2012. március 06. kedd, 15:13

 

Új nemzedék a Genfi Szalonon (2012. március 8-18.) a Mercedes-Benz kiállításának középpontjában az új A-osztály, a kompakt kategória sport-Mercedese áll. Szintén teljesen új a  csúcsteljesítményt nyújtó SL 63 AMG. Európában először látható az E 300 BlueTEC HYBRID, a világ legtakarékosabb felső kategóriájú modellje, valamint a könnyű, atletikus és fényűző új SL osztály és az ML 63 AMG. Svájci premierjét ünnepli az SLK 55 AMG. Új sportosságot kínál a C-osztály Sport, míg a hatékonyság terén a C 180 és az E 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition tündököl. A legfinomabb elegáns luxust a CL „Grand Edition“ képviseli.

mercedes-a-180-cdi

Az A-osztállyal új fejezetet nyit a Mercedes-Benz a kompakt kategóriában: a design kimondottan érzelmes, a motorok – 80 kW (109 LE) - 155 kW (211 LE) – pedig a hatékonyság csúcsai, emissziójuk 99 g CO2/km-nél kezdődik. Az A-osztály egyértelműen képviseli a Mercedes-Benz dinamikáját, illetve azt, hogy a biztonság a márkánál nem lehet pénzkérdés: széria felszerelés például a radartámogatású COLLISION PREVENTION ASSIST -rendszer. Az európai márkakereskedőknél 2012. szeptemberében jelenik meg az új A-osztály (hosszúság/szélesség/magasság: 4.292/1.780/1.433 milliméter).

„Az A-osztály egy rámenős autó, egyértelműen szemlélteti a Mercedes-Benz dinamikáját“, jelentette ki Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője. „Az utolsó csavarig minden új benne. Nem sokszor van lehetősége az autófejlesztőknek, hogy „tiszta lappal“ kezdhetnek tervezni. Mérnökeink és formatervezőink meggyőzően használták ki az esélyt.“

Az új A-osztály designja: emocionális, sportos karakterrel

Első pillantásra szembe ötlik az új A-osztály designja és dinamikája: a kocsi az elődjénél 18 centiméterrel alacsonyabb, szinte rásimul az útra. A „Concept A-CLASS“ formanyelvét következetesen ültették át a gyakorlatba, a klasszikus kétterű koncepció újrafogalmazásával szívhez szóló, sportos külsőt teremtettek a Mercedes tervezői. „Hallatlanul élvezetes munka és nagy kihívás volt a kompakt osztályban érvényre juttatni a Mercedes-Benz új, dinamikus stílusát“, mondta Gorden Wagener, a Mercedes-Benz design-főnöke.
„Tipikus Mercedes az A-osztály szoborszerű formája. Karaktervonalai, különösen az oldalán, rendezetté és feszültséggel telivé teszik a modellt.“

A belső tervezők célja a sportos küllemnek megfelelő utastér kialakítása volt. Ehhez hozzájárult a kompakt kategóriában egyedülálló értékhatás, amelyet finom anyagok kiválasztásával és kombinációs lehetőségeivel értek el. Miként a Concept A-CLASS esetében is, az okostelefon teljesen integrálható a kezelő- és kijelző-rendszerbe. Egy alkalmazás jóvoltából az autóban pedig az iPhon®, illetve a jövőben egyéb okostelefonok valamennyi képessége kihasználható.

uj-mercedes-a-osztaly-utaster

A dekorációk valamennyi felülete galvanizált, fémes, hűvös tapintású. „Ez jó példa arra, hogy az A-osztály utasterének minőségét nem a klasszikus díszítő elemek adják, hanem a letisztult design és az értékes anyagok“, magyarázza Hartmut Sinkwitz, a belső design vezetője. „Célunk az utastér tervezésekor a sportosság újrafogalmazása volt.“

A Sport Edition újraértelmezi a dinamikát

Első ízben vonták be egy kompakt autó tervezésének korai szakaszába az AMG teljesítmény-specialistáit. Ennek eredménye a modellcsalád legdinamikusabb változata, az A-osztály Sport Edition engineered by AMG, amelynek köszönhetően szembeötlő a rokonság a Concept A-CLASS tanulmányautóval, például az új gyémánt-hűtőmaszk esetében.

Hajtás: új benzin- és dízelmotorok

Benzin- és dízelmotorok gazdag választéka elégít ki mindenféle teljesítmény-igényt, és egyben jelzi a hatékonyság mai állását: először fordul elő, hogy egy Mercedes-Benz emissziója csak 99 g CO2/km.

Az 1,6 és 2,0 literes új benzinmotor-nemzedék spektruma az A 180 90 kW-jától (115 LE) az A 200 115 kW-ján (156 LE) át az A 250 155 kW-jáig (211 LE) terjed. Közös jellemzőjük a közvetlen befecskendezés, a turbófeltöltés, a továbbfejlesztett égésfolyamat, illetve a kibővített réteges keverékképzés szegény keverékhez, az üzemanyag többszöri befecskendezését lehetővé tevő, gyorsan reagáló porlasztókkal és többszörös gyújtással. A CAMTRONIC világújdonság az 1.6-os motorban: a szívószelep emelésének változtatása részterheléskor korlátozza a friss gáz mennyiségét, és csökkenti a fogyasztást.

mercedes-a-250-mercedes-a-180-cdi

A legkorszerűbb befecskendezési technika és a feltöltés jóvoltából maximális hatékonysággal és környezetkímélettel tűnnek ki a dízelmotorok is. Az A 180 CDI 80 kW-tal (109 LE) indul, nyomatéka 250 Nm, az A 200 CDI esetében pedig 100 kW (136 LE) és 300 Nm. Az A 220 CDI motorja 2,2 literes, 125 kW-os (170 LE), 350 Nm nyomatékkal, ami kimagasló menetteljesítményeket tesz lehetővé.

Az új A-osztály valamennyi motorjában széria az ECO Start-Stop funkció. A motorokat az új, hatfokozatú sebességváltóval, vagy, kívánságra, a duplakuplungos 7G-DCT automata váltóval lehet kombinálni.

További műszaki újdonságok: futómű, aerodinamika, biztonság

A design és a motorok által ígért dinamikát a futóműnek köszönhetően érezhetjük az utakon. Kiváló alapot ad a súlypont jelentős lesüllyesztése és az új négylengőkaros futómű, akárcsak a 4MATIC összkerékhajtás lehetősége. A vevő különféle futómű-hangolások közül választhat, például kérhet direkt kormányműves sportfutóművet is. Az A osztály elektro-mechanikus kormányművét áttervezték, a rásegítő villanymotor helytakarékosan a precíz Dual Pinion ELE kormánygépre került.

Kiváló aerodinamikájának köszönhetően az A-osztály alaktényezője 0,26, ami a kategória legjobbja. Szerepet játszik ebben a széria tetőspoiler, benne az autó valamennyi, láthatatlanul elhelyezett antennájával.

Kategóriájából egyedül az A-osztályban széria a radartámogatású ütközési figyelmeztetés, adaptív fékasszisztenssel, amely csökkenti a ráfutásos ütközés veszélyét. A COLLISION PREVENTION ASSIST -rendszer optikai és akusztikai jelzést ad az esetleg nem figyelő vezetőnek, és fékezésre készíti fel a fékasszisztenst. Az autó azonnal lassít, mihelyt a vezető határozottan megnyomja a fékpedált.

Első ízben érhető el az A-osztályban a megelőző PRE-SAFE® utasvédelem, amely 2002-ben az S-osztályban mutatkozott be.

E 300 BlueTEC HYBRID

Rekord hatékonysággal – 4,2 l gázolaj/100 km és 109 g CO2/km –,  ugyanakkor nagyobb teljesítménnyel és nyomatékkal áll rajthoz az új E 300 BlueTEC HYBRID. Lítiumion-akkumulátoros modul hibridkoncepciója egyáltalán nem korlátozza férőhelyét, viszont lenyűgöző autózási élményt nyújt a Start/Stop, az energia-visszanyerés, a rásegítő hatás, valamint a tisztán elektromos haladás és a „vitorlázás” jóvoltából. Limuzinként és T-Modellként is kapható. Az E 300 BlueTEC HYBRID a világ legtakarékosabb felső kategóriájú autója.

mercedes-e-300-bluetec-hybrid

A Mercedes-Benz új fejezetet nyit a márka életében, egyben új mércét állít fel a felső kategória üzleti limuzinjai részére. A limuzin és T-Modell kivitelben egyaránt kapható E 300 BlueTEC HYBRID teljesítményadatai igazán mély benyomást keltenek: a négyhengeres dízel 150 kW (204 LE) és 500 Nm kifejtésére képes, amihez a villanymotor 20 kW-ja és 250 Nm-e járul.

„Az E 300 BlueTEC HYBRID modellel folytatjuk átfogó hibrid-offenzívánkat. Nyitva áll előttünk az út, hogy típuscsaládjainkat hibridmodellekkel egészítsük ki“, mondta Professor Dr. Thomas Weber, a Daimler igazgatóságának konszernkutatási tagja, és a Mercedes-Benz Cars fejlesztési vezetője. „Ügyelve a világ piacainak eltérő igényeire mindenütt olyan autókat tudunk kínálni, amilyeneket a vevők szeretnének.“

Az új SL-osztály

A teljesen új fejlesztésű SL immár 60 éves hagyományt folytat a Mercedes-Benznél. Az „SL“ rövidítés azóta is a sportosság, a stílus és a komfort ötvözetét, valamint az úttörő innovációt jelenti. Az új SL első ízben készül teljesen alumíniumból, súlya 140 kilogrammal kisebb az elődénél. Nagyszilárdságú könnyűfém nyerskarosszériája megteremti a sportosan élénk menettulajdonságok, valamint a példás gördülési- és menetkényelem alapját. A dinamikát új BlueDIRECT motorok fokozzák; ezek erősebbek, ugyanakkor 29 százalékot elérő mértékben takarékosabbak az előző nemzedéknél. Teljesen új a világon egyedülálló FrontBass rendszer, amely koncertteremmé varázsolja a nyitott vagy csukott luxus-sportkocsit, valamint a rendkívül hatékony adaptív MAGIC VISION CONTROL ablaktörlő-rendszer, amely az ablaktörlő mozgási irányától függetlenül, szükség szerint juttatja a vizet a szélvédőre.

Mercedes SL 63 AMG: nagy teljesítményű roadster

A nagy teljesítményű Mercedes-Benz SL 63 AMG roadster következetesen könnyű felépítésével, nagyobb teljesítményével és fokozott dinamikájával, 30 százalékot elérő mértékben leszorított fogyasztásával és emissziójával tűnik ki. Az SLS AMG modelléhez hasonló, teljesen alumínium nyers-karosszériának köszönhetően az autó súlya 125 kilogrammal csökkent. Az 1845 kilogrammos tömeghez 395 kW (537 LE) - 415 kW (564 LE) társul – nem is lehetnének jobbak az egyedülálló dinamika és a páratlan vezetési élmény előfeltételei.

mercedes-sl-63-amg

Tovább fokozza képességeit az Active Body Control alapján tökéletesített AMG sportfutómű, az új AMG sport kormánymű, a nagy teljesítményű AMG kompozit fékberendezés és a hétfokozatú AMG SPEEDSHIFT MCT sport-váltómű. A stílusos designhoz gazdag alapfelszerelés és magas biztonsági színvonal járul.

Jelentős szerepet játszik a kis fogyasztásban az intelligens könnyűszerkezet. Az SLS AMG szuper-sportkocsihoz hasonlóan az SL 63 AMG nyers karosszériája is teljesen alumínium. Az elődmodellhez képest nem egyedül a 110 kilogrammos súlymegtakarítás előnyös, hanem a fokozott merevség, biztonság és komfort is. A súly mérséklésében segített, hogy a csomagtartófedél belső tartója, sorozatgyártásban először, karbon-kompozit anyagból készül. Ezt az extrém könnyű anyagot ragasztották a műanyag külső héjhoz. A nyereség így öt kiló a hagyományos megoldással szemben.

Mercedes SLK 55 AMG

A Mercedes-Benz SLK 55 AMG minden idők legnagyobb teljesítményű SLK modellje. Új fejlesztésű 5,5 literes, V8-as, hengerlekapcsolásos AMG szívómotorja ráadásul keveset fogyaszt. A 310 kW (422 LE) és az 540 Nm valamennyi közvetlen vetélytárs adatait felülmúlja. Állóhelyből 100 km/órára 4,6 másodpercig tart a gyorsítás, az elektronikusan határolt csúcssebesség 250 km/óra. A 8,4 literes fogyasztás és a 195 g/km-es CO2-emisszió 30 százalékkal jobb a típuselődénél.

Mercedes ML 63 AMG

Hatékonyság és teljesítmény, exkluzivitás és örömautózás: ezeket kínálja az új ML 63 AMG. 11,8 liter/100 km-es fogyasztása (NEFZ átlag, 276 g CO2/km) 28 százalékkal kevesebb az eddigi modell fogyasztásánál. Ennek, és az első osztályú menetteljesítményeknek az alapja az 5,5 literes, V8-as AMG biturbó-motor, amely 5461 köbcentiből hoz ki 386 kW-ot (525 LE) és 700 newtonmétert. Az AMG Performance Package ezeket az adatokat 410 kW-ra (557 LE) és 760 newtonméterre növeli. Mindkettő sportkocsihoz illő menetteljesítményeket tesz lehetővé a SUV modellel. Százra 4,8, illetve 4,7 másodperc a gyorsulási idő, a csúcssebesség 250 km/óra (elektronikusan korlátozva).

Mercedes C-osztály Sport

A Mercedes-Benz kiélezte a C-osztály profilját: az AMG-vel együtt kifejlesztett „Sport“ kupé-modell, illetve a „Sport-Paket AMG Plus“ felszereltség jóvoltából minden eddigit meghalad a sportos kivitelek választéka. Az új változatok 2012 júniusától kaphatók. Az AMG Plus sport-csomagot mindegyik karosszéria-variánssal és motorral kombinálni lehet.

mercedes-c-osztaly-coupe-sport-c-250-sport

A név elárulja a programot – különösen dinamikus az új C 250 Sport és C 250 CDI Sport, amelyek tervezésébe bevonták az AMG specialistáit. Az AMG Plus sport-csomag látványelemein kívül a vezetési élményt fokozó technikák kaptak hangsúlyos szerepet: az AMG sport-futómű, a sport-paraméter kormánymű, a sport-kipufogó és az S-, illetve M-módban sportosra hangolt váltómű dinamikusabbá teszi a kanyarvételt és a menettulajdonságokat. E modellekhez exkluzívan választható a matt „designo magno platin“ fényezés.

Mercedes C 180, E 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition

Sohasem volt még ilyen takarékos a dízelmotoros E-osztály és a benzines C-osztály: az E 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition 4,5 literes fogyasztása és 119 g CO2/kilométere, illetve az új C 180 BlueEFFICIENCY 5,8 literje és 136 grammja megmutatja, milyen potenciál rejlik a Mercedes-Benznél a belsőégésű motorban. Példának itt a C-osztály. 2000-ben történt bevezetése óta 21 százalékkal nőtt a C 180 teljesítménye, míg a fogyasztás 37 %-kal csökkent. Az új C-osztály csaknem kétszer olyan hatékony. Kategóriájának egyik legtakarékosabb autója a 2012 márciusától kapható E 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition. Aerodinamikai csomagjának, elektromos szervokormányának (ELE), hosszabb főáttételének és kis gördülési ellenállású 205/55 R 16-os abroncsainak köszönhetően az emissziója csupán 119 g CO2/km – tíz grammal, azaz nyolc százalékkal kevesebb az eddiginél. Ez 4,5 literes fogyasztásnak felel meg. Az E 220 CDI BlueEFFICIENCY Edition teljesítménye 125 kW (170 LE), az autó kizárólag hatfokozatú manuális sebességváltóval kapható.

Teljesen új az 1,6 literes négyhengeres turbó, mint a C-osztály alap-motorja. Az 5,8 l/100 km fogyasztás és a 136 g/km CO2  megfelel 21 g/km javulásnak, azaz egy liternyi fogyasztáscsökkenésnek, az eddigi C 180-hoz képest. Az első benzines modellek egyikeként a C 180 BlueEFFICIENCY ezáltal a B hatékonysági osztályba tartozik. A 115 kW (156 LE) teljesítményű, és a versenytársaihoz viszonyítva nagyon könnyű motor nagyon élénk – 250 Nm nyomatékmaximuma már 1250/percnél rendelkezésre áll, és meg is marad 4000-ig.

Mercedes CL „Grand Edition“

Attraktív fényezéssel és értékes berendezéssel jelenik meg a Mercedes-Benz CL exkluzív „Grand Edition“ kiadása. Színben a designo platina-fekete metál, a designo magno kasmír-fehér és a designo mokka-fekete választható. Az egészet 20 colos könnyűfém-kerekek egészítik ki. A kárpit egyszínű designo anilin-bőr, porcelán, Armagnac vagy mély-fekete árnyalatban kapható. A „Grand Edition“ CL 500, CL 500 4MATIC és CL 600 kivitelben érhető el.

Korlátozott darabszámú Viano PEARL

Az IAA-n még csak látomás volt, ma már valóság: a nagyterű Viano PEARL nemes anyagokkal kényeztet el. Első üléseit és a négy egyedi hátsó ülést a legfinomabb, kétszínű nappabőr borítja, a dekorációk valódi diófából készülnek. Az elektro-kromatikus hátsó oldalablakok gombnyomásra elsötétülnek. Zenei élményről külön a Limited Edition Viano PEARL részére készült Bang & Olufsen „BeoSound Viano“ hangrendszer gondoskodik. A V6-os motorok közül a dízel teljesítménye 165 kW (224 LE), a benzinesé 190 kW (258 LE).

mercedes-viano-pearl

Vito E-CELL Kombi: az első hétüléses villanyautó

A Vito E-CELL Kombi a világ első hétülésese, amely gyárilag tesz lehetővé helyi emissziótól mentes közlekedést. 130 kilométeres hatótávjával jól használható például gyalogoszónában, belvárosban vagy üdülőhelyen. Elejében villanymotort (60 kW, 280 Nm), teljesítmény-elektronikát, áramátalakítót és hálózati töltőt helyzetek el, az erős és terhelhető lítiumion-akkumulátorok a padló alá kerültek. A jármű fronthajtású.

mercedes-vito-e-cell


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER