A Ford Racing a Charlotte Motor Speedway pályán, a NASCAR médiarendezvényén mutatja be a néhány hete a Detroiti Autószalonon leleplezésre került új Fusion-ön (azaz a jövőre hozzánk is érkező új Mondeo-n) alapuló 2013-as Fusion NASCAR Sprint Cup versenyautót: a Ford dizájnerei úgy tervezték a 2013-as Sprint Cup modellt, hogy egyértelműen hasonlítson a sorozatgyártású modellre, újra meghonosítva ezzel a versenypályán a márkaidentitást.
Az új Fusion versenyautó a Daytona 500 futamon áll majd első ízben starthoz 2013 februárjában. Ezzel a m
árkaidentitás újra megjelenik a NASCAR világában.
A Charlotte Motor Speedway médiarendezvényén bemutatott, 2013-as Ford Fusion NASCAR Sprint Cup versenyautót azzal a céllal tervezték a Ford szakemberei, hogy a márkaidentitás újra megjelenjen a sport világában. Az eredmény megkérdőjelezhetetlen: a 2013-as Sprint Cup versenyautó egyértelmű azonosságot mutat a Detroiti Autókiállításon bemutatott so
rozatgyártású Ford Fusion modellel.
Teljesen áttervezett, formás karosszériájával és friss arculatával a 2013-as Fusion Sprint Cup versenyautó a ‘stock car’ stílus új korszakának jellegzetes képviselője.
“Az volt a szándékunk, hogy a Fusion legyen az az autó, amely segít újra meghonosítani a ‘stock car’ stílust a NASCAR futamain.” – avat be Jamie Allison, a Ford Racing igazgatója. “Azt hiszem, hogy a szurkolókat őszinte örömmel tölti majd el az autó látványa. Ez egyrészt fellelkesíti majd őket, másrészt pedig magát a sportágat is népszerűbbé teszi, hiszen sokkal könnyebben azonosulnak majd azokkal a versenygépekkel, amelyek ugyanúgy néznek ki, mint a saját autójuk.”
Ez a harmadik eset, hogy a Ford egy új modellel egy időben mutatja be az autó NASCAR változatát. Az első ilyen alkalom 1968-ra datálódik, és a Ford Torino kupéhoz kötődik; az autót a legendás NASCAR-versenyző, David Pearson vezette az 1968-as és 1969-es bajnokságokon. A második összehangolt bemutató 2006-ban volt: az akkor bemutatott Ford Fusion egyszerre jelent meg a márkakereskedésekben és a versenypályán.
A Ford új szemlélettel kezdett neki 2013-as Fusion versenygép megalkotásának. A Ford Design Központ Garen Nicoghosian által vezetett csapata, valamint Bernie Marcus, a Ford aerodinamikai szakértője a tavalyi évet a kezdeti formaterv megalkotásával töltötte, lehetőséget biztosítva ezzel a Ford versenycsapatainak, hogy a NASCAR hetente megrendezett futamainak szenteljék idejüket.
“Mindez azért volt fontos, mert így továbbra is jól szerepelhettünk a versenysorozatban, miközben azt is biztosítottuk, hogy a versenyautók tényleg a sorozatgyártású modellek versenyváltozatai legyenek. Büszke vagyok rá, hogy sikerült ezt elérnünk.” - magyarázza Allison. “A 2013-as Fusion remek autó, de a 2013-as NASCAR Fusion még káprázatosabb; alig várom már, hogy pályára lépjen, és rabul ejtse a szurkolók szívét.”
A Nicoghosian által vezetett dizájner-csapat három olyan területre koncentrált, amelyek egyértelműen mutatják a 2013-as Sprint Cup Fusion és a sorozatgyártású Fusion rokonságát. A globális CD padlólemezre épülő Ford Fusion európai változata – a Ford Mondeo – az év későbbi részében mutatkozik be ötajtós, kombi és négyajtós karosszériával. A formatervezők célja az volt, hogy a versenygép arányai megegyezzenek a sorozatgyártású Fusion arányaival, így oldalnézetben is könnyen azonosítható márka- és dizájn-arculat, szemből pedig könnyen felismerhető a Ford jellegzetes hűtőrácsa.
“Ezen az autón egyértelműen látszik, micsoda élvezet a vezetése; szinte várja, hogy végre elindulhasson, és feltéphesse az aszfaltot. Kívül-belül agresszív látványt nyújt. Bárhonnan pillantunk is rá, az autóból csak úgy árad a teljesítmény ígérete – szóval tökéletes példa arra, hogyan is építünk mi autót.” – fogalmaz lelkesen Nicoghosian.
“Ugyanazt az izgalmas fürgeséget, könnyedséget és gyorsaságot honosítja meg a NASCAR-ban, mint ami sorozatgyártású autóinkat is jellemzi.”
Az új NASCAR Fusion tesztjei a 2012-es évadban folynak majd, s az autó első ízben a 2013-as Daytona 500 futamon lép pályára jövő februárban.
Ford modellek a NASCAR versenysorozatban
Időszak Modell
1949 – 1955 Ford
1956 – 1959 Ford Fairlane
1960 – 1968 Ford Thunderbird/Ford Galaxie
1968 – 1971 Ford Torino
1978 – 1997 Ford Thunderbird
1998 – 2005 Ford Taurus
2006 – máig Ford Fusion
Hozzászólások