Címkék: mitsubishi | Nissan | Renault

2016. október 25. kedd, 10:48

 

A Nissan Motor Co., Ltd. (Nissan) a Mitsubishi Motors (MMC) vállalat 34 százalékos tulajdonrészének megszerzését, amivel annak legnagyobb tulajdonosa lett. Az MMC egyben a Nissan és a Renault globális vállalatszövetségének tagjává is válik. A 2016-os pénzügyi évben értékesített 10 millió autóval a vállalatszövetség a globális eladásokat tekintve a világ három legnagyobb autógyártója között van.

 

Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója emellett azt is bejelentette, hogy a Nissan és az MMC együttműködése kiterjed majd a közös beszerzésekre, a jelenleginél mélyrehatóbb lokalizációra, gyár- és technológiamegosztásra, közös járműplatformok kifejlesztésére, illetve a két márka együttes jelenlétének fejlesztésére a fejlett és a feltörekvő piacokon is.

„A Nissan, a Mitsubishi Motors és a Renault együtt új erőt képviselnek a világ autógyártásában” – mondta Ghosn. „A vállalatszövetség a világ három legnagyobb autóipari cégcsoportja között lesz, ami méretgazdaságossága, iránymutató technológiái, illetve gyártási kapacitásai révén minden egyes piaci szegmensben és a világ minden pontján ki tudja majd elégíteni a vásárlói igényeket.”

Ghosn szerint az MMC-vel létrejött partnerségen keresztül a Nissan összesen mintegy 24 milliárd jennek megfelelő szinergiaelőnyt célozhat meg a 2017-es pénzügyi évben, ami a 2018-as pénzügyi évtől 60 milliárd jenre nőhet. Ez kihat az egy részvényre jutó eredményre is, ami így várhatóan mintegy 4 jennel haladja majd meg a jelenlegi szintet a 2017-es pénzügyi évben, illetve 10 jennel 2018-ban – a Nissannak a Mitsubishi Motors-ban való tulajdonszerzéséhez köthető minden egyéb eredménynövekedésen túl.

A Nissan az MMC elnök-vezérigazgatója, Osamu Masuko felkérésére ajánlotta fel segítségét a vállalatot érintő, üzemanyagfogyasztási adatokkal kapcsolatos krízist követően. A két cég az elmúlt öt év során már együttműködött a japán piacra készülő úgynevezett kei-autók gyártásában.

„Segíteni szeretnénk a Mitsubishi Motors-t a vásárlói bizalom visszaszerzését célzó törekvéseiben” – tette hozzá Ghosn. „A kibővített partnerségben rejlő szinergiák és növekedési lehetőségek kiaknázása mellett most ez a legfontosabb cél.”

E stratégia jegyében a Nissan négy új tagot jelölt az MMC igazgatótanácsába, köztük a vállalat új elnökének választott Carlos Ghosn-t.

A három másik jelölt Hitoshi Kawaguchi, globális külkapcsolati és fenntarthatósági vezető; Hiroshi Karube, globális termelésellenőrzési és vagyongazdálkodási vezető; valamint Mitsuhiko Yamashita, a Nissan jelenlegi delegáltja a Mitsubishi Motors igazgatótanácsában.

Masuko kérésének megfelelően Yamashita már korábban a vállalat fejlesztésért felelős alelnöke, illetve a végrehajtó bizottság tagja lett.

Ghosn emellett több más, a menedzsmentet érintő, november 1-jétől hatályos döntést is bejelentett, melyekkel a Nissan lendületének megőrzése mellett Masuko helyzetét is szeretné megerősíteni az MMC-nél.

Ghosn javaslatára a Nissan igazgatótanácsa már jóváhagyta a jelenleg a Nissan versenyképességi igazgatói tisztségét betöltő Hiroto Saikawa társ-vezérigazgatói kinevezését.

Versenyképességi igazgatóként Yasuhiro Yamauchi, a vállalatszövetség jelenlegi beszerzésért felelős alelnöke lesz Saikawa utódja.

A vállalatszövetség új beszerzésért felelős alelnöke, és egyben a Renault–Nissan közös beszerzési szervezetének vezetője Véronique Sarlat-Depotte lesz, aki Yamauchi jelenlegi helyettese. Az ő munkáját a Nissan beszerzésért felelős vezetőjeként Makoto Uchida segíti majd.

Szintén Masuko kérésének megfelelően mindemellett az MMC menedzsmentjét erősíti majd a Nissan jelenlegi vállalati teljesítményért felelős vezetője, Trevor Mann is, aki az MMC ügyvezető igazgatója (COO) lesz.

Mann utódja vállalati teljesítményért felelős vezetőként José Muñoz lesz, aki emellett megtartja a Nissan észak-amerikai regionális vezetői tisztségét is.

Ghosn a változásokkal kapcsolatban elmondta: „A globális autóipart érintő, még soha nem tapasztalt léptékű változások közepette ez a stratégia a meglévő erősségeinkre és a vállalatmenedzsmentben szerzett tapasztalatainkra építve biztosíthatja versenyképességünk erősödését, vásárlóink egyre jobb termékekkel való kiszolgálását, illetve a befektetőink számára is vonzó megtérülést.”

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER