A TOYOTA GAZOO Racing bejelentette, hogy a Toyota mérnökeiből álló csapat az idei évhez hasonlóan, jövőre ismét egy Lexus LC versenygéppel indul a 47. alkalommal megrendezendő, 24 órás Nürburgringi Hosszútávú Futamon (hivatalos elnevezése: ’ADAC Zurich 24h-Rennen’; továbbiakban a ’24 órás Nürburgringi Futam’), amit a ’Zöld pokolként’ is emlegetett németországi Nürburgring versenypályán rendeznek 2019. június 20-23. között.
A 24 órás Nürburgringi Futamot évente rendezik meg közel 200 versenyautó részvételével a Németország középső részén fekvő, a Nürburgring versenypályán, amit közmondásosan a világ legkeményebb pályájának tartanak. A 24 órás Nürburgringi Futamon való részvétel szerves része annak a tervnek, hogy a Toyota „egyre jobb autók” gyártására törekszik. A TOYOTA GAZOO Racing 2007 óta az összes futamon elindult a Toyota dolgozói által épített, és a cég szerelőiből, illetve mérnökeiből álló csapat által kiszolgált autókkal. 2019-ben már a 13. egymást követő évben áll itt rajthoz a márka.
2019-ben a TOYOTA GAZOO Racing már zsinórban második évben indul Lexus LC-vel. Idén a csapatnak gondjai adódtak a hajtáslánccal, a fékekkel, az abroncsokkal és az elektronikával is, ezért az autó összesen mintegy négy órát töltött el a bokszutcában. E tapasztalat alapján a TOYOTA GAZOO Racing célja, hogy jövőre nagyobb távokon is sikeresen érjenek célba. Emellett a Lexus LC-vel kapcsolatosan megjelennek olyan technológiák is, amelyeket a jövő sorozatgyártású modelljei – köztük sportkocsik – számára éppen most fejleszt a vállalat. Mindez részét képezi a TOYOTA GAZOO Racing egyre jobb autók megalkotását szolgáló törekvéseinek – azáltal, hogy autók tökéletesítése révén szakembereit is igyekszik tökéletesíteni.
A csapat négy pilótája 2019-ben is ugyanaz lesz, mint idén: a rangidős pilóta a veteránnak számító Takeshi Tsuchiya, a fiatalok pedig: Takamitsu Matsui, Yuichi Nakayama és a futamon hetedik alkalommal induló Naoya Gamou, aki az autók beállításaiért felel majd. A pilóták, szerelők és mérnökök közösen dolgoznak a 24 órás Nürburgringi Futamra kitűzött célok eléréséért.
Az, hogy Lexus LC rajthoz áll a 24 órás Nürburgringi futamon, lehetővé teszi a TOYOTA GAZOO Racing számára, hogy alaposan letesztelje az alábbi technológiákat, amelyek jelenleg is fejlesztés alatt állnak, hogy idővel megjelenhessenek a jövő sorozatgyártású autóiban:
Karosszéria-technológia (optimális, kis tömegű, nagy szilárdságú szerkezet, illetve újonnan kifejlesztett aerodinamikai elemek, és vezetéstámogató technológiák)
Futómű-technológiák(már korábban alapos kutatások tárgyát képező, kis tömegű, nagy szilárdságú futómű)
Motorfejlesztés(megnövelt teljesítmény, csökkentett belső súrlódás, kisebb tömeg és alacsonyabbra kerülő súlypont)
„A 2019-es nürburgringi futamra szánt versenyautó fejlesztése még éppen csak elkezdődött, de máris az a benyomásom, hogy a géppel jóval zökkenőmentesebb dialógust lehet folytatni, mint korábban. Várakozásomat meghaladó mértékben lett jobb az autó: például az elektronikus visszapillantó tükrök képe tisztán és ködmentesen jelenik meg a műszerfalon. Örömmel várom, mi jön még! Remélem, hogy a Japánban és Németországban, illetve a 24 órás Nürburgringi Futamon zajló tesztelés révén sikerül többet elérni, mint pusztán jobb köridőket. Remélem, sikerül kényelmesebb és élvezetesebben vezethető autót építenünk. Ez az első alkalom, hogy a Nürburgringi Futamon én felelek az autó beállításaiért, ezért úgy hiszem, ez számomra is remek alkalom a fejlődésre. Ahogyan eddig, most is megosztjuk a tapasztalatainkat a szerelőkkel és a mérnökökkel arra vonatkozóan, hogy mit érzünk pilótaként az autóban, kihasználva ezt a lehetőséget is arra, hogy egyre jobb autókat építhessünk.” – fogalmaz Naoya Gamou, mérnök-pilóta.
Hozzászólások