2013. január 10. csütörtök, 13:13

 

A Nissan ikonná vált, nagyteljesítményű zászlóshajó-modelljének 2013-as változata tökéletesebb reakciókkal, nagyobb stabilitással és még pontosabb vezethetőséggel érkezett meg Európába.


A 2013-as 370Z mellett a GT-R alkotja a Nissan nagyteljesítményű modellkínálatának csúcsát.
A Nissan modellkínálatának élén is a legmagasabban helyezkedik el a GT-R az átdolgozott  550 LE-s, 3,8 l-es duplaturbós V6-os motorjával, amely a közepes és felső fordulatszám-tartományban jobb gázreakciót produkál. Módosították a lengéscsillapítókat, a rugókat és az első kereszt-stabilizátort is. Ennek eredménye a nagy sebesség melletti stabilitás és a tapadás-kihasználás javítása, a határozottabb nyomkövetés és a nagyobb vezetési élmény. 

nissan-gt-r


A 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulás időszükséglete 2,7 másodperc, ami 0,1 másodperccel rövidebb, mint a 2012-es autóé. Az átdolgozott modell a Nürburgringen is gyorsabb, 7 perc 19,1 másodperces köridőt ért el a híres német versenypályán.    
Kazutoshi Mizuno, a GT-R konstruktőre szerint az autó az éles, mért körben 0,5 másodpercet vesztett a pályán haladó többi autó általi akadályoztatás miatt, s ezzel arra utalt, hogy a 2013-as GT-R 7 perc 18,6 másodperces köridőre képes.  Ehhez képest a 2012-es GT-R körideje 7 perc 21 másodperc volt. 

A GT-R mindig a Nissan legújabb technológiai megoldásait jeleníti meg, s a jelenlegi módosítások azokból a mérési adatokból származnak, amelyeket németországi Nürburgring pályán 2012-ben teljesített, igen erős versenyfutamokon nyertek. 
A Nissan GT-R semmi máshoz nem hasonlítható négykerékhajtású szuper-sportcoupé, melynek megszakítatlan családfája négy évtizedre nyúlik vissza. 

2009-ben a jelenlegi modell bemutatkozása a maga agresszív designjával és elsöprő teljesítményével viharos publicitást és rajongó méltatásokat eredményezett. Azóta évente kisebb frissítésen esett át.  Mostantól már megrendelhető a Nissan GT-R 2013-as modellévű változata. 

nissan-gt-r-muszerfal


Információk a GT-R műszaki továbbfejlesztéséről:


Motor
•    Új, nagy szállítási teljesítményű befecskendező elemek, amelyek a közepes és felső fordulatszám-tartományban mutatott gyorsabb gázreakciók érdekében pontosabb üzemanyag-befecskendezést valósítanak meg.
•    A turbótöltő megkerülő vezetékébe beépített új nyomáshatároló szelep megakadályozza a befecskendezési nyomás gyors csökkenését, így szintén segíti a gyors gázreakció fennmaradását.
•    Az olajteknőben elhelyezett hullámtörő válaszfal - különösen  dinamikus vezetés mellett - elősegíti a stabil olajnyomás fenntartását.  

nissan-gtr

Alváz, futómű
•    A Nissan mérnökei - miután kanyarvétel közben a gumiabroncsok és a szilentblokkok deformációját figyelembe véve is mérték a GT-R oldaldőlési középpontját -  az eredményekhez igazítva módosították a kerékfelfüggesztés hangolását,  a lengéscsillapítók, a rugók és a stabilizátor karakterisztikáját úgy változtatták, hogy lejjebb kerüljön a súlypont.   
•    Az első kerékfelfüggesztésben új futómű-beállító csavarokat alkalmaztak a pontosabb beállítás és a kanyarodás közbeni stabilitás növelése érdekében.  
•    A hajtó féltengelyek és a kerékagy-csapágyak között átadható nyomatékot növelték a nagy igénybevételt produkáló helyzetekben - mint pl. a versenypályán történő használat - a megbízhatóság növelése céljából. 

Karosszéria

•    Kiegészítő erősítő elemeket építettek be az első tűzfalba és a műszerfalba, aminek az eredményeként nőtt a karosszéria merevsége és a kerékfelfüggesztések működésének pontossága.

nissan-gt-r-2013


A Nissan 370Z 2013-as modellévű változata:
A 2013-as 370Z, melyet először a 2012-es Párizsi Autószalonon mutattak be, a GT-R tökéletes  „tartaléka".  

Színskálája két új szemet gyönyörködtető külső színnel (Meguma Red  és Midnight Blue) egészült ki, és most opcióként rendelhető hozzá a 19 collos könnyűfém kerék. Ennek hatásos, örvényt mintázó designja a kovácsolt alumínium kerékpánttal még erőteljesebb megjelenést kölcsönöz a 370Z-nek, s jól láttatja a másik újdonságot jelentő, vörösre festett féknyergeket. Ez utóbbiak a Coupé és a Roadster kivitelnél is az alapfelszereltséghez tartoznak, és az autósport által ihletett színt adnak a 370Z különleges profiljának. Ezen túlmenően, a Coupé modellek alapkivitelét most ugyanolyan kinézetű 18 collos kerekekkel szállítják, mint eddig a Roadstert. 

Átformálták az első lökhárítót is, amelybe most bekerültek az első kerékjáratok előtt vastag vízszintes csíkot képező LED-es nappali menetlámpák is. Ez még hatásosabb fénnyel jeleníti meg a felfrissített modellt és javítja a láthatóságát is. 

A Coupé és a Roadster kivitelt egyaránt a 328 LE teljesítményű, 3,7 l-es, V6-os motor hajtja, s ugyanazok a műszaki jellemzőik is. Az olyan műszaki újdonságoknak köszönhetően, mint a motor fordulatszámának felfelé és lefelé történő fokozatváltáskor történő teljes szinkronizálása, a 370Z továbbra is a kategória egyik legizgalmasabb, de elérhető árú sportautója. 

nissan-gt-r-nissan-370z


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER