2011. december 15. csütörtök, 21:01

 

A zéró-emissziós, teljesen elektromos hajtású kisáruszállító prototípusa készen áll a London utcáin lezajló tartós próba megkezdésére. A FedEx Express és a Nissan együttműködésének keretében két hónapon át vizsgálják, hogy az NV200 elektromos hajtású változata hogyan vizsgázik a fővárosban, kemény körülmények közötti használat során.

nissan-nv200-elektromos

Az NV200 elektromos hajtású prototípusba ugyanazt a hajtásláncot és akkumulátort építették be, amit eredetileg Nissal Leaf-hez fejlesztettek ki. Beth Galetti, a FedEx Express európai, közép-keleti, indiai és afrikai regionális tervezésért és műszaki fejlesztésért felelős alelnöke a következőképpen nyilatkozott: "A FedEx büszke arra, hogy együttműködik a Nissan-nal ennek a kezdeményezésnek a keretében. Megingathatatlan az a szektorokon átívelő probléma-megközelítésünk, melynek eredményeként csökkenteni kívánjuk a kőolaj-függőségünket és karbon-lábnyomunkat, és csökkenteni akarjuk a levegőbe történő károsanyag-kibocsátást.  A FedEx célja, hogy felelős, a forrásokat kímélő módon létesítsen kapcsolatokat a világon, és a Nissan-nal továbbra is szorosan együtt fogunk működni, hogy megváltoztassuk, amit lehet." 

"A zéró-emissziós járművek, egyre növekvő szerepet játszanak városainkban a környezet védelmét illetően. A Nissan NV200 EV prototípus nemcsak a városi élet minőségének javításához járul hozzá, hanem - a kategóriájában legalacsonyabb üzemeltetési költségek révén - jelentős lehetőséget ad a cégek kezébe, hogy csökkentsék a rájuk nehezedő gazdasági nyomást" - mondta Hideto Murakami, a Nissan világszintű kishaszonjármű üzletágát irányító alelnöke. "A FedEx Express visszajelzése az értékelési folyamat végén nagyban segíti majd, hogy a vevők igényeinek megfelelő módon alakítsuk ki a jövő akkumulátoros hajtású kishaszonjárművét." 

"Az együttműködés a globális gépjármű-stratégiánk része" - magyarázta Dennis Beal, a FedEx Express járművekért felelős világszintű alelnöke. "Az együttműködés révén exponenciálisan fejleszthetünk és meggyorsíthatjuk a lehetséges megoldások alkalmazásba vételét. Nagyra értékeljük a lehetőséget, amit a Nissan biztosít a számunkra, hogy szakmailag megalapozott visszajelzéseket adhatunk, és hozzájárulhatunk ahhoz, hogy a fejlesztés a lehető legtöbbet hozza ki a Nissan NV200-ból."  

A FedEx Express jelenleg 43 tisztán elektromos hajtású gépkocsit üzemeltet Londonban, Párizsban, New Yorkban, Los Angelesben, Chicagóban és Memphisben - ezen helyszínek mindegyike ideális, sűrűn beépített városközpont. A zéró-emissziós üzemeltetés, az energia-visszatápláló fékezés révén a Nissan NV200 EV különösképpen alkalmas a szűk és zsúfolt városi utcákon történő használatra, ahol egyre nagyobb gondot okoz a levegő rossz minősége, ezen a módon csökkenthető a gyakori megállás/elindulás során fellépő energiaveszteség, és növelhető a jármű hajtásláncának hatásfoka. Az akkumulátor feltöltésének egyik lehetősége az éjszakai teljes feltöltés, a másik pedig a gyorstöltővel, a teljes lehetséges töltésszint 80%-áig történő feltöltés mindössze 30 perc alatt.  

2012-ben további üzemi próbák elvégzését tervezik, amelyek megismétlik a 2011-es hasonló teszteket, amikor is az NV200 EV-t a Japán Posta csomagkiszállító és -begyűjtő szolgálata használta. 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER