Címkék: Hyundai | Tarquini | Túraautó Világkupa | WTCR

2018. november 21. szerda, 16:23

 

Az i30 N TCR-rel versenyző MRacing-YMR valamint a BRC Racing Teamnél versenyző Gabriele Tarquini elnyerte a 2018-as FIA Túraautó Világkupa (WTCR) csapat- és egyéni címeit a makaói Guia versenypályán rendezett szezonzáró hétvégén.

 

Az első futamban Tarquini jó rajtot vett a BRC Racing Team i30 N TCR-rel, és feljött a hetedik helyről a negyedik helyre a harmadik, Lisboa kanyar előtti féktávot megelőzően. Az olasz versenyző képes volt megőrizni pozícióját, túlélve két biztonsági autós fázist követő újraindítást is. A korán vezetést szerző, majd másodikként célba érő, MRacing versenyző Yvan Muller képes volt kicsit ledolgozni hátrányát világbajnoki riválisához képest. De legfőképpen, ezzel az eredménnyel sikerült a világbajnoki címért versenyző pilóták számát leszűkítenie hétről mindössze magára és Tarquini-re, a vasárnapi versenyeket megelőzően.



A második futam a rajttól kezdve drámainak bizonyult. A rajtrács 14. helyén lévő Tarquini egy előtte történt baleset ártatlan elszenvedője lett, amely láncreakcióként zajlott le a pályán, és amelynek következtében az i30 N TCR eleje súlyosan megsérült. Képes volt az autót visszahozni a boxba, így lehetővé tette a csapat számára, hogy az extra időt kihasználva felkészítsék az autót a 3. futamra. Muller mindeközben a rajtrács ötödik helyéről egy hellyel előrébb lépett az első kanyarokban. A későbbiek folyamán feljött a harmadik helyre, majd végül másodikként állhatott a dobogóra a hétvégén, és Tarquini-hez való hátrányát mindössze 18 pontra csökkentette a finálét megelőzően.

A 3. futamban Tartquini remekül rajtolt, és ezzel már az első körben bekerült az top 10-be, miközben Muller, Michelisz Norbert BRC Racing team pilóta mögött, az ötödik helyen ragadt. A negyedik helyre való előrelépésével – úgy, hogy Michelisz továbbra is előtte volt - szerzett 16 pontja sem volt elég, hogy ledolgozza Tarquinivel szembeni hátrányát, mivel ő a tizedik helyen ért célba, még mielőtt világbajnokként felléphetett volna a pódiumra.

Mr. E. S. Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető alelnöke a következőket mondta: „Rendkívüli büszkeséggel tölt el minket, hogy a Hyundai elnyerte első FIA Túraautó Világkupa bajnoki címét. Gratulálunk az MRacing-YMR csapatnak és Gabriele Tarquini-nak a szezonban végzett nagyszerű munkájáért. Megtiszteltetés számunkra, hogy láthattuk, amint a Hyundai i30 N TCR ilyen erősen teljesített a lenyűgöző versenytársakkal szemben a WTCR első szezonjában, a világon mindenütt. Ez tanúbizonysága a Hyundai Motorsportnál dolgozó emberek kemény munkájának és elhivatottságának. A versenysport fontos szerepet játszik globális márkastratégiánkban, fantasztikus, hogy egy ilyen nagy jelentőséggel bíró eredményt ünnepelhetünk a WTCR-ben. A pályaversenyeken való ilyen kiváló részvétel pedig valódi privilégium a Hyundai név számára, és remélem, hogy ez a jövőben még nagyobb dolgokhoz fog vezetni.”

Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport Customer Racing vezérigazgató helyettese a következőket mondta: „Ez egy hatalmas eredmény a Hyundai i30 N TCR valamint természetesen Gabriele Tarquini és az MRacing számára egyaránt. Csak gratulálni tudok nekik és további sikereket kívánok a sorozat jövőbeni szezonjára. Az FIA Túraautó Világkupája rendkívül versenyképes volt, mind a pilóták mind pedig a csapatok tekintetében, így az, hogy az első és második helyen végeztek, tökéletesen demonstrálja az autó teljesítményét. Az, hogy az i30 N TCR első versenyszezonjában elnyerte a túraautó versenysport két legrangosabb címét, tökéletes jutalom mindenki számára, aki ezen a projekten dolgozott.

Gabriele Tarquini a következőt nyilatkozta: „Nyilvánvalóan nagyszerű érzés elnyerni a bajnoki címet. Ez egy kemény munkával teli év volt számomra, a BRC Racing Team és a Hyundai Motorsport Customer Racing számára egyaránt. A verseny az idei FIA WTCR-ben fantasztikus volt - egészen az utolsó futamig. Rengeteg jó pillanat volt az év során, és a Hyundai i30 N TCR bebizonyította, hogy ez volt az az autó, amelyet egész szezonon át meg kellett verni. Én, és valójában az összes Hyundai pilóta, gyors és egyenletes teljesítményt tudtunk nyújtani az egész év során, melyre az a legjobb bizonyíték, hogy mindkét címet a Hyundai nyerte el.

*Az eredmények az FIA megerősítésére várnak.


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER