2011. május 30. hétfő, 20:41

 

A Renault-Nissan Szövetség 100%-ban elektromos hajtású  autói győzelemmel fejezték be az évente, ezúttal május 18-22. között Berlinben megrendezett Challenge Bibendum rallyt.

nissan-leaf

A Nissan LEAF a Városi Járművek Rallyját nyerte meg, amelyet egy olyan belvárosi útszakaszon bonyolítottak le, amely jól tükrözte mindazokat a körülményeket, amellyel egy városi autó nap mint nap nagy valószínűséggel szembesül; a rallyn a hagyományos hajtású járművek ugyanúgy részt vehettek, mint az alternatív energiával (villannyal, hidrogénnel) hajtott személyautók, motorkerékpárok, kerékpárok.    

A 30 km hosszúságú útszakasz tipikus városi jellegű elemeket tartalmazott, mint pl. körforgalom, kereszteződések, megállással-elindulással megszakított haladás és legfeljebb 80 km/h sebességgel megtehető szakaszok.

Minden résztvevőnek egy megadott időn belül kellett megtenni az előírt szakaszt, és vizsgálták a helyi légszennyezést, zajkibocsátást, energiafelhasználást, és a 30km-es út megtételét követően gyorsítási és fékezési vizsgálatokat végeztek.  

A Nissan LEAF a Citroen C-Zéro-t és a Peugeot Ion-t megelőzve az abszolút első helyen végzett, és három környezetvédelmi díjat nyert el, a helyi károsanyag-kibocsátás, az energiafelhasználás, valamint a forrástól a kerékig meghatározott emisszió terén, mely utóbbit 55 g/km becsült CO2-kibocsátással abszolválta. A Nissan LEAF megnyerte a gyorsító képességért adott teljesítmény-díjat és a formatervezési díjat is.     

nissan-leaf-renault-fluence

Mint korábban említettük, a Renault Fluence Z.E. - melynek ősszel kezdődik az értékesítése - a hagyományos hajtású autókat, valamint a többi akkumulátor-hajtású autót, köztük a Tesla-t megelőzve megnyerte a 300 km-es, városok között „Inter City Challenge"-et. A verseny során az autónak csak egy akkumulátorcserére volt szüksége.  

A rally során vizsgálták az autók környezetvédelmi viselkedését, energia-fogyasztását és manőverező készségét, valamint gyorsítási és fékezési képességeiket tesztelték. A Fluence Z.E. forrástól-kerékig meghatározott CO2-kibocsátása 57 g/km volt, ami 8%-kal jobb, mint az autó típusvizsgálati eredménye. 

"A tesztek minden résztvevő jármű esetében azonosak, így „azonos pályán játszanak". Az eredmények szerint a 100%-ban elektromos hajtású Fluence Z.E. és Nissan LEAF, amellett, hogy a menetdinamikai tulajdonságok terén felvették a versenyt a hagyományos hajtású autókkal, jelentős előnyre tettek szert velük szemben a környezetvédelmi eredményeik terén." - mondta Hidetoshi Watanabe, a Nissan Motor Co. Ltd alelnöke. 

A Michelin által életre hívott és szponzorált Challenge Bibendum megmérettetés, amelyet immár a 11. alkalommal rendeztek meg, több mint 5000 érdekeltet hozott össze politika, az üzleti élet, az ipar, a tudomány, a társadalmi élet és a média világából, hogy megvitassák a fenntartható mobilitással kapcsolatos kihívásokat és megismerjék a technológiai újdonságokat.  

Szövetséges partnerével, a Renault-val együtt a Nissan vezető szerepre törekszik a zéró-emissziós mobilitás terén. 2015-re a Szövetség évi 500.000 elektromos autó és akkumulátor gyártására alkalmas kapacitással fog rendelkezni világszerte létrehozandó gyáraiban, ami azt jelenti, hogy a világon az egyedüli olyan autógyártó csoporttá válik, amely ilyen szintű elektromos autó- és akkumulátorgyártó tevékenységet folytat. 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER