2011. november 22. kedd, 17:15

 

A teljesen új NV400 bemutatása a következő lépés a Nissan törekvésének megvalósításához, hogy növelje jelenlétét az európai kishaszonjármű piacon.
Az NV400, a cég új áruszállítójának megérkezése lendületet ad a Nissan bátor terve végrehajtásához, miszerint három éven belül megduplázza a piaci részesedését az európai kishaszonjármű piacon.

nissan-nv-400

Szövetséges partnerével, a Renault-val együtt kifejlesztett NV400-ról tévedhetetlenül megállapítható, hogy nem is lehet más, csak Nissan. Megkülönböztetően egyedi arcát a Nissan európai formatervező stúdiója, a Nissan Design Europe (NDE) tervezte, a mérnöki munkát a Nissan Európai Műszaki Központ végezte el. Az NV400 motorházfedele, lökhárítója, első sárvédői, fényszórói egyedi megjelenésűek. Az eredmény: az NV400 erőteljes, feltűnő látványt nyújt, ami jelzi, hogy itt üzletről van szó.

"Az erőteljes Nissan-megjelenés segít abban, hogy az NV400 jól megkülönböztethető legyen versenytársaitól, és önálló arcot biztosít számunkra a piacon. Az NV200-zal és mos már az NV400-zal nem lehet kétséges, hogy a Nissan márkanév a vonzó funkcionalitást és a széles választékot jelenti a kishaszonjármű-piacon." - mondta Sergio Alcaraz alelnök, a Nissan kishaszonjármű-részlegének vezetője. 

nissan-nv400

Az NV400 azonban sokkal többet nyújt annál, mint amennyi első ránézésre látszik. A 2,8-4,5 tonna megengedett össztömeg-kategóriában egyike a leginkább széleskörűen és praktikusan kihasználható zárt áruszállítóknak. 

A NV 400 - Nissan kínálatában, első ízben- első- vagy hátsókerék-hajtású kivitelben is elérhető, emellett háromféle tengelytávval, négyféle hosszban, háromféle magasságban készül, raktere 8-17 m3 között változik. Háromféle teljesítményű motor közül lehet választani, melyekhez hatfokozatú kézi kapcsolású, illetve robotizált kapcsolású sebességváltó csatlakozhat.  

Mindezen felül sokféle felépítmény is rendelhető, melyek mindegyikére vonatkozik a Nissan garanciája. A gyári zárt és kombi-karosszéria mellett elérhető csapatszállító fülkés, dobozos felépítmény, de billenőplatós és oldalrakodó változatban is, melyek mindegyike saját gyártású. A Nissan folytatja a fülke-alváz kivitel gyártását, melyre a szakosodott gyártók speciális felépítményeket szerelhetnek fel.  

nv400-rakter

"Az NV400 nagyon sokféle célra használható, és a nehéz áruszállító kategóriában jelentkező minden igényre megoldást ad." - mondta Sergio Alcaraz. "Sokkal többet jelent az Interstar egyszerű helyettesítésénél, a modellváltozat-paletta szélessége és mélysége révén sokkal szélesebb piaci szegmensbe juttat be minket."

Gyakorlati szemszögből nézve az NV400 esetében a modellváltozatok, a méretek és az opciók kínálata sokkal szélesebb, mint az Interstarnál.  

nv400-ulesekkel

Nissan áruszállítók esetében először fordul elő, hogy az üzemeltetők első-és hátsókerék-hajtású kivitel között választhatnak. Az elsőkerék-hajtás a saját tömeg csökkentését, ezzel együtt a hasznos teherbírás növekedését jelenti. Kisebb az alvázkeret magassága, és alacsonyabb az üzemanyag fogyasztás. A hátsókerék-hajtás nagyobb választási szabadságot tesz lehetővé a fülke-alváz kivitelre építhető felépítmények tekintetében, és - a nagyobb hátsótengely-terhelhetőségnek köszönhetően - alkalmasabb a közepesen nehéz használatra. A hátsókerék-hajtású változatok szóló vagy duplakerekes hátsó tengellyel rendelhetők. 

Az erőforrást a Renault által kifejlesztett közvetlen befecskendezésű, négyhengeres, 16 szelepes dízelmotor képezi. 2,3 l-es lökettérfogata kisebb az Interstar 2,5 dCi motorjánál, teljesítménye - 100, 125 vagy 150 LE - azonban megfelel annak -, a nyomatéka viszont 285, 310 vagy 350 Nm-re növekedett. Mindegyik változat Euro 5-ös, és a 40.000 km-re vagy 2évre megnövelt szerviz-periódusnak köszönhetően kisebb az üzemeltetési költségük.  

Elöl MacPherson rendszerű független kerékfelfüggesztés található, az elsőkerék-hajtású változatokban pedig egyetlen laprugó. A hátsókerék-hajtású kivitelben kettős laprugós (szóló kerék) vagy hármas laprugós (ikerkerék) a felfüggesztés. 

Az új vezetőfülke valamivel hosszabb, mint a korábbi, ezáltal nagyobb a lábtér, és az ülések a nagyobb kényelem érdekében szélesebbek és hosszabbak. A két első légzsák alapfelszerelés, az oldallégzsákok külön rendelhetők. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) a hátsókerék-hajtású változatoknál alapfelszerelés, míg az elsőkerék-hajtásúaknál külön rendelhető, az ABS viszont minden esetben az alapfelszereléshez tartozik.  

nissan-nv400-muszerfal

Az különféle alapfelszerelések és külön rendelhető extrák személyautós értékeket vonultatnak fel, így a Nissan Intelligens Kulcs, az automata légkondicionáló, az automata fényszóró és ablaktörlő, a nappali menetlámpák, a parkolást segítő érzékelők, a sebességtartó automatika és a menet-adatokat rögzítő számítógép, a Bluetooth-os mobiltelefon csatlakoztatás, valamint az iPod-zenék lejátszási lehetősége a hangzó rendszeren. A külön rendlehető extrák közé tartozik a tolató kamera is, amely segíti a parkolási manőverek biztonságos végrehajtását.        

További opcionális tétel a Nissan Connect rendszer a TomTom navigációval. Amellett, hogy a hagyományos térkép- és útvonaltervező szolgáltatásokat nyújtja, a használók előfizethetnek a TomTom Live Service szolgáltatásra, amely folyamatosan frissített forgalmi és időjárás-előjelzési információkat ad, figyelmeztet a sebességellenőrző kamerák jelenlétére, hozzáférést tesz lehetővé a Google Local Search szolgáltatáshoz, amely egy óriási adatbázis, frissített üzleti és szolgáltatási információk millióival.  

"Az NV400 a nagy, hasznos teherbírású, rakterű és sok egyéb kedvező tulajdonságot felvonultató áruszállítók eddiginél szélesebb választékát jelenti. A motorok sokkal nagyobb teljesítményűek, gazdaságosabb és tisztább üzeműek, a vezetőfülke csendesebb és kényelmesebb, több pakolóhellyel és sok gyakorlatban jól hasznosítható megoldással" - mondta Sebastien Danvel, a kishaszonjármű részleg marketing igazgatója. 

"Röviden, az NV400 sokkal széleskörűbb választási lehetőséget ad az üzemeltetők kezébe, és hamarosan a mércét jelenti majd a piaci szegmensben és egyben nagyobb piaci részarányt a Nissan számára"


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER