2011. november 08. kedd, 14:39

 

A Nissan Motor Co., Ltd. ma bejelentette a Nissan GT-R 2012-es modellévű változatának piaci bevezetését. Az új modell értékesítése Japánban november 24-én kezdődik, és 2012 januárjában érkezik meg az európai szalonokba.

 

nissan-gt-r

A Nissan zászlóshajójának, a GT-R-nek a 2012-es modellévre bevezetett módosítása jelentős, a GT-R teljesítményét kihangsúlyozó változtatásokat eredményezett a motor, az alváz és az erőátviteli rendszer tekintetében, ehhez jött még hozzá az új, könnyűsúlyú „For TRACK PACK" versenypálya-kivitel (ez jelenleg csak Japánban, az Egyesült Királyságban és Dél-Afrikában érhető el).

Bemutatásakor az ikonná vált GT-R a szuper-sportkocsik új típusát hozta létre. Természetesen kivételesen nagy volt a teljesítménye és kiváló a vezethetősége, de ami még ennél is fontosabb: az autó potenciálját bármilyen autós, mindenféle körülmény közepette ki tudta használni. Mindenhol egyöntetű lelkesedéssel fogadták, de a Nissan állandó fejlesztési politikája értelmében folytatódik a GT-R megújulása.

nissan-gt-r-2012

Az Európában 2012 januárjától értékesítésre kerülő legutóbbi változat az eddigiek közül a leghatásosabb. Még nagyobb a teljesítménye, de ehhez csökkentett üzemanyag-fogyasztás és alacsonyabb károsanyag-emisszió társul, hogy még élvezhetőbb legyen az autózás a vezető és az utasok számára.

A nagyobb teljesítmény mellett a 2012-es modellévű GT-R-hez a jobbkormányos változatokban aszimmetrikus kerékfelfüggesztést fejlesztettek ki, amely kiegyenlíti a vezető oldalán megjelenő nagyobb tömeg hatását; tökéletesítették a sebességváltó fokozatváltásának „érzését", és a nagyobb merevség, és ezen keresztül a még jobb vezethetőség érdekében növelték a karosszéria szilárdságát.

Most érkezik meg az új „For TRACK PACK" változat is (ez jelenleg csak Japánban, az Egyesült Királyságban és Dél-Afrikában érhető el), amely a SpecV modellváltozat jellemzőit örökli, és a GT-R-t a versenypályákon kiemelkedő teljesítményt nyújtó könnyűsúlyú, kétüléses versenyautóvá változtatja.

gt-r-muszerfal

Mechanikai jellemzők
Motor

A GT-R-motor hatásfokának javításával az üzemanyag-fogyasztás 12l-ről 11,8 l/100 km-re csökkent, miközben a teljesítménye jelentősen, 390 kW-ról 404 kW-ra (550 LE-re) nőtt (ezt 6400 ford/perctől adja le), legnagyobb nyomatéka pedig 612-ről 632 Nm-re (ez a 3200-5800 ford/perc tartományban áll rendelkezésre). 

A motor közepes és alacsony fordulaton mutatott gázreakciója, valamint a magas fordulatszámon leadott teljesítménye jelentős mértékben javult, és ezt főképpen a következők révén sikerült elérni: 
•    A szívórendszer hatékonyságának javításával.
•    A motorba belépő levegő áramlását akadályozó ellenállás csökkentése az egyes hengerek tetejére helyezett további szívócsővel, és a közbenső levegőhűtő előtt megnövelt keresztmetszetű műanyag levegő-bevezető cső alkalmazásával.
•    A káros anyag kibocsátás hatásfokának növelésével és az ezt szabályozó rendszer tökéletesítésével.
•    A levegő ellenállásának csökkentése kisebb méretű, padló alatti katalizátor alkalmazásával, amely egyben javítja a kipufogógáz tisztításának hatásfokát és csökkenti a súlyt.  
•    A kipufogószelep hűtésének tökéletesítése új tervezésű nátrium-töltésű fém szeleptesttel. Ezzel egyidejűleg javítottak a szelepnyitás időzítésén, a benzin/levegő keverék arányán és a gyújtási időpont optimális beállításán.
Sebességváltó
A sebességváltó fokozatváltásának érzékelését és csendességét a kapcsolóvilla szilárdabb konstrukciójával és a lendkerék-ház rögzítő csapágyazásának megerősítésével sikerült finomítani. A GT-R minden egyes változatában mostantól kezdve a versenycélokra kifejlesztett speciális R35 COMPETITION Type 2189E (75W140) differenciálmű olajat alkalmazzák.

gt-r-motor


Karosszéria

A nagyobb teljesítmény és nyomaték mellett a motortér hátsó része egyes elemeinek, valamint a tetőpanel megerősítésével sikerült még jobb reakciójúvá tenni a jármű kezelését, és a jármű vezetője sokkal jobban érzékeli az útfelületen rendelkezésre álló tapadást.

Ezzel együtt a még pontosabb gyártási módszerekkel és az autó karosszériájának tökéletesítésével sikerült a járművön belüli érzékelést javítani. Ezt az érzékelő elhelyezésének módosításával, valamint a minden egyes karosszéria rezgésvizsgálata során pontosabb, érzékenyebb gyorsulás-érzékelő hozzáadásával sikerült elérni.

Kerékfelfüggesztés és fékrendszer
A jobbkormányos GT-R-ek kerékfelfüggesztését aszimmetrikus módon hangolták: ezzel figyelembe vették, hogy az első kerekeket hajtó kardántengely a jobb oldalon helyezkedik el, s ehhez ebben az esetben hozzáadódik a jobb oldalon ülő vezető súlya. Az első kerékfelfüggesztésben ez a baloldalon keményebb rugóállandót jelent, míg a hátsó kerékfelfüggesztésben a lengőkar a jobb oldalon felfelé, a baloldalon pedig lefelé néz. Az autó statikus helyzetében ez kiegyensúlyozatlan kerékterhelést idéz elő, menet közben azonban ez kiegyenlítődik, és tökéletesebb reakciókat, simább gördülést és jobb kormányzási érzékelést ad, de növeli kanyarstabilitást és a menetkényelmet is (csak jobbkormányos kivitelnél).

A GT-R Premium Edition és az EGOIST kivitel esetében gyári beszerelésű extra a NCCB (Nissan Szén-Kerámia Fék). Ezek a fékek - a drámaian lecsökkentett rugózatlan tömeg és a karbon-fékekre egyedül jellemző finom, de mégis erőteljes fékezhetőséggel - hangsúlyossá teszik az autó agilis úttartását és elsőrendű vezethetőségé. (Ezen túlmenően csökkent a féktárcsák és a fékbetétek szerviz-költsége).

Belső térrecaro-sportules
A vezető előtt elhelyezkedő műszerek által keltett minőségi hatást a fordulatszámmérőn belüli gyűrű kék megvilágításával fokozták, amely így megegyezik a sebességváltó fokozatjelzőjével, és kifinomult légkört teremt a vezetőtérben.

A tolató kamera minden modellváltozatban az alapfelszerelés részévé vált.  

A Bose® hangrendszer mélynyomó hangszóróit a Bose® Precision Sound System mélynyomói váltották fel, amelyeket az EGOIST változathoz terveztek a hangzási minőség további tökéletesítése érdekében.

"For TRACK PACK"
A "For TRACK PACK" kivitel (jelenleg csak Japánban, az Egyesült Királyságban és Dél-Afrikában érhető el) a GT-R modellkínálat új változata, melyet azoknak a vevőknek a számára terveztek, akik még nagyobb vezetési élményre vágynak Nissan GT-R-jükkel.

A japán NordRing Company-vel közösen kifejlesztett változatban módosították a felfüggesztések hangolását, külön fékhűtést alkalmaztak elöl és hátul is, valamint a SpecV változat fekete kvarckróm festésű, Rays gyártmányú alumínium-kerekeit kapta meg. A karbon levegő bevezetővel együtt szettben felszerelt első spoilert külön ehhez a változathoz alakították ki. 

Az autó súlyának csökkentése érdekében ez a változat kétüléses, a hátsó ülések helyére steppelt szövetborítás került. Az első üléseket bőr és - a „For TRACK PACK" változathoz kifejlesztett nagytapadású szövet borítja, amely feszesen a helyén tartja a vezetőt még a leginkább magával ragadó versenypályán történő vezetés közben is (csak a jobbkormányos kivitelnél).

A legújabb 2012-es kivitellel folytatódik a Nissan GT-R legendájának továbbfejlődése.

nissan-gtr


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER