2011. augusztus 08. hétfő, 13:23

 

Ifjabb Tóth nyert és az élre állt! Izgult. Hogyne izgult volna! Két gyorsasági szakasz volt hátra az  Arad-raliból, ő vezetett a versenyben, és az volt a tét, hogy ha nyer, átveszi a vezetést az összetett pontversenyben.

 

peugeot-janika-arad-rally

Lazsálni pedig nem lehetett, mert veszélyes ellenfél, a korábban szintén  magyar bajnoki címet szerző Spitzmüller Csaba üldözte. Ifjabb Tóth János azonban nem véletlenül hétszeres abszolút bajnok – nem remegett meg a keze, még akkor sem, amikor az utolsó előtti szakaszon bedöglött a sisakba épített átbeszélő, amelyen a navigátorával kommunikáltak, úgyhogy egy mukkot sem hallott abból, amit Tagai Róbert mondott, utóbb pedig már kiabált neki. Így azután a rutinos navigátor egyszemélyes activity show-ba kezdett, mutogatta a kanyarok erősségét...

Egy darabig ment is minden rendben, ám Tagai a hídkorlátot nem tudta időben lemodellezni, úgyhogy azt meg is csípték a Peugeot 207 S2000 jobb oldalával. Szerencsére nem lett nagyobb baj.

„Amikor észrevettem, hogy nem működik az átbeszélő, azt hittem itt a vége – vallotta be a Peugeot-Total Hungária Rallye Team pilótája, ifjabb Tóth, s lássuk be, nem volt alaptalan a félelme, hiszen ez az egyetlen verseny a naptárban, amelynek a pályáit egyáltalán nem ismerték a magyar indulók. – Féltem, hogy eltalálunk valamit, de szerencsére viszonylag olcsón megúsztuk, és még vezettünk, amikor odaálltunk a zárószakasz rajtjához, s
addigra az átbeszélőt is megjavítottuk.”

A hétszeres magyar bajnok elárulta, nemcsak fizikailag, mentálisan is rettenetesen fárasztó volt a 22 kilométeres utolsó gyorsasági. S nemcsak azért, mert magyar viszonylatban szokatlanul hosszú volt, hanem azért is, mert rettenetes forróság volt az autóban, arról nem beszélve, hogy egyik kanyarból estek a másikba. (S már csak mi tesszük hozzá: túl kellett élni a húsz pont megszerzéséhez...)

tagai-robert-toth-janos

„Nagyon elfáradtam a hosszú szakasz végére, de szerencsére mindkétszer jól szerepeltünk rajta. Ami azt illeti, már két héttel ezelőtt megéreztem, hogy ezen a versenyen jól alakulnak majd a dolgaink. Nem tudom megmagyarázni, honnan jött a gondolat, egyszerűen csak beköltözött a fejembe. Persze szerencse is kellett a győzelmünkhöz – a Jóisten rajtunk tartotta a kezét és egyszer-kétszer visszatessékelt az útra –, de mikor nem kell szerencse? Amúgy a siker titka ezen a versenyen az volt, ki tud három pályabejárásból jobb itinert írni. Nekünk van már benne rutinunk, az IRC-sorozatban szereztük, s most ennek nagy hasznát vettük. Robival tökéletesen működtünk együtt – én csak azt csináltam, amit ő mondott, úgyhogy hatalmas szerepe volt a győzelemben.”

No igen, ez csapatmunka, úgyhogy ifjabb Tóth nem hagyta ki a „buliból” a csapatot, a Tagai Racing Teamet sem – a fiúk remek háttérmunkája is kellett ahhoz, hogy ő megszerezhesse idei első futamgyőzelmét. S ami talán még ennél is fontosabb, átvehesse a vezetést a bajnoki
pontverseny összetettjében.

„Hát ezt nem gondoltam volna azután, hogy rögtön az idénynyitón nulláztunk – vallotta be ifjabb Tóth. – Azt hiszem, érdekes idényzárónak nézünk elébe.”
No igen, négyen (ifjabb Tóth, Kazár Miklós, Aschenbrenner György és Herczig Norbert) vannak tíz ponton belül, úgyhogy a mindent eldöntő Mecsek-rali bőven tartogat izgalmakat. Ifjabb Tóth számára a nyolcadik bajnoki cím lesz a tét.

Arad-Rally, Az OB 5. futamának eredménye:
Abszolút végeredmény:
1. ifj. Tóth János, Tagai Róbert (Peugeot-Total Hungária Rallye Team, Peugeot 207 S2000) 1:16:46.6,
2. Hadik, Juhász (Hadik Autósport, Subaru Impreza) 1:01.2 perc hátrány,
3. Spitzmüller, Szőke (Spici Racing Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 1:16.5 p h.

Az ob állása:
1. ifj. Tóth János, Tagai Róbert 54 pont,
2. Kazár, Percze (Maximmun Racing, Mitsubishi Lancer Evo9) 53,
3. Aschenbrenner, Pikó (Martevo Kft., Mitsubishi Lancer Evo9) 50


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER