A Nissan GT-R Nismo visszatér az öreg kontinensre, és március 4-én a 2014-es Genfi Autószalonon mutatkozik be az európai közönségnek.
A legendás nemzetközi Nismo versenycsapat génjeit hordozó, különleges GT-R egy versenyre termett típus, amely a „gyárilag hangolt" szuperversenyautóknál megszokott dinamikát nyújtja forradalmian továbbfejlesztett légellenállási jellemzők és hihetetlenül pontos kezelhetőség mellett. A Nissan GT-R eddig is az autósvilág egyik legnagyobb teljesítményű szuperautói között szerepelt, és most a Nissan, a márka motorsport specialistájának, a Nismo-nak több évtizedes versenytapasztalatára építve kifejlesztette a felülmúlhatatlan Nissan GT-R változatot.
Nissan GT-R Nismo exkluzív stílusa a versenyzőknél hosszú ideje kialakult filozófiát követi, mely szerint a forma a funkcionalitás után következik. Az autóba épített számtalan, a motorsport ihlette technológia az optimalizált légellenállás, felfüggesztés és hajtáslánc segítségével javítja az autó teljesítményét, így ez a jól kiegyensúlyozott jármű otthonosan mozog az utakon és a versenypályán egyaránt.
A Japánban már kapható Nissan GT-R Nismo európai értékesítése ez év szeptemberében indul. A kínálat csúcsán álló, új GT-R modell a tradicionális japán versenyautók öröksége mellett európai gyökerekkel is rendelkezik, hiszen fejlesztése és tesztelése a híres németországi Nürburgring Nordschleifén zajlott, ami sokak szerint a világ egyik legnagyobb kihívást jelentő versenypályája.
A Nissan elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn szerint ez a valaha készült leggyorsabb Nissan GT-R. „A 7:08.679 másodperces köridővel joggal mondhatjuk, hogy a Nissan GT-R Nismo*2 tartja a tömeggyártásra szánt autók rekordját a Nürburgring Nordschliefén, ami a teljesítmény etalonjának számít."
1.Műszaki jellemzők
Motor
• A motortérben rejtőző 3,8 literes V6 VR38DETT motor arra a tudásra alapozva készült, amelyet a Nismo a versenyek során, például a világhírű nürburgringi 24 órás autóversenyen szerzett. Nőtt a motor teljesítménye, amely jelenleg eléri a 600 LE-t (441 kW) és a 652 Nm-es nyomatékot.
• A GT3 versenyeknél használatos új, nagy áramlású, nagy kapacitású turbófeltöltők növelik a levegőmennyiséget, míg a hengerenként egyedileg optimalizált gyújtásvezérlő és a továbbfejlesztett üzemanyagpumpa javítja az égést.
Futómű
• A rugók és az első és hátsó felfüggesztésbe szerelt egyedi tervezésű Bilstein DampTronic lengéscsillapítók különleges beállításainak köszönhetően az autó kivételesen jó tapadással és sebességfüggő reakcióval rendelkezik. Háromféle felfüggesztési mód közül választhat az ügyfél: Comfort, Normal és a versenypályára kifejlesztett R.
• A kiváló úttapadásról és irányíthatóságról a Dunlop által kifejlesztett exkluzív Nismo abroncsok gondoskodnak. Első: 255/40 ZRF20; hátsó 285/35 ZRF20.
• A kettős keresztlengőkaros felfüggesztéshez illeszkedő, különleges fejlesztésű összekötő elemek növelik a dőlésszöget, így optimalizálják a kerekek helyzetét a nagy oldalgyorsulású kanyarokban, és javítják az úttartási és kanyarodási stabilitást. Ezen kívül nagyméretű, merev csavarok növelik a kerékagy csatlakozási felületének merevségét.
• A karosszéria kanyarodás és irányváltás során történő dőlésének minimalizálása érdekében a Nissan GT-R Nismo egy 17,3 mm-es üreges hátsó keresztstabilizátort alkalmaz, amely növeli a merevséget és csökkentik az autó súlyát.
Karosszéria-kialakítás
• A karosszéria merevségét a ponthegesztés mellett ragasztókötés is biztosítja, így a felfüggesztés extrém terhelés alatt is pontosan reagál - ez a Nismo „gyári hangolású" fejlesztése.
2.Külső megjelenés
• A légáramlás legmodernebb komputációs folyadékdinamikai szimulációs technikák alkalmazásával történő elemezését követően a Nismo kifejlesztett egy olyan légellenállási csomagot, amely javítja az úttartást, minimalizálja a légellenállás hatását, miközben határozott és erőteljes külsőt kölcsönöz az autónak.
• Az első lökhárító, a motorburkolat lemezsora és a szénszálas hátsó légterelő együtt lejjebb viszik a tömegközéppontot, és (300 km/h-nál) 100 kg-mal*1 megnövelik a leszorító erőt az újonnan frissített GT-R 2014 modellhez képest. Az autó légellenállási jellemzőinek beállítása a sebességfüggő kezelhetőség érdekében biztosítja a leszorítóerő egyenletes hosszanti eloszlását minden sebességnél. A szélesebb első lökhárító kialakítása és a hosszított, mégis íves hátsó lökhárító 0,26 Cw alatt tartja a légellenállást ugyanúgy, mint a Nissan GT-R 2014 esetében.
• A Nissan GT-R Nismo ötféle színben lesz kapható: Brilliant White Pearl, Meteor Flake, Pearl Black, Ultimate Metallic Silver és Vibrant Red. Kizárólag a GT-R Nismo modellnél Dark Matte Grey*3 szín teszi teljessé az autó lenyűgözően erőteljes külső megjelenését.
• A GT-R Nismo fekete hatküllős kerekeit a Nissan GT-R versenyautója ihlette, amely a SUPER GT bajnokság GT500 osztályában versenyez.
3.Belső tér
• A Nissan GT-R belső tere professzionális kialakításával és az optimalizált vezetői pozíció segítségével is növeli a vezető magabiztosságát.
• Az ergonomikusan kialakított, szénszállal megerősített, hátradönthető RECARO ülések (Európa/Japán) kényelmesek, mégis biztos tartást adnak a vezetőnek és az első ülésen ülő utasnak.
• A kormánykerék kialakításánál a Nismo versenypilótái is közreműködtek. Az Alcantara® borítású, háromküllős, piros középponttal rendelkező, piros öltésekkel díszített kormány a biztos fogás, reakció és kényelem legjobb kombinációját kínálja.
• A kombinált műszeregység karbonhatású, a fordulatszámmérőt pedig piros színe teszi egyedülállóvá. A mérőműszer fedele szintén Alcantara® bevonatú.
• A belső kialakítás egyik jellegzetessége a diszkrét vörös öltéssor az üléseken, a középkonzolon, az ajtókárpitokon és a kormánykeréken.
Hozzászólások