Címkék: Nissan | Nissan Juke

2014. május 20. kedd, 20:40

 

Az alig több mint három éve bemutatkozó a B-szegmensbeli crossoverek mintájául szolgáló innovatív Nissan Juke most egy jelentősen átdolgozott új modellel növeli tovább előnyét. Eredeti és egyedi formatervével, valamint számos új és izgalmas technológiai és stílusbeli újításával az új Juke tovább erősíti a Nissan versenyelőnyét a crossoverek piacán.

Forradalmian új formatervének és fejlett technológiáinak köszönhetően a Juke orrhosszal vezet a B-szegmensbeli crossoverek piacán. Egyedi stílusának, kiváló menetdinamikai jellemzőinek és kifinomult belső felszereltségének köszönhetően a Juke-ból bemutatása óta 500 000 darab talált gazdára, teljesen a háttérbe szorítva ezzel riválisait.

A Nissan folyamatos fejlesztéseinek köszönhetően a Juke története most új fejezethez érkezett. Az új Juke-ot a sportos és a szabadidőautós jegyeket ötvöző egyedi stílusa emeli ki a B-szegmensbeli crossover piac egyre bővülő mezőnyéből.

Az átfogó változtatások közül a legfontosabbak a megújult első és hátsó rész, melyeken nagyobb hangsúlyt kaptak a kifinomult és sportos stílusjegyek; az új, kis lökettérfogatú, 115 lóerős DIG-T turbófeltöltésű motor, amely nagyobb teljesítmény mellett alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást kínál; a továbbfejlesztett 190 lóerős DIG-T motor; az egyedi kiegészítőket kínáló program; a bővített felszereltség, amelynek része az új audiorendszer, a jármű és a vezető közötti kommunikációt elősegítő, legújabb generációs NissanConnect rendszer, a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs és a Nissan Dinamikus Üzemmódvezérlő rendszere, valamint az új, nyitható üvegtető.

A csomagtér átdolgozásának köszönhetően a kétkerékmeghajtású változatok csomagterének befogadóképessége 40 százalékkal (354 literesre) nőtt. A Juke tulajdonosai most az egyedi kiegészítők széles választékát, új színeket, valamint külső és belső vizuális témákat kínáló „Nissan Design Studio" révén minden eddiginél jobban kifejezhetik saját személyiségüket új autójukkal.

Az új Juke továbbfejlesztései minden bizonnyal tovább növelik a Nissan második legnépszerűbb európai modelljének sikereit, amely várhatóan versenybe száll majd idősebb testvére, a Qashqai kiemelkedő eredményeivel.

A Juke minden közvetlen versenytársát - köztük a vezető német márkák típusait is - maga mögé utasítva a prémium B-szegmens legnépszerűbb modellje. Az eddig értékesített összesen 500 000 darab Juke-ból 135 000 jármű 2013-ban talált gazdára, és ez a lendület várhatóan az új változat bemutatásával is folytatódik. Az Európában forgalomba helyezett összes Juke modell Európában is készül, a Nissan kiemelkedően termelékeny sunderlandi üzemében.



A Nissan számára nagyon fontos, hogy a Juke rengeteg új vásárlót hozott a márkának. A Juke-ot vásárlók nem kevesebb mint 82%-ának ez volt az első Nissanja, így a márka a Juke-kal nemcsak történetének eddigi legnagyobb piachódítását könyvelheti el, hanem abban is felülmúlja a B-szegmens átlagát, hogy az új vásárlók nagy része nagyobb autóról váltott a Juke-ra.

Az új Juke értékesítése Európában nyáron kezdődik meg.
 
 
Dizájn
A Juke-ot mindig is merész külseje emelte ki a riválisai közül: a crossoverek szívósságát és a sportos jegyeket ötvöző karosszéria bemutatása óta formatervezési ikonná vált.

Az arányok drasztikus módosítása rontott volna a Juke hibátlan megjelenésén, ám a Nissan tervezőcsapatának mégis sikerült jelentősen megújítania az autó stílusát anélkül, hogy az bármit is vesztett volna crossoveres vonzerejéből.

Az autó elülső részére a már a Nissan arculatához szervesen hozzátartozó - a 370Z-n, az új Qashqaion és az új Murano-n is megtalálható - bumeráng alakú lámpák kerültek, amelyekben immár kettős intenzitású LED-es nappali világítás kapott helyett. A fényszórókban Xenon izzók és új borítású lencsék gondoskodnak a jobb láthatóságról. Az orr-rész jellegzetes stílusjegye a megvastagított, V alakú hűtőrács, de a lökhárító alatti betét is robusztusabb kialakítást kapott.

A külső tükrökbe LED-es irányjelző csíkokat integráltak, illetve itt találhatók a 360 fokos parkolókamera oldalsó kamerái is (ha az autót felszerelték ilyennel).

A hátsó lökhárító agresszívebb formája illeszkedik a bumeráng alakú, LED-es fényvezető technológiát alkalmazó, átdolgozott hátsó lámpákhoz, amelyek sötétben is jól felismerhetővé teszik az új Juke-ot.

Az új, immár tíz színt felölelő színválaszték három új árnyalatot tartalmaz: Napsárga (metál), Indigó kék (metál) és normál Piros.

A külső megjelenést a keréktárcsák széles választéka teszi teljessé: a Visia alapmodelleket 16 colos acél keréktárcsákkal elérhetők, míg az Acenta és a Tekna változatokhoz különböző stílusú, 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák rendelhetők. A kínálatot egy új, 18 colos könnyűfém keréktárcsakészlet is bővíti, amelynek színes betéteivel a tulajdonos teljesen a saját kedvére alakíthatja autója megjelenését.

Nissan Design Studio
Az új Juke által nyújtott élmény szerves részei az Acenta és Tekna felszereltségi szinten elérhető Nissan Design Studio kiegészítőcsomagjai; ezek segítségével az új modellt széles színpalettáról választott színekkel és egyéb választható stíluselemekkel az új tulajdonos kívül és belül is teljesen saját személyiségéhez igazíthatja.



Alaphelyzetben a Juke Visia és Acenta modelljei is kifinomult szürke belső kárpitokkal érkeznek, a Nissan tervezői azonban arra is módot találtak, hogy a magasabb felszereltségi szinteken az utasteret még merészebbé és egyedibbé tegyék. A Nissan Design Studio új belső kiegészítőcsomagjainak részeként az utastér élénk színű betétekkel egészíthető ki, az Acenta és a Tekna felszereltségi szinteken, ráadásul a Teknán extra költségek nélkül.  A választható színek között fekete, piros, fehér, sőt még a sárga is szerepel - ezekben a színekben választhatnak a Juke leendő tulajdonosai középkonzolt, díszbetéteket az ajtóra, díszgyűrűket a szellőzőkre, vagy akár díszöltéseket a sebváltógombra, a kormánykerékre, az üléskárpitokra, valamint a műszeregység feletti árnyékoló bőrborítására. Az üléskárpit - modelltől függően - kétféle stílusú lehet: az Acenta modellekben opcionálisan prémium szövet, míg a Tekna változatokban bőrkárpitozás érhető el.

Annak érdekében, hogy a Juke továbbra is az utak egyik legstílusosabb megjelenésű autója maradjon, a külső kiegészítők is négy új színben (piros, fehér, fekete és sárga) rendelhetők, a személyre szabható részletek között pedig nemcsak a külső tükrök borítása és a fényszórókeretek, hanem az elülső és hátsó lökhárítók díszlécei is szerepelnek.

Végül, de nem utolsósorban említést érdemelnek az új Juke könnyűfém keréktárcsáihoz elérhető személyre szabási lehetőségek, amelyek jól kiegészítik a Nissan Design Studio rekordszámú külső és belső stílusopcióját. Az új Juke legújabb színpalettájának piros, fehér, fekete és élénksárga színeiben elérhető betétekkel a 18 colos könnyűfém keréktárcsák is az autó izgalmas új külsejéhez igazíthatók.

Praktikus kialakítás
A kétkerékmeghajtású modelleknél a csomagtér alakjának módosításával nem kevesebb mint 40 százalékkal sikerült növelni a csomagtér befogadóképességét, ami a maga 354 literével az egyik legtágasabb a kategóriában. A Juke csomagterében például egyszerre elhelyezhető egy nagy és egy kisebb bőrönd, ráadásul a mély és széles rakodótérben egy összecsukható babakocsi is gond nélkül szállítható.

A lehajtható hátsó ülésnek köszönhetően nagyobb tárgyak is egyszerűen elhelyezhetők, míg a kétszintű csomagtérpadló az eddiginél is rugalmasabb használhatóságot biztosít.

Végül egy kiegészítő opció pedig teljesen új világot tár fel az Acenta és Tekna modellek tulajdonosai számára. A nagyméretű, nyitható, üveg panorámatető nemcsak napfénnyel árasztja el az utasteret, hanem a friss levegő utánpótlásáról is gondoskodhat. Az üvegpanel nyitott állapotban a tető hátsó részére csúszik, így nem csökkenti a belső fejteret. A 964 mm széles és 837 mm hosszú üvegpanel az utastér területének kétharmadára kiterjed. A panel kinyitásakor egy 693 mm széles és 301 mm hosszú nyílás keletkezik, amely kellemes térérzetet biztosít az utasok számára.

Új NissanConnect rendszer
A Juke - akárcsak a Nissan crossovercsaládjának többi tagja - a legújabb NissanConnect rendszerrel van felszerelve, amelynek nagy méretű, 5,8 colos színes érintőképernyőjén az okostelefon-csatlakoztatási lehetőségeknek köszönhetően számos alkalmazás, például közösségimédia-platformok és szórakoztató alkalmazások (többek között internetrádió) érhetők el. A legújabb műholdas navigációs rendszerbe a Google online keresőjét is integrálták. Ez az alkalmazás mindig a legfrissebb helyalapú információkat biztosítja - sok egyéb mellett - a szállodákról, az üzemanyagtöltő állomásokról és az éttermekről. A hasznos helyek a Google érintést nem igénylő hangparancsaival kereshetők, és távolság, valamint felhasználói értékelések szerint kategorizálva jelennek meg.

A Send-to-Car funkció lehetővé teszi a vezető számára, hogy az otthon megtervezett útvonalat egyetlen kattintással elküldje a NissanConnect rendszernek. A rendszer Bluetooth hangátviteli és mobiltelefon-kihangosítási funkciót is tartalmaz, valamint Aux- és USB-bemenetekkel rendelkezik.

Az információs és szórakoztató rendszer képernyőjén a Nissan forradalmi 360 fokos parkolókamerájának képe is megjeleníthető. Ez a berendezés a kényelmes és biztonságos manőverezés érdekében valós idejű, körkörös, „madártávlati" képet ad az autó körüli területről.

Először a Juke-ban: a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs
A Nissan a lehető legbiztonságosabb autókat szeretné gyártani, és e törekvésének részeként most a méltán népszerű Aktív Biztonsági Pajzs rendszert az új Juke modellekre is kiterjeszti. A Tekna változatban az alapfelszereltség részeként elérhető Nissan Aktív Biztonsági Pajzs a 360 fokos parkolókamera-rendszer kameráit fejlett elektronikával és intelligens szoftverrel kiegészítve biztonsági szolgáltatások átfogó csomagját kínálja.
A Juke-ban elérhető Nissan Aktív Biztonsági Pajzs többek között a következőket nyújtja:

Sávelhagyás-jelzés
Ez a fejlett rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha az új Juke elkezd kisodródni a sávjából. A Sávelhagyás-jelzés intelligens képértelmező szoftvere leolvassa az útburkolati jeleket, és képes a sávváltás meghatározására. Ha a vezető eközben nem használja az irányjelzőt, a rendszer figyelmezteti.

Holttér-figyelés
A rendszer a 360 fokos parkolókamera hátsó kamerájával érzékeli az autó holtterében megjelenő járműveket, és diszkrét figyelmeztető jelzőfényt jelenít meg a külső tükrökön. Ha a vezető sávváltás céljából használja az irányjelzőt, és a rendszer másik járművet érzékel a veszélyes zónában (bármely oldalon), a fény villogni kezd, és figyelmeztető hangjelzés szólal meg.

Mozgó tárgyak észlelése
Az új Juke-ban megtalálható, mozgó tárgyakat észlelő rendszer a jármű első és hátsó parkolássegítő érzékelőivel, valamint a Nissan jól bevált 360 fokos parkolókamerájával „madártávlati" képet nyújt az autó környezetéről, így kiemelt biztonságot nyújt a parkolási manőverek során.

Ha álló helyzetben a négy kamera által figyelt területen valamilyen mozgó tárgy észlelhető, a rendszer hangjelzéssel és a mozgó tárgy területének kiemelésével figyelmezteti a vezetőt. A hátsó ajtóra szerelt, halszemobjektívvel ellátott kamera látószöge több mint 180 fok, amely egyedülállóan nagy látóteret biztosít a jármű hátuljánál. A kamera által rögzített képek a NissanConnect rendszer középkonzolon elhelyezkedő képernyőjén jelennek meg.

Sőt mi több, az autó számítógépes rendszere azt is észleli, ha e fontos kamera lencséjére szennyeződések kerültek - ilyenkor mosó- és szárítórendszerével automatikusan megtisztítja azt.



Váltó
Az új Juke összesen öt különböző motorral vásárolható meg: a három már bizonyított motor - az 1,6 literes, 94 lóerős; a 117 lóerős CVT és nemrégiben bemutatott, és hamar népszerűvé vált 110 lóerős dCi - mellett most két vadonatúj benzinmotor is választható.

A kifutó 1,6 literes, 117 lóerős motort a vállalatszövetség által kifejlesztett 115 lóerős DIG-T benzinmotor váltja fel. E fejlett, turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű motor teljesítménye 115 lóerő (85 kW), maximális nyomatéka pedig 190 Nm.

Kis mérete ellenére a 115 lóerős DIG-T turbófeltöltős motor igazán átütő erővel bír: a korábbi változat 1,6 literes szívómotorjánál jobb gyorsulásával és nagyobb nyomatékával (190 Nm) jelentősen javítja az autó rugalmasságát.

A Juke hatsebességes váltóval felszerelt új motorja kisebb tömegének, alapfelszerelésként járó Stop/Start rendszerének és takarékosabb üzemének köszönhetően tisztább és gazdaságosabb működést kínál. A 115 lóerős DIG-T motor CO2-kibocsátása 129 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,6 l / 100 km (vegyes használat esetén).

A motorok méretcsökkentésének jegyében a meglévő 190 DIG-T benzinmotort továbbfejlesztették, így alacsony (2000 ford./perc alatti) fordulatszámon nagyobb nyomaték leadására képes. A 190 lóerős (140 kW-os) erőforrás már most teljesíti az Euro6 normákat: a kétkerékmeghajtású változatok tervezett CO2-kibocsátása 139 g/km. A motor újdonságai között megemlíthető a magasabb sűrítési arány (9,5 helyett 10,5:1), az alacsonyabb súrlódást eredményező technológiák és a hűtött kipufogógáz-visszakeringetés használata.

A hatsebességes kézi váltó mellett a Juke 190 lóerős DIG-T motorja kapható a fejlett négykerékhajtású rendszerrel kiegészített X-Tronic automata váltóval is.

A zökkenőmentes és természetes vezetési élményt biztosító XTronic az első generációs Juke CVT sebességváltójának átdolgozott változata. Az új sebességváltómű kategóriavezető áttételiarány-eloszlást kínál, amely elődjéhez képest is 17 százalékkal nagyobb tartományt fed le. Ez gyakorlatilag egyenértékű azzal, mintha egy hagyományos sebességváltóhoz további sebességfokozatokat adnánk: azaz alacsony sebességnél javul a gyorsulás, az utazósebességen növeli a kényelmet és a gazdaságosságot. A gazdaságos üzemeltetéshez hozzájárul a belső súrlódás 40 százalékos csökkentése is. E fejlesztések eredményeképp a váltók két típusának legjobb tulajdonságait nyújtó sebességváltó született, amely nagy gyorsulás esetén pontos váltásokkal, mérsékeltebb tempó esetén pedig zökkenőmentes működésével teszi élvezetesebbé a vezetést.

Futómű
A korábbiakhoz hasonlóan a Juke elérhető a Nissan ALL-MODE 4x4i összkerékhajtásával is. A 190 lóerős DIG-T motorral és XTronic sebességváltóval felszerelt hajtáslánchoz elérhető opció a Nissan nyomatékátirányító rendszerével (TVS) csökkenti az alulkormányzottságot és javítja az autó tapadását.

Amellett, hogy a meghajtó nyomaték - legfeljebb 50-50%-ban - megosztható az első és a hátsó tengely között, a rendszer lehetővé teszi a hátsó tengelyre jutó nyomaték oldalirányú megosztását is. Az autó vezérlőrendszere különböző forrásokból (a keréksebesség, a kormányszög, a farolási érték és az oldalirányú gyorsulás mérésével) gyűjtött adatok segítségével állapítja meg a vezető szándékát.

A kanyarodást és az alulkormányzottság csökkentését segíti a külső íven futó hátsó kerékre jutó nyomaték növelése. A rendszer gyorsan és pontosan követi a vezetőtől érkező irányváltási parancsokat - legyen szó akár kanyarodásról, akár sávváltásról. Kanyarodásnál a külső kerekekre nagyobb erő jut, így a bal és jobb oldal között különbség keletkezik, ami fordulási lendületet ad a járműnek és segíti a kívánt ív követésében.

Felszereltség
Minden modell alapfelszereltsége tartalmazza a LED-es nappali világítást, a CD-rádiót AUX-csatlakozóval, a takarékosabb vezetést elősegítő váltásesedékesség-jelzőt és a keréknyomás-ellenőrző rendszert és Visia Plus-tól kezdődően az állítható magasságú vezetőülést, a fedélzeti számítógépet, a 16 colos könnyűfém keréktárcsákkal és manuális légkondicionálót.

Az Acenta modellek további felszereltsége: ködlámpák, 17 colos könnyűfém keréktárcsák, automata légkondicionáló, kormányról vezérelhető audiorendszer, Bluetooth csatlakozás telefonkihangosítással és hangátviteli lehetőséggel, sebességtartó és sebességhatároló automatika, Nissan Dinamikus Üzemmódvezérlő rendszer, sötétített hátsó üvegek és krómozott belső díszítőelemek.

Az új Juke-ban már a továbbfejlesztett Nissan Dinamikus Üzemmódvezérlő rendszer található, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy három üzemmód (normál, sport és takarékos) közül kiválassza a számára leginkább megfelelőt, valamint lehetővé teszi az azonnali menetinformációk és beállítási lehetőségek megtekintését és megadását.

Az Acenta modellekhez opcionálisan választható a legújabb NissanConnect rendszer, a színes képet adó tolatókamera, a digitális (DAB) rádió, a prémium sportülések, a nyitható tetőablak és természetesen az új kiegészítőprogram, a Nissan Design Studio kínálatába tartozó belső és külső csomagok.

A Tekna modellek az Acenta alapfelszereltségén kívül a Nissan Design Studio belső csomagját, az elektromosan behajtható külső tükröket, az eső- és fényérzékelőt, az intelligens kulcsot (i-Key) és a nyomógombos motorindítást, valamint a legújabb Nissan-technológiákat - például a NissanConnect, a 360 fokos parkolókamerát és az Aktív Biztonsági Pajzsot - kínálnak.



 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER