Címkék: Le Mans | Toyota | TS050 HYBRID

2018. június 16. szombat, 14:11

 

Továbbfejlesztett TS050 HYBRID. Maximális teljesítmény 735 kW/1000 LE. Készen áll Le Mans-ra? A mostani hétvégi a Toyota hibrid versenygépének harmadik esélye, hogy elhódítsa az áhított Le Mans-i koronát. Az elmúlt két évben minden korábbinál közelebb állt hozzá, ám dráma lett a vége. Vajon idén képes lesz diadalt aratni az embert és gépet leginkább próbára tévő legendás versenyen? 

A TS050 HYBRID 2018-as kivitelébe beépített, ezer lóerős hibrid hajtásláncot átdolgozták, tovább javítva megbízhatóságát, ám ezen túlmenően az autó nagy vonalakban azonos azzal a géppel, amelyik három egymást követő futamgyőzelemmel zárta a 2017-es évadot. Mivel a megbízhatóság a legfontosabb szempont, az autó megépítésekor minden alkatrészt alaposan átvizsgáltak, egészen a legapróbb csavarokig.A legfontosabb különbség, hogy csökkent az akkumulátorrendszer tömege, beleértve a hűtőrendszert. A TS050 HYBRID akkumulátorának legnagyobb teljesítménye hozzávetőlegesen 300 kW, ami több mint tízszer annyi, mint amire a Prius akkumulátora képes. Ezzel párhuzamosan természetesen az akkumulátor jelentős hőt termel, és az elektródák is felhevülnek, ezért a Toyota versenyistállója maga fejlesztette ki nemcsak az elektrolit oldatot, de az akkumulátorcellák anyagát is. Ennek eredményeként a Toyota mérnökeinek sikerült növelniük a rendszer hőellenállását és leegyszerűsíteniük a hűtőrendszert, így a teljes akkumulátorrendszer – a vízhűtéses egységet is beleértve – könnyebb, mint a tavalyi évben volt.

A nehéz helyzetben felgyorsították a fejlesztést

Az idei évadban hatályba lépő új szabályzat értelmében a hibrid technológiát nem alkalmazó privát LMP1 csapatok körönként 210,9 MJ-lal gazdálkodhatnak Le Mans-ban, míg a TS050 HYBRID számára csupán 124,9 MJ engedélyezett, beleértve a 8 MJ hibrid elektromos energiát is. A TS050 HYBRID-ek esetében az üzemanyag-átfolyási rátát is 80 kg/órában korlátozták, szemben a versenytársak 110 kg/óra értékével. Ez a döntés a nem hibrid üzemű LMP1-es versenyautók teljesítmény-növelését célozza, ahogy azok 45 kg-os súlyengedménye is. A TOYOTA GAZOO Racing lelkesen fogadja a kihívást, hogy ilyen nehéz körülmények között is bizonyíthatja a hibrid elektromos hajtáslánc kiemelkedő hatásfokát és teljesítményét, összhangban a Toyota mind tökéletesebb autók építésére vonatkozó célkitűzésével.

Műszaki adatok  
Típus LMP1-H (Le Mans Prototype - Hybrid)
Karosszéria Szénszálas kompozit
Szélvédő  Polikarbonát
Erőátvitel Keresztben beépített, hatfokozatú, szekvenciális váltómű
Sebességváltó ház  Alumínium
Hajtótengelyek Homokinetikus tripod-csuklós hajtótengelyek
Tengelykapcsoló Többtárcsás
Differenciálmű Mechanikusan záródó differenciálmű 
Felfüggesztés Elöl-hátul független, kettős keresztlengőkaros, tolórudas felfüggesztés
Rugók Torziós rudak
Kanyarstabilizátor Elöl és hátul
Kormánymű Hidraulikus rásegítés
Féknyergek Kétkörös, hidraulikus fékrendszer monoblokk könnyűfém első és hátsó féknyergekkel 
Féktárcsák Szénszálas, belső hűtésű, elöl és hátul
Keréktárcsák RAYS magnézium ötvözet, 13 x 18 "
Abroncsok Michelin radiál (31/71-18)
Hosszúság 4650 mm
Szélesség 1900 mm
Magasság 1050 mm
Üzemanyagtartály térfogata  35,2 kg
Hajtáslánc TOYOTA HYBRID System - Racing (THS-R)
Motor Közvetlen befecskendezéses, ikerturbós V6
Lökettérfogat 2,4 liter
Teljesítmény 368 kW / 500 LE
Üzemanyag benzin
Szelepek száma  4
Hibrid teljesítmény 368 kW / 500 LE (első és hátsó együtt)
Akkumulátor Nagy teljesítményű Toyota lítium-ion akkumulátor
Első villanymotor AISIN AW
Hátsó villanymotor DENSO
Inverter DENSO


 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER