A Nissan az európai autógyártók közül elsőként értékesített autót kizárólag a Twitter közösségi hálózatának használatával.
Az ügyféllel való kapcsolatfelvételtől a vásárlási döntés véglegesítésén át az autó – alig hat nappal későbbi – átadásáig a spanyolországi Galicia régióban vezető szerepet betöltő Antamotor márkakereskedés és a vásárló, Raul Escolano közötti kommunikáció teljes egészében a népszerű közösségi médiacsatornán keresztül zajlott.
A márkakereskedés számára eleinte csak az @escolano felhasználónév tulajdonosaként ismert leendő ügyfél több márkaképviseletet is megkeresett a #compraruncocheportwitter hashtag feltüntetésével (magyar nyersfordításban „autót vennék Twitteren”).
Escolano ezzel kesztyűt dobott a különböző gyártók spanyolországi képviseleteinek, azt a kihívást állítva eléjük, hogy tegyék számára lehetővé egy autó megvételét kizárólag a közösségi média használatával.
A Nissannak – az A Coruña-i vezető franchise partnere, az Antamotor segítségével –, sikerült mély benyomást tennie Escolanora a tranzakció innovatív megközelítésével, miután a kinézett X-Trailről a Periscope nevű, népszerű új videómegosztó platformon kapott személyre szabott, élő videóbemutatót.
Escolano ezután még egy twitteres közvélemény-kutatáson is szembeállította a Nissant versenytársaival, követőit kérve fel arra, hogy rangsorolják a különböző autókat egy általa összeállított, szűkített listán. Összesen mintegy 2,6 millió véleménynyilvánítás alapján (forrás: Brandwatch) ennek élén a szavazatok 43 százalékát begyűjtve az X-Trail végzett, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy végül valóban a Nissanra essen Escolano választása.
A minden részletében igen innovatívnak tekinthető tranzakció szellemének megfelelően, az online vásárlás befejezéseként az X-Trail kulcsait futárral kézbesítették Escolano címére.
Az autó átvételére végül a gyártó képviselői és a vevő közötti első személyes találkozó keretein belül, a Nissan spanyolországi központjában került sor, két hónappal a folyamat elindítását követően.
Technológiával a jobb szolgáltatásokért – a Nissan Ügyfélígérete
Az átlagos autóvásárlók a vételi döntés előtt ma mindössze egy alkalommal keresnek fel egy márkakereskedést a még egy évtizede is átlagosnak számító öt látogatással szemben, így nyilvánvaló, hogy az autógyártók számára még soha nem bírtak ekkora jelentőséggel az interneten tett benyomások. Egyes piacokon emellett a Nissan olyan innovatív technológiákat is bevezetett, mint az „e-vision” videós diagnosztikai eszköz, ami a szervizszolgáltatásokban nagyobb átláthatóságot igénylő, időérzékeny vásárlókat célozza.
A Nissan 2015 októberében jelentette be annak a vásárlói élményt érintő kezdeményezésének az európai elindítását, ami az iparág egyik legátfogóbb vevőszolgálati reformprogramjának bizonyult.
Az öt pontból álló szerviz ügyfélígéret program része a nap 24 órájában bármikor elérhető ügyfélszolgálat, a jármű élettartamára szóló Nissan Assistance segélyszolgálat, a szervizárak egyeztetése, az ingyenes, átlátható járműállapot-felmérés, illetve a szervizmunkák idejére biztosított ingyenes csereautó. Ez az első alkalom, hogy egy autógyártó a teljes európai piacra kiterjedő ígéretet vállal fel, jelezve a Nissan elkötelezettségét, hogy átláthatóbbá tegye az iparágat a vevőtámogatás, az árképzés, illetve a szervizszolgáltatások terén.
Hozzászólások