Címkék: Nascar | Toyota Supra | versenyautó

2018. július 06. péntek, 21:26

 

Újra pályán a legkeményebbnek tartott legendás versenyautó, a 17 év után visszatérő Toyota Supra! Az ikonikus sportautó 2019-től ismét megméretteti magát a NASCAR egyik legkeményebb versenyszériájában, a NASCAR Xfinity versenysorozatban (NXS). A Supra 2019. február 16-án mutatkozik be a daytonai pályán. 

„Ha a Toyotáról, és menő autókról van szó, akkor a legtöbb autórajongónak a Supra ugrik be először.” – fogalmaz Ed Lukes, a Toyota marketing divíziójának alelnöke. „A Supra visszatérése már sorozatgyártású autóként is óriási újdonság, de most látni fogjuk, ahogy ez az ikonikus sportautó újra megméretteti magát az amerikai autósportban. Marketing szempontból nagyon fontos, hogy legyen egy olyan versenyautónk, amelynek karaktere és dinamizmusa átsugárzik a kereskedésben álló többi autóra is. Biztosak vagyunk abban, hogy ez a Suprával megvalósul, és sikerét büszkén ünnepelhetik majd a világ autósport-rajongói.”

A Toyota két leányvállalata segítségével készítette fel a Suprát NASCAR-ra: az egyik a kaliforniai Costa Mesa székhelyű TRD, U.S.A. (Toyota Racing Development), a másik pedig a szintén kaliforniai Newport Beachen található Calty Design Research Inc. (Calty). A két csapat egy korábbi együttműködés eredményeképpen hatalmas közös tudást halmozott fel, amikor a 2017-es Monster Energy NASCAR Cup Series bajnokságban egy 2018-as Toyota Camryt versenyeztettek a bajnoki címért. A NASCAR részvételhez a TRD és a Calty úgy szabta át a Suprát, hogy az megfeleljen a NASCAR NXS szabályainak. A NASCAR-ban bemutatkozó Supráról az alábbi linken tekinthető meg videó:

„Eddig is sikeres volt a Caltyval való együttműködés: például amikor olyan versenyautókat fejlesztettünk, amelyek külsőre és érzetre is összecsengtek a kereskedőknél álló többi autóval.” - meséli David Wilson, a TRD elnöke. „Biztosak vagyunk abban, hogy a TRD és a Calty a Suprával újra olyan versenyautót álmodott meg, amelyik képes akár bajnokságot is nyerni. A Supra NASCAR-on való szereplése mutatja, milyen fontos nekünk ez az autó, és milyen őszintén hiszünk abban, hogy megnyerheti a fődíjat.”

A Toyota 2007 óta indítja a Camryt az NSX bajnokságban. Négy gyártói és két versenyzői bajnoki címet gyűjtöttek be, 142 versenygyőzelemmel. A 2019-es szezon lesz az első olyan év, amikor különböző típusú autókat versenyeztetnek a NASCAR nemzeti versenyorozatban. A Camry a Monster Energy NASCAR Cup Seriesben (MENCS) a Supra az NXS-ben, a Tundra pedig a NASCAR Camping World Truck Seriesben (NCWTS) áll majd rajthoz. A Supra korábban Észak- és Dél-Amerikában, valamint Japánban is versenyzett. Domináns résztvevője volt a Super GT versenyeknek, és indult a 80-as évek IMSA Camel GT Series bajnokságában, a 90-es években pedig kétszer is rajthoz állt a Le Mans-i 24 órás versenyen.

A TRD és a Calty a következő versenyautók fejlesztésén dolgozott együtt:
2013: Hatodik generációs Camry, MENCS bajnokság
2014: Tundra, NCWTS bajnokság
2015: Hetedik generációs Camry, NXS bajnokság
2016: Nyolcadik generációs Camry, MENCS bajnokság
2017: Nyolcadik generációs Camry, NHRA Mello Yello Drag Racing Series bajnokság

A Calty kéz a kézben dolgozott a TRD-vel, a Toyota észak-amerikai versenyautó-tervező irodájával. Figyelniük kellett arra, hogy a pályán futó versenyautók és a szériaautók viszonya ne változzon, ugyanakkor a versenypályán nyújtott teljesítmény minden újonnan épített autóval egyre jobb legyen. A két csapat 2017-ben kezdett el közösen dolgozni a NASCAR Suprán.

„Amikor Ed Laukes azt mondta nekem, hogy visszahozzák a Suprát, alig hittem el. Azt gondoltam, szórakozik velem, de a Toyota végül tényleg megtette, és ez hatalmas esemény a NASCAR Xfinity Series számára.” - meséli Kyle Busch, aki éppen egy Camryben nyerte meg a 2009-es NXS bajnokságot. „A Supra nagyon menő, ikonikus autó, fontosságát jól mutatja, hogy a NASCAR-ban versenyeztetik a típus visszatérése alkalmából. Remélem, én leszek az első fickó, aki győztesként száguld át vele a célvonalon, de biztos vagyok benne, hogy jó néhány Toyota-pilóta szeretné ugyanezt.”

A Toyota autósport iránti elkötelezettségét mutatja, hogy a gyártó hat modellt szerepeltet Amerika nyolc versenysorozatában. A Toyota Racing Development modellpalettája a következő: Camry, Supra és Tundra a NASCAR nemzeti bajnokságában; Camry az NHRA Funny Car versenysorozatában; Camry az ARCA Racing Series bajnokságban és helyi túraautó bajnokságokban, a 86 és Corolla Hatchback a Formula Drift-ben; ezek mellett Toyota-motorokat használnak a törpeautós terepversenyeken, és más szériákban is.

A Toyota egyébiránt immár 60 éve szerves része az USA és Észak-Amerika gazdasági és kulturális életének, amelynek aktív szereplőjeként elkötelezetten dolgozik azon, hogy Toyota és Lexus modelljei révén a fejlett mobilitás lehetőségét kínálja vásárlóinak. Ez idő alatt a vállalat több mint 36 millió személyautót és haszongépjárművet gyártott Észak-Amerikában, ahol 14 gyárat működtet (ebből tízet az USA-ban), és több mint 47.000 embert foglalkoztat közvetlenül (az USA-ban több mint 37.000 embert). A Toyota 1800 észak-amerikai márkakereskedése (ebből 1500 az USA-ban működik) 2017-ben több mint 2,7 millió személyautót és haszongépjárművet értékesített (az USA-ban közel 2,4 millió darabot), és az elmúlt 15 év során értékesített összes Toyota jármű mintegy 87 százaléka még ma is az utakat rója. A társadalom legfontosabb mobilitási problémáinak megoldására a Toyota közösségi, polgári, tudományos és kormányzati szervezetekkel működik együtt. A vállalat megosztja erőforrásait és kiterjedt ismereteit, hogy non-profit szervezeteket támogasson, így azok még több embernek nyújthatnak segítséget abban, hogy még több helyre eljussanak.
A TRD U.S.A. (Toyota Racing Development) a Toyota Motor Sales U.S.A. Inc. leányvállalata, mely a kaliforniai Costa Mesában és az észak-karolinai Salisburyben tevékenykedik. A TRD a versenyzési szakágért felel, ahol a gyári Toyota versenymotorokat és futóműveket tervezik, fejlesztik, és szerelik össze. A TRD végzi a Toyota versenyeztetését a NASCAR-ban, az NHRA-ban, az USAC-ban és más versenysorozatokban.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER