Címkék: 2014 | eladások | Nissan

2015. január 19. hétfő, 19:22

 

A Nissan a tavalyi évben elért kiemelkedő eredményeit összegezve bejelentette, hogy rekordméretű, 4,0%-os piaci részesedést ért el 2014-ben Európában, mely 0,3 százalékpontos növekedést jelent a 2013-as 3,7%-os eredményhez képest. 2014-el a Nissan piaci részesedése immár egymást követő öt évben mutat növekedést, mely 2009 2,7%-os szintjéhez képest megközelítőleg 50%-os növekedés. Az újonnan bevezetett Datsun márkával együtt a piaci részesedés 4,1%.

A Nissan - a Datsun márkával együtt - 2014-ben rekordmértékű 724 613 gépjárművet értékesített, mely 13,2%-os növekedést jelent a 2013-as eredményhez képest. A decemberi értékesítések 28,8%-al növekedve elérték a 70 316 db gépjárművet. A Nissan modellválasztékának ambiciózus bővítésével a márka európai gyártási kapacitása tavaly rekordokat döntött, és a vállalat történetének legerősebb és legegységesebb modellkínálatával vág bele a 2015-ös évbe.



A márka európai eladásait 12 hónap alatt 12 új modell, többek között két új crossover, az X-Trail és az új Juke, valamint a Nissan C-szegmensbe való visszatérését jelentő új Pulsar bemutatása erősítette, amelynek összeszerelése Barcelonában történik.

A Nissan elektromos járműveinek választékát is bővítette a 100%-ban elektromos e-NV200 haszongépjárművel, amelyet szintén a Nissan gyorsan bővülő barcelonai üzemében állítanak össze. A Nissan úttörő szerepet játszott a fontos új technológiák kifejlesztésében is, melyeket 2015-ben további újdonságok követnek majd az elektromos autók és a szállítmányozás jövőjét jelentő vezető nélküli járművek területén.

2014 Kiemelkedő eseményei:
- Rekord európai értékesítési darabszám és piaci részesedés; 50%-os növekedés 5 év alatt
- 12 új modell bevezetése 12 hónap alatt
- Rekord elektromos gépjármű értékesítés: 15 000 Nissan LEAF és 2 300 e-NV200 értékesítés Európában
- 410 000-es darabszámot meghaladó crossover értékesítés
- Az első tisztán elektromos hajtással megtett kör a Le Mans-i futamon
- A Qashqai az első Egyesült Királyságban gyártott modell mely ilyen gyorsan elérte a 2 milliós legyártott darabszámot

Az úttörő Nissan Qashqai crossover folytatja diadalmenetét. 2014-ben több mint 240 000 ügyfél döntött a modell egyedi stílusa, a kiemelkedő hatékonysága és az olyan fejlett technológiák mellett, mint az utasbiztonság terén kiemelkedő hatékonyságú innovatív Aktív Biztonsági Pajzs. A sunderlandi üzem gyártósoráról tavaly legördülő 2 milliomodik Qashqai autótörténelmet írt: az Egyesült Királyságban gyártott autók közül egy sem érte még el ezt a példányszámot ilyen gyorsan.

Működésének harmadik évében a Nissan sunderlandi üzeme meghaladta az 500 000-es példányszámot, és ezzel megerősítette az Egyesül Királyság legtermelékenyebb autóipari üzemei között elfoglalt első helyét.

Guillaume Carter, a Nissan Europe értékesítési és marketing alelnöke a következőket mondta: „A Nissan termékválasztéka erősebb, egységesebb és izgalmasabb, mint fennállásunk során eddig bármikor. 12 hónap alatt bemutatott 12 új modellünkkel minden eddigi eredményt túlszárnyaltunk.

Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleinknek többet adjunk - több választási lehetőséget, több értéket és több innovatív és izgalmas terméket. 2014-ben bemutattuk második 100%-ban elektromos járművünket, az e-NV200-at; tovább erősítettük crossover-választékunkat az új X-Traillel és az új Juke-kal, és világszerte népszerűsítettük a NISMO márkanevet."

A Nissan Leaf továbbra is vezető szerepet tölt be az elektromos autók piacán. Az Európában eladott több mint 15 000 példány 30%-ot meghaladó növekedést jelent 2013-hoz képest. A LEAF-tulajdonosok a modell 2010-es bevezetése óta összesen egymilliád kilométert tettek meg. Továbbá a Nissan ügyfelei ezzel a modellel a leginkább elégedettek: 97%-uk ajánlaná másoknak is.

A helyi gyártás megerősítését célzó befektetések a Nissan legfontosabb piacain - az Egyesült Királyságban, Spanyolországban és Oroszországban - meghozták gyümölcsüket, így a Nissan ezekben az országokban 17%, 13% és 19% százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest. Oroszországban a Datsun márka év közepén történt bevezetésével az eladások összesen 11 419 példányra rúgtak. A Nissan az európai autógyártók rangsorában egy hellyel lépett előre 2013 óta, így már a 12., továbbá 38 európai piaca közül 22-ben tudta növelni piaci részesedését. Az összesített eredmények szerint a Nissan a második legkelendőbb ázsiai márka Európában; az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Szlovéniában pedig a legnépszerűbb az ázsiai márkák közül.



 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER