2012. március 05. hétfő, 21:13

 

Lendületesen bővül tovább a MINI-család, a John Cooper Works modellprogramja is mind sokszínűbbé válik, s első ízben élhető át a versenysport iránti rajongás mind a négy kerék hajtásával együtt.


MINI John Cooper Works Countryman

A szériafelszerelésként immár az ALL4 összkerékhajtási rendszert is kínáló, teljes egészében új fejlesztésű, 160 kW/218 LE teljesítményű négyhengeres turbófeltöltésű motorral szerelt MINI John Cooper Works Countryman mindenfajta úton és talajon a vezetés már-már extrém élményét garantálja. Mindemellett az első John Cooper Works modell, amely alapkivitelű hatfokozatú manuális sebességváltója helyett extrafelszerelésként hatfokozatú automata váltóművel is rendelhető. Széles körű versenysport know-how jellemezte hajtás- és futómű-technikája, valamint az első ötajtós és négy- illetve ötüléses MINI koncepciója együttesen gondoskodik arról, hogy a jellegzetes John Cooper Works karakter mind menettulajdonságaiban, mind pedig megjelenésében immár egy újabb járműszegmensben is megjelenhessen. A MINI John Cooper Works Countryman forgalmazása 2012 őszén veszi kezdetét.

mini-john-cooper-works-countryman

A márka első ötüléses modellje szintén egyértelműen hordozza a MINI minden modellje esetében oly meghatározó versenysport-géneket, s a John Cooper Works gondoskodik róla, hogy különösen intenzív formában juthassanak kifejezésre. Az új motort még magasabb teljesítményszint jellemzi, amely az ALL4 összkerékhajtás révén optimálisan juthat az útfelületre, míg a John Cooper Works futómű minden egyes irányváltás során mély benyomást keltő mozgékonyságot biztosít. A MINI John Cooper Works Countryman ennek szellemében álló helyzetből mindössze 7,0 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, az EU-tesztciklus során produkált 100 kilométerenkénti csupán 7,2 literes átlagfogyasztása pedig menetteljesítményei tükrében szintén kiváló értéknek számít (a menetteljesítmény- és tüzelőanyag-fogyasztási adatok előzetes értékek).

A John Cooper Works immár hatodik modelljének semmi mással össze nem téveszthető stílusa dizájnja, illetve színei, könnyűfém keréktárcsái és utastere anyagai tekintetében is egyértelműen kifejezésre jut. A MINI John Cooper Works Countryman alapkivitelében aerodinamikai csomaggal, 18 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal, krómozott végcsövekkel szerelt sportkipufogó-rendszerrel és „John Cooper Works” logóval díszített küszöblécekkel érkezik. A tető és a külső visszapillantó tükrök házának kontrasztárnyalataként ez esetben a „Chili-vörös” áll rendelkezésre. A John Cooper Works modellek utasterére jellemző sportautó-hangulatot szintén olyan „Chili-vörös” modell-specifikus elemek egészítik ki, mint például exkluzív sportülései.

mini-john-cooper -works-countryman-2

Az új generáció legerősebb tagja a MINI John Cooper Works Countryman motorja
A John Cooper Works mély versenysport-gyökerei az újabb és újabb csúcsértékek iránti folyamatos törekvésben is egyértelműen megnyilvánulnak, s a MINI John Cooper Works Countryman új négyhengeres motorja esetében még magasabb teljesítményszintben illetve éppoly széles körűen optimalizált gazdaságosságban jut kifejezésre. A kétcsatornás turbófeltöltő rendszerével (Twin Scroll Turbo) szerelt erőforrások e legújabb generációja a közvetlen benzinbefecskendezés mellett a BMW csoport VALVETRONIC technikáján alapuló változó szelepvezérlést is tartalmazza. E fojtásmentes terhelésszabályzásként is ismert rendszer eredményeképpen a motor rendkívül érzékeny gázadási reakcióihoz jóval magasabb hatásfok is párosul. A teljesítmény- és forgatónyomaték-szint újabb növelésének feltételeit megerősített dugattyúk és szívószelepek, illetve a hűtés, valamint a szívó és a kipufogórendszer további fejlesztéseivel teremtették meg a tervezők. Az 1,6 literes erőforrás mindemellett különösen nagyméretű töltőlevegő-hűtővel készül.

A MINI John Cooper Works Countryman motorja 6.100-as percenkénti fordulatszámnál produkálja 160 kW/218 LE teljesítményét, 280 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig a 2.000-es és 5.600-as percenkénti fordulat közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Utóbbi az „overboost” funkció segítségével 2.100 és 5.200 fordulat között átmenetileg egészen 300 newtonméterig is fokozható. E temperamentumos erő stílszerű akusztikai aláfestéséről a különleges sportkipufogó-rendszer gondoskodik, amely ferdén metszett végcsöveivel a jellegzetes John Cooper Works design stílusjegye is egyben.


További premierek: első ízben összkerékhajtás és automata sebességváltó egy John Cooper Works modellben
A MINI John Cooper Works Countryman az első modell, amely széles körű versenysport know-how alapján kifejlesztett motorja már-már extrém teljesítményét mind a négy kerekén keresztül juttathatja az útfelületre. Az ALL 4 összkerékhajtási rendszer elektromágneses elven működő központi differenciálműve révén fokozatmentesen változó arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. A vonóerő ennek megfelelően mindenkor pontosan ott jelenik meg, ahol a leghatékonyabban szolgálja a hajtást. Az ALL4 összkerékhajtás alapesetben a motor forgatónyomatékának 50, extrém szituációkban viszont akár 100 százalékát is a hátsó kerekek felé irányíthatja, mindenkor optimális vonóerő-átadási képességek mentén kínálva a MINI modellekre jellemző kiváló irányíthatósági tulajdonságokat. Az időjárási és az útviszonyoktól így csaknem függetlenül, mindenkor a legmagasabb fokú stabilitással és dinamikával szolgál, amely a motor által nyújtott imponáló erővel együtt a vezetés különösen intenzív élményét kínálja.

A MINI John Cooper Works Countryman piaci bevezetése mindezeken túl további premiert is tartogat a hajtásrendszerek területén. Első ízben kínál ugyanis John Cooper Works modell szériakivitelű hatfokozatú manuális sebességváltó mellett immár hatfokozatú automata váltóművet is. Mindkét sebességváltót, illetve a manuális kivitel tengelykapcsolóját egyaránt a különösen magas motorteljesítmény jegyében dolgozták át a tervezők, optimális gazdaságosság mellett biztosítva kiemelkedő menetteljesítményeket. A MINI John Cooper Works Countryman ennek szellemében álló helyzetből manuális illetve automata váltóművel egyaránt mindössze 7,0 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége pedig 225 illetve 223 kilométer/óra. A motor kiemelkedő hatásfokával közösen a MINIMALISM koncepció számos technikája – köztük a Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), valamint a manuális sebességváltóval szerelt modellek esetében az Automatikus Motorleállítás és -indítás (Auto Start Stop Function) és a Sebességváltást segítő kijelző (Shift Point Display) rendszereivel – gondoskodik az elsősorban a teljesítményszint tekintetében igen meggyőző tüzelőanyag-fogyasztási adatokról. A MINI John Cooper Works Countryman az EU-tesztciklus során 100 kilométerenként 7,2 (automata: 8,0) literes átlagfogyasztást ért el, amelyhez kilométerenként 167 (187) gramm széndioxid-kibocsátás párosul (a menetteljesítmény- és tüzelőanyag-fogyasztási adatok előzetes értékek).


John Cooper Works stílusban: futómű, aerodinamika, külső és belső dizájn
A MINI John Cooper Works Countryman sportos karakteréhez illeszkedik fejlett futómű-technikája is, amely McPherson-rendszerű első rugóstagokat, központi lengőkaros hátsó felfüggesztéseket, elektromechanikus szervokormányt, illetve modell-specifikus, különösen nagyteljesítményű fékberendezést foglal magában. A szériakivitelhez tartozó sportfutóművet a rugók és a lengéscsillapítók különösen feszes hangolása, megerősített stabilizátorok, illetve 10 milliméterrel mélyebbre süllyesztett karosszéria jellemzi. Az ugyancsak az alapfelszereltséget bővítő Dinamikus Menetstabilizáló (Dynamic Stability Control; DSC) a Dinamikus Vonóerő-szabályzás (Dynamic Traction Control; DTC) rendszerével egészül ki. A szintén az alapkivitelhez tartozó „Sport” gomb segítségével a motor gázadási reakciói, hangja, illetve a kormányzás rásegítésének mértéke is igény szerint változtatható.

A szériafelszereltség mindezeken túl 18 col peremátmérőjű, kettős küllős („Twin Spoke”) design szerinti könnyűfém keréktárcsákat is tartalmaz, amelyek polírozott küllőkkel, illetve feketére fényezett peremmel készülnek. Extrafelszerelésként kifejezetten a MINI John Cooper Works Countryman számára készült, 19-colos keréktárcsák is szerepelnek a kínálatban.

Az optimális légáramlások illetve kifejezőbb megjelenés szolgálatában áll a szériakivitelű aerodinamikai csomag, amely az első és a hátsó lökhárító, illetve a modell-specifikus küszöbök számára egyaránt különösen erőteljes megjelenést kölcsönöz. A külső színek palettáján hét különböző árnyalat sorakozik. A tető és a külső visszapillantó tükrök házának kontrasztárnyalataként a John Cooper Works modellek exkluzív színeként „Chili-vörös”, valamint a „Light fehér” és a „Jet fekete” áll rendelkezésre. Extrafelszerelésként ugyanezen színekben sportcsíkok is rendelhetők. További megkülönböztető jegyként a hűtőrácson, a küszöbléceken, illetve az oldalsó irányjelzők környezetében megjelenő „John Cooper Works” logó szolgál.

A MINI John Cooper Works Countryman utastere kialakításában is már alapkivitelében kimondottan sportos stílusjegyeket vonultat fel. Kifejezetten az új modell számára készültek a „Diagonal Track Carbon Black” szövettel borított, s vörös díszvarrásokkal szegélyezett sportülések, míg opcióként többek között „Lounge Carbon Black Championship Red” bőrkárpitozású exkluzív sportülések is rendelhetők. A műszerfal, az ajtókárpitok és a középkonzol díszítőelemei alapesetben zongoralakk-feketék. Extraként, illetve a MINI John Cooper Works Countryman exkluzív felszereléseként a cockpit és az ajtók díszei „Chili-vörösben”, míg a középkonzol fekete lécei vörös csíkkal jelennek meg. A sportautókat idéző hangulathoz mindezeken túl vörös díszvarrásokkal és John Cooper Works logóval díszített sportkormány, fekete számlappal készült sebesség- és fordulatszámmérő, antracittónusú mennyezetkárpit, a kapcsolási séma ábrájával és vörös varrású mandzsettával készült sebességváltókar, illetve vörös szegélyű szőnyegek járulnak hozzá.


A MINI Clubvan Concept

A semmi mással össze nem téveszthető stílus meglepően praktikus is lehet, a funkcionalitás pedig figyelemreméltóan vonzó formát is ölthet. A MINI Clubvan Concept ezen első pillantásra összeegyeztethetetlennek tűnő tulajdonságokat ötvözi egyéni formában, egy - a prémium kisautók szegmensében - mindeddig egyedülálló koncepció számára nyitva meg az utat. A 2012-es Genfi Autószalonon bemutatkozó, a MINI Clubman alapjaira készült tanulmány a MINI modelljeire jellemző élvezetet jelentősen bővített szállítási kapacitással kombinálja. A karakteres „MINI Feeling” ezzel a mindennapi élet egészen új területein jelenhet meg, a márka karakteres kisugárzása pedig teljesen új vásárlói célcsoportok számára válhat vonzóvá.

mini-clubvan-concept

E tanulmány elsősorban a vezető és az első utas ülése mögött kialakított zárt raktere, illetve szintén zárt borítással kiváltott hátsó oldalablakai tekintetében tér el a MINI Clubman modelltől. A MINI Clubvan Concept a céges illetve a szabadidős alkalmazások során egyaránt új lehetőségeket kínál. Ahol például egy-egy üzleti tevékenység vásárlóköre, termékkínálata és raktér-igénye a stílus területén is egyaránt különleges igényeket fogalmaz meg, szállítójárműként is ideálisnak bizonyulhat a prémiummodellek alkalmazása. Divattervezők, művészeti galériák és rendezvényszervezők járműveként például különösen kedvező benyomást keltene egy MINI Clubvan Concept stílusú modell, akárcsak mondjuk egy fotós sokoldalú autójaként, aki munkája során fényképező- és világítástechnikáit, míg szabadidejében méretes sporteszközeit szállíthatná vele.

A funkcionalitás e célzott lifestyle-központú bővítése a MINI Clubvan Concept esetében egészen magától értetődő módon sikerült. A koncepció a MINI alapvető sokoldalúságára épül, amely mélyen gyökerezik a márka hagyományaiban. Már 1960-ban, azaz csupán egy esztendővel a klasszikus Mini bemutatkozását követően teljesülhettek a megnövelt raktér iránt mutatkozó igények. A Morris Mini Van tíz centiméterrel hosszabb tengelytávval, zárt raktérrel és kétszárnyú hátsó ajtajával a különféle professzionális alkalmazások számára is igazán ideális megoldásnak bizonyult. Emellett a körben üvegezett négyüléses Morris Mini-Traveller modellhez is műszaki alapként szolgált, amely a ma is nagysikerű MINI Clubman elődjeként jelent meg a palettán. A MINI Clubvan Concept révén e modelltörténet – még ha némileg módosult formában is – bő ötven esztendő múltán újból megismétlődhet.

mini-clubvan

Két ülés, öt ajtó, szinte végtelen felhasználási lehetőségek
A mindössze két ülés széles körű mindennapos alkalmazhatóság számára nyit bőséges rakteret, ami egyben az egyéni kialakítási lehetőségek palettáját is jelentősen bővíti. A MINI Clubvan Concept raktere különösen következetes módon alkalmazza a „minimális alapterületen maximális beltér” már a klasszikus Mini esetében is hatékonyan érvényesített alapelvét. A raktér a kétszárnyú hátsó ajtótól egészen a két ülés mögött húzódó válaszrácsig nyúlik, sík padlózata pedig a beltér teljes magasságát kihasználhatóvá teszi. A raktér térfogatának pontos mérete ennek megfelelően még a MINI Clubman maximális értékeit is felülmúlja.

A legkülönfélébb hosszúságú, szélességű és magasságú csomagok elcsúszás elleni biztonságos rögzítését a padlózatba integrált hat gyűrű segíti. A karosszériához szilárdan csatlakozó válaszrács még intenzív fékezések esetén is biztosítja, hogy a rakomány semmi esetre se hatolhasson az utastérbe. A válaszrács anyaga alul szilárd alumínium, míg felső részén ezüstszínű nemesacélból készül. A raktér oldalfalait és padlózatát igényes antracitárnyalatú textilkárpit borítja, a mennyezet végig hasonló tónusú. Ezen egységes színvilág szintén a MINI Clubvan Concept alapvetően puritán, a funkcionalitásra összpontosító karakterét emeli ki.

Akárcsak a MINI Clubman, a MINI Clubvan Concept szintén egészen különleges ötajtós modell. A beltér kényelmes elérhetőségét a vezető és az utas ajtaja, a kétszárnyú hátsó ajtó, valamint az ellentétes irányban nyíló jobb oldali „Clubdoor” teszi lehetővé. Utóbbinak köszönhetően a kisebb tárgyak oldalról is kényelmesen be- illetve kirakodhatók.

A bőséges térkínálat a legkülönfélébb módokon használható ki. Elsősorban a munkaalkalmazások során lehet hasznos a raktér egészen egyéni kialakítása, amely igényre szabott rekeszekben és polcokon teszi lehetővé a szerszámok, eszközök és áruk biztonságos és áttekinthető elhelyezését. A funkcionalitást a raktér hátsó részén elhelyezett 12-voltos csatlakozó aljzatok fokozzák tovább.

mini-clubvan-concept-2

Külső dizájn: célzottan visszafogott, mégis egyéni megjelenés
Átfogó funkcionalitása, illetve a márkára jellemző sajátos stílus kölcsönöz a MINI Clubvan Concept számára semmi mással össze nem téveszthető karaktert. A MINI Clubman külső méreteivel és célzottan bővített rakodókapacitásával e tanulmány világszerte az első prémiummodellként mutatkozhat be a kisautók alapjaira épülő szállítójárművek szegmensében. A koncepciómodell már külső megjelenésében, s mindjárt első pillantásra egyértelműen MINI modellként, azaz igényes prémium autóként azonosítható. A funkcionalitást érintő módosítások formavilága tekintetében nem befolyásolják alapvető arányait, illetve a MINI jellegzetes formai nyelvezetét. A MINI Clubvan Concept tulajdonosa így a munkaalkalmazások során felmerülő igényeket tudatosan kombinálhatja az egyéni stílus karakterével.

A MINI Clubvan Concept külső színéül a klasszikus „British Racing Green” árnyalatot választották tervezői, amely egyben teteje, C-oszlopai és külső visszapillantó tükrei házának színeként is szolgál. A MINI Clubvan Concept hátsó oldalablakait a szállítójárművekre jellemző módon zárt borítás helyettesíti. A karosszéria színére fényezett hátsó oldalelemeket belül polikarbonát merevítés erősíti, míg a hátsó ajtókon sötétített üvegek állják útját a kíváncsi tekinteteknek.

A jármű teljes egészében fényezett oldalfelülete kiváló lehetőséget kínál az egyéni dekorációkra, amit a MINI Clubvan Concept esetében igen vonzó módon használtak ki tervezői. A hátsó oldalelemek egy a MINI hazájából, azaz Nagy-Britanniából származó jármű-feliratozó cég logóját hordozzák. A dekoráció egészen egyéni megjelenést kölcsönöz a tanulmánymodell számára, a sokoldalú MINI így nem csupán magát az árut, hanem az adott cég hírét semmi mással össze nem téveszthető módon, s abszolút egyéni stílusban hordozhatja. A Genfben bemutatkozó MINI Clubvan Concept esetében az egyéniség e formája mindjárt kétszeresen is autentikusan jelenik meg. A tanulmánymodellt a szó szoros értelmében kézjegyével ellátó brit cég ugyanis megrendelői számára is hasonló stílusú jármű-feliratozásokat készít, s a MINI Clubvan Concept esetében abból kínál ízelítőt, hogyan festhet ez éppen egy MINI szállítójármű oldalán.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER