2011. október 10. hétfő, 10:32

 

Kérdés: Mi lesz az eredmény, ha keresztezzük a Nissan Juke-ot a Nissan GT-R-rel?
Válasz: A világ leggyorsabb, legizgalmasabb és legmerészebb crossovere, amelyből összesen két darab készül, egy bal- és egy jobbkormányos kivitelű.

 

nissan-juke-r

A Nissan nem elégedett meg azzal, hogy a crossover kategória úttörőjévé vált, és ennek sikere a Qashqai és a Juke szárnyaló értékesítési eredményeiben tükröződött - most létrehozta a Juke-R-t, a legelső szuper-crossovert.

A jelenleg fejlesztési stádiumban lévő tanulmányautón jól látható a Juke vakmerő formája. A kiöblösödő kerékdobok, az átalakított első és hátsó lökhárítók valamint az egyéni, osztott hátsó szárny ugyanakkor jelzi, hogy itt nem a szokványos crossoverrel van dolgunk. Ez egy olyan Juke, amelyik azt képzeli magáról, hogy ő egy GTR-R, és erre jó oka van. Bár nem sorozatgyártásra készült, a közúti forgalomban való részvételre alkalmas, mégis egyszeri és egyedi tanulmányautó, amit a Nissan fejlesztett ki, és a vezető motorsport specialista, az RML épített meg a Nissan Európai Műszaki Központjának (NTC-E) közreműködésével.  

A motorházfedél alatt a közvetlenül a Nissan zászlóshajóját jelentő szuper sportkocsitól átvett 3,8 l-es, dupla-turbós, V6-os motor rejtőzik. A csomagtér padlója alatt a GT-R hatfokozatú transaxle-kialakítású sebességváltója található, amelyből az első és hátsó kerekeket hajtó GT-R-négykerékhajtás és a kardántengely ágazik le. A négy kerékjáratot az erőteljes megjelenésű, 20 collos, kovácsolt könnyűfém RAYS kerék tölti ki.

nissan-juke-r-bukokerettel

A belső kialakítás trükkösen egyesíti a crossover- és szuper-sportkocsi jelleget. A Juke műszerfalát átalakították, hogy helyet adhasson a mérőműszereknek, óráknak és a GT-R 7 collos, egyénre szabható megjelenítést adó LCD-képernyőjének. A Juke ikonikus középkonzolja, melynek alakját a motorok üzemanyagtankja inspirálta, változatlan maradt, míg a belső tér fennmaradó része olyan, mint egy versenypályára szánt gépé. A két versenyülés az ötpontos biztonsági övvel együtt, valamint a jól láthatóan jelenlévő bukóketrec kielégíti a FIA biztonsági előírásait, az utóbbi ugyanakkor fokozza a karosszéria merevségét, ami hozzájárul a kiemelkedő menetteljesítmény eléréséhez.

"A Nissan Juke a piacon jelenlévő legizgalmasabb autók egyike. Merész crossover-designja Európa-szerte megragadta az autóvásárlók képzeletét; az értékesítés kezdetétől számított mindössze egy év elmúltával már több mint 100 ezres darabszámot ünnepelhetünk" - nyilatkozta Paul Wilcox, a Nissan Europe értékesítésért és marketingért felelős vezető alelnöke.

"A Juke tökéletesen alkalmas arra, hogy sportos változat alapjául szolgáljon, és a Juke-R fel is tárja ezt a területet. A közúton és a versenypályán egyaránt otthonosan mozgó Juke-R a Nissan modellpalettájának két legizgalmasabb autóját egyszerre jeleníti meg, és ezáltal kihangsúlyozza a Nissan-nál központi szerepet élvező műszaki innovációt. Ez az autó magasan túlszárnyalja majd az autóinkhoz amúgy alapfelszereltségként adott

juke-r

A Nissan és az RML
A Nissan az elmúlt 21 év során több speciális projektben is igénybe vette az RML szakértelmét.

Fontosabb dátumok:
•    1984 - Ray Mallock autóversenyző és mérnök megalapította a Ray Mallock Limited (RML) céget. A társaság azzal kezdte működését, hogy sport-prototípusokat épített és azokkal részt vett a Sportautó Világbajnokságon (WSC).
•    1990 - Az RML első alkalommal került kapcsolatba a Nissan-nal, amikor is gyári háttértámogatással elindította Le Mans-ban az 90C prototípussal versenyző csapatot. A csapat első autója megszerezte az első rajtkockát, öt órán keresztül vezető helyen volt, s a leggyorsabb köridőt futotta, mielőtt abbahagyni kényszerült a versenyt.
•    1998-1999 - az RML a gyári támogatással megépített Nissan Primerákkal vesz részt a Brit Túraautó Bajnokságban, 1998-ban és 1999-ben elnyeri a csapat- és gyártói bajnoki címet, 1999-ben pedig Laurent Aïello révén az egyéni bajnoki címert is megszerzi.
•    2003 - az RML elkészíti a Nissan számára a „báránybőrbe bújt farkast", amikor a két társaság közösen mutatkozik be a Micra R-rel. Ebben a változatban az ártatlan külsejű városi autó két hátsó ülésének helyére egy igazi gyári Primera versenymotort építettek be. Ezt a motort később felváltotta a Nissan 350Z V6-os erőforrása.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER