Bizakodva vág a Skoda Motorsport az idei IRC-bajnokság Korzika szigetén, május 12-14. között rendezendő harmadik futamának, a Korzika Rali (Tour de Corse) rajtjánál így mindjárt öt Fabia Super 2000 versenygép is felsorakozik.
Első ízben kerül sor IRC-futamra a földközi-tengeri francia szigeten, ahol a Skoda gyári versenyzője, Jan Kopecký (Csehország), illetve a szintén gyári háttérrel rajtoló Freddy Loix (Skoda Belgium) és Andreas Mikkelsen (Skoda Nagy-Britannia) mellett a privát csapatként induló Patrick Sandell (Svédország) és Toni Gardemeister (Finnország) egyaránt hazája Skoda -importőrének támogatását élvezi. Az IRC konstruktőri bajnokságát jelenleg a Skoda vezeti.
Összesen 321 kilométer, 14 gyorsasági, 3 nap alatt – a Korzika Rali ismét mindennel szolgál, ami csak a rali-sportot vonzóvá teheti. Gyors aszfaltos szakaszok, beláthatatlan hegyi szerpentinek és szűk kanyarok sokasága, a pilótáknak ismét tudásuk legjavát kell nyújtaniuk. További nagy feladatot jelent a csapatok napi költözése, amely a versenyzők, a szerelők és a kiszolgáló személyzet számára egyaránt igen komoly logisztikai kihívást jelent.
Jan Kopecký, a Skoda gyári versenyzője számára a Korzika Rali nem utolsó sorban e kiegészítő feladatok miatt számít az egyik legkeményebb viadalnak: „Tökéletesen felkészülten érkezünk e három napra, amely során ismét igazolni szeretnénk a Kanári-szigetek Ralin nyújtott jó teljesítményünket. A Korzika Rali azonban minden, csak nem könnyű: nappal a verseny és a mért szakaszok, éjszaka pedig a költözés – rendkívül megerőltető program, ahol az alvásra ritkán lesz lehetőségünk. Sportértéke tekintetében e rali önmagáért beszél, s minden egyes másodpercében teljes összpontosítást igényel.“
A Skoda az IRC-szezon első két futamát követően a konstruktőrök bajnokságának élén áll, a pilóták pontversenyét Juho Hänninen vezeti, míg Freddy Loix a harmadik, Jan Kopecký pedig az ötödik helyen áll.
Hozzászólások