így elsőre –, s jól jöhetnek majd a végelszámolásnál.


JORDÁN-RALI, A VB 3. FUTAMA
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Sébastien Ogier, Julien Ingrassia (francia, Citroën DS3 WRC) 1:32:53.4, 2. Loeb, Elena (francia, Citroën DS3 WRC) 31.6 másodperc hátrány, 3. Latvala, Anttila (finn, Ford Fiesta WRC) 33.1 mp h., ...14. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (magyar, Ford Fiesta S2000) 9:02.5 perc h.

SWRC Kategória eredmények:
1.    Al-Attiyah  2. Sousa, 3. Kruuda,  4. Turán Frigyes-Zsiros Gábor


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER