2012. március 06. kedd, 20:44

 

Egészen új, a prémium alsó-középkategória szegmensét nyitotta meg az Audi 1996-ban A3 családjával, amelynek immár harmadik generációja érkezik a piacra. Az új A3, amely a 2012-es Genfi Autószalonon tartja premierjét, vérbeli high-tech autó, minden műszaki területen innovatív fejlesztések egész sorát vonultatva fel.

uj-audi-a3

A hibrid és alternatív – mint a földgáz és az Audi e-gas – hajtású változatok már fejlesztés alatt állnak. Még 2012-ben várható a különösen gazdaságos 1.6 TDI motorral szerelt kivitel, amely átlagosan mindössze 3,8 liternyi gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, 99 g/km széndioxid-kibocsátás mellett.

A vonzó formavilágú, háromajtós karosszéria az Audi „ultra” könnyűszerkezetes technológiája eredményeképpen különösen könnyű, az új A3 így akár 80 kilogrammal is kevesebbet nyomhat elődjénél. Futóművét kimondottan sportos és a mozgékonyságot előtérbe helyező hangolás, motorjait magas teljesítményszint és kiemelkedő gazdaságosság, utasterét pedig a stílusos dinamizmus hangulata jellemzi. Vezetői segédrendszerei és infotainment-berendezései területén az új A3 technikák olyan palettáját kínálja, amelyek feltétlenül új mércéül szolgálhatnak piaci szegmensében.

uj-audi-a3-genf

Formavilága minden kétséget kizáróan kifejezésre juttatja az A3 alapvetően sportos karakterét, kifejezetten erőteljes fellépést kölcsönözve a 4,24 méter hosszú háromajtós modell számára. A határozott élek feszültséggel telten domborodó felületeket fognak közre. Az Audi A3 tengelytávja – elődjéhez képest változatlan külső hosszúság mellett – 2,60 méterre nőtt, C-oszlopa pedig a kupékat idézően döntött állású. Az orrkialakítást az Audi jellegzetes „singleframe” hűtőrácsa határozza meg. Kívánságra az Audi LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített „Xenon plus” fényszórókat is kínál, ez esetben a hátsó lámpatestekben is fénykibocsátó diódák (LED) működnek. A kínálat a későbbiekben teljes egészében LED-technikával működő fényszórókkal is bővül, ami szintén premiernek számít az alsó-középkategóriában.

Az Audi „ultra” könnyűszerkezetes technológiájának következetes alkalmazása eredményeképpen az új A3 1.4 TFSI saját tömege mindössze 1.175 kilogramm, ami jóval vetélytársaié alatt marad. Első sárvédői és motorházfedele anyaga alumínium, karosszériaszerkezete pedig jelentős arányban tartalmaz különösen nagyszilárdságú és melegen alakított acélelemeket.

Az új Audi A3 teljes egészében új tervezésű utasterét - a hangsúlyosan vízszintes vonalvezetésével - a „lebegő” hatást keltő műszerfal, valamint a márkára jellemző iránymutató minőség és anyagválasztás illetve letisztult ergonómia határozza meg. További jellegzetes különlegességeként a négy kerek légbefúvó nyílás, a szériafelszereltséget bővítő légkondicionáló berendezés kimondottan elegáns kezelőfelülete, valamint a karakteres műszeregység jelenik meg.

uj-audi-a3-utaster

A vezetőinformációs rendszer (az „Ambition” és az „Ambiente” felszereltségi szintek esetében széria) színes kijelzője nagyfelbontású, háromdimenziós képek formájában jeleníti meg ízléses grafikáit.

Az MMI kezelési rendszer elektromosan kiemelkedő monitora – a csúcsváltozatban már hét col képátlóval – mindössze 11 milliméter vastagságú. Az új elektromechanikus rögzítőfék alkalmazásával a középső alagút konzolja az extrafelszerelésként rendelhető MMI kezelési rendszer terminálja számára is bőséges helyet kínál. Az „MMI touch” funkcióval kiegészített, csúcsváltozatú „MMI Navigation plus” navigációs rendszer nyomó-/forgatókapcsolójának felső része további fejlett ergonómiai megoldásként érintőfelületként (touchpad) szolgál, amelyre a vezető az egyes betűket és számokat egyszerűen ujjával felrajzolva adhatja meg a kívánt adatokat – akárcsak az Audi felsőkategóriájú modelljeiben.

Az Audi az „Attraction”, „Ambition” és „Ambiente” felszereltségi szinteken kínálja új A3 sorozatát, pontosan a kívánt karakterű autóval szolgálva minden ügyfele számára. A formatervezők minden változathoz színek és anyagok vonzó palettáját állították össze, de az ügyfelek – egészen az „adaptive light” világítási rendszerig, a „magnetic ride” futómű-szabályzásig vagy éppen a nagyméretű panoráma-üvegtetőig – számos sportos és kényelmes opció közül is válogathatnak.

További jelentős műszaki terület, ahol az Audi A3 tekintélyes előnyt szerzett, az új, sokoldalú és nagyteljesítményű vezetői segédrendszerek világa. A kínálat itt a radaralapú „adaptive cruise control”, az „Audi side assist” illetve az „Audi active lane assist” rendszereit éppúgy magában foglalja, mint a közlekedési táblák elektronikus felismerő funkcióját, a parkoló-asszisztenst vagy éppen az „Audi pre sense basic” biztonsági berendezést. E területen egyetlen más gyártó sem rendelkezik hasonlóan széles körű termékportfolióval.

Az infotainment-berendezések innovatív modulrendszerű architektúra szerint felépülő rendszere szintén igény szerint variálható komponensek egész sorát kínálja, köztük a Bang & Olufsen hangrendszerével és az „MMI Navigation plus” navigációs berendezéssel. Mindezek ideális kiegészítéseképpen a WLAN-hotspottal bővített „Bluetooth-Autotelefon online” is szerepel a palettán.

Utóbbi akár menet közben is széles körű internet-elérhetőséget kínál az utasok számára, míg a vezető az „Audi connect” koncepció alatt összegyűjtött, testre szabott online-szolgáltatások sokaságát élvezheti. Az új Audi A3 háromféle, egyaránt négyhengeres erőforrással érkezik a piacra, amelyek mindegyike teljes egészében új fejlesztésű konstrukció. A két TFSI- és a TDI-aggregát 1,4, 1,8 illetve 2,0 liternyi összlökettérfogatából rendre 90 kW (122 LE), 132 kW (180 LE) és 105 kW (143 LE) teljesítményt produkál. Elődjéhez képest az új A3 modelleket átlagosan mintegy 12 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás jellemzi, de az egyes erőforrások esetében ennél nagyobb megtakarítások is mérhetők.

uj-audi-a3-genfi-autoszalon

Az 1.8 TFSI erőforrás már alapkivitelben a hétfokozatú S tronic, míg az 1.4 TFSI és a 2.0 TDI hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik. A motor teljesítménye minden esetben az első kerekek felé irányul, a quattro állandó összkerékhajtás illetve további motorváltozatok – köztük az Audi iránymutató „cylinder on demand” technikájával működő 1.4 TFSI aggregát – az elkövetkező hónapok során csatlakoznak a kínálathoz.

Az új A3 futóműve a vezetés sportos élményét színvonalas kényelemmel és magas fokú stabilitással ötvözi. Mindehhez igényes kerékfelfüggesztései, illetve nagyhatékonyságú, érzékeny visszajelzésekkel szolgáló elektromechanikus szervokormánya szolgál alapul. Elektronikus menetstabilizáló rendszere (ESP) a szintén elektronikus, differenciálzár-hatású funkciót is magában foglalja, amely az új A3 modelleket a határtartományokban még lágyabb és biztonságosabb irányíthatósággal ruházza fel.

Az extrafelszerelésként kínált „Audi drive select” (az „Ambition” felszereltségi szinten széria) segítségével a vezető az autó olyan fontos paramétereit változtathatja egyéni ízlése és élménye szerint, mint a kormányzás és a gázpedál, illetve az S tronic váltómű esetében a sebességváltások karakterisztikája. Amennyiben a felszereltség tartalmazza, e körben a lengéscsillapítók opcionális adaptív szabályzása is megjelenhet, amely az Audi fejlett „magnetic ride” technikájával működik. A keréktárcsák 16 - 18 col peremátmérővel szerepelnek a palettán.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER