2011. május 27. péntek, 18:50

 

A Nissan 370Z GT Edition futóművét arra hangolták, hogy megbirkózzon Európa legjobb - és legrosszabb - útjaival, így  jobb vezethetősége tökéletesebb menetkényelemmel párosul. Ez a speciális széria a Nissan elkötelezettségét ünnepli a Nemzetközi GT autósport iránt.

 

Nissan-370Z-GT

•    Korlátozott darabszámú, versenykivitelű coupé 
•    Módosított kerékfelfüggesztés a tökéletesebb vezethetőség és utazási kényelem érdekében 
•    A karosszéria mozgásainak jobb kézbentartása, fokozott stabilitás nagy sebesség mellett 
•    Az útfelületről érkező zaj jobb szigetelése 
•    Gazdagabb felszereltség kisebb költséggel

A Nissan ikonná vált sportautóját most még jobban „kihegyezték" Európa számára. A 370Z GT Edition - a Nissannak a nemzetközi GT versenyeken elért sikereit ünneplő speciális széria - a kerékfelfüggesztés jelentős módosításait vonultatja fel; ezeket a Nissan Európai Műszaki Központjának (NTCE) mérnökei annak érdekében fejlesztették  ki, hogy az autó a lehető legjobban ki tudja használni a lehetőségeit az európai utakon. A módosításokat a Coupé alapkivitelén is elvégezték.

Nissan-370Z-GT

Európa útjai a világ más részeihez képest nagyobb átlagsebességükkel - különösképpen Németországban, ahol az autópálya-hálózat nagy részén nincs sebességkorlátozás - és a szuper-simától a kátyúkkal tarkítottig szélsőséges határok között változó útfelületükkel a legkevésbé sem hasonlítanak a Japánban vagy Észak-Amerikában található utakéhoz.  

A 370Z FM padlólemeze (első középmotoros, hátsókerék-hajtású) elöl kettős lengőkaros, hátul többlengőkaros futóművének finomhangolása a lengéscsillapítókra összpontosult: a jobb menetkényelem és a tökéletesebb nagy sebességű vezethetőség érdekében módosították a karakterisztikájukat.     Nissan-370Z-GT-felni
Az első és a hátsó lengéscsillapítók be- és kirugózási jelleggörbéjének módosításával nagymértékben javult a kerekek közepes és nagy sebesség melletti függőleges elmozdulásának, s ezáltal a karosszéria és a kerekek hullámos úton mutatott viselkedésének szabályozottsága.   
Ezzel egyidejűleg megnőtt a csillapító erő, de ez nem ment a kényelem rovására - a merev alváz jobban elnyeli az útfelületről érkező ütésszerű igénybevételeket, ami azután a nagyobb menetkényelemben és a kifinomultabb működésben mutatkozik meg.  

A kerékmozgások jobb szabályozottsága minden útfelületen egyenletesebb gördülést eredményez. A nagyobb stabilitás és a karosszériadőlés korlátok közé szorításának előnyös hatása a simább, biztonságosabb és még jobban élvezhető haladásban mutatkozik meg. A változtatások hatására autópályán, nagy sebesség mellett csökkent a „lebegés", és a 370Z GT minden útfelületen, bármilyen sebességgel jobban fekszi az utat.  
A végeredmény, hogy - miután a gumik az optimumhoz közelebbi állapotukban működnek - javult a versenypályán mutatott teljesítmény. 

A GT Edition-t látványában autó oldalán végigfutó szürke „GT" csíkok különböztetik meg a 370Z-től, melyek kontrasztot alkotnak a speciális kivitel három jellegzetes színével, a metálfeketével, a gyöngyház-fehérrel és a bíbor színnel, mely utóbbi kizárólag a GT Edition esetében elérhető. A külső megjelenést az alapszereltségű 19 collos, különleges hatású, antracit színű kovácsolt könnyűfém RAYS kerék teszi hangsúlyossá.

A felszereltség változásai közé tartozik a külön megrendelhető Nissan Premium Connect műholdas navigáció részét képező tolatókamera, és az alapfelszereltségbe tartozó gumiabroncs-nyomásfigyelő rendszer.

Nissan-370Z-GT-sport-coupe

A szintén külön rendelhető fejlett hétfokozatú automata sebességváltó téli üzemmódba kapcsolható, ez az indulásakor a második fokozatot kapcsolja, és úgy szabályozza a motor fordulatszámát, hogy jégen vagy havon ne pörögjenek ki a kerekek. A működés kifinomultságát fokozza a fenéklemez szigetelése, amely csökkenti az útfelületről beszűrődő zajt. A többlet-felszereltség ellenére a GT Edition kevesebbe kerül, mint az alap Coupé. 

Változatlan viszont a 370Z kivételes, 3,7 l-es, V6-os motorja, felvillanyozó 328 LE teljesítményével és 363 Nm nyomatékával. Rövid építésű hatfokozatú kézi kapcsolású, vagy a kormányról kapcsolható, hétfokozatú automata sebességváltó csatlakoztatható hozzá.

"A 370Z egy ikonná vált sportautó, és a GT Edition a kiemelkedő teljesítmény, a különleges megjelenés és az Európára hangolt futómű kombinációjával ismét rávilágít, hogy miért oly népes rajongóinak tábora." - mondta Pierre Loing, a Nissan International SA terméktervezésért felelős alelnöke.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER