A Nissan elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn átvette az első olyan japán rendszámtáblát, amelyet fejlett vezetéstámogató rendszerrel ellátott autó számára állítottak ki. Ezzel Japánban zöld utat kapott a vezetéstámogató rendszerrel ellátott Nissan Leaf közúti tesztelése.
A kutatóprogram eredményei nagyban hozzájárulnak az önjáró autók kifejlesztéséhez elengedhetetlen technológiák gyorsabb kidolgozásához. Az autót vezérlő rendszereket úgy alakították ki, hogy a vezető bármikor átvehesse az autó irányítását. A rendszámban szerepel a 2020-as szám, amely a Nissan célkitűzését jelzi: 2020-ra a Nissan a kereskedelmi forgalomban kapható, önjáró járművet szeretne piacra dobni.
„Bár ez a rendszámtábla teljesen hétköznapi, az autó, amelyre felkerül, egyáltalán nem az" - mondta Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója. „Egy hónapja tettük közhírré, hogy 2020-ra önjáró szériaautókkal szeretnénk előállni. Az e célt megalapozó technológiák közúti tesztelése sarkalatos pontja vezető szerepünk megőrzésének, és igen hálásak vagyunk a japán kormánynak az ebben nyújtott támogatásáért."
A tesztelt Nissan Leaf számos műveletet képes önállóan elvégezni, többek között a következőket:
• sávtartás
• automatikus lehajtás
• automatikus sávváltás
• a lassabb vagy álló járművek automatikus előzése
• automatikus lassítás a torlódások előtt az autópályán
• automatikus megállás a piros lámpáknál
A Nissan az önjáró autók kifejlesztésével nullára szeretné csökkenteni a halálos balesetek számát. A zéró emisszió elérése mellett ez a Nissannál végzett kutatás-fejlesztés másik alappillére. Az önjáró autó a Nissan Aktív Biztonsági Pajzs továbbfejlesztése, amely már most is 360 fokban figyeli az autó környezetét, figyelmezteti a veszélyekre a sofőrt és szükség esetén beavatkozik. A Nissan oppamai üzemében már folyamatban van a külön az önjáró autók tesztelésére szolgáló próbapálya építése.
A Nissan kutatás-fejlesztésért felelős ügyvezető alelnöke Mitsuhiko Yamashita a következőket mondta: „Az önjáró autó megvalósítása egyik legfontosabb célunk, mivel a Nissan kutatás-fejlesztési részlegének legmagasabb prioritású célkitűzése a zéró emisszió mellett a halálos balesetek számának nullára csökkentése. A közúti tesztelés nagyon fontos lépés a technológia biztonságának, hatékonyságának és megbízhatóságának javítása felé."
Hozzászólások