2011. szeptember 01. csütörtök, 11:27

 

Az új Pure Drive („Tiszta meghajtás" emblémájú 1,6 dCi motor alacsony károsanyag-kibocsátásához kiváló menetdinamikai tulajdonságokat eredményező, nagy teljesítmény és nyomaték, továbbá kedvező fogyasztás társul.

Qashqai-tolatokamera



Új, haladó műszaki megoldást képviselő felszereltségek is elérhetővé válnak, például az AVM parkoló kamera, ami az első alkalommal jelenik meg egy C-kategóriába tartozó autón és az új CVT sebességváltó.
A 2012-ben megjelenő új Stop/Start rendszerekkel még az eddiginél is kedvezőbb CO2-értékek érhetők el

Azzal az ígéretével összhangban, hogy folyamatosan csökkenti az általa gyártott autók CO2-kibocsátását, a Nissan kifejlesztette az eladási csúcsokat produkáló Qashqai Pure Drive emblémájú* változatát, melynek CO2-kibocsátása mindössze 129 g/km, üzemanyagfogyasztása pedig 4,9 l/100km.

Ezeket a kedvező adatokat a vadonatúj, korszerű 1,6l-es dízelmotorral sikerült elérni, amelynek nemcsak az emisszió- és üzemanyag-fogyasztási értékei kiválóak, de ugyanazt a nyomatékot és teljesítményt adja le, mint a 2,0 dCi motor, melynek a helyére lép.

Az új motor maximális teljesítménye 130 LE, az 1750 ford/percen leadott 320 Nm-es nyomatéka pedig kimagaslóan jó érték. És ez még csak a kezdet. A jövő év elején megjelenik az a modellváltozat is, amelybe már beépítik a Nissan Start/Stop rendszerét, aminek a segítségével tovább csökkenthető a CO2-kiocsátás (119 g/km-re) és az üzemanyag-fogyasztás (4,5 l/100 km-re).

"A hagyományostól elrugaszkodó formájával és felhasználóbarát technológiák alkalmazásával a Nissan vezeti a crossover autók piacát. Ennek az új dízelmotornak a bevezetésével egyszerre nyújtjuk vevőinknek két területen is - alacsony károsanyag-kibocsátás és még az eddiginél is jobb menetteljesítmény - a legjobbat."

nissan-qashqai-muszerfal

"Ez a figyelemre méltó motor több tekintetben is kategóriájának a legjobbja. Az általa biztosított dinamikus menetviselkedés megfelel a kifutó 2,0 dCi motor által nyújtottnak, ugyanakkor üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási paraméterei jobbak, mint a jelenlegi 1,5 dCi motorunké" - nyilatkozta Paul Wilcox, a Nissan Europe vezető alelnöke.

A dinamikus vezetési élményt több új innovatív felszerelési elem is kiegészíti; ezek közé tartozik a C-szegmensű autón első ízben megjelenő AVM pakoló kamera (Around View Monitor). A szokványosan eddig csak a luxusautókon megtalálható AVM rendszer az autó külső felületén elhelyezett kamerák által adott valósidejű madártávlati képpel segíti elő a lehető legbiztonságosabb manőverezést és parkolást. A kifinomult működésű új CVT-sebességváltó - amely az 1,6 l-es benzinüzemű modelleknél is elérhető lesz - további választási lehetőséget ad a hajtásláncot illetően.

Ezek a legújabb fejlesztések továbbra is kihangsúlyozzák a Nissan vezető szerepét a virágzó crossover piacon, és megőrzik a Qashqai előnyét versenytársaival szemben.

"2007-es piaci megjelenésekor a Qashqai - amely megújulást és karaktert hozott be a megelőzőleg konzervatív piacra - gyorsan átírta a C-szegmens szabályait. Az SUV-kra jellemző külső és keménység ötvöződött a dinamikus vezethetőséggel, a nagy menetteljesítménnyel és a hatalmas belső térrel, és mindezek megragadták az autóvásárlók képzeletét."

"Alig több mint négy és fél évvel bevezetése után már egymillió Qashqai-t és hétüléses Qshqai+2-t gyártottunk le sunderlandi gyárunkban, amely a nagy kereslet kielégítése érdekében 3 műszakban, napi 24 órában üzemelt. Átlagos napi 1200 Qashqait gyártottunk." - mondta Guillaume Cartier, a Nissan Europe értékesítésért felelős alelnöke.

"Az új Pure Drive 1,6dCi Qashqai, különösen az olyan újdonságokkal, mint a Stop / Start rendszer és az AVM rendszer, biztosítja vezető helyünket a crossover-szegmensben" - tett hozzá.

*Pure Drive (Tiszta Meghajtás) emblémát kaphatnak mindazok a Nissan termékek, amelyek CO2-kiocsátás legfeljebb 130 g/km. A minősítési rendszer bevezetésekor még 140 g/km volt ez a küszöbérték, de a Nissan Zöld Program részeként egyre szigorúbbá válik ennek a „klub tagságnak" a feltétele. A programnak megfelelően 2013-ra 120g/km-re csökken a küszöbérték.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER