Címkék: 2014 | Nissan | Qashqai

2014. január 21. kedd, 20:32

 

A Nissan Qashqai 2007-től kezdődő gyártásától kezdve 2 milliónál is több példányban készült. A kiválasztott globális piacokon 2014 januárjától elérhető. Az új Qashqai az első olyan forgalomba kerülő modell, amely a Renault-Nissan Alliance új CMF platformjára épül.

 

Az Európában, az európai piacra tervezett új Qashqait a Nissan Design Europe (London, Egyesült Királyság) és a Nissan Technical Centre Europe (Cranfield, Egyesült Királyság és Barcelona, Spanyolország) szakértői tervezték, gyártása pedig az egyesült királyságbeli Sunderlandben, a munkában azonban aktívan részt vettek a Atsugi városában (Japán) dolgozó mérnökök és tervezők is.


Az új Qashqai legfontosabb technológiái:
- Nissan Aktív Biztonsági Pajzs csomag, amely a következőket foglalja magában:
Vészfékezés frontális ütközés kockázata esetén
Éberségfigyelő rendszer
Közúti Jelzések Felismerése
Sávelhagyás-jelzés
Holttérfigyelés
Mozgó tárgyak észlelése
Automata távolsági-fényszóró kapcsolás
- Menetdinamikai rendszer
- Teljes mértékben LED-technológiát használó fényszórók, amelyek a korábbi xenon fényszóróknál 50%-kal kevesebb energiát igényelnek
- 360 fokos parkolókamera parkolássegítő rendszerrel
- Új NissanConnect okostelefonos alkalmazások integrációjával




A Nissan Aktív Biztonsági Pajzs az utasok biztonságát javító szolgáltatások összessége, amely a Nissan jelenlegi, „zéró balesetszám" jövőképének jegyében fogant - e jövőképet támogatja a Nissan azon törekvése is, amely szerint 2020-ra kereskedelmi forgalomban elérhető, önmagukat vezető autókat szeretne készíteni.

Az új Qashqaiban az Aktív Biztonsági Pajzs a következőket foglalja magában:
Vészfékezés frontális ütközés kockázata esetén
Az előtte lévő utat beépített radarrendszerével pásztázva a Qashqai három szinten avatkozik be. Az első szinten hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az előtte haladó autóhoz túl közel kerül. Ha a vezető nem reagál, a rendszer automatikusan részleges fékezést hajt végre. Ha az autók távolsága tovább csökken, a rendszer szükség esetén nagyobb fékerőt alkalmaz.

Éberségfigyelő rendszer
Az új Qashqai ismeri sofőrjét, így meg tudja állapítani, mikor lankad vezetője figyelme. A rendszer felméri sofőrje vezetési stílusát, majd a műszerfalon figyelmeztetést jelenít meg, ha a kormányzás ettől túlságosan eltér, és a vezetőnek pihenőt kell tartania.

Közúti Jelzések Felismerése

Az új Qashqai nemcsak vezetőjének biztonságára, de a közlekedési szabályok betartására is ügyel: az elülső kamera automatikusan leolvassa a sebességkorlátozó jelzéseket, és megjeleníti őket a sofőrnek. Ez a funkció egész Európában, a különböző országok tábláinak különbségei ellenére is működik. Még azt is képes felismerni, hogy egyes országokban az időjárástól függően alacsonyabb a megengedett sebesség, és a vezető számára megjeleníti mind a száraz, mind a nedves időben érvényes sebességkorlátot.

Sávelhagyás-jelzés

A főleg többsávos autópályákon hasznos sávelhagyás-jelzés felismeri, ha a jármű elkezd kisodródni a sávjából. Az autó fejlett számítógépes programja felismeri az útburkolati jeleket, és észleli, ha a jármű kezd kisodródni a sávjából. Ha eközben nem használja az irányjelzőt, a vezető figyelmeztetést kap, hogy korrigálja a jármű mozgását.

Holttérfigyelés

A rendszer a 360 fokos parkolókamera hátsó kamerájával érzékeli a Qashqai holtterében megjelenő járműveket. Ha másik jármű jelenik meg valamelyik holttérben, diszkrét jelzőfény gyullad ki a külső visszapillantó tükörben. Ha a vezető sávváltás céljából használja az irányjelzőt, és a rendszer másik járművet érzékel a veszélyes zónában, a fény villogni kezd, és figyelmeztető hangjelzés hallható.

Mozgó tárgyak észlelése
A Qashqait ellátták elülső és hátsó parkolássegítő érzékelőkkel, amelyek a sofőrt manőverezés közben hangjelzéssel, illetve a Qashqai műszerfalán megjelenő vizuális jelzésekkel figyelmeztetik. E funkción kívül az új Qashqai a jelenlegi modellben megtalálható 360 fokos parkolókamera „madártávlati" nézetének továbbfejlesztett verziójával is rendelkezik. Ha álló helyzetben a négy kamera által figyelt területen valamilyen mozgó tárgy észlelhető, a rendszer hangjelzéssel és a mozgó tárgy területének kiemelésével figyelmezteti a vezetőt. A hátsó ajtóra szerelt, halszemobjektívvel ellátott kamera látószöge több mint 180 fok, amely egyedülállóan nagy látóteret biztosít a jármű hátuljánál. A kamera által rögzített képek a NissanConnect rendszer új, nagyobb, 7 hüvelykes képernyőjén jelennek meg.

Automata távolságifényszóró-kapcsolás
A nagyfelbontású kamerát és a fejlett szoftvert ötvöző kifinomult rendszer automatikusan kapcsolja a távolsági fényszórót az új Qashqaiban. A rendszer úgy optimalizálja az autó fényszóróinak használatát, hogy minden vezetési helyzetben a lehető legnagyobb fényerő álljon rendelkezésre.




Egyéb újdonságok:
Menetdinamikai rendszer

A Nissan futóművek és rugózás terén meglévő, legfrissebb szaktudásán és számos korábbi Nissan és Infiniti modell fejlesztése során szerzett tapasztalatain alapuló Menetdinamikai Rendszer mind a futómű viselkedését, mind pedig a rugózást javítja. Míg a dinamikus menetstabilizáló rendszer (VDC) továbbra is kompenzálja a jelentős tapadáscsökkenést, alacsonyabb sebességnél és kisebb hajtóerőnél a Nissan aktív nyomvonal-szabályozás megfelelő fékerőt csoportosít az egyes kerekekhez, korrigálva a Qashqai pályáját az éles kanyarokban, és így a vezetési élmény csökkentése nélkül is dinamikusabb érzést biztosít. Sőt, mi több, az egyenetlen utakon az aktív nyomvonal-szabályozás az egyes kerekek kismértékű fékezésével egyenletesebb futást biztosít, és így növeli minden utas kényelmét.




360 fokos parkolókamera parkolássegítő rendszerrel

A rendelkezésre álló párhuzamos parkolóhely méretét automatikusan felmérve a Nissan Parkolóasszisztense aktívan bekormányozza az autót a kiszemelt helyre úgy, hogy a vezetőnek csak az előre- és hátramenetet kell kontrollálnia. A rendszer képes a felfestett parkolókban is parkolni, ahol a vezető a folyamat során a 360 fokos parkolókamera előnyeit élvezheti.

Új NissanConnect

A Qashqai innovációk iránti szenvedélyével összhangban ez az első Nissan modell, amely az új NissanConnect rendszerrel kerül forgalomba. Az új, héthüvelykes érintőképernyővel ellátott rendszerhez már okostelefonok is csatlakoztathatók, így a tulajdonosok folyamatosan kapcsolatban maradhatnak a külvilággal, bárhová is vezet az útjuk. A jövőben a rendszerre különböző zenelejátszó, közösségi, szórakoztató és utazást segítő alkalmazások lesznek elérhetők a nagy, héthüvelykes érintőképernyőn. Az új NissanConnect kihasználja a Google® nemrégiben bemutatott keresőfunkcióit és Send To Car szolgáltatását, amelynek segítségével a sofőrjük már otthon megtervezhetik útjukat.
A rendszer Bluetooth hangátviteli és mobiltelefon-kihangosítási funkciót is tartalmaz, továbbá AUX- és USB-bemenetekkel rendelkezik.

A NissanConnect főképernyője mellett a vezető a műszerfalon lévő kiegészítő kijelzőről is információkhoz juthat. A Qashqai sofőrje az egyik legfejlettebb kijelzőről olvashatja le a szükséges információkat: az 5 hüvelykes színes TFT képernyőn nem kevesebb mint 12 tájékoztató és figyelmeztető adat jeleníthető meg grafikusan. A Qashqai különböző karosszériaszíneihez igazítható kijelzőn többek között megjeleníthető a pillanatnyi és az átlagsebesség, az üzemanyag-fogyasztás, az utcaszintű navigáció utasításai, a játszott zene adatai, a felismert közúti jelzések, a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs és a Menetdinamikai Rendszer adatai, a gazdaságos vezetést segítő tanácsok, a gumiabroncsok nyomása, valamint 4WD üzemmódban a nyomatékeloszlás. Ezenkívül a vezető személyre szabhatja a kormányérzetet, a világítást, az automatikus világításkapcsolás érzékenységét, az ablaktörlők és a zárás beállításait, valamint a fedélzeti számítógép által megjelenített adatokat.




Dizájn
A Nissan Qashqai első generációjának könnyed formaterve és innovatív kialakítása kulcsszerepet töltött be a modell globális sikereiben. Az új változat új mércét állít a crossoverek formaterve terén: hatásos ívekkel, letisztult vonalakkal és összetett részletekkel rendelkező karosszériája.
A második generációs modell formatervét három tényező inspirálta:
Sportos dinamizmus - A Nissan crossover-családjának stílusát tükröző új Qashqai merész, sportos kiállással rendelkezik.
Intelligens, prémium megoldások - A Nissan elérhető technológiával kapcsolatos filozófiája az új Qashqai minden részletében látható és tapintható. Erről árulkodnak a belső tér anyagai és a karosszéria külső jegyei.
Magabiztos irányítás - A vezetőközpontú utastértől és üléshelyzettől a magabiztos külső megjelenésig az új Qashqai minden részlete a jobb irányítást szolgálja.
A robusztus karosszéria megőrizte a Qashqai szabadidőautós jegyeit, de még dinamikusabb lett. A megújult, emblematikus (és a későbbi modelleken is megjelenő) V alakú hűtőrács a sportosabb megjelenés érdekében a motorháztetőn és az autó oldalán is folytatódik, míg az izmos orr-rész és a kerekek vonalát követő kerékjáratok még jobban kihangsúlyozzák a Qashqai határozott egyéniségét és kiállását, amelyet egyes változatokon 19 colos keréktárcsák fokoznak.

Az olyan minőségi részletek, mint a bumeráng alakú LED-lámpák és a kombinált hátsó lámpatestek markánsabbá teszik a Qashqai egyedi külső megjelenését.

Az alapjaiban megújult új Qashqai sokkal több, mint úttörő elődjének puszta átdolgozása. A második generáció a jelenlegi modellnél 20 mm-rel szélesebb, 47 mm-rel hosszabb és 15 mm-rel alacsonyabb. A magasság csökkentése ellenére a fejtér mind elöl, mind hátul 10 mm-rel nőtt, és a magas vezetőülés-pozíció is megmaradt.

LED-technológiát alkalmazó fényszórók

A Qashqai orr-része a crossoverek szegmensében valaha kínált legmodernebb technológiákat tartalmazza. Minden változat LED-technológiás nappali menetfénnyel van felszerelve, néhány változat pedig a legfejlettebb technológiával, azaz a teljes egészében LED-es tompított és távolsági fényszórókkal is rendelkezik. A Nissan használható technológiák biztosítása iránti elkötelezettség jegyében a xenon fényszórók LED-ekkel való felváltása több puszta reklámfogásnál. A Qashqai LED-fényszórói fehérebb, tisztább fényt bocsátanak ki, és a xenon fényszóróknál 50%-kal kevesebb energia felhasználása mellett a napfény színéhez közelebb álló fényükkel jobb látási viszonyokat teremtenek éjszaka. A fényszórók hangsúlyozzák a Qashqai egyedi, az autó közepétől meredeken felfutó fényszóró-elrendezését is.

Rejtett technológia
A fejlett technológiák integrálása gyakran gondot okoz a tervezők számára, de a Qashqai tervezőcsapata ezt az akadályt is sikerrel vette. A mérnökökkel szorosan együttműködve sikerült az új technológiákat a merész formaterv feláldozása nélkül beépíteni. Míg például a legtöbb gyártó az autók radarrendszerét a lökhárítóra vagy a hűtőrács nyílásaiba szerelt csúnya dobozokba telepíti, a Nissan a Qashqai radarját a lökhárító mögé rejtette, így nem kellett megtörni az autó dinamikus vonalvezetését.

Fejlett aerodinamika aktív elemekkel

A Nissan mindig hitt benne, hogy a formának illeszkednie kell a funkcióhoz, és ezt a filozófiát a második generációs Qashqaiban új szintre emelte. Vegyük például az autó aerodinamikai profilját. Az új Qashqai nem csak dinamikus és merész új formatervet kapott, de minden eddiginél kedvezőbb, 0,32-es légellenállási együtthatója révén szinte hasítja a levegőt. Az új Qashqai megalkotása során a tervező- és mérnökcsapat minden felületet és részletet tüzetesen megvizsgált. A szembeötlő elemektől (például a kis szárnyakkal ellátott tetőspoilertől) a rejtett részletekig (ilyen például az egyedi, lapos padlólemez) a Qashqai a családi autók között a legfejlettebb aerodinamikai jellemzőket vonultatja fel. Az eredmény pedig alacsonyabb légellenállás, alacsonyabb CO2-kibocsátás, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás és nagyobb stabilitás magasabb sebességek mellett.

A Qashqaijal bemutatkozó másik újítása az aktív hűtőrácsredőny. Ez az intelligens technológia minimálisra csökkenti a Qashqai légellenállását a hűtőn keresztüli légáramlás lezárásával, ha arra nincs szükség. A hűtőrács redőnye 30 km/óra feletti sebességnél automatikusan lezárul, és csak akkor nyílik ki újra, ha az érzékelők azt jelzik, hogy a motornak hűtésre van szüksége. A rendszer a manuális váltós, dízelmotoros változatoknál az alapfelszereltség része.

Utastér
A Nissan formatervezői által megalkotott belső tér a letisztultság, a harmónia és a tágasság ötvözetét képviseli. A magas övvonal biztonságos érzést nyújt az utasoknak, ugyanakkor a magas üléshelyzet jobb kilátást biztosít a vezető számára.
Akárcsak az autó más részei, a Qashqai utastere is ötvözi az innovatív technológiákat a mindennapi kihívások józan ész diktálta megoldásaival.




Az új Qashqai utasterének kialakítása során a Nissan tervező- és mérnökcsapatai a vezetőt szerették volna az élmény középpontjába helyezni. Az autó számos komfort-, kényelmi és biztonsági rendszerét alaposan elemezték és szükség esetén áttervezték annak érdekében, hogy a vezető minden fontos vezérlőelemet könnyedén elérhessen. Az intuitív egységes felületnek köszönhetően a vezető pontosan az igényeire szabhatja a Qashqai minden funkcióját - a villogó jelzőfények bekapcsolásától az automatikus fényszórókapcsolás idejéig. A kormányon elhelyezett kapcsolók működtetésekor minden menü és jelzés pontosan és logikus elrendezésben jelenik meg a vezető számára az analóg sebességmérő és fordulatszámmérő között található új kijelzőn.

Praktikusabb kialakítás

A sokoldalúság is az új Qashqai erőssége. A rugalmasság és praktikusság fejlesztésekor az autó belső terének egyetlen részét sem hagyták ki. A csomagtartó alaphelyzetben - a hátsó ülések elmozdítása nélkül - 430 literes kapacitással rendelkezik - ez 20 literrel nagyobb, mint a korábbi Qashqaiban.




Az új Qashqaiban az utasok számára is tágasabb fej- és lábtér áll rendelkezésre. A szélesség növelésével nagyobb válltér kialakítására is lehetőség nyílt, az ajtónyílások teljes áttervezésének köszönhetően pedig minden eddiginél könnyebb a ki- és beszállás.

A 150 mm-rel feljebb nyíló hátsó ajtó a csomagtér hozzáférhetőségét is javította, a kétszintes elrendezés pedig jól alakítható, sokoldalú rakodóteret biztosít. A két megfordítható padlópanel egyszerűen felemelhető és leereszthető, így 16 lehetséges konfiguráció alakítható ki a csomagtér térfogatának maximálisra növeléséhez vagy - a hátsó ülések lehajtásával - teljesen sík padló létrehozásához. A hátsó panel pedig egyszerűen függőleges pozícióba állítható, így a bevásárlótáskák a lehető legkönnyebben szállíthatók. A kalaptartó pedig kényelmesen a csomagtér alá rejthető a nagyobb tárgyak szállításakor. A csomagtér elválasztóinak egyik oldala könnyen tisztítható felületű, másik oldala pedig puha kárpittal borított, így a sáros bakancsok szállításakor sem kell aggódni a szövetborítás miatt.

Megújult ülések

A jó utastér a jó üléseknél kezdődik, a Nissan ezért keményen dolgozott azon, hogy a második generációs Qashqai még nagyobb kényelmet nyújtson utasainak. A tervezési fázisban a NASA által inspirált mérnökök fejlett orvosi műszerekkel vizsgálták az ülésekben ülő utasok vérkeringését és a testükre ható nyomásokat. A különböző elemek áttervezésével és a tartás kulcsfontosságú területeken való megerősítésével olyan üléseket alkottak, amelyek még jobban tartják utasukat. Az új Qashqai csúcstechnológiás ülései megerősített párnázásuknak köszönhetően jobb tartást biztosítanak a medence, az ágyék és a felsőtest számára. Ennek eredményeképp a Qashqai üléseiben a hosszú utak is kényelmesek.

A részletek kidolgozásának új szintje

Mint minden új Nissan, a Qashqai is számos olyan elemet tartalmaz, amelyek láttán az utasok joggal mondhatják, hogy ez eddig másnak miért nem jutott eszébe. Vegyük például a középkonzolt. Bár a középkonzolon elhelyezett USB-csatlakozó nem újdonság, a Nissan kábelcsatornát is kialakított a vezetékek számára, így az utasok úgy is használhatják eszközeiket a rekeszen kívül, hogy ehhez nem kell annak ajtaját erőltetve becsukni. A Nissan józan észt előtérbe helyező megközelítésének másik jó példája a pohártartók. A nyílások mélységének növelésével italos palackok is elhelyezhetők bennük úgy, hogy ne zavarják a vezetőt a sebességváltásban. Az elektronikus rögzítőfék alkalmazása is értékes helyet szabadít fel az utastérben.

Az új Qashqai utasai a belső tér új világítási rendszerét is élvezhetik, amely többek között a váltókar körüli lágy narancssárga hangulatvilágítással gyönyörködteti a szemet. A világítási rendszer az éjszakai utazás alatti gondoskodik a prémium minőségérzetről. A fényerőt a sofőr teljes mértékben szabályozhatja: könnyedén erősítheti, halványíthatja vagy akár teljesen ki is kapcsolhatja.




Motorok és sebességváltók

A crossoverek vonzerejének egyik fontos tényezője mindig is a személyautók gazdaságosságának és az utcai terepjárók nyújtotta élmények ötvözése volt. A kiemelkedően hatékony és kifinomult benzines és dízelmotorok választékával az új Qashqai minden hajtáslánca túlszárnyalja az elvárásokat.

Az ügyfelek két benzines és két dízelmotor közül választhatnak, amelyek két- és négykerék-meghajtásos változatban is elérhetők. Választható továbbá kézi sebességváltó, illetve a teljesen új Xtronic automata sebességváltó.

Benzinmotorok
1.2 DIG-T 115 LE (85 kW)
A Nissan hisz benne, hogy a fejlett technológiának minden Nissan-ügyfél számára elérhetőnek kell lennie. Az 1.2 literes DIG-T motor a Renault-Nissan Alliance által kifejlesztett, és a Nissan által kifejezetten az új Qashqaihoz hangolt motor.

A hatsebességes kézi váltóval ez a fejlett turbófeltöltős motor 115 lóerős (85 kW-os) teljesítménnyel és 190 Nm-es nyomatékkal büszkélkedhet. Kis mérete ellenére ez az 1.2 literes motor igazán átütő erővel bír: a korábbi változat 1.6 literes szívómotorjánál jobb gyorsulási értékekkel bír és dinamikusabb.

Alacsonyabb tömege és üzemanyag-takarékosabb üzemeltetése révén a belépőszintű benzines Qashqai jelentősen tisztább és gazdaságosabb elődjénél. Az 1.2 DIG-T motor CO2-kibocsátása 129 g/km (ez 10 g/km-rel kevesebb, mint a korábbi 1.6 literes benzinmotoré), üzemanyag-fogyasztása pedig 5,6 l/100 km (0,6 l/100 km-rel kedvezőbb, mint a korábbi 1.6 literes motoré).

Akárcsak az új Qashqai motorválasztékának minden tagja, az 1.2 DIG-T is az alapfelszereltség részeként tartalmazza a start-stop rendszert és biztosítja a számos üzemanyag-takarékosságot szolgáló technológia - például az energia-visszanyerő generátor, az optimalizált áttételek és speciális, alacsony viszkozitású olaj - előnyeit.

1.6 DIG-T 163 LE (120 kW)
A Qashqai motorválasztékának legerősebb benzines tagja a 2014 nyarán megjelenő 1.6 DIG-T motor lesz, amely a kiváló teljesítményt alacsony károsanyag-kibocsátással és kedvező üzemanyag-fogyasztással ötvözi. A kifejezetten a Qashqaihoz hangolt, nagy elismerésre méltó motor fejlett turbófeltöltő-technológiát és a teljesítmény, valamint a gazdaságosság maximálisra növelését szolgáló számos más funkciót vonultat fel.

A 240 Nm-es nyomatékú 1.6 DIG-T motor lenyűgöző gyorsulást nyújt már az alacsony és a középső fordulatszám-tartományban is, és a sebességfokozatokon belül is jelentős dinamizmust biztosít. Figyelemreméltó teljesítménye mellett a választék legnagyobb benzinmotorja kiemelkedően gazdaságos is. Az üzemanyag-fogyasztás az európai szabvány szerinti vegyes használat esetén 5,6 l/100 km, a CO2-kibocsátás pedig csupán 132 g/km.

Dízelmotorok
1.5 dCi 110 LE (81 kW)
A díjnyertes közvetlen befecskendezéses dízelmotor legújabb változata a maga 99 g/km-es CO2-kibocsátásával a Qashqaihoz valaha elérhető legtisztább és legtakarékosabb motor. A Nissan Alliance vállalatszövetségen belüli partnerével, a Renault-val közösen használt hatodik generációs 1.5 literes dCi motor egyenletesebb járású, gazdaságosabb és kifinomultabb, mint a korábbi motor. A jelentős áttervezés során 20 Nm-rel megnövekedett nyomatéknak köszönhetően az 1.5 literes dCi motor nagyobb dinamizmust mutat a sebességfokozatokon belül.

A motor belső részeinek jelentős átalakítása csendesebb járást és csökkent vibrációt biztosít. A felső torziós kar tartójának eltávolításával megszüntettük a motor és az utastér közötti zajhíd kialakulásának egyik lehetséges módját, továbbá a könnyű alkatrészekkel a motor tömege is csökkent.

Az új motor felszereltségéhez tartozik a Nissan automatikus stop-start rendszere is, amelynek hatékony és intelligens vezérlése a motort 0,5 másodpercen belüli újraindítja a tengelykapcsoló felengedése után. A csökkentett motorzaj teljesebbé teszi az autó által nyújtott kifinomult élményt.

Az üzemanyag-fogyasztás terén európai szabvány szerinti 3,8 l/100 km-es vegyes fogyasztásával az 1.5 dCi új mércét állít fel a crossoverek szegmensében.

1.6 dCi 130 LE (96 kW)
A Qashqai erősebb dízelmotorja, az 1.6 dCi két- és négykerék-meghajtással is elérhető. A Nissan Alliance vállalatszövetségen belüli partnerével, a Renault-val együttműködésben kifejlesztett 130 lóerős (96 kW-os) motor a szektor egyik legfejlettebb dízelmotorja, amely számos innovációt is felvonultat az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás minimálisra csökkentése érdekében.

A jelenlegi Qashqaiban bemutatkozott 1.6 dCi motor könnyű, kompakt és tökéletes összhangot teremt a nagy teljesítmény és a kiváló gazdaságosság között. A motor számos innovációja közül az egyik a vízhűtéses, kisnyomású kipufogógáz-visszavezető rendszer. A kipufogógáz alacsonyabb hőmérsékleten történő visszaforgatásának hatására csökken a kibocsátott nitrogén-oxid és CO2 mennyisége.

Az 1.6 dCi motor hőkezelése is sokkal hatékonyabb, ami rövidebb bemelegedési időt, csökkentett súrlódási veszteséget és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást nyújt.

A kétkerék-meghajtású, kézi váltós változatban az 1.6 dCi CO2-kibocsátása 115 g/km, európai szabvány szerinti üzemanyag-fogyasztása pedig 4,4 l/100 km. Az Xtronic váltóval szerelt változat szén-dioxid kibocsátása 119 g/km 4,6 l/100 km fogyasztás mellett, míg a négykerék-meghajtású kézi váltós változaté 129 g/km, illetve 4,9 l/100 km.

Az új Xtronic sebességváltó
A kifejezetten a második generációs Qashqaihoz készült Xtronic sebességváltó az 1.6 dCi motorral érhető el.
Ez az igen fejlett sebességváltómű a fokozatmentes sebességváltás elvén alapul, azonban úgy alakították ki, hogy simább, természetesebb vezetési élményt nyújtson. A hagyományos fokozatmentes sebességváltóktól eltérően a Qashqai Xtronic sebességváltóműve erős gyorsítás során a hagyományos, többfokozatú váltókhoz hasonlóan viselkedik. A nyugodtabb szakaszokon az áttételeket a vezérlés finoman igazítja a körülményekhez a lehető legsimább vezetési élmény érdekében. Ezáltal az Xtronic váltó a kézi és az automata sebességváltók legjobb tulajdonságait ötvözi: kis terhelés mellett különösen sima erőátvitelt biztosít, erősebb gyorsítás esetén pedig közvetlenebb teljesítményt nyújt.
(A végleges adatok a típusjóváhagyás után állnak rendelkezésre)




Menetdinamika
Futómű

A Qashqai kecses karosszériája alatt kifejezetten a crossoverek második generációjához igazított moduláris platform húzódik meg. A csúcstechnológiás, Renault-Nissan Alliance által kifejlesztett szerkezet a létező egyik legrugalmasabban alakítható platformrendszer, amelyet a tervezők és a mérnökök tökéletesen az ügyfelek igényeire szabhatnak.

Az új Qashqai karosszériájának jelentős részét Európában tervezték és fejlesztették ki. Ennek köszönhetően az új Qashqai tökéletesen otthonosan mozog az európai utakon, futóműve és rugózása pedig minden téren túlszárnyalja a szektor elvárásait.

Ami a felfüggesztések kialakítását illeti, az új Qashqaiban elöl MacPherson rugóstagok, hátul pedig kialakítástól függően kétféle rugózás található. A kétkerék-meghajtású változatokban hátul torziós felfüggesztés, az ALL-MODE 4x4-i változatokban pedig többlengőkaros felfüggesztés található. A Qashqai felfüggesztési rendszerét a Nissan európai ügyfelei által elvárt sima és közvetlen vezetési élmény biztosítása érdekében Európában fejlesztették ki.

Akárcsak az autó többi része esetén, az új Qashqai itt is számos olyan újítást tartalmaz, amelyek a vezető és az utasok életének megkönnyítését és a vezetés kényelmesebbé és élvezetesebbé tételét szolgálják.

Kétdugattyús lengéscsillapítók

Ahhoz, hogy az autó alacsony sebesség mellett is megfelelő rugózást nyújtson és emellett jól kezelje az út egyenetlenségeit is, általában kompromisszumokat kell kötni. Az új Qashqai esetén nem így történt. A második generációs modell fejlett kétdugattyús lengéscsillapítókat kapott, amelyek a dinamikatartomány mindkét végén jól teljesítenek. A kétcsatornás rendszer hagyományos csatornája az egyenetlen utakon fellépő alacsony frekvenciás lengéseket csillapítja, míg a kiegészítő csatorna a simább utakon keletkező magasabb frekvenciájú rezgések csillapításáról gondoskodik. A végeredmény egy olyan autó, amellyel az útburkolattól függetlenül sima és kényelmes az utazás.

Új generációs szervokormány
A Qashqai fejlesztése során az autó minden dinamikus elemét megvizsgálták fejleszthető részeket keresve. A kormányzást például teljesen áttervezték, és minden új Qashqait elektronikus szervokormánnyal (EPAS) láttak el.

A rendszer új vezérlést is kapott, amely - többek között a jobb reakciót biztosító, 5%-kal csökkent teljes kormányzási áttételi arány eredményeként - természetesebb vezetési élményt nyújt.

Természetesen a jó kormányberendezés megalkotásához nem elég csupán finomhangolni a rásegítőrendszert. Ahhoz, hogy a Qashqai vezetése még természetesebb élmény legyen, illetve az egyenes vonalú stabilitás javítása érdekében az első felfüggesztés dőlésszögét megnöveltük. A nagyobb dőlésszög következtében az első kerekek önbeálló képessége javult, ami a kormányérzetet is javítja.

Tetszés szerinti kormánybeállítás
A Nissan tudja, hogy mindenki más és más mértékű visszajelzést vár a kormányberendezéstől. Egyesek számára a könnyű kormányozhatóság az ideális, míg mások a sportosabb autókban megszokott erősebb visszajelzéseket részesítik előnyben. Hogy kielégítse az egyedi igényeket, a Nissan kétmódú kormányberendezést készített, amelyet a vezetők kedvük vagy igényeik szerint kapcsolhatnak.

Normál módban a Qashqai finom visszajelzéseket ad, amelyek tökéletesen megfelelnek a városi vezetéshez, az alacsony sebességű manőverekhez és a hosszú utakhoz. Sport módban az EPAS rendszer több visszajelzést ad a vezetőnek, és a kanyarodáshoz több erőt kell kifejteni.

Az ALL-MODE 4x4-i és a Menetdinamikai Rendszer

Az ALL-MODE 4x4-i erőátviteli rendszert választó ügyfelek a piacon elérhető egyik legfejlettebb négykerék-meghajtású rendszer előnyeit élvezhetik, amely minden körülmények között maximális biztonságot és tapadást biztosít.

A Menetdinamikai Rendszer mind a két-, mind a négykerék-meghajtású változatokon új szintre emeli a járműdinamikát a következő három elem kombinálásával.

Az aktív futóműszabályozás  folyamatosan figyeli a kerekek sebességét, észleli a nagyobb úthullámokat, és finom fékezéssel igyekszik kompenzálni a karosszéria esetleges dőlését.

Az aktív motorfék az Xtronic sebességváltó hatékony működését és jó szabályozási lehetőségeit kihasználva a szükséges mértékű motorfékkel segíti a kanyarodás elvégzését. A rendszer előnyei a fékek jobb kezelhetőségében, az éles kanyarokban igényelt kisebb pedálerőben, megálláskor pedig a jobb fékezési érzetben mutatkoznak meg.

Az aktív nyomvonal-szabályozás  figyeli az autó viselkedését és pályáját, és a részlegesen önzáró differenciálműhöz hasonló hatású kismértékű fékezéssel a lehető legjobb tapadást és a lehető legkisebb mértékű alulkormányzást biztosítja. Az intelligens rendszer tökéletesen együttműködik a vezetővel, és dinamikus, biztonságos vezetési élményt garantál.

Visszagurulás-gátló
A kifejezetten az új Qashqai számára készült rendszerrel többé nem okoz nehézséget az indulás a lejtőkön sem. A visszagurulás-gátló az autó ESP rendszerével együttműködve nehézségektől mentes indulást tesz lehetővé. Az összes kerék fékezésének hatására az autó 2-3 másodpercig mozdulatlanul áll a lejtőn. A fékeket a rendszer a gázadáskor engedi ki.

Modellek

A fejlett, mégis megfizethető technológiák, az intelligens kialakítás és az integrált csatlakozási lehetőségek kombinációjának köszönhetően az új Qashqai izgalmas, új területet hódít meg a crossover szegmens számára. Bár a Qashqai új mércét képvisel a technológia, a kényelem és a praktikus kialakítás terén, mégis megfizethető marad a hagyományos csapotthátú vagy crossover modelleket kereső vásárlók számára, miközben prémium minőséget és a piacon elérhető legkorszerűbb felszereléseket kínál.

A Nissan jól bevált filozófiája, hogy a csúcsminőségi felszereléseket a családi autók piacán is elérhetővé teszi. A több mint kétmillió példányban gyártott eredeti modell fantasztikus sikere bizonyítja, hogy a vásárlók minden fontosabb területen elvárják a Nissantól a kategóriában elsőként alkalmazott újdonságokat és a friss ötleteket.



Három alapfelszereltség
Az új Qashqai három, jól ismert változatban érhető el: Visia, Acenta és Tekna. Mindegyik változat gazdagabb felszereltséggel, jobb minőségű anyagokkal és korszerűbb megoldásokkal rendelkezik.

A Visia modellek alapáron tartalmazzák a légkondicionálót, a Bluetooth-kihangosítót, a visszagurulásgátlót és egy 5 hüvelykes színes HD kijelzőt az információs és szórakoztató rendszer számára. Az alapellátmány a biztonság terén is bőséges: a hat légzsák, a TPMS (keréknyomás-figyelő rendszer) és a sebességhatároló / sebességtartó automatika mind alapfelszereltség.

Az Acenta modellek további prémium minőségű tételekkel bővítik a gazdag felszereltségi listát. Ezek közé tartozik a kétzónás automata légkondicionáló, a prémium bőr kormánykerék és sebességváltó-gomb, a 17 colos könnyűfém keréktárcsák és az innovatív poggyásztér-elválasztó rendszer. A biztonsági felszerelések között megtalálhatók az első ködfényszórók, az automata fényszórók és az esőérzékelő ablaktörlők.

A Visia és az Acenta modellekhez kedvező felár ellenében a Nissan korszerű Aktív Biztonsági Pajzs rendszere is megrendelhető. Az utasok biztonságát fokozó Nissan Aktív Biztonsági Pajzs számos más létfontosságú vezetéstámogató technológia mellett tartalmazza a frontális ütközés elkerülését segítő rendszert, a vezető figyelmét támogató rendszert és a közúti jelzések felismerését.

A kínálat csúcsán álló Tekna modellekben számos olyan (a kategóriában elsőként megjelenő) felszerelés is található, amelyek tovább erősítik a Nissan vezető szerepét a crossoverek piacán. Ami a biztonságot illeti, a Tekna modellek felszereltsége a kettős LED fényszórókon kívül a közúti jelzések felismerésével és automata távolságifényszóró-kapcsolással kiegészített Nissan Aktív Biztonsági Pajzsot is tartalmazza.

A Tekna modellek a formaterv és a technológia területén is élen járnak. Mindegyik modell 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal, nagy üvegtetővel, fűthető ülésekkel, első és hátsó parkolássegítő érzékelőkkel és motorindító gombbal kiegészített intelligens kulccsal rendelkezik. Alapfelszereltségük tartalmazza továbbá a legújabb generációs Nissan Connect rendszert: a héthüvelykes érintőképernyővel, DAB digitális rádióval és 360 fokos parkolókamerával ellátott rendszerhez okostelefonok is csatlakoztathatók.

A Nissan sunderlandi gyárában 2010 óta folyamatosan, három műszakban folyik a Qashqai gyártása. A sunderlandi üzem az Egyesült Királyság valaha volt legnagyobb autógyára, amelyben évi 500 000 autót gyártanak. A gyárban főleg Qashqaiok készülnek, de kisebb számban gyártják a Note-ot, a Juke crossovert és a modern LEAF elektromos autót is.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER