Címkék: fényvédelem | Nissan | Nissan crossover | UV védelem

2016. július 22. péntek, 11:20

 

A bőrgyógyász szakértők 50-es faktorú naptejek használatát javasolják a nyári időszakban a bőrt érő káros ultraibolya (UV) sugarak elleni megfelelő védekezés érdekében. Ez azonban nem lenne túl praktikus egy Nissan crossover karosszériaelemeinek esetében... De nem is szükséges.

 

Az európai szabadságolási szezon kezdetére időzítve, történetének során először hozta nyilvánosságra a Nissan, hogy pontosan milyen szintű UV-védelmet alkalmaz a Qashqai, Juke és X-Trail crossovereken. A rövid válasz az, hogy ez 500-as fényvédelmi faktornak (SPF) felel meg.

A tesztek biztosítják, hogy az új Nissan crossover modellek kitűnő minőségű, többrétegű fényezése a legextrémebb hőmérsékleti viszonyokat is elviselje. A fejlesztési munka során a Nissan mérnökei négyzetméterenként 500 Wattnak megfelelő intenzitású UV sugárzásnak tették ki a különböző fényezésekkel ellátott próbadarabokat, ami a normál napfénnyel érkező UV sugárzás több mint tízszerese. Így elmondható, hogy az emberi bőrt július-augusztusban is biztonságosan megvédő 50 es faktorú naptejekhez képest ez 500-as SPF-nek felel meg.

nissan-uv-labdas-eleje

Hogy a Nissan crossoverekről nem hámlik ugyanúgy a festék, mint az ön orráról egy nyári leégés után, az jelentős részben a vállalat 1,6 millió euró értékű környezeti tesztkamrájának is köszönhető. A nemrégiben felavatott létesítményt a Nissan európai technológiai fejlesztőközpontjában, az angliai Cranfieldben építették fel, és egyebek mellett abban is segíti a mérnököket, hogy sok évnyi UV sugárzás hatását vizsgálhassák néhány hét alatt. Munkájuk célja, hogy a Nissan crossover modelljei teljes élettartamuk során megőrizzék kiemelkedő minőségüket.

Az új tesztkamrában felszerelt speciális fényforrások 92 000 Wattnak megfelelő, intenzív hőt sugároznak – ez mintegy 2300 darab hagyományos 40 W-os háztartási izzó hőleadásának felel meg. A fűtött tesztkamrában az autók beltere így az elképesztően magas 120°C-os hőmérsékletet is elérheti. De hogy a kitűnő tartósságról a hőmérsékletskála másik végén is meggyőződhessenek, a kamra -50°C-ig is lehűthető.

Európai vásárlóink számára mindez azt jelenti, hogy a Nissan crossoverek ugyanolyan jól állják a francia és spanyol tengerpartok forró napsütését, mint azt, ha több méter hó alá kerülnek valahol Finnország vagy Norvégia fagyos északi tájain.

„Az intenzív, felszínromboló UV sugárzás az emberi bőrhöz hasonlóan az autók fényezését is rongálja, így termékeink tartósságának érdekében az UV-állóságot is teszteljük” – mondta el Dean Gillet, a Nissan egyik környezeti hatásokat vizsgáló mérnöke.

nissan-uv-labdas-hat

Nemcsak a fényezést tesztelik azonban UV fénnyel. Az autóban felhasznált összes műanyagelem, kárpit és ragasztóanyag ugyanezeken a tesztelési lépcsőkön megy át a fejlesztési folyamat során, hogy biztosan kibírják az extrém hőmérsékleteket.

Az eredmények elvezettek a valóban minden részletre kiterjedő tervezéshez. Dean Gillet emellett elmondta: a crossover modellek egyes alkatrészei régiótól függően eltérőek lehetnek annak érdekében, hogy tulajdonosaik évről évre a legmagasabb minőségi színvonalat kapják. Hozzátette: „Jó példát jelentenek erre a hátsó ajtót tartó gázrugók. Ezekből, mivel érzékenyek a hőmérsékletre, eltérő típusokat szerelünk a világ különböző területein kapható Nissanokba.”

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER